
Gradeći imidž proizvođača posebnih i udobnih automobila, Citroen je dugo oklevao da napravi "hot-hatch" model. Tek 1985. godine, na tragu uspeha rođaka iz koncerna - Peugeota 205 GTI - i "dvostruki chevron" paletu proširuje brzim kompaktom koji bi, u neku ruku, mogao da se nazove praocem DS3 Racinga.
Inženjeri Citroëna nisu imali nikakvog izbora gde da presade 1,6 litarski motor iz Peugeota 205 GTI jer je jedini kompakt u paleti bila neugledna Visa.

Ovaj model je imao sve samo ne sportske krvi i pored raritene verzije "Mille Pistes" sa pogonom 4x4 koja je napravljena u svrhu dobijanja takmičarske licence.
Bilo kako bilo, u poslednjoj životnoj fazi (1985-1988) Visa je dobila GTI verziju. Motor snage 115 "konja" je ovom čudnom mešancu davao odlične performanse zbog težine praznog vozila od svega 870 kilograma.
Citroen Visa GTI je mogla da pojuri do 192 km/h, ubrzavala je do 100 km/h za 8,8 sekundi, imala 5-stepeni menjač, aluminijumske felne...

Visa GTI je preuzela instrumente od Peugeota 205 GTI, dok su zahvati na oslanjanju obuhvatili širi trag točkova za po 30 mm napred i nazad, snižen klirens za 15 mm, specijalno podešavanje amortizera.

Iako je Visa GTI bila osetno jeftinija od Peugeota 205 GTI, prodaja je bila slaba, što ne čudi obzirom da je mali Citroen u izvornom obliku zamišljen kao naslednik čuvenog "Spačeka".
Izvor: Radiosarajevo.ba
Foto i video: Citroen