
Land Rover na ovogodišnjem Salonu automobila u Njujorku nastupa sa zaista velikim brojem noviteta. Redizajnirana su čak tri modela (Discovery, Range Rover i Range Rover Sport) ovog poznatog proizvođača terenskih vozila, koji se inače od nedavno nalazi u vlasništvu indijske kompanije Tata Motors.
Prvo je na redu novi Land Rover Discovery 4 (u Americi LR4), koji je osim modifikovanog izgleda, poboljšanih terenskih sposobnosti (unapređeni Terrain Response sistem i Hill Descent Control), jačih kočnica, poboljašnog upravljanja, bolje aerodinamike i doteranog ogibljenja, bogatiji i za detaljno revidirani 5,0 litarski V8 motor sa direktnim ubrizgavanjem.
Motor raspolaže sa 375KS i 508 Nm obrtnog momenta (25% više snage i 19% više obrtnog momenta u odnosu na prethodni 4,4 litarski agregat), što je dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h bude smanjeno na 7,5 sekundi (menjač je revidirani šestostepeni automatik). U Evropi će na raspolaganju biti i novi TDV6 3,0 litarski dizelaš sa 245KS i 600 Nm obrtnog momenta, koji do 100 km/h ubrzava za 9,6 sekundi, troši 9,3 litara na 100 km i emituje 244 grama CO2 po km.
Što se restilizovanog izgleda tiče, najviše promena ima napred (maska, LED svetla, branik), mada izmena ima i pozadi (svetla, branik), a deo paketa su i novi aluminijumski točkovi od 19 inča (kao opcija u ponudi su i oni od 20 inča).
Posebna priča je kompletno redizajnirana i funkcionalnija unutrašnjost (standardno za pet, a opciono i za sedam putnika), koja nije dobila samo novi izgled prednjeg panela i centralne konzole, već i nova sedišta i volan, još kvalitetnije materijale i bogatiju opremu (uključujući i LED osvetljenje, novi LCD ekran, Keyless Entry i dugme za start motora).
Bogatija je i paleta boja za karoseriju, i to za Nara Bronze, Bali Blue i Ipanema Sand boje.
VIDEO : Land Rover Discovery 4
2010 Range Rover
Sledeći je obnovljeni Range Rover, kod koga je najveća novost ipak ugradnja novog 5,0 litarskog V8 agregata sa kompresorom iz Jaguara XFR. Novi motor raspolaže sa 510 konja i 625 Nm obrtnog momenta, što je za 29% više snage i 12% više obrtnog momenta u odnosu na dosadašnji 4,2 litarski agregat. Ipak, bez obzira na veću snagu, novi motor ima za 7,3 odsto manju potrošnju, koja po fabričkim podacima iznosi 14,9 litara na 100 km (emisija CO2 je 348 grama po kilometru – za 7,4% manje nego ranije). Slabija, atmosferska verzija novog V8 motora inače ima 375KS i 510 Nm, a i dalje će u ponudi ostati dizelski TDV8 sa 272KS.
Izmene na izgledu nisu drastične i obuhvataju revidirana svetla, masku i branike i otvore za vazduh na blatobranima. Što se unutrašnjosti tiče, pored novih materijala i boja, 2010 Range Rover je bogatiji i za infotainment sistem sa ekranom osetljivim na dodir.
Paket promena zaokružuju i jače kočnice, unapređeni Terrain Response sistem i Stability Control, adaptivni Cruise Control, kao i novi Surround Camera sistem koji olakšava parkiranje.
VIDEO : 2010 Range Rover
I na kraju, unapređeni 2010 Range Rover Sport, koji je takođe vizuelno osvežen ali izmena ima i u paleti njegovih pogonskih agregata.
LED prednja svetla, novi gril, branici, zadnja svetla i novi alu točkovi, to je u najkraćem lista opipljivih spoljašnjih izmena, dok redizajnirana unutrašnjost može da se pohvali još kvalitetnijim materijalima i boljom završnom obradom.
Glavna novost i kod Range Rovera Sport je ipak 5,0 litarski V8 motor sa kompresorom, koji i ovde razvija 510KS i 625 Nm. Za one manje zahtevne, treba reći da postoji i slabija, atmosferska verzija ovog motora, i to sa 375KS (oba su inače uparena sa ZF HP28 šestostepenim automatikom). Ovde i podatak da slabiji Range Rover Sport sa 375 konja od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za 7,2 sekunde, a jačem sa 510KS za istu disciplinu treba 5,9 sekundi.
Tu je i 3,0 litarski TDV6 dizelaš sa 245KS i 600 Nm obrtnog momenta (zamenjuje 2,7 litarski motor), koji na 100 km potroši 9 litara goriva i čija emisija CO2 iznosi 243 g/km.
Kao i kod običnog Range Rovera, i ova Sport varijanta je dobila jače kočnice, unapređeni Terrain Response sistem, poboljšano upravljanje i Surround Camera sistem koji olakšava parkiranje.
VIDEO : 2010 Range Rover Sport
Mislim da je vreme da prestanu sa proizvodnjom ovakvog modela.
Suvise je kockast.
Mislim da gresis, u poredjenju sa njima oni japanski transformersi deluju jevtino i estradno.
Unutranjost je mnogo bolja nego ona u prethodnim modelima...stvarno izuva
Mislim da ga bas taj retro dizajin izvlaci iz sivila gomile slicnih. Skidam kapu!
Ne treba da prestanu sa proizvodnjom ovakvog modela...Ovo je VRH..LAND ROVER je Land Rover i u konkurenciji SUV-ja niko nikada nece moci da im pridje...
Ovo je extra. Stvarno je prestiz posedovati nesto ovakvo. Onda nadjes drugi posao da bi imao para da sipas gorivo pa treci da bi ga odrzavao, a onda posle mesec dana umres od iznemoglosti...
Sve je kako treba !
Umeren, gotovo neprimetni restajling, minimalna modernizacija unutra.....Ovo sa motorima je razumljivo...iz dana u dan svi idu na vece snage...Ipak ne bi im skodio i jedan dizel ispod 2500ccm, ali sa mnogo konja.Stvarno su najbolji, ni BMW X5/6 ni ML ne mogu da mu pridju...A kocka je ono sto ce ga uvek isticati u odnosu na njih. Prestiz i glamur...
Auto je sjajan. Žao mi je jedino što su poklekli pred neošabanskim ukusom pa počeli da ugrađuju motore koji su za automobile. Ne znam da li je neko imao prilike da se provoza nečim sličnim (Cayene turbo S) po Košutnjaku. Iskustvo je da je to ipak kamion sa aspekta vozača koji voli sportsku vožnju. Kroz krivine samo polako inače si na krovu. A to što na pravcu može da ubrzava... Jel znate kako ubrzavaju tek TGV vozovi...