Pošto je prošlog meseca u Detroitu novinarima predstavio potpuno novu E klasu u verziji limuzine, Mercedes je danas objavio i prve zvanične slike i detalje o E klasi Coupe, koja će od predstojećeg Salona automobila u Ženevi (5.- 15. mart) zameniti dosadašnji Mercedes CLK.
Iznenađenja u pogledu dizajna nema, budući da su proteklih nedelja na internetu objavljivane brojne "procurele" fotografije ovog kupea. Ovde se treba podsetiti i Mercedesove studije ConceptFASCINATION sa prošlogodišnjeg Salona u Parizu, koja je u stvari najavila izgled kako standardne E klase tako i ove E klase Coupe (bar što se tiče prednjeg dela automobila).
Opet treba obratiti pažnju na novi prednji kraj sa većom maskom (naročito na izgled farova), kao i izražene lukove zadnjih blatobrana. Posebna priča je aerodinamika automobila, jer E klasa Coupe ima cW koeficijent otpora vazuhu od samo 0,24.
Naravno, i unutrašnjost je u potpunosti redizajnirana, komfornija i sa kvalitetnijim materijalima, a tu su i četiri individualna sportska sedišta (napred sa Easy-Entry sistemom za lakši ulazak putnika na zadnja sedišta).
Kao i kod E klase sedan, Mercedes će i u E klasi Coupe ponuditi sistem koji prepoznaje vozačev umor te ga odmah i upozorava. Sistem se zove "Attention Assist", a Mercedes ga je razvio kao odgovor na sve brojnije saobraćajne nesreće koje se događaju upravo zbog umora vozača (25 posto nesreća s teškim posledicama događa se naime zbog vozača koji zaspe za volanom). Tu su i drugi sigurnosni sistemi iz sedana, kao što su Adaptive Main Beam Assist (sistem automatskog adaptiranja svetala), Lane Departure (upozorava vozača ako napušta svoju traku bez uključivanja žmigavaca), PRE-SAFE sistem zaštite vozača i suvozača, THERMATIC dvozonska automatska kontrola klime, AGILITY CONTROL vešanje (automatski se prilagođava trenutnim uslovima vožnje), kao i novi DISTRONIC PLUS sistem koji automatski održava E Coupe na zadatoj razdaljini od vozila ispred.
Prerađena paleta motora obuhvata i dva nova četvorocilindrična agregata, koji po fabričkim podacima troše do 17 odsto manje goriva a imaju značajno veću snagu i obrtni moment.
Prvi je benzinac sa turbo punjačem i direktnim ubrizgavanjem, koji razvija 150kW i 310 Nm obrtnog momenta (u kombinovanom ciklusu troši 7,2 litara goriva na 100 km), a ugrađuje se u Mercedes E 250 CGI BlueEFFICIENCY Coupe. Drugi je dizelaš sa 150kW i 500 Nm, koji se ugrađuje E 250 CDI BlueEFFICIENCY Coupe (troši samo 5,3 litara na 100 km, po fabričkim podacima naravno).
Prethodni V6 benzinac je zamenjen šestocilindričnim agregatom od 215kW (15 kW više nego ranije) i 365 Nm, koji troši oko 14% manje goriva nego prethodnik (8.5 litara u kombinovanom ciklusu), a nalazi se pod haubom modela E 350 CGI BlueEFFICIENCY Coupe.
U početnoj ponudi će biti i aktuelni V6 common-rail dizelaš (u E 350 CDI BlueEFFICIENCY Coupeu) od 170kW i 540 Nm i sa potrošnjom od 6,8 litara, kao i V8 benzinac u Mercedesu E 500 Coupe koji raspolaže sa 285kW i 530 Nm, a troši 10,9 litara goriva.
Kao opcija će se nuditi i AMG sportski paket, koji, između ostalog, sadrži i modifikovane branike, AMG pragove, 18-inče AMG aluminijumske točkove (sa gumama 235/40 R 18 napred i 255/35 R 18 pozadi), tvrđe podešeno ogibljenje i jači kočioni sistem.
Prodaja E klase Coupe u Evropi inače počinje u maju ove godine, a cene u Nemačkoj izgledaju ovako:
E 250 CDI BlueEfficiency Coupé 44.684,50 evra
E 350 CDI BlueEfficiency Coupé 48.671,00 evra
E 250 CGI BlueEfficiency Coupé 44.684,50 evra
E 350 CGI BlueEfficiency Coupé 51.408,00 evra
E 500 Coupé 66.045,00 evra
Izgleda kao necija nocna mora! Veliki sam ljubitelj Mercedesa, ali ovaj je daleko najruzniji koji sam do sad video... Uhvatili su se ovog "Lexus" dizajna (koji i sam po sebi nije nista posebno) i napravili da Mercedes izgleda kao auto za tinejdzere koji jedva cekaju da mu stave plave LED diode na haubu i hrom lajsne oko farova!
Ne bi me cudilo da sledeci korak dizajnera bude pravljenje B Klase koja ce da lici na Renault Avantime...
Ukusi su razliciti, ali meni ovaj auto izleda fenomenalno i veoma mocno.
I meni izgleda fenomenalno.
Takvi su Nemci, kad ih vidis prvi put, na prvi pogled su ruzni, a sto ih vise gledas, to su lepsi, pogotovo uzivo. To je najvise izrazeno kod BMW-a, a evo sad je i kod Mercedesa...
O performansama ne treba trositi reci. :)