home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Citroenov Nemo je novo lako komercijalno vozilo (najmanji komercijalac u ponudi ovog francuskog proizvođača), nastao kao plod zajedničkog rada PSA grupacije (kojoj pripada Citroen) i italijanskog Fiata, sa kojim inače saradnja na razvoju i proizvodnji komercijalnih vozila traje već decenijama. Najnoviji rezultat te saradnje su modeli Citroen Nemo, Fiat Fiorino i Peugeot Bipper, a radi se o dizajnerski veoma uspešnim vozilima (kada je reč o dostavnjacima), ali koja se međusobno veoma teško razlikuju, jer se razlike svode samo na oznake proizvođača. Kao i Fiat Fiorino i Peugeot Bipper, i Citroen Nemo će se nuditi i u komercijalnoj i u putničkoj varijanti. Da bi pokazao sve prednosti svog novog dostavnog modela, Citroen je nedavno po putevima zapadne Francuske za predstavnike specijalizovanih medija organizovao prve test vožnje ovim vozilom. U osnovi, sve ono što smo nedavni napisali za Fiat Fiorino, važi i za Citroen Nemo. Dakle, svojim kompaktnim dimenzijama, visokim krovom, bočnim kliznim vratima i dvokrilnim vratima prtljažnika, novi Citroenov komercijalac nudi veliku prilagodljivost i cilja pre svega na manje firme za dostavu robe u gradskim sredinama (to pokazuje i minimalnim prečnikom zaokreta, koji je manji od 10 metara). Ovaj komercijalac je dugačak 3,86 metra (dužina jednog Citroena C3), nosivost mu iznosi 610 kg, prostor za teret je dužine 1,52 metara (širine 108 cm, visine 118 cm), a korisna zapremina istog iznosi 2,5 kubna metra (kada se obori i suvozačko sedišto, zapremina raste na 2,8 kubika, a dužina prostora za teret na 2,5 metra). Kabinu fabrika opisuje kao prostranu, komfornu i ergonomičnu, a deo serijske opreme čine servo volan, ABS i vazdušni jastuk, dok će se uz doplatu, između ostalog, moći dobiti i uvek korisni parking senzori. Paleta motora će (bar u početku) obuhvatati jedan dizelaš i jedan benzinac. To su 1,4 litarski HDI dizel sa 50kW/70KS i 160Nm (troši 4,5 litra dizela i emituje 119 grama CO2 po km), kao i benzinac iste zapremine ali sa 54kW/75KS i 118Nm (troši 6,9 litara na 100 km). Pomenuti HDi može koristiti i B30 biodizel gorivo. Upravo je najviše pohvala novinara i dobio Nemo sa HDi agregatom, odnosno po njihovoj oceni Nemo HDi je dovoljno brz i štedljiv, mada nije baš tih. Za sada je u ponudi samo manuelni petostepeni menjač, a od sledeće godine Nemo sa HDi agregatom će moći da se kombinuje i sa robotizovanim menjačem koji nema klasičnu papučicu kvačila. Prodaja Citroen Nema počinje u martu naredne godine, cene će se kretati od 10.000 do 12.000 evra, a proizvodnja će se odvijati u pogonima kompanije Tofas, Fiatovog turskog partnera.




čitanja : 1308



Komentari