home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Blic.rs

„Opel” je u vinariji „Harasći”, 30 kilometara od Budimpešte, šetnjom kroz istoriju svojih kompakt modela pretpremijerno predstavio četvrtu generaciju „astre”. Novinarima je bilo omogućeno da zavire i ispitaju svaki detalj na novoj „astri hedžbek”, ali ne i da se upoznaju s voznim karakteristikama desetog kompakta proizvođača iz Raselhajma, na šta ćemo morati da sačekamo do završetka Salona u Frankfurtu.

Fabričke fotografije „ast­re”, objavljene pre oko me­­­­sec dana, nagovestile su šta se kuva na takozvanoj statičnoj promociji u Mađarskoj. Međutim, često se događalo da automobili, kao manekenke, na internetu izgledaju bolje nego u prirodi. Na sreću „Opelovih” dizajnera, to nije bio slučaj sa „astrom”. „Astra” je baš ono što smo i očekivali. Elegantan, sportski kompakt s dominantnim genom „opela insignije”. Naravno, svaka sličnost sa evropskim automobilom godine je namerna.
U „Opelu” objašnjavaju da je „insignija” postala glava porodice u kojoj svi liče, ali se i razlikuju po karakteru i crtama. Kao u ostalom u svakoj porodici. Zato je verovatno i izostao uzdah. Nova „astra” je moderna i atraktivna, ali ne možete da se otmete utisku da ste je već videli.

Maksimalna bezbednost

Na prvi pogled, „astra” ispunjava sve standarde prve decenije 21. veka. Klinasti, prednji deo, sa hromiranim grilom i svetlima u obliku orlovog oka nagoveštavaju sportski karakter. Zanimljivo rešenje je i izdvajanje i premeštanje žmigavaca u donji deo branika, kako bi prednja svetla bila čista. Linija haube je pomerena više, prema oštro postavljenom vetrobranskom staklu, iz dva razloga. Prvi je povećana sigurnost pešaka i borba za maksimalnih pet zvezdica na Euro NCAP kreš testu. Veliki plastični branici ublažavaju povrede pešaka u slučaju sudara i „Opel” je ponovo bezbednost učesnika u saobraćaju stavio ispred atraktivnijih dizajnerskih rešenja. Drugi razlog je ušteda, jer je popravka branika nekoliko stotina evra jeftinija od peglanja haube.


Nije kao babuška

Sa boka „astra” je od „insignije” pozajmila još jedno dizajnersko rešenje. U pitanju je takozvana oštrica, odnosno karakteristična linija koja se od prednjih točkova, prateći donji deo vrata, polako penje prema ručki zadnjih vrata. Kod „insignije” linija ide u suprotnom pravcu i spušta se od spoljnih retrovizora prema zadnjim točkovima. Upravo je ta linija poslužila direktoru dizajna „GM Evropa” Malkomu Vordu da objasni koliko su „astra” i „insignija” u istom trenutku jednake i različite.
- Namerno smo izbegli efekat ruske lutke (babuške). Mogli smo da uzmemo „insigniju”, da je smanjimo i nazovemo „astrom”. Ideja je bila da dobijemo dva automobila, koji izgledom i rešenjima prate jedan drugog, ali su različiti i imaju svoje ličnost - izjavio je Malkom Vord na promociji u Budimpešti.

Inspiracija iz prošlosti

Nova „astra” je inspiraciju pronašla i u starijim modelima „Opelove” kompakt klase, kao što je „kadet B” iz sredine šezdesetih godina prošlog veka, s kojim deli trouglasti izgled zadnjih, bočnih prozora. Zadnji deo „astre” krase široki bokovi, prepoznatljiva svetla i kupeovski izgled, koji nije uticao na udobnost putnika na zadnjoj klupi i zapreminu prtljažnika (370 litara). Utisak je da su dizajneri više pažnje posvetili repu „astre” na kojem su mogli da puste maštu na volju, za razliku od prednjeg dela koji je morao da zadrži tradicionalni „Opelov” izgled. Sportski duh pojačava i krovni spojler.

Kabina sa stilom

Unutrašnjost takođe asocira na „insigniju”, iz koje su preneti volan, instrument-tabla, sedišta, ručica menjača i drugi sitni detalji. Za razliku od prethodnih generacija, „astra IV” se odlikuje stilizovanim elementima i kvalitetnijim materijalima. „Astra” bi kupcima trebalo da ponudi ugođaj više klase upakovan u kompaktno telo. Na promociji u Budimpešti bio je izložen preprodukcijski model, bez motora sa nacrtanom mapom ulica na mestu navigacije. „Opelovci” su insistirali da svi spojevi i materijali budu tip-top, tako da će serijska „astra” biti sklopljena u poslednjem trenutku, pred početak Salona u Frankfurtu. Prvi utisak je da je nova „astra” prostranija od starog modela. To je i normalno jer je za 18 centimetara duža i za tri šira, dok je međuosovinsko rastojanje povećano za sedam cm. Na zadnjoj klupi, zbog linije krova, ipak i dalje nedostaje par centimetara za glavu putnika. Dizajneri enterijera su pune tri godine radili na lociranju i izdvajanju 20 predmeta koje Evropljani koriste u svakodnevnoj vožnji, kao što su šolje za kafu, olovke, mobilni telefoni, CD, ajpodi, flaše…

Autor : Aleksandar Pijevac

VIDEO I : Opel Astra

VIDEO II : Opel Astra



čitanja : 1929



Komentari

Jako mi je zao marketing tima OPELa ali opel nema ni jedan svoj model u roiginalu i da ga samo on proizvodi koresteci GMove delove.

Tako da ni ova ASTRA(ime koje HOLDEN(u vlasnistvu GMa koristi za svoje modele))nema neku buducnost osim ako se nekako ne nametnu 20%nizom cenom od VW i ostalih konkurenata iz Francuske.

Autor ChedomirADELAIDE 17 Jul 2009, 22:00

Ima da postanem novinar, hocu sto pre da je vidim i probam. Prethodna Astra je bas dobra i super je na putu, nova moze samo da ima jos bolje vozne osobine.

Autor DarkoZ 18 Jul 2009, 03:14