Skrivanju je kraj. Posle nekoliko zatamnjenih teaser slika od prošle nedelje, evo i prvih zvaničnih fotografija novog Setaovog modela srednje klase, koji će poneti ime Exeo i čija oficijelna svetska premijera je zakazana za predstojeći Salon automobila u Pariu.
Još od onih procurelih slika krajem avgusta je poznato da je kao baza za Exeo poslužila prethodna generacija Audija A4. To je posebno vidljivo na bokovima, koji su praktično neizmenjeni u odnosu na A4, ali je veliki trud uložen u drugačiji izgled prednjeg i zadnjeg kraja.
Seat najavljuje da će u Exeo ugrađivati paletu od tri benzinska (snage od 75kW/102KS do 147kW/200KS) i tri dizel motora (sa rasponom snage od 88kW/120KS do 125kW/170KS). Svi su sa turbo punjačem i svi zadovljavaju buduće Euro5 standarde. Exeo je inače dugačak 4,60 metara, a zapremina njegovog prtljažnika iznosi 460 litara.
Ime Exeo inače potiče iz latinske reči Exire, što znači "ići napred". Nova oznaka se razlikuje od dosadašnjeg načina imenovanja Seatovih modela, čime se simbolično najavljuje i početak nove ere u istoriji ove španske kompanije.
Kako bilo, Exeo će se na tržištu naći tokom 2009. godine, a osim limuzinske varijante, u ponudi će biti i Station Wagon odnosno karavan. U opremi će se, između ostalog, nalaziti i navigacioni sistem najnovije generacije, kao i infotainment sistem sa mnogobrojnim funkcijama i konekcijama (MP3, MPEG4, iPod, USB, bluetooth).
U Seatu posebno naglašavaju da Exeo nije zamena za aktuelni Toledo (koji i dalje ostaje u ponudi), već potpuno novi model koji će kupce tražiti u segmentu gde se nalaze Ford Mondeo, Renault Laguna, novi Citroen C5, Opel Insignia... Exeo će se inače proizvoditi u Seatovoj fabrici Martorell u Španiji.
Seat Ibiza Cupra i Ibiza Ecomotive
Samo nekoliko meseci posle premijere potpuno nove Ibize, španski Seat je proširio paletu ovog modela sa dve nove i to dijametralno suprotne varijante – sportskom i dinamičnom Cupra i ekonomičnom Ecomotive verzijom.
Nova Ibiza Cupra se bazira na trovratnoj Ibizi SportCoupe (čija premijera je održana na nedavnom Salonu automobila u Londonu), a sem atraktivnijeg izgleda (drugačiji prednji branik sa integrisanim spojlerom i saćastim centralnim otvorom za vazduh, modifikovana prednja maska, aluminijumski točkovi od 17 inča sa Pirelli gumama 215/40 R17, crni retrovizori, redizajnirani zadnji branik sa difuzorom i centralnom smeštenim završetkom izduvniog sistema), pažnju privlači i onim što krije pod haubom. To je 1,4 litarski TSI twin-turbo motor koji raspolaže sa 180KS i 250 Nm obrtnog momenta, a uparen je sa sedmostepenim DSG menjačem sa duplim kvačilom i sa komandama za menjanje brzina na volanu.
To je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,5 sekundi, maksimalnih 225 km/h, dok je prosečna potrošnja (po fabričkim podacima) 6,7 litara na 100 km (emisija CO2 iznosi 159 grama po kilometru).
U paketu su još i elektronska kontrola stabilnosti, ABS, TCS + EBA, Seatov "Agile Chassis" sistem, frontalni i vazdušni jastuci za glavu, Hill Holder Control, Easy Entry sistem na suvozačevom sedištu, Cupra ogibljenje, Cupra sportska sedišta i aluminijumske pedale.
Seat Ibiza Ecomotive
Ibiza Ecomotive se odlikuje redukovanom potrošnjom goriva i smanjenom emisijom CO2, a radi se o modelu na kome je Seat primenio znanje velikog tate Volkswagena koje ovaj ima sa modelima BlueMotion. Dakle, poboljšana aerodinamika vozila, modifikovana elektronska kontrolna jedinica 1,4 litarskog TDI dizel motora (ima 80KS) sa DPF filterom za čestice čađi, duži prenosni odnosi u menjaču, nešto manja težina i gume SP10A 175/70 R14 sa smanjenim otporom kotrljanja; zaslužni su za emisiju CO2 od 98 grama po kilometru (standardni model 114 g/km) i potrošnju od samo 3,7 litra na 100 km.
Ibiza Ecomotive će kupcima biti dostupna u verziji sa petora i SportCoupe varijanti sa troja vrata, a proizvodiće se u Seatovoj Martorell fabrici blizu Barselone (gde će se proizvoditi i nova Ibiza Cupra).