home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

BMW je najavio da će od septembra, sem proširene palete serije 1, kupcima u Evropi biti dostupna i najekonomičnija verzija serije 3 – novi model 316d ES.

316d ES pokreće 2,0 litarski četvorocilindrični dizelaš, koji raspolaže sa 116 konja i 260 Nm obrtnog momenta pri 1750 o/min., a uparen je sa šestostepenim manuelnim menjačem.

Prema fabričkim podacima, 316d ES do 100 km/h stiže za 10,9 sekundi, može do najviše 201 km/h, na 100 km troši samo 4,5 litara goriva (autonomija sa jednim rezervoarom mu iznosi oko 1290 km) a emituje 118 grama CO2 po kilometru (samo 9 g/km više od druge generacije Toyote Prius).

U Velikoj Britaniji će 316d ES inače koštati 23.330 funti.



čitanja : 2823



Komentari

Odlicno.

Mozgovi BMWa su uspeli da smanje potrosjnu goriva na prilicno razumnih 4,5l/100km bez gubitka udobnosti.

Zanima me da li ti isti mozgovi mogu da smanje cenu BMWa bez gubitka konfora;-)

Autor ChedomirADELAIDE 25 Jun 2009, 11:55

Pa isti ti mozgovi su iz 2.0 motora izvukli 116KS sto je smesno za jedan BMW...

Autor djuraster 25 Jun 2009, 12:23

Pa cilj je ekonomicnos covece...

Autor Nikola 25 Jun 2009, 13:56

Ako je cilj ekonomičnost, što ne staviše 1600ccm motor, pa bi bili još ekonomičniji a i jeftiniji za osiguranje (i kod nas, ali i u inostranstvu)?

Inače, recimo Pežo iz 110ks dizela izvlači prosečnu potrošnju od samo 4.7l/100km (u 308-mici, koja je približno gabarita BMW serije 3), i to iz motora 3-4 godine stare konstrukcije...

Pa valjda jedan BMW ume i bolje od toga? Ili možda ne ume? :)

Autor Miki 25 Jun 2009, 18:43

golf 2 star 20 godina trosi 5L na 100km.

Autor nesho 25 Jun 2009, 19:56

1.6 i 2.0 motor nisu iste stvari - cak i kad imaju istu nominalnu snagu!

Peugeot 308 i BMW serije 3 su vozila razlicite klase - toliko sto se tice 'gabarita'.

I na kraju, stvarno covek treba da bude psihopata pa da kupi BMW a razmislja o 'nizoj registraciji'... :D

Autor razumni 26 Jun 2009, 00:38

@razumni

sto da ne?
najuspesnijom kompanijom(u svakom pogledu) ce trziste proglasiti upravo onu koja uspe najvise da se priblizi kupcu i osvoji ga i time sebi obezbedi sigurnu buducnost. U danasnje vreme je sve manje ljudi koji mogu sebi da priuste novog BMWa na svake 3 godine sto zbog troskova odrzavanja,potrosnje pa i registracije. Verujem da ce i pocetna cena poceti da klizi u rang sirokih masa i verujem da ce BMW upravo predstavljeni model proglasiti "VOLKS WAGENOM"(narodno auto)

Autor ChedomirADELAIDE 26 Jun 2009, 02:02

Sudeci po broju prodatih automobila u svetu, narodni automobil je u zadnje vreme Toyota :D

Autor kiril 26 Jun 2009, 09:55

Važno je da ispušta manje od 120 g CO2 po km. To je bio cilj inženjera.

Autor Stefko 26 Jun 2009, 22:38

taj isti motor izvlaci i 177ks u modelu 320d, a u sledecoj iteraciji (verovatno sledece godine) oko 190ks. Istih gabarita?! Da je covek rekao da je 308 istih gabarita kao serija 1, pa ajde, ali ovo. Razlika je oko 200 i kusur kilograma, a opet ovaj BMW ubrzava za sekudnu bolje od doticnog 308. Ovaj BMW bi sa solidnom opremom trebalo da kosta ispod 30000evra. Kad sam zadnji put bio u Blubox-u (doduse pre krize) peugeot 308 sa dizelom od 110ks i solidnom opremom (premium paket) kostao je 23500 evra. Razlika u ceni i nije toliko velika kolika je razlika u kvalitetu, performansama (naravno u korist BMW-a). O imidzu, vrednosti polovnog vozila i sl. da i ne govorimo. I pri svemu tome manje trosi (da se vratimo na poentu price o ovom modelu). A kladim se da kod nas BMW nije skuplji za odrzavanje od Peugeot-a.

Autor toma 21 Sep 2009, 14:29

zaista golf 2 star 20 godina trosi malo, skoro kao motokultivator. Medjutim on i radi kao motokultivator, a tu je negde i sa performansama:)

Autor toma 21 Sep 2009, 14:33

i jos nesto. Vozio sam bmw 320d sa 163ks, novu insigniu sa istom kubikazom i 160ks i chevrolet cruze sa istim motorom kao opel, ali sa 150ks. Osecaj pri voznji modela 320d je kao da ima 20-30 ks vise od insignie i cruze-a. Toliko o BMW motorima i automobilima. Garantujem da samo neko ko nije vozio BMW i peugeot sa motorom slicne snage moze da poredi bmw 316d i peugeot 308 hdi110. Smesno!

Autor toma 21 Sep 2009, 14:38

porediti Peugeot 308 i BMW serie 3 ...
pa to nije samo razlika u klasi vec razlika u rasi

Autor Stole 21 Sep 2009, 14:59

@Cedomir - pusti ti BMW da kroji svoju strategiju baziranu na kvalitetu i performansama - oni ce naci kupce koji to i ocekuju od automobila. Ko trazi na prvom mestu cenu, gledace druge brendove, ima ih koliko hoces! Najbolje bi bilo da BMW kosta max.15 hiljada, a Porsche ne vise od 25.000.
Barem za srpsko trziste! I za Australijsko, eventualno...

Autor Mikelangelo 21 Sep 2009, 15:50