
Korporacija Kia Motors nedavno je na automobilskom salonu u New Yorku premijerno predstavila limuzinu Optima.
Limuzina, koja u Evropu stiže u proleće iduće godine, predstavljaće sledeću
generaciju Optime, koja je nastavak Kijine preobrazbe. Limuzina (u Evropi su je
Korejci prodavali pod imenom Magentis) će nastupati pod jedistvenim imenom
Optima na svim svetskim tržištima (osim u Južnoj Koreji, gde se zove K5).
Novajlija, koji je nastao kao plod saradnje Kijinih dizajnerskih studija u
Frankfurtu i kalifornijskom Irvinu, duži je, širi i niži od prethodnika. Optima
temelji na sasvim novoj platformi, koja joj dozvoljava za tu klasu malo
neobične dimenzije i proporcije, što joj omogućava prepoznatljivost među
konkurentnim limuzinama te klase.
Optima će postati prvi Kijin serijski hibridni model, koji će biti (za sada
samo) za severnoameričko tržište na raspolaganju od početka naredne godine.
Vitka i dinamična spoljašnjost
Spoljašnjost karakteriše hromirani luk, koji se rasteže od A do C stubića, a
koji vozilo vizuelno snižava.
Deo standardne opreme spoljašnjosti je dvostruka hromirana izduvna cev, stakla
sa UV zaštitom i migavci integrisani u bočna ogledala. Zavisno od paketa Optima
može biti opremljena maglenkama, grejanim bočnim ogledalima, hromiranim
ručicama vrata ili u boji karoserije ili npr. sa 17-colskim aluminijumskim felnama
dimenzija 215/55 R17.

Bolje opremljene varijante imaju HID farove sa automatskim podešavanjem, LED
svetla pozadi, hromiranu »tigrovu« masku, zadnji spojler, 18-colske crne
aluminijumske felne dimenzija 225/45 R18 i još mnogo toga.
Luksuzno opremljena unutrašnjost
Unutrašnjost Optime svakome daje do znanja da je to vozačev auto. Instrument
ploča je blago okrenuta prema vozaču što stvara osećaj kokpita sa svim meračima
uz pravi sportski duh bez odricanja komforu ili prostranosti. Prekidači menjača
na upravljačkom obruču (standardno na varijantama sa automatskim menjačem) su
deo dodataka koji dovoljno govore o tome da je Optima namenjena ljudima koje
voze sa strašću.
Standardna oprema između ostalog nudi: AM/FM/CD/MP3/Sat ‘Dimension‘ audio sistem sa osam zvučnika, USB priključak za emitovanje muzike u mp3 formatu, Bluetooth® za handsfree mobilno telefoniranje.

Vozila sa automatskim menjačem će između ostalog biti serijski opremljene i sa tempomatom i Kijinim ‘Active Eco System‘ prikazivačem optimalnog načina vožnje.
Ostala oprema paketa nudi dugme za paljenje motora (uz koji dolazi i daljinsko zaključavanje/otključavanje bez ključa), dvozonski automatski klima uređaj, upravljač, ručica menjača i sedišta presvučeni kožom, brojni hromirani dodaci.
Spisak opreme uz doplatu je obiman i obuhvaća dodatke kao što su: električni panoramski krovni prozor, upravljač, ručica menjača i sedišta presvučeni kožom, podešavanje vozačevog položaja sedenja sa memorijskom funkcijom, grejanje i hlađenje prednjih sedišta, grejanje zadnjih sedišta i obruča upravljača (na određenim tržištima sa “sibirskim” vremenskim (ne)prilikama) i sl.
Za evropsko i severnoameričko tržište na raspolaganju će biti i navigacioni sistem sa glasovnim naredbama i 7-colskim displejom, koji zajedno sa audio sistemom pruža vrhunske užitke i za najzahtevnije audiofile i za sve one koji traže superiorni kvalitet, najnovije tehnologije i uživanje u vožnji.
Nova napredna platforma
Nova Optima napravljena je na sasvim novoj platformi i sa prethodnikom osim
imena nema ništa zajedničko. Optima iznosi u dužinu 4.845 mm (45 mm duža od
prethodnog modela), širina je 1.830 mm, a međuosovinsko rastojanje je 2.795 mm
(+75 mm). Novost je i nešto niži klirens, što poboljšava aerodinamiku i
smanjuje otpor vazduha, a što ima za posledicu i manju potrošnju goriva.
Monocoque šasija ima nezavisno oslanjanje (MacPherson, zadnje noge imaju
multilink vođice sa gasnim amortizerima).
Motorna gama
Zapadnoj Evropi namenjen je pogon na prednje točkove sa jednim benzinskim
(2.0 CVVL) i jednim dizelskim motorom (1.7 VGT turbo-diesel). U Rusiji i na još
nekim tržištima Optime će pokretati 2.4-litarski MPI benzinski motor snage 178
KS. I manuelni i automatski su šestostepeni – automatski je Sportmatic™
sa mogućnošću sportskog ručnog menjanja. Na detaljnije tehničke podatke za
zapadnoevropsko tržište ipak ćemo još malo morati sačekati.
Izvan Evrope Optimu će od kraja 2010. godine pokretati čak 6 različitih
benzinskih motora iz porodice Theta II, a premijerno će dobiti i tehnologiju
direktonog ubrizgavanja goriva (GDI) snage do 278 KS.
Maksimalna sigurnost
U skladu sa Kijinom filozofijom razumevanja sigurnosne opreme Optima je
serijski opremljena sa šest vazdušnim jastuka, aktivnim naslonima za glavu na
prednjim sedištima, dodatnim bočnim ojačanjima, po visini podesivim
tritočkovnim sigurnosnim pojasevima i zatezivačima, sidrištima za dečja
sedišta, kontrolom tlaka u gumama. Tu su i kočioni sistem ABS sa pomoćnim
kočionim sistemom BAS, stabilnosni sistem ESC, sistem protiv proklizavanja
pogonskih točkova (TCS), pomoć kod polaženja uzbrdo (HAC), koji bi na našem
tržištu trebali biti standardni.
TEHNIČKI PODACI
Spoljašnje dimenzije
Dužina: 4845 mm; širina: 1830 mm; visina: 1455 mm;
Međuosovinsko rastojanje: 2795 mm
Unutrašnje dimenzije
Prostor u predelu glave (napred): 1015 mm, pozadi: 955 mm;
Prostor u predelu nogu (napred): 1155 mm, pozadi: 880 mm
Motori (Evropa)
2.0 CVVL benzinski , 2.4 MPI benzinski (samo Istočna Evropa), 1.7 VGT
turbo-diesel
Izvor : Kia.rs
Veoma lep enterijer. Kamo srece da ceed ima ovakvu instrument tablu ...
Svaka čast Kia, zaista prelepo. Jedino su mi felne nekako "prenapucane"
komandna tabla je jako slicna, novoj 9-5, ili to mozda samo ja vidim :-)
@Rade
dosta lici (tabla) na onu kod saaba 9-5.
1.7 dizelas, intresantan izbor, koje li su mu karaktaristike?
Malo me cudi da od starta nece nuditi i 2.0 dizel motor.
kopija lexus-a IS, samo su svetla izmenili. svejedno, odlicno izgleda- osim odvratnog metalnog rama na nosu automobila.
Nemoj ram dirati, cini mi se da bi prednji deo izgledao prazno da ga nema.
Ili su mozda trebali da znak stave na masku, u sredinu.
Ali to ne bi bilo to, ovako je odlicno!!!