Nakon mnogobrojnih špijunskih fotografija koje su se pojavljivale poslednjih meseci (i koncepta Invicta koji ga je najavio), General Motors je danas pustio u javnost prve zvanične slike i detalje o novom Buicku LaCrosse, modelske godine 2010, čija premijera će biti održana za nekoliko dana na Salonu automobila u Detroitu.
LaCrosse će osim u Americi prodavati i u Kini, pa je automobil razvijen imajući u vidu potrebe kupaca u obe zemlje. U svakom slučaju, LaCrosse bi te kupce trebalo da privuče atraktivnijim dizajnom spoljašnjosti (gde se naročito ističu opadajuća linija krova, karakteristična prednja maska i linija na bokovima koja se spušta a zatim naglo uzdiže kod kvaka na zadnjim vratima), kvalitetnijim i vizuelno atraktivnijim enterijerom, kao i boljim voznim karakteristikama (ima novu globalnu Epsilon II platformu).
2010 LaCrosse će se nuditi u tri varijante - CX, CXL and CXS. CX model će pokretati novi 3,0 litarski V6 motor sa direktnim ubrizgavanjem (uparen sa šestostepenim automatskim menjačem), koji razvija 255KS i 286 Nm obrtnog momenta.
CXL ima isti motor, ali raspolaže sa bogatijom opremom (kožna i grejana sedišta, dvozonski automatski klima uređaj, alu točkovi od 18 inča...), a u ponudi je i AWD pogon na sva četiri točka.
I na kraju CXS model, koji pod haubom krije 3,6 litarski V6 agregat sa 280KS i 354 Nm (takođe u paru sa šestostepenom automatskom transmisijom). Težina automobila se, u zavisnosti od modela, inače kreće od 1741 do 1904 kg.
2010 Buick LaCrosse će se proizvoditi u GM-ovoj Fairfax fabrici, a u salonima dilera će se naći sredinom ove godine.
VIDEO : 2010 Buick LaCrosse
Svaka cast, automobil je prelep, posebno interior, ali se vide dosta linija sa Lexusa LS.
Ajde se malo lechi sa svojim F-150... Ostavi evropski Opel. Nije to za tebe.Drzi se svog amerikanskog djubreta...
Ako GM ovako planira da se izvuče iz problema, potonuće još više. Ovo je smejanje u oči onima koji su im dali ispomoć. Sramota!
Šta se desilo sa Invicta-inim 2,0 I4 motorom? Amerikance je i dalje blam da kažu komšiji da njihov auto ima samo 2000 kubika i 250 konja? Šta bi sa onim obećanjem iz GM-a da će se usredsrediti na štedljivije automobile?
Inače, pomenuti detoritski auto-salon će biti urnebesna tragedija sa nikad manje izlagača i nikad manjim budžetom i očekivanim prihodom. Koliko je sve poprimilo drugu dimenziju, najbolje pokazuje podatak da su stolarske radnje koje su tradicionalno izrađivale cele izložbene štandove dobile 40% manje narudžbina, a poseban naglasak je na korišćenju jeftinijeg drveta.
Bane, za tvoju informaciju GM u Americi ima 2.0L motor koji razvija 260 hp i ugradjuje se u mnoge automobile (Chevrole Cobalt i HHR, Pontiac Solstice, Saturn Ion ...), ali zasto ubacivati tako mal motor u ovako velik automobil? 3.0L nije nista manje ekonomican nego 2.0L turbo, a razvija gotovo istu snagu i posto nema turbo (kao 2.0L) ima mnogo duzi zivotni vek.
Uostalom, LaCrosse se prodaje u Americi gde je gorivo jos uvek jako jeftino, a cene osiguranja i registracije da ne govorim.
Evo sta se moze uraditi od jednog lepog automobila kao sto je Opel Insignia : rugoba...
@F-150
Ne, ovaj motor koji sam ja naveo se ne koriste apsolutno ni u jednom vozilu trenutno na tržištu. Motor je zakazan za 2009. godinu i baziran je na 2,4l I4 VVT LE5 motoru koji je uparen sa MEFI-5 kontrolerskom jedinicom, tzv. petom generacijom kontrolera. Radi se o izuzetno šetdljivom agregatu, o kojem se tokom 2008. godine dosta pričalo, pre nego što je kriza eksplodirala tokom leta.
Ova generacija motora je trebala da bude osnova većine GM-ovih vozila za 2009. i 2010. godinu, ali se po poslednjim vestima od toga malo odustupa jer su motori i elektronika nešto skuplji za proizvodnju, a u današnjoj krizi se nažalost štedi na svakom šrafu.
@Eki
"Lepota je u oku posmatrača" :)
Svaka kultura ima svoj pojam lepote. Što je lepo Azijatima ili Amerima, u većini slučajeva nije lepo Evropljanima, a i obratno. Iz ovog razloga se svaka nova platforma posebno prilagođava za određeno tržište. Veoma je mali broj automobila koji imaju pozitivne "ocene" na dva različita tržišta.
Cilj proizvođača automobila je da proda automobil. Ako neko tržište voli drečavu boju, 22" felne i potrošnju od 50 litara u leru, to će im i biti ponuđeno ;)
"De gustibus non est disputandum"
Znam i ja da citiram poznate izreke ali to nema veze sa tim da je cilj proizvodjaca u Americi je pre svega americko trziste sto je pogresno je da su pravili automobile po evropskom ukusu ne bi bili na pragu bankrota mada se ni drugi prizvodjaci osim americkih ne provode bolje.
Automobili koji su pravljeni za americko trziste se skoro i ne prodaju u Evropi, samo mali broj je prisutan. Da su imali prihvatljiviji dizajn mozda bi bilo bolje za americke kompanije...
Americki automobil je: velik, lose dizajniran i zastarele tehnologije (cast izuzecima jer i njih ima).
Meni je uvek bilo čudno da su te činjenice koje ti navodiš Japanci skontali posle 20-ak godina proizvodnje automobila, dok Amerikancima još uvek nije ušlo u glavu, pa su se opredelili da kupuje manje-više etablirane evropske proizvođače automobila.
Veličina automobila je jedan od ključnih delova američke automobilske kulture, a istorijom seže još u pedesete godine prošlog veka.
Americki proizvodjaci proizvode vozila po Evropskom ukusu. Oni se zovu Opel i EU Ford. I to je mnogo bolji nacin poslovanja nego ono sto radi recimo Volkswagen u Americi koji uporodno forsira svoju Evropsku liniju u Americi i zato im je prodaja jedva nekih 220,000 primeraka sto, s obzirom na cene, je jako malo (Mercedes proda vise vozila od toga u Americi).
Globalni automobili su gotovo nemoguci za proizvodnju. Ford je probao da prodaje Mondeo u Americi i zavrsilo se katastrofalno. Jer je Mondeo bio previse mal (za svoju klasu) za Americki ukus, a pri tom je imao samo 2.0L i 2.5L motore u vreme kad je gorivo bilo nevidjeno jeftino. Zato je i propao u Americi posle samo jedne generacije.
Uzmite veliku Toyotu za primer pa cete videti da je i njihova linija vozila po svetu jako razlicita.
Dobro, recimo da je americka auto inustrija svet za sebe ali taj svet bi trebao da se zapita cemu onda ovakav krah autoindustrije u Americi.
Unije (sindikati). Sve dok oni kontrolisu koliko ce radnik biti placen Big 3 ce biti u problemima. Meni se smuci kad vidim da radnik na traci, koji ima samo zavrsenu srednju skolu, ima $28 pocetnu satnicu i onda jos kuka kako je to malo.
A tek zdrastveno osiguranje i penzije (nevidjeno skupo u Americi) ...
Treba njima svima dati otkaz i pomeriti fabrike u Meksiko gde ce Meksikanac raditi za $5 na sat i biti prezadovoljan.