home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Korporacija Kia Motors nedavno je na automobilskom salonu u New Yorku premijerno predstavila limuzinu Optima.

Limuzina, koja u Evropu stiže u proleće iduće godine, predstavljaće sledeću generaciju Optime, koja je nastavak Kijine preobrazbe. Limuzina (u Evropi su je Korejci prodavali pod imenom Magentis) će nastupati pod jedistvenim imenom Optima na svim svetskim tržištima (osim u Južnoj Koreji, gde se zove K5). 

Novajlija, koji je nastao kao plod saradnje Kijinih dizajnerskih studija u Frankfurtu i kalifornijskom Irvinu, duži je, širi i niži od prethodnika. Optima temelji na sasvim novoj platformi, koja joj dozvoljava za tu klasu malo neobične dimenzije i proporcije, što joj omogućava prepoznatljivost među konkurentnim limuzinama te klase.

Optima će postati prvi Kijin serijski hibridni model, koji će biti (za sada samo) za severnoameričko tržište na raspolaganju od početka naredne godine.

Vitka i dinamična spoljašnjost

Spoljašnjost karakteriše hromirani luk, koji se rasteže od A do C stubića, a koji vozilo vizuelno snižava. 
Deo standardne opreme spoljašnjosti je dvostruka hromirana izduvna cev, stakla sa UV zaštitom i migavci integrisani u bočna ogledala. Zavisno od paketa Optima može biti opremljena maglenkama, grejanim bočnim ogledalima, hromiranim ručicama vrata ili u boji karoserije ili npr. sa 17-colskim aluminijumskim felnama dimenzija 215/55 R17. 

Bolje opremljene varijante imaju HID farove sa automatskim podešavanjem, LED svetla pozadi, hromiranu »tigrovu« masku, zadnji spojler, 18-colske crne aluminijumske felne dimenzija 225/45 R18 i još mnogo toga.

Luksuzno opremljena unutrašnjost

Unutrašnjost Optime svakome daje do znanja da je to vozačev auto. Instrument ploča je blago okrenuta prema vozaču što stvara osećaj kokpita sa svim meračima uz pravi sportski duh bez odricanja komforu ili prostranosti. Prekidači menjača na upravljačkom obruču (standardno na varijantama sa automatskim menjačem) su deo dodataka koji dovoljno govore o tome da je Optima namenjena ljudima koje voze sa strašću.

Standardna oprema između ostalog nudi: AM/FM/CD/MP3/Sat ‘Dimension‘ audio sistem sa osam zvučnika, USB priključak za emitovanje muzike u mp3 formatu, Bluetooth®  za handsfree mobilno telefoniranje.


Vozila sa automatskim menjačem će između ostalog biti serijski opremljene i sa tempomatom i Kijinim ‘Active Eco System‘ prikazivačem optimalnog načina vožnje.
Ostala oprema paketa nudi dugme za paljenje motora (uz koji dolazi i daljinsko zaključavanje/otključavanje bez ključa), dvozonski automatski klima uređaj, upravljač, ručica menjača i sedišta presvučeni kožom, brojni hromirani dodaci. 

Spisak opreme uz doplatu je obiman i obuhvaća dodatke kao što su: električni panoramski krovni prozor, upravljač, ručica menjača i sedišta presvučeni kožom, podešavanje vozačevog položaja sedenja sa memorijskom funkcijom, grejanje i hlađenje prednjih sedišta, grejanje zadnjih sedišta i obruča upravljača (na određenim tržištima sa “sibirskim” vremenskim (ne)prilikama) i sl. 

Za evropsko i severnoameričko tržište na raspolaganju će biti i navigacioni sistem sa glasovnim naredbama i 7-colskim displejom, koji zajedno sa audio sistemom pruža vrhunske užitke i za najzahtevnije audiofile i za sve one koji traže superiorni kvalitet, najnovije tehnologije i uživanje u vožnji. 

Nova napredna platforma

Nova Optima napravljena je na sasvim novoj platformi i sa prethodnikom osim imena nema ništa zajedničko. Optima iznosi u dužinu 4.845 mm (45 mm duža od prethodnog modela), širina je 1.830 mm, a međuosovinsko rastojanje je 2.795 mm (+75 mm). Novost je i nešto niži klirens, što poboljšava aerodinamiku i smanjuje otpor vazduha, a što ima za posledicu i manju potrošnju  goriva.

Monocoque šasija ima nezavisno oslanjanje (MacPherson,  zadnje noge imaju multilink vođice sa gasnim amortizerima).

Motorna gama

Zapadnoj Evropi namenjen je pogon na prednje točkove sa jednim benzinskim  (2.0 CVVL) i jednim dizelskim motorom (1.7 VGT turbo-diesel). U Rusiji i na još nekim tržištima Optime će pokretati 2.4-litarski MPI benzinski motor snage 178 KS.  I manuelni i automatski su šestostepeni – automatski je Sportmatic™ sa mogućnošću sportskog ručnog menjanja. Na detaljnije tehničke podatke za zapadnoevropsko tržište ipak ćemo još malo morati sačekati.

Izvan Evrope Optimu će od kraja 2010. godine pokretati čak 6 različitih  benzinskih motora iz porodice Theta II, a premijerno će dobiti i tehnologiju direktonog ubrizgavanja goriva (GDI) snage do 278 KS.

Maksimalna sigurnost

U skladu sa Kijinom filozofijom razumevanja sigurnosne opreme Optima je serijski opremljena sa šest vazdušnim jastuka, aktivnim naslonima za glavu na prednjim sedištima, dodatnim bočnim ojačanjima, po visini podesivim tritočkovnim sigurnosnim pojasevima i zatezivačima, sidrištima za dečja sedišta, kontrolom tlaka u gumama. Tu su i kočioni sistem ABS sa pomoćnim kočionim sistemom BAS, stabilnosni sistem ESC, sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova (TCS), pomoć kod polaženja uzbrdo (HAC), koji bi na našem tržištu trebali biti standardni.

TEHNIČKI PODACI

Spoljašnje dimenzije
Dužina: 4845 mm; širina: 1830 mm; visina: 1455 mm;
Međuosovinsko rastojanje: 2795 mm
Unutrašnje dimenzije
Prostor u predelu glave (napred): 1015 mm, pozadi: 955 mm;
Prostor u predelu nogu (napred): 1155 mm, pozadi: 880 mm

Motori (Evropa)
2.0 CVVL benzinski , 2.4 MPI benzinski (samo Istočna Evropa), 1.7 VGT turbo-diesel

Izvor : Kia.rs



čitanja : 1211



Komentari

nema zezanja sa kiom!

Autor Jovan 14 Apr 2010, 21:24

Stvarno ogroman korak napred, u svemu!

Autor carobnjak 14 Apr 2010, 21:27

Veoma lep enterijer. Kamo srece da ceed ima ovakvu instrument tablu ...

Autor Moron 14 Apr 2010, 21:32

Zadnji deo automobila je prelep i originalan.

Autor carobnjak 14 Apr 2010, 21:34

Felne sa Golfa VI :-).

Autor Boris 14 Apr 2010, 22:01

Svaka čast Kia, zaista prelepo. Jedino su mi felne nekako "prenapucane"

Autor Miki 14 Apr 2010, 22:01

Konkurencija postaje sve jača.

Autor automobi.li 14 Apr 2010, 22:14

komandna tabla je jako slicna, novoj 9-5, ili to mozda samo ja vidim :-)

Autor Rade 14 Apr 2010, 23:56

Nije loše!

Autor MasterHaosis 15 Apr 2010, 00:44

@Rade
dosta lici (tabla) na onu kod saaba 9-5.
1.7 dizelas, intresantan izbor, koje li su mu karaktaristike?
Malo me cudi da od starta nece nuditi i 2.0 dizel motor.

Autor Damko 15 Apr 2010, 07:26

kopija lexus-a IS, samo su svetla izmenili. svejedno, odlicno izgleda- osim odvratnog metalnog rama na nosu automobila.

Autor Mikelangelo 15 Apr 2010, 08:02

Nemoj ram dirati, cini mi se da bi prednji deo izgledao prazno da ga nema.
Ili su mozda trebali da znak stave na masku, u sredinu.

Ali to ne bi bilo to, ovako je odlicno!!!

Autor Dejan 15 Apr 2010, 08:25

muckaju muckaju..ovi koreanci...nekada ce i izaci dobar koktel.....svaka im cast..barem na trudu i upornosti....ali ja ih i dalje zaobilazim

Autor nikokaoja 15 Apr 2010, 10:20

Meni je interesantno to da su korejanci bukvalno preuzeli poslovni model od japanaca i sada razbijaju kako japance, tako i ostali svet.

Autor Bojan 27 Avg 2013, 13:53