Mi već polako i zaboravljamo na korejski Daewoo i njihove modele iz devedesetih godina prošlog veka poput Tica, Nexie i Espera, ali mnogi od ovih automobila se i dalje proizvode u nama dalekim i egzotičnim zemljama. Tako se Nexia i dalje sklapa u Uzbekistanu, u fabrici UzDaewoo, koja je počela sa radom jula 1996. godine i ima kapacitet za proizvodnju 200.000 automobila godišnje. Veliki deo proizvodnje ove fabrike je završavao na tržištu Rusije, pa je uzbekistanska Nexia godinama predstavljala najprodavaniji strani automobil na tržištu Rusije. Problem za ovu fabriku je nastao kada je GM pre nekoliko godina preuzeo samo korejsku centralu Daewooa, a ne i ostale fabrike, koje je Daewoo svojevremeno gradio kao pečurke posle kiše po raznim zemljama. Ipak, fabrika je u oktobru 2005. godine uspela da sklopi ugovor sa GM-om o produženju licence za proizvodnju Daewoo automobila do 2010. godine. Da bi Nexia i dalje bila konkurentna na tržištu (ne treba zaboraviti da poreklo vodi još od legendarnog Opel Kadeta "suze"), upravo je prošla kroz prilično veliki redizajn, kako spoljašnjosti tako i unutrašnjosti. Obnovljena Nexia je dobila drugačije oblikovane svetlosne grupe (i napred i nazad), novi prednji branik sa većim otvorima za vazduh, novu masku hladnjaka, a tu su i novi zadnji branik i poklopac prtljažnika na kome se sada nalazi i mesto za registarsku tablicu. Zanimljivi su i atraktivnije oblikovani retrovizori sa ugrađenim žmigavcima. Unutrašnjost je osavremenjena novom centralnom konzolom i instrument tablom kao i novim volanom, drugačijim oplatama vrata i presvlakama sedišta i još nekim sitnicama, ali duh prohujalih vremena je i dalje prisutan. Uostalom, koliko su dizajneri bili uspešni, procenite sami po ovim slikama. Za sada nisu saopšteni podaci o eventualnim promenama na motorima i ostaloj mehanici, pa treba sačekati 1. septembar kada će u Rusiji početi prodaja obnovljene Nexie, a tada će biti poznata i konkretna cena.
Zanima me pošto već imam truljavu nexiu staru 13 god i jako sam zadovoljan sa njom hoće li se ovaj primjerak nexie moći nabaviti na našem tržištu ili će se morati uvoziti! Kada saznaš javi! Inaće ovaj blog je suppper!
U ovom trenutku nema nikakvih najava da bi se ova Nexia mogla naći u prodaji na našem tržištu, a ako se to ikada desi, o tome ću naravno blagovremeno pisati.
kupio sam nexiju 1997 godiste u dobrom stanju.jedina joj je mana sto trosi u proseku od 15 do 17 litara plina na 100km.bio sam kod par majstora kazu da joj je to normalna potrosnja.stelovan joj je plin ali potrosnja se ne smanjuje.da li je to normalno ili sta vec?jovica gornji milanovac
To definitivno nije normalno.Moja GTX 66kw trosi po gradu oko 12 litara gasa i to sa venturi sistemom.Sa sekventom bi to bilo drasticno manje.Gde mogu da nadjem neke seme elektricnih instalacija za Nexiu?Najvise mi treba za instrument tablu.
Ja sam imao nexiu 96 godiste strava je radio i bio u odlicnom stanju dok nisam izleteo iz krivine sa njim i unistio ga totalno, zanimljiva stvar u svemu tome je da sam ja uleteo u veliki jarak i napravio dva tri okreta u vazduhu i zavrsio lezeci na vozacevoj strani a ni najmanju ogrebotinu ni modricu nisam imao, ceo krov oko mene se raspao i staklo sa vozaceve strane je puklo a ja kao da nisam bio u kolima! I posle svega toga naravno hteo bi da kupim opet nexiu samo da nadjem ko prodaje po prihvatljivoj ceni sa ful opremom. Poz
nexia je meni zakon samo što ima puno detalja iz kadetta auto vuče bolje od alfe romeo 156 iz 98 troši jedno 7 litara na otvoranoj cesti