home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Kawasaki patent

Kawasaki je podneo zahtev za registraciju patenta za benzinsko-električni hibridni motocikl, prenosi portal Moto-berza.com.

Sami patenti ne otkrivaju mnogo detalja, ali prikazuju motocikl sa, čini se, agregatom male zapremine i električnim motorom, kao i baterijom.

Ako ovaj motocikl stigne do serijske proizvodnje, mogao bi da postane prvi hibridni motocikl na "mejnstrim" tržištu, što bi mogao da označi početak nove ere kada je razvoj agregata u pitanju.

Kawasaki se nikada nije stideo kada je razvoj novih tehnologija u pitanju, setimo se samo GPZ750 Turbo, a kasnije i neverovatnih H2 i H2R. A s vremena na vreme, japanski proizvođač bi registrovao patente za električne motocikle i dvotočkaše sa zamenjivim baterijama.

Istina je da Kawasaki nije jedini proizvođač zainteresovan za hibridni pogonski sklop, jer je o tome razmišljao i BMW, a rezultat toga je R1200 X Hybrid. Ali za razliku od bavarske kreacije, Kawasaki stavlja električni motor iza jednocilindarskog agregata, dok se baterija nalaze na mestu gde standardno stoji rezervoar za gorivo, koji je premešten ispod sedišta.

Takav dizajn sugeriše da će električni motor pružati dodatnu snagu benzinskom agregatu male zapremine, što je uobičajeno rešenje kod hibridnih automobila, super-automobila visokih performansi, pa čak i kod bolida Formule 1. A kako se ova tehnologija pokazala efikasnom, možemo da pretpostavimo da će ovakvo rešenje dozvoliti potpuno električni pogon, ili kombinaciju pomenuta dva, u zavisnosti od situacije.

Međutim, ostaje da se vidi kako će ovu tehnologiju Kawasaki prilagoditi motociklima.

Za sada ćemo morati strpljivo da čekamo.

Izvor: Moto-berza.com



čitanja : 322



Komentari