
BMW je najavio da će od septembra, sem proširene palete serije 1, kupcima u Evropi biti dostupna i najekonomičnija verzija serije 3 – novi model 316d ES.
316d ES pokreće 2,0 litarski četvorocilindrični dizelaš, koji raspolaže sa 116 konja i 260 Nm obrtnog momenta pri 1750 o/min., a uparen je sa šestostepenim manuelnim menjačem.
Prema fabričkim podacima, 316d ES do 100 km/h stiže za 10,9 sekundi, može do najviše 201 km/h, na 100 km troši samo 4,5 litara goriva (autonomija sa jednim rezervoarom mu iznosi oko 1290 km) a emituje 118 grama CO2 po kilometru (samo 9 g/km više od druge generacije Toyote Prius).
U Velikoj Britaniji će 316d ES inače koštati 23.330 funti.
Odlicno.
Mozgovi BMWa su uspeli da smanje potrosjnu goriva na prilicno razumnih 4,5l/100km bez gubitka udobnosti.
Zanima me da li ti isti mozgovi mogu da smanje cenu BMWa bez gubitka konfora;-)
Pa isti ti mozgovi su iz 2.0 motora izvukli 116KS sto je smesno za jedan BMW...
Ako je cilj ekonomičnost, što ne staviše 1600ccm motor, pa bi bili još ekonomičniji a i jeftiniji za osiguranje (i kod nas, ali i u inostranstvu)?
Inače, recimo Pežo iz 110ks dizela izvlači prosečnu potrošnju od samo 4.7l/100km (u 308-mici, koja je približno gabarita BMW serije 3), i to iz motora 3-4 godine stare konstrukcije...
Pa valjda jedan BMW ume i bolje od toga? Ili možda ne ume? :)
1.6 i 2.0 motor nisu iste stvari - cak i kad imaju istu nominalnu snagu!
Peugeot 308 i BMW serije 3 su vozila razlicite klase - toliko sto se tice 'gabarita'.
I na kraju, stvarno covek treba da bude psihopata pa da kupi BMW a razmislja o 'nizoj registraciji'... :D
@razumni
sto da ne?
najuspesnijom kompanijom(u svakom pogledu) ce trziste proglasiti upravo onu koja uspe najvise da se priblizi kupcu i osvoji ga i time sebi obezbedi sigurnu buducnost. U danasnje vreme je sve manje ljudi koji mogu sebi da priuste novog BMWa na svake 3 godine sto zbog troskova odrzavanja,potrosnje pa i registracije. Verujem da ce i pocetna cena poceti da klizi u rang sirokih masa i verujem da ce BMW upravo predstavljeni model proglasiti "VOLKS WAGENOM"(narodno auto)
Sudeci po broju prodatih automobila u svetu, narodni automobil je u zadnje vreme Toyota :D
Važno je da ispušta manje od 120 g CO2 po km. To je bio cilj inženjera.
taj isti motor izvlaci i 177ks u modelu 320d, a u sledecoj iteraciji (verovatno sledece godine) oko 190ks. Istih gabarita?! Da je covek rekao da je 308 istih gabarita kao serija 1, pa ajde, ali ovo. Razlika je oko 200 i kusur kilograma, a opet ovaj BMW ubrzava za sekudnu bolje od doticnog 308. Ovaj BMW bi sa solidnom opremom trebalo da kosta ispod 30000evra. Kad sam zadnji put bio u Blubox-u (doduse pre krize) peugeot 308 sa dizelom od 110ks i solidnom opremom (premium paket) kostao je 23500 evra. Razlika u ceni i nije toliko velika kolika je razlika u kvalitetu, performansama (naravno u korist BMW-a). O imidzu, vrednosti polovnog vozila i sl. da i ne govorimo. I pri svemu tome manje trosi (da se vratimo na poentu price o ovom modelu). A kladim se da kod nas BMW nije skuplji za odrzavanje od Peugeot-a.
zaista golf 2 star 20 godina trosi malo, skoro kao motokultivator. Medjutim on i radi kao motokultivator, a tu je negde i sa performansama:)
i jos nesto. Vozio sam bmw 320d sa 163ks, novu insigniu sa istom kubikazom i 160ks i chevrolet cruze sa istim motorom kao opel, ali sa 150ks. Osecaj pri voznji modela 320d je kao da ima 20-30 ks vise od insignie i cruze-a. Toliko o BMW motorima i automobilima. Garantujem da samo neko ko nije vozio BMW i peugeot sa motorom slicne snage moze da poredi bmw 316d i peugeot 308 hdi110. Smesno!
porediti Peugeot 308 i BMW serie 3 ...
pa to nije samo razlika u klasi vec razlika u rasi
@Cedomir - pusti ti BMW da kroji svoju strategiju baziranu na kvalitetu i performansama - oni ce naci kupce koji to i ocekuju od automobila. Ko trazi na prvom mestu cenu, gledace druge brendove, ima ih koliko hoces! Najbolje bi bilo da BMW kosta max.15 hiljada, a Porsche ne vise od 25.000.
Barem za srpsko trziste! I za Australijsko, eventualno...