home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Ducati Monster 1200

Nakon što je Volkswagen Grupa poručila da razmišlja da proda Ducati, izgleda da je i interesovanje za italijansku kompaniju poraslo.

U nedavnom intervjuu, izvršni direktor KTM-a, Štefan Pirer, je izjavio da je i njegova kompanija jedna od zainteresovanih.

Međutim, Pirer je čak izneo i nekoliko konkretnih ideja kako prilagoditi Ducati KTM-ovoj strategiji.

Do ove teme se došlo jer je Pirer objašnjavao svoju želju da austrijski brend pretvori u trećeg najvećeg svetskog proizvođača motocikala velike kubikaže, odmah nakon Honde i Yamahe. Smele su to želje, ali ne i bez pokrića, jer je KTM jedan od malog broja brendova koji beleži održivi rast.

Pirer je aktivno učestvovao u oživljavaju Husqvarna brenda, koji je „procvetao“ od kako se našao u vlasništvu KTM-a.

Kako se tu uklapa Ducati? Kako Pirer kaže, ukoliko bi KTM kupio Ducati, italijanski proizvođač bi vodili ljudi koji su deo sveta motocikala i bi bio posmatran kao puki finansijski instrument.

Kako navodi KTM-ov „alfa i omega“, ideja o pravljenju različitih modela na jednoj platformi je potekla iz automobilske industrije. Njegova kompanija se toga pridržava kada su KTM i Husqvarna u pitanju, ali s bitnom razlikom što ne rade jedan protiv drugoga. Po njemu, to i te kako ima smisla, jer dva brenda privlače više razlilčitih kupaca od jednog.

Ali kako bi se Ducati, kao platforma, uklopio u KTM? Desmo LC8 motori? „Twin“ agregati na italijanskoj mašini? Ne, individualne tradicije i identiteti se ne bi mešali. A tu je i pitanje trkačkog programa. Ducati bi nesumnjivo mnogo doneo KTM-u u „premijernoj klasi“.

Da li iza Pirerove zainteresovanosti ima i ozbiljnijih planova? Odgovore krije vreme.

KTM ponosan na dolazak Pedrose

KTM je izjavio da je ponosan što je uspeo da obezbedi usluge Danija Pedrose, koji će u fabričkom timu austrijskog proizvođača imati ulogu novog test vozača.

Nakon 18 godina provedenih u Hondi, za koju je nastupao u sve tri klase svetskog šampionata, Pedrosa se od MotoGP-a oprostio u novembru, na trci u Valensiji.

Španac je karijeru mogao da nastavi u novom Yamahinom satelitskom timu, ili pak da ostane u Hondi kao test vozač, ali je izabrao novi izazov.

Na KTM RC16 će debitovati naredne sedmice, na testu koji se 18. i 19. vozi na Sepangu.

„Ponosni smo što je vozač poput Danija na našoj strani, kao i na činjenicu da će dati veliki doprinos našem MotoGP projektu“, izjavio je šef KTM-ove motosport divizije, Pit Bajrer.

„Nismo ga pritiskali kada je trebalo da donese odluku, iako smo od samog početka želeli da se nađe u našem timu, jer smo znali da će dati veliki doprinos u smislu budućeg razvoja.“

Bajrer je izrazio nadu da će Pedrosa i Kalio skinuti tehički teret sa pleća Pola Espargara i njegovog novog klupskog druga, Žoana Zarka.

„Naši vozači su bili u teškoj situaciji, jer su bili deo projekta sa motociklom koji nije bio nimalo lak, pa tako nisu mogli u potpunosti da se posvete trkanju.“

KTM je na finalu sezone u Valensiji stigao do svog prvog podijuma, nakon što je Pol Espargaro uzeo treće mesto.

U 2019. godini, KTM će imati i satelitski tim na stazi, nakon što su se udružili sa Tech3.

Izvor: Moto-berza.com



čitanja : 790



Komentari