KTM zainteresovan za Ducati

Nakon što je Volkswagen Grupa poručila da razmišlja da proda Ducati, izgleda da je i interesovanje za italijansku kompaniju poraslo.
U nedavnom intervjuu, izvršni direktor KTM-a, Štefan Pirer, je izjavio da je i njegova kompanija jedna od zainteresovanih.
Međutim, Pirer je čak izneo i nekoliko konkretnih ideja kako prilagoditi Ducati KTM-ovoj strategiji.
Do ove teme se došlo jer je Pirer objašnjavao svoju želju da austrijski brend pretvori u trećeg najvećeg svetskog proizvođača motocikala velike kubikaže, odmah nakon Honde i Yamahe. Smele su to želje, ali ne i bez pokrića, jer je KTM jedan od malog broja brendova koji beleži održivi rast.
Pirer je aktivno učestvovao u oživljavaju Husqvarna brenda, koji je „procvetao“ od kako se našao u vlasništvu KTM-a.
Kako se tu uklapa Ducati? Kako Pirer kaže, ukoliko bi KTM kupio Ducati, italijanski proizvođač bi vodili ljudi koji su deo sveta motocikala i bi bio posmatran kao puki finansijski instrument.
Kako navodi KTM-ov „alfa i omega“, ideja o pravljenju različitih modela na jednoj platformi je potekla iz automobilske industrije. Njegova kompanija se toga pridržava kada su KTM i Husqvarna u pitanju, ali s bitnom razlikom što ne rade jedan protiv drugoga. Po njemu, to i te kako ima smisla, jer dva brenda privlače više razlilčitih kupaca od jednog.
Ali kako bi se Ducati, kao platforma, uklopio u KTM? Desmo LC8 motori? „Twin“ agregati na italijanskoj mašini? Ne, individualne tradicije i identiteti se ne bi mešali. A tu je i pitanje trkačkog programa. Ducati bi nesumnjivo mnogo doneo KTM-u u „premijernoj klasi“.
Da li iza Pirerove zainteresovanosti ima i ozbiljnijih planova? Odgovore krije vreme.
KTM ponosan na dolazak Pedrose
KTM je izjavio da je ponosan što je uspeo da obezbedi usluge Danija Pedrose, koji će u fabričkom timu austrijskog proizvođača imati ulogu novog test vozača.
Nakon 18 godina provedenih u Hondi, za koju je nastupao u sve tri klase svetskog šampionata, Pedrosa se od MotoGP-a oprostio u novembru, na trci u Valensiji.
Španac je karijeru mogao da nastavi u novom Yamahinom satelitskom timu, ili pak da ostane u Hondi kao test vozač, ali je izabrao novi izazov.
Na KTM RC16 će debitovati naredne sedmice, na testu koji se 18. i 19. vozi na Sepangu.
„Ponosni smo što je vozač poput Danija na našoj strani, kao i na činjenicu da će dati veliki doprinos našem MotoGP projektu“, izjavio je šef KTM-ove motosport divizije, Pit Bajrer.
„Nismo ga pritiskali kada je trebalo da donese odluku, iako smo od samog početka želeli da se nađe u našem timu, jer smo znali da će dati veliki doprinos u smislu budućeg razvoja.“
Bajrer je izrazio nadu da će Pedrosa i Kalio skinuti tehički teret sa pleća Pola Espargara i njegovog novog klupskog druga, Žoana Zarka.
„Naši vozači su bili u teškoj situaciji, jer su bili deo projekta sa motociklom koji nije bio nimalo lak, pa tako nisu mogli u potpunosti da se posvete trkanju.“
KTM je na finalu sezone u Valensiji stigao do svog prvog podijuma, nakon što je Pol Espargaro uzeo treće mesto.
U 2019. godini, KTM će imati i satelitski tim na stazi, nakon što su se udružili sa Tech3.
Izvor: Moto-berza.com