home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Najavljenim dolaskom druge generacije Serije 8 u BMW-u podsećaju na originalnu "Osmicu" koju su publici premijerno predstavili 1989. na Sajmu automobila u Frankfurtu.

Iako se nije dopadao baš svima, nije bilo ravnodušnih kada je BMW 1989. godine predstavio Seriju 8 (E31), čiji futuristički oblik karoserije je, zaključno s prednjim sklopivim svetlima, bio drugačiji od svega što je bavarska automobilska kompanija nudila do tada.

Veliki luksuzni sportski GT automobil je u prodajne salone stigao 1990. godine i u početku je nuđen sa 5,0-litarskim atmosferskim V12 motorom koji je raspolagao sa 300KS, a kupci su mogli da biraju između ručnog 6-stepenog i automatskog 4-stepenog menjača koji je kasnije dobio još jedan stepen prenosa.

BMW 850i je imao nekoliko elektronskih sistema koji su do tada spadali u domen naučne fantastike, a bio je među prvim produkcijskim automobilima koji su imali progresivni servo upravljač, elektronsku kontrolu papučice gasa (drive-by-wire), adaptivne amortizere i pasivno upravljanje zadnje osovine.

Imao je sigurnosne pojaseve koji su bili integrisani u prednjim sedištima, struja je pokretala sve, uključujući podešavanje visine i dubine upravljača sa funkcijom memorisanja, a "tačka na i" bio je instaliran telefon.

Sav luksuz učinio je automobil prilično teškim, a u BMW-u su na kritike po odnosu mase i snage motora odgovorili 1993. godine predstavljanjem snažnijeg modela 850CSi u koji je ispod velikog prednjeg poklopca smešten 5,6-litarski V12 motor sa 381KS, što je bilo dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h nakon manje od 6 sekundi i za maksimalnih 290 km/h. Automobil je nuđen isključivo u kombinaciji s ručnim menjačem.

Ponuda je ubrzo proširena modelima 850Ci (5,4-litarski V12, 326KS) i 840Ci (4-litarski V8, 286KS), a najsnažniji M8 (550KS) nažalost nikada nije došao do svoje produkcijske verzije (što važi i za 850i Cabrio).


BMW je Seriju 8 prestao da proizvodi početkom 1999. godine, a izuzetno skup i kompleksan automobil pronašao je put do 31.062 kupca. Jedno je sigurno: nova Serija 8 neće biti ništa manje fascinantna.

Izvor: Klix.ba

Foto i video: arhiva Autoblog.rs / BMW



čitanja : 1167



Komentari