home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Pošto je prošlog meseca u Detroitu novinarima predstavio potpuno novu E klasu u verziji limuzine, Mercedes je danas objavio i prve zvanične slike i detalje o E klasi Coupe, koja će od predstojećeg Salona automobila u Ženevi (5.- 15. mart) zameniti dosadašnji Mercedes CLK.

Iznenađenja u pogledu dizajna nema, budući da su proteklih nedelja na internetu objavljivane brojne "procurele" fotografije ovog kupea. Ovde se treba podsetiti i Mercedesove studije ConceptFASCINATION sa prošlogodišnjeg Salona u Parizu, koja je u stvari najavila izgled kako standardne E klase tako i ove E klase Coupe (bar što se tiče prednjeg dela automobila). 

 

Opet treba obratiti pažnju na novi prednji kraj sa većom maskom (naročito na izgled farova), kao i izražene lukove zadnjih blatobrana. Posebna priča je aerodinamika automobila, jer E klasa Coupe ima cW koeficijent otpora vazuhu od samo 0,24.

Naravno, i unutrašnjost je u potpunosti redizajnirana, komfornija i sa kvalitetnijim materijalima, a tu su i četiri individualna sportska sedišta (napred sa Easy-Entry sistemom za lakši ulazak putnika na zadnja sedišta).

Kao i kod E klase sedan, Mercedes će i u E klasi Coupe ponuditi sistem koji prepoznaje vozačev umor te ga odmah i upozorava. Sistem se zove "Attention Assist", a Mercedes ga je razvio kao odgovor na sve brojnije saobraćajne nesreće koje se događaju upravo zbog umora vozača (25 posto nesreća s teškim posledicama događa se naime zbog vozača koji zaspe za volanom). Tu su i drugi sigurnosni sistemi iz sedana, kao što su Adaptive Main Beam Assist (sistem automatskog adaptiranja svetala), Lane Departure (upozorava vozača ako napušta svoju traku bez uključivanja žmigavaca), PRE-SAFE sistem zaštite vozača i suvozača, THERMATIC dvozonska automatska kontrola klime, AGILITY CONTROL vešanje (automatski se prilagođava trenutnim uslovima vožnje), kao i novi DISTRONIC PLUS sistem koji automatski održava E Coupe na zadatoj razdaljini od vozila ispred.

Prerađena paleta motora obuhvata i dva nova četvorocilindrična agregata, koji po fabričkim podacima troše do 17 odsto manje goriva a imaju značajno veću snagu i obrtni moment. 

Prvi je benzinac sa turbo punjačem i direktnim ubrizgavanjem, koji razvija 150kW i 310 Nm obrtnog momenta (u kombinovanom ciklusu troši 7,2 litara goriva na 100 km), a ugrađuje se u Mercedes E 250 CGI BlueEFFICIENCY Coupe. Drugi je dizelaš sa 150kW i 500 Nm, koji se ugrađuje E 250 CDI BlueEFFICIENCY Coupe (troši samo 5,3 litara na 100 km, po fabričkim podacima naravno).

Prethodni V6 benzinac je zamenjen šestocilindričnim agregatom od 215kW (15 kW više nego ranije) i 365 Nm, koji troši oko 14% manje goriva nego prethodnik (8.5 litara u kombinovanom ciklusu), a nalazi se pod haubom modela E 350 CGI BlueEFFICIENCY Coupe.

U početnoj ponudi će biti i aktuelni V6 common-rail dizelaš (u E 350 CDI BlueEFFICIENCY Coupeu) od 170kW i 540 Nm i sa potrošnjom od 6,8 litara, kao i V8 benzinac u Mercedesu E 500 Coupe koji raspolaže sa 285kW i 530 Nm, a troši 10,9 litara goriva.

Kao opcija će se nuditi i AMG sportski paket, koji, između ostalog, sadrži i modifikovane branike, AMG pragove, 18-inče AMG aluminijumske točkove (sa gumama 235/40 R 18 napred i 255/35 R 18 pozadi), tvrđe podešeno ogibljenje i jači kočioni sistem.

Prodaja E klase Coupe u Evropi inače počinje u maju ove godine, a cene u Nemačkoj izgledaju ovako:

E 250 CDI BlueEfficiency Coupé 44.684,50 evra

E 350 CDI BlueEfficiency Coupé 48.671,00 evra

E 250 CGI BlueEfficiency Coupé 44.684,50 evra

E 350 CGI BlueEfficiency Coupé 51.408,00 evra

E 500 Coupé 66.045,00 evra



čitanja : 5973



Komentari

Izgleda kao necija nocna mora! Veliki sam ljubitelj Mercedesa, ali ovaj je daleko najruzniji koji sam do sad video... Uhvatili su se ovog "Lexus" dizajna (koji i sam po sebi nije nista posebno) i napravili da Mercedes izgleda kao auto za tinejdzere koji jedva cekaju da mu stave plave LED diode na haubu i hrom lajsne oko farova!
Ne bi me cudilo da sledeci korak dizajnera bude pravljenje B Klase koja ce da lici na Renault Avantime...

Autor Jonie 17 Feb 2009, 19:35

ma ne lupaj joni ti si možda ljubitelj al ne i poznavaoc mercedesa

Autor benzman 17 Feb 2009, 22:47

Ukusi su razliciti, ali meni ovaj auto izleda fenomenalno i veoma mocno.

Autor Zele 17 Feb 2009, 23:44

I meni izgleda fenomenalno.
Takvi su Nemci, kad ih vidis prvi put, na prvi pogled su ruzni, a sto ih vise gledas, to su lepsi, pogotovo uzivo. To je najvise izrazeno kod BMW-a, a evo sad je i kod Mercedesa...
O performansama ne treba trositi reci. :)

Autor Marko 18 Feb 2009, 12:09

mogli su bolje da izmisle zadnji deo ,mislim na onaj mali prozorcic, to je bas smesno, i daje mu neku ruznocu kada se gleda bocno auto, kao da ga nisu dobro uklopili pa su morali taj detalj da stave, drugacije nisu mogli nikako.

Autor nesa 18 Feb 2009, 14:09

Meni se ne svidja.

"Problematican" dizajn.

Autor Eki 18 Feb 2009, 17:51

O ukusima ne treba razgovarati, ali ni o pojmu mercedesovog kvaliteta. On se podrazumeva. Model E-coupe je dobio dozu agresivnosti koju je do sada u ovoj klasi imao BMW. Sa ovom cenom za ovaj model, Mercedes i nema konkurenciju. Svaka im čast.

Autor Jovica Crnobrnja 01 Nov 2009, 12:13