
Ovo su prve zvanične fotografije potpuno nove generacije Saaba 9-5 (dosadašnji model se, uz nekoliko doterivanja, proizvodio skoro 12 godina), čija je svetska promocija najavljena za ovogodišnji Salon automobila u Frankfurtu (17.- 27. septembar), dok se start prodaje najavljuje za april naredne godine.
Od 1997. godine, kada se pojavio dosadašnji 9-5, mnogo toga se promenilo, uključujući i vlasništvo nad ovom švedskom kompanijom. Nedavno je naime švedski proizvođač superautomobila Koenigsegg postigao dogovor da od američkog GM-a kupi Saab Automobile AB (potpisali su Memorandum o razumevanju, dok se finalizacija prodaje očekuje do kraja trećeg kvartala ove godine).


Kako bilo, ako ostavimo po strani novi izgled (inspirisan uspešnim konceptom Saab Aero-X od pre nekoliko godina), novi Saab 9-5 donosi veliki pomak i na polju dimenzija. 9-5 je naime sada dugačak 5008 mm, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2837 mm, dok je zapremina prtljažnika 513 litara. Drugim rečima, za 17 cm veća dužina i 13 cm duže rastojanje između osovina u odnosu na sada već stari model, što će se naravno pozitivno odraziti na prostranost i komfor na zadnjim sedištima. Više mesta u prtljažniku nudiće naravno karavanski model 9-5 SportCombi, koji inače na tržište stiže sa pola godine zakašnjenja u odnosu na ovaj sedan (proizvodnja novog 9-5 će se inače odvijati u švedskom Trollhattanu).

Sa liste bogate opreme se, između ostalog, izdvajuju i Head-up displej, Bi-Xenon prednja svetla, zadnja LED svetla, Keyless-Go sistem (dugme za start motora na donjem delu centralne konzole), satelitska navigacija, 8-inčni ekran osetljiv na dodir, Harman & Kardon sound system, tri moda podešavanja ogibljenja (Comfort, Sport i Intelligent)...

Što se palete pogonskih agretgata tiče, novi 9-5 će pokretati tri benzinca (1.6 sa 160KS, 2.0t sa 210KS i 2.8t V6 sa 300KS) i 2.0TiD/TTiD dizelaš sa 160, odnosno 190 konja. Dva najsnažnija benzinca će opciono moći da se kombinuju i sa pogonom na sva četiri točka, dok će 2.0t moći da se dobije i u verziji sa pogonom na E85 gorivo.

U ponudi će biti tri paketa opreme (Linear, Vector i
Aero), dok cene za sada nisu poznate (mada se očekuje da budu niže nego za Audi
A6).

Ove promene su smesne, kao malo ,,jaca,, restilizacija starog modela.
Uz svo postovanje prema Saab-u,
GM je uspeo da upropasti jos jednu marku...
Na sta su strucnjaci iz detroita mislili kada su napravili onakav raspored prostora gde je duzina prtljaznika 160 cm, a putnickog prostora 130. Karikiram ali to moze da prodje samo za vozace koji ljude voze u prtljazniku...
instrument-tabla je mesto za prasinu. Trebace vlasniku puno stapica za usi da je ocisti svaki put kad bude prao kola ;-)
Svako postovanje prema SABu sa moje strane pada u vodu sa ovim modelom.
Ipak su trebali da odu u stecaj i nestanu, koliko sam god navijao da ostanu u igri.
Jedva sam prepoznao da je to SAAB 9-5, koliko su ga promenili...Shatro. Koja je svrha ovog modela? Jedino ako ne bude cenovno pozicioniran kao Pasat klasa, npr...
Vidi se da su u GM-u željeli da od Insignie naprave više modela, samo sa drugom značkom (Insignia, Cruze, Saab 9-5, ima i neki Buck, ne znam kako se zove). Sve varijacije na istu temu.
Buick Regal :)
Vise mi se svidja 9-3,a ova unutrasnjost je odlicna,ali za neki saab iz 90tih
Svidja mi se, izgleda mocno. Saab nikada nije pravio neke radikalne izmene u dizajnu pa nije ni sada...
Hehe... jači nego ikad... isti Mile Kitić
Pa ovo bre ko da je ispalo iz nekog crtaća. Fuj.
E voleo bi da vidim ko bi ovo uzeo pored pasata CC a za iste pare. Lično, jebe mi se za VW, samo sam objektivan.
Ne bih rekao da je propao zbog dizajna nego zbog prisutnog (ne)kvaliteta od sredine devedesetih pa na ovamo...
Buick Regal je vizuelno dvojnik Insignie , a ne novog Saab-a 9-5.
Istina je da ce Saab koristiti samo novu platformu koju koristi Insignia, ali sa dosta poboljsanja, ali kvalitet materijala i vozivost ce biti na mnogo,mnogo visem nivou.Uostalom,oni koji su vozili novi 9-3 znaju o cemu pricam.Saab pravi vozacke automobile, tek kada ih provozate shvatite o cemu se tu ustvari radi!