
Najznačajniji model u novijoj istoriji Alfa Romea je jedan od onih automobila rođenih pod srećnom zvezdom, toliko sjajno pogođen da nikada nije pao ispod radara.
Naravno, na tržištu ima jeftinih i umornih primeraka, ali i onih koje vlasnici tetoše i ne spuštaju cenu. Evropski automobil godine 1998. (prva titula za milansku marku) dizajnerski je tour de force Waltera de'Silve, a stilski elementi poput visoko postavljenih, horizontalnih zadnjih svetala i skrivenih kvaka zadnjih vrata su bezbroj puta imitirani.

Koliko su osnovne dizajnerske smernice odredile razvoj automobilskih oblika u poslednje dve decenije, toliko je s tehnološke strane model značajan po prvom common-rail dizelašu. Većina primeraka je imala prednji pogon, a od 2004. na običnom i povišenom karavanu nuđen je i 4x4. Od 105 do 250KS (uz Autodeltin tretman i do 400KS) nudili su motori od 1,6 do 3,2 litra, benzinci i dizelaši. Nepraktični Sportwagon imao je manji prtljažnik od limuzine, ali i sjajno izgledao, kao i povišeni 4x4 Crosswagon.

Proizvedeno je oko 680.000 primeraka svih verzija modela, a skladan redizajn je 2003. potpisao Giorgetto Giugiaro; postoje ljubitelji i jedne i druge generacije, ali po našem skromnom sudu original je ipak lepši. Osim prestižne GTA varijante kao youngtimeri još nisu skupi, a cenu u većoj meri određuje stanje konkretnog primerka nego motorizacija. Mada ima prednji pogon, ovo je sjajan vozački automobil pa je i to jedan od razloga održavanja popularnosti.

156 iza sebe ima i lepe sportske uspehe. Ponekad je nezasluženo u senci prethodnika 155 V6 TI, ne zbog nedostatka rezultata, nego zato što u godinama vladavine (1998. - 2003.) italijanski i zatim evropski šampionat turističkih automobila nisu baš bili na vrhuncu popularnosti. Neki od trkačkih modela su nosili oznaku GTA, mada su svi imali redne 4-cilindraše, dok je drumska GTA imala V6 od 3,2 litra.
Izvore: Autoportal.hr
Foto: Alfa Romeo
