
Krajem osamdesetih u Rumuniji je živela ideja o sportskom automobilu. Koliko god se u rigidnom komunističkom sistemu ideja brzog vozila činila kapitalistički dekadentnom, ipak se radilo na jednom projektu. Njegovo kodno ime bilo je MD87, a firma koja je gurala projekat bila je Dacia.

Kako navodi Revija HAK, iza kodne oznake MD87 kriju se imena dece glavnog inženjera Nicolae Cosmescua: M kao Monica, D kao Dragos, a 87 simobolizuje 1987. godinu kada je taj automobil trebalo da se pojavi u prodaji.

MD87 EVO I je nastao na platformi Renaulta 12, a imao je centralno smešteni 1,4 litarski motor sa 65KS i zadnji pogon. Dizajnerski je napred pozajmio mnogo od reli legende Lacije 037, a pozadi je čudan rumunski mutant sportskog automobila i pick-upa.

S drugim konceptom, EVO II (1992. godine), pojavila su se svetla koja iskaču, a bok i rep su malo ublaženi. MD87 nikada nije završio na proizvodnoj liniji, oba koncepta su izgubljena, a Daciju je spasio Renault.
Izvor: Revijahak.hr