
Mada je zvanična premijera novog Jaguara XJ (dosadašnja generacija je inače predstavljena još 2002. godine, a redizajnirana 2007.) trebalo da se održi sutra uveče u Londonu, oficijelne slike potpuno novog Jaguara XJ su se danas pre vremena našle na internetu, prekinuvši tako višemesečnu igru skrivanja, teaser i špijunskih slika (prva teaser slika je objavljena još na ovogodišnjem Salonu automobila u Šangaju), kojom je britanska fabrika (sada doduše u vlasništvu indijskog Tata Motorsa) podizala tenziju pred promociju.
Ove fotografije je inače objavio sajt NetCarShow.com, koji je u međuvremenu na zahtev Jaguara "skinuo" slike (to su uradili još neki sajtovi), ali se slike mogu naći na brojnim forumima, tako da tajni više nema. Bar što se tiče izgleda spoljašnjosti, budući da još nema zvaničnih tehničkih detalja, kao ni fotografija unutrašnjosti (za koju se najavljuje da u opremi, između ostalog, ima TFT ekran, kao i "dual view" LCD ekran na centralnoj konzoli). Za to ipak moramo da sačekamo sutrašnju premijeru.
Po sadašnjim informacijama, novi XJ (u čijoj konstrukciji je obilato korišćen aluminijum) će pokretati 3,0 litarski turbo-dizel motor u verzijama sa 240KS i 275KS (ovaj jači ima 600 Nm obrtnog momenta), kao i 3,0L V6 benzinac sa 238KS i veći 5,0 litarski V8 sa i bez kompresora (bez kompresora 385KS, sa kompresorom dve verzije; jedna sa 470KS a druga sa 510KS za "supersport" model). Najjači XJ sa 510 konja će do 100 km/h ubrzavati za 4,9 sekunde, dok 2011. godine možemo očekivati i hibridnu verziju.

Što se dizajna tiče, prednji deo ne donosi neko iznenađenje, već evoluciju izgleda manjeg Jaguara XF (a po ugledu na koncept C-XF), dok ostatak, pre svega zadnji kraj, ipak predstavlja veliko odstupanje u dizajnu u odnosu na dosadašnji XJ. U ponudi će biti dve verzije, odnosno sa kraćim i dužim međuosovinskim rastojanjem (ova druga ima 130 mm duže rastojanje između osovina).

Novi XJ će moći da se naruči već od kraja ove nedelje, dok isporuke prvim kupcima strartuju krajem godine.
Verovao sam da "C-XF koncept" neće ostati neupotrebljen.
Dopada mi se iako je zadnji deo čudan i podseća na stare automobile koji imaju spoljni prtljažnik.
neobičan dizajn za jedan jaguar, svakako potpuni odmak od tradicije, premda ne sumnjam da je riječ o vrhunskim kolima nekako mi djeluje kao kakva japanska limuzina, sa malo američkog štiha, bar straga...
Meni se bas svidja. Prava sportska limuzina, u klasi Mercedes CLS-a i buduceg Audi-ja A7.
Jedino su trebali da stave pun paronama krov
zadnji deo kao neki luxuzni kinez, ne svidja mi se, neoriginalan izgled.
bobo i nesa su potpuno u pravu po mom misljenju, mozda su i ciljali vise na istocno trziste.
Po slikama sam pomislio da je neki novi Lexus, a ne novi model Jaguara.
Jaguar je imao nesto karakteristicno u izgledu, sto ga je odvajalo od ostalih automobila. Ovaj auto na slici to nema.
Pa ovaj nema cak ni Jaguara na haubi.
:-)
Jeste li vi sigurni da je ovo novi Jaguar XJ???
:-)
Kako cemo ovo da razlikujemo od XF-a spreda? Previse sportski izgled za jedan XJ. Dizajn uspeo, ali kad bi Honda ili Lexus bili u pitanju. Mada cemo se kroz jedno godinu dana navici i izgledace nam "normalno"-isto kao sto je bilo sa BMW 5-icom