Opet će se proizvoditi Tomosov moped Tori

Firma Črešnik iz Medvoda kod Ljubljane otkupila je licencu za proizvodnju nekada popularnih Tomosovih mopeda marke Tori.
"Otkupili smo licencu i počeli pripreme za proizvodnju, a makedonska pošta naručila je prvih 120 vozila", izjavio je na prezentaciji planova na konferenciji za novinare Boštjan Vidovič, direktor i vlasnik firme koja se do sada bavila trgovinom i prodajom polovnih vozila.

Proizvodnja bi trebalo da počne za tri nedelje, a u prvoj fazi na montaži mopeda nameravaju da angažuju pet do deset zaposlenih.
"Za ove mopede postoji veliko interesovanje u zemljama nekadašnje Jugoslavije, u Mađarskoj i Ukrajini", izjavio je vlasnik, dodavši da sledeće godine nameravaju da proizvedu oko 2.000 primeraka, da bi u 2018. godini proizvodnju udvostručili.
Iz inostranstva će uvoziti samo one delove za Torija koji se ne proizvode u Sloveniji, a montiraće se u Medvodama.
Prvi modeli Tomosovog Torija, čiji je konstruktor Tone Rifelj, na tržište su izbačeni 1984. Proizvodio se do 2005., neko vreme od delova sa Tajvana.
Računa se da je u to vreme prodato oko 35.000 ovakvih vozila, manja količina čak u SAD.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: Rtvslo.si
Kupio sam caletu, kao poklon, pre dva meseca ocuvan Tomos AT3 iz 1986, i sad ne mogu da ga registrujem zato sto mi treba od proizvodjaca dokaz da je to moped a ne motorcikl. Sad sve te osiguravajuce kuce kao ne znaju kakva je to sprava...
@moron,
Razlika je u ceni, 7000rsd naspram 12000rsd. :D
Ovo na slici nema veze sa prvobitnim Torijem, vec je derivat Colibrija automatik, sa pocetka '90-ih. Inace, prvobitni Tori je najzasluzniji za moje dobre ocene u osnovnoj skoli, jer mi je cale obecavao taj motorcic od polaska u prvi razred, da bi mi po zavrsetku petog kupio Automatik A35L. :)
Optimus Prime
Nisam znao da se premium izvedba "automatika" zvala A35L . Ja sam vozio 3ML. Prve godine sam prešao sa njim 12.000 km (a godinu pre toga biciklom ROG Senior preko 6.000 km). I onda prešao na BT... I posle sve, srećom, batalio. Osim bicikla, naravno:)
deda mraz
A35 je bio A3 sa masinom Kolibrija (na cilindru je imao oznaku Tomos A5). Bilo je tri vrzije "opreme". S je bio klot, L je imao korpu (pak treger) i brzinomer, a SL je imao sto i L, plus zmigavce i masku koja je obuhvatala far i brzinomer. Inace, i ja sam posle "matika" pazario BT. Prvi je bio sa 90 ccm (masina od "elektronika"), a drugi je bio standardni 50ccm (trajno registrovan), ali sam ga budzio raznim varijantama Bing karburatora i L ("elko") klipova. Pre nego sto cu ga prodati, vratio sam sve na standard (klip 38mm, obican). Za tadasnje novcane prihode, to je kostalo kao danasnji malo ozbiljniji tuning automobila. Srecom, imao sam dosta drugara, koji su isto radili sa svojim "Betejcima", pa smo se cesto djorali za delove ili jedni drugima pomagali.
Optimus Prime
Nekada sam motor "rasturao" na "dnevnom nivou" :) Ne bih znao da izbrojim koliko sam klipova, karika i svega ostalog izmenio. Nekada bilo. Pre neku godinu našao kod mene potpuno nov cilindar i klip za BT-50, koji sticajem nekih glupih okolnosti
je (konzerviran) stajao zaturen jako dugo (možda i skoro sve decenije). Onda ga "nadjem", plakalo mi se skoro.
Uskoro na Mokroj Gori ispred onog hotela naletim na nekog dedu kako vozi krševan BT-50. Ne znaš ko je lošije izgledao. I pitam ga da li mu treba neki deo. Deda mislio da ga zajebavam.
Prolazio sam tuda ponovo za 15-ak dana i ostavio mu to. Deda mi je zauzvrat dao teglu punu lešnika ... Koje sam nedavno bacio.
Kad pomislim koliko sam muke imao da do tog cilindra i klipa dodjem i koliko je to koštalo ... Al', očito mi nije trebalo, vreme je pokazalo. A bar će deda moći po Šarganu da se voza
Koliko se sećam, inicijelni Tori je mogao da se sklopi i spakuje u prtljažnik. Onaj sa malim točkovima. Smrt za stabilnost, a posebno za mene kao (tadašnjeg) tinejdžera. Za malo preraslog Rogov Pony sa "banana" sedištem (prepravljen, prefarban, originalno mi kupljen za 9-ti rođendan). Banana je valjda bila finalni izraz moje večite žali za nikad dosanjanim snom: trobrzincem. Onim sa zadnjim amortizerom i mopedskom gumom, bananom i čoper volanom..
Inače, u moje vreme - Solex, pa Pony-Express, pa Jawa Babeta, pa Tomos Automatik, a dalje me ne-automatici nisu zanimali. Jedno vreme je valjda i Motins sklapao ili brendirao Automatika.
Priapus
Misliš na Partizanov trobrzinc PF-1 ? Imao ga je moj brat. Nije bio neki kvalitet, bajs je bio težak za vožnju, jako vrtljiv, loš položaj tela, "banana" nekvalitetna, sajlu menjača je bilo nemoguće naći ... Užas. Srećom, neko nam ga je ukrao.
Ja sam čeznuo sa onim starijom trobrzincem. ROG-ovim.