Prilikom nedavne brazilske promocije potpuno nove generacije modela Gol u hatchback verziji, bilo je reči i o njegovoj varijanti u obliku klasične troprostorne limuzine sa četiri vrata, čija prva i jedina zvanična slika je objavljena juče.
Što se imena novog Gol sedana tiče, treba reći da to nije njegov definitivni naziv, budući da će zvanično i konačno ime biti objavljeno naknadno i to najverovatnije u oktobru na njegovoj oficijelnoj promociji na Salonu automobila u Sao Paulu. Do tada Volkswagen ovaj automobil u press saopštenju naziva "Sedan version of the New Gol".
VW Gol je inače ranije u Brazilu već prodavan u limuzinskoj verziji kao VW Voyage (u drugim zemljama Južne Amerike i kao VW Senda i Gacel), a zanimljivo je da je taj sedan izvožen i u SAD (od 1987. do 1993. godine), gde je komercijalizovan pod imenom VW Fox.
Sem novog izgleda i unapređenog kvaliteta, novi Gol sedan naravno donosi i veće dimenzije u odnosu na standardni Gol hatchback. To u praksi znači da je sedan dugačak 430 cm, dok mu zapremina prtljažnika iznosi 470 litara (Gol hatchback ima dužinu od 389 cm i prtljažnik od 285 litara).
Što se motora tiče, Gol sedan (ili kako će se već zvati) pokretaće 1,0 i 1,6 litarski agregati, koji sem benzina, mogu da koriste i etanol.
Manji 1.0L motor razvija 72KS pri 5250 o/min. i 95Nm obrtnog momenta pri 3850 o/min.(benzinska verzija), odnosno 76KS i 104Nm (kada koristi etanol), dok veći 1.6L agregat raspolaže sa 101KS pri 5250 o/min. i 154Nm pri 2500 o/min. (na benzin) i 104KS i 156Nm sa pogonom na etanol.
U Volkswagenu inače rade i na razvoju još nekoliko karoserijskih verzija novog Gola, a jedna od njih je i pick-up model Saveiro, čije se slika nedavno pojavila na internetu. Kada će novi Saveiro biti predstavljen javnosti i sa kojim motorima za sada nije poznato (mada ne bi bilo iznenađenje da premijera bude istovremeno sa sedan verzijom u oktobru).
I Dacia Logan je bez veze, a prodaje se ko alva. Ovo je nisko-budzetni auto koji ce imati mnogo uspeha.
Kod ovakvih modela koji se nude najsirem sloju trzista veliku ulogu igra odnos "placeno-dobijeno" gde VW i ostali nemacki proizvodjaci gube bitku sa korejancima i kinezima. Otislo se predaleko u eksperimentisanju sa cenama i dizajnom (da ne zaboravim pouzdanost) tako da uspeh Dacije i ne treba da cudi, Skoda se dosta dobro drzala, ali i oni su se "popapucili" pa sad toboze prave samo skuplje modele za "toboze" elitu, a egzistencija im upravo zavisi od hiper-produkcije "malih" modela.
VW je napravio uspeh sa GOLFom jer je bio "narodni" auto a onda su u VWu pozeleli da budu "egzoticni" poput Mercedesa i BMWa pa investirali u Audi i Porshe koji sada preuzimaju vlasnistvo nad VW i to ih kosta laganog gobitka trzista u Evropi.
Jedini ko je osetio sta se desava sa trzistem u Evropi je Subaru koji je svoje verzije modela IMPREZA ucinio pristupacnim sirem sloju trzista i to im je donelo prilican trzisni uspeh.