BMW K1 – jedan od najkontroverznijih Bavaraca svih vremena

Kraj osamdesetih godina prošlog veka, bar kada je BMW u pitanju, obeležio je motocikl kojeg mnogi smatraju jednom od najkontroverznijih mašina nemačkog proizvođača.
Uprkos kontroverzi, ovaj "sport-touring" model je te 1988. godine, kada se našao na tržištu, bio jedna od najnaprednijih kreacija na dva točka.
Njegovo ime je BMW K1 i predstavljao je naslednika modela K100RS, popularne "Leteće cigle".
Tokom procesa njegovog dizajniranja, inžinjeri BMW-a su dosta vremena proveli u vazdušnom tunelu. Rezultat je bio takav dizajn oklopa, sastavljen od sedam delova male težine, napravljenih od panela od staklenih vlakana, sa izuzetno malim koeficijentom otpora.

Pokretao ga je četvorocilindarski DOHC agregat sa vodenim hlađenjem, zapremine 987 kubika, koji je proizvodio 100 KS na 8.000 o/min i 100 Nm maksimalnog obrtnog momenta na 6.750 o/min.
Za zaustavljanje su bile zadužene 305-milimetarske dupli disk kočnice sa Brembo kočionim čeljustima, na prednjem točku, kao i 285-milimetarska disk kočnica na zadnjem, uz ABS dostupan u paketu dodatne opreme.
Dugačak 2.160, širom 720, a visok 1.170 milimetara, s visinom sedišta od 780 milimetara, BMW K1 je bio težak 234 kilograma, uz zapreminu rezervoara od 22 litra.
Napravljeno je nešto manje od 7.000 jedinica (tačnije 6.921 primerak), a proizvodnja je zbog visoke cene i podeljenih mišljenja o spoljašnjem izgledu, završena 1993. godine.
Autor: Nikola Lasica
Izvor: Moto-berza.com