home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

U Nemačkoj je Hyundai lansirao nove specijalne serije modela i10 i i120, nazvane Expression, odnosno Active.

Hyundai i10 Expression se odlikuje Cystal White ili Black Stone bojama, stajling paketom (prednji spojler, pragovi, zadnji branik sa donjim delom u obliku difuzora), alu točkovima od 15 inča, klima uređajem, posebnim patosnicama i detaljima eksterijera u narandžastoj, zelenoj ili pink boji.

Motor je 1.1L benzinac sa 67 konja, a cena u Nemačkoj iznosi 10.890 evra.

Drugi specijalac je Hyundai i120 Active, a dostupan je u varijantama sa 3 ili 5 vrata.

I ovde je naglasak na atraktivnijem izgledu, a to između ostalog znači i petokrake alu točkove od 16 inča u crnoj boji, zadnji krovni spojler, kao i ogibljenje niže za 20 mm.

Motor je 1.2L benzinac sa 78KS, dostupne su boje Black Diamond, Crystal White, Sleek Silver, Electric Red i Sparkle Blue, a cene iznose 11.070 evra za trovratnu verziju, odnosno 11.820 evra za i120 Active sa 5 vrata.



čitanja : 5337



Komentari

Unakaziše ovaj i10

Autor Predrag 18 Apr 2010, 01:10

i10 za Zoricu Brunclik :))

Autor Predrag 18 Apr 2010, 01:11

...pasovao bi i Bubi Miranović...

Autor Ðenka 18 Apr 2010, 01:27

Lepo se nasmejah... :))))))

Šta je sledeće, leptirići i pčelice na haubi?

Autor Miki 18 Apr 2010, 10:51

Ne treba ovim odličnim autima, a naročito I10 koji je kralj A segmenta.

Sa motorom 1,25 16V Kappa bukvalno je zgazio onu smejuriju C1/107/Aygo i napravio ih još smešnijom nego što jesu.

Što se tiče I20, vidim da su u njega ubacili i 1,6 Gamma motor od 126 KS sa kojim se on pretvara u malu raketu, a po vrlo povoljnoj ceni.

Čestitam

Autor Petar M 18 Apr 2010, 11:09

Ipak ovaj I 10 nije za Evropu. Jako smešno izgleda sa ovim nabudženim spojlerima.
Još su daleko za konkurencijom a posebno kad se uzme cena u obzir, koja ne bi smela da pređe 6000 eura za I 10, jer više i ne vredi!
Bolji je i punto clasic nego ovo.

Autor Car expert 18 Apr 2010, 15:09

Ha ha ha ha ha...Kakvo smešnih komentara ovde ima...
"Car expert", jesi li ti pogledao malo taj I10??

KRALJ klase, pogledaj prvo onu smejuriju C1/107/Aygo pa onda nešto pričaj...

Naravno ne mislim da ovu nakinđurenu, nego na normalnu opremeljunu varijantu I10 sa Kappa motorom...Počistio je konkurenciju..

Autor Petar M 18 Apr 2010, 15:41

@ Petar M
Nisam pogledao nego vozio ali teško sa mojih 192cm visine. Naj smešnije je što postoji i taksi I10 u koji nisam mogao da uđem pozadi.
Žalostan automobil, buka, teskoba, uzak, isti maruti...
A što se tiče C1, 107, tojote smešno je poređenje. A tek tvingo - dve kosmičke godine daleko a cena slična.

Autor Car expert 18 Apr 2010, 20:24

@Car expert
U novom Twingu ima mesta kao u C segmentu, kako napred i pozadi, tako i po visini i sirini, neverovatno!!!

Autor carobnjak 18 Apr 2010, 20:32

Najsmešnije, najbolji, najjače se piše spojeno. Auto je kič!

Autor Moje ime 18 Apr 2010, 20:56

Taj novi Twingo je smejurija za I10, jeste je da ima mesta, ali po svemu drugom je apsolutna nula, da i ne pominjem činjenicu da ne postoji verzija za četvora vrata ?!

Pa o čemu onda pričamo?!?

Izgleda ovde ljudi masovno vole da lupetaju...

Autor Petar M 18 Apr 2010, 22:23

@Carobnjak
O tvingu sam mislio sve najbolje.

@Moje
Pozdrav dokonom lektoru.

Autor Car expert 18 Apr 2010, 22:23

Zašto je potrebno da na ovako malom atomobilu postoje 4 vrata? Pa onda ne možeš da uđeš ljudski ni na jedna. Ovo je pravljeno za kineze i slične a ne Evropu. Glupost ali totalna.

Autor Dule 18 Apr 2010, 22:27

Automobil bi bio OK, ali za ove pare ga može kupiti onaj koji nije pogledao konkurenciju. Kad bi bio jeftiniji 2-3 hiljadarke pa uredu!

Autor Punto clasic 18 Apr 2010, 22:34

@Petar M
Ubi nas sa tim i30:)
Da li mislis zaista da je za pohvalu motor 1,4, koji max snagu razvija na 6.200, a max obr. moment cak na 5.000? Ja mislim da nije. Daleko od toga. To je "lose", neelasticno do "bola".
Ili da je za pohvalu dizel od 90 ks koji ubrzava 14,9 sec i ide 172 km/h? Nije ni to bas na niovu konkurencije.
Ja pregledah sada sajt uvoznika u SR, HR i SLO, ali tamo nema ni traga, ni glasa o jacim verzijama dizela i sl. Istine radi, kod njih ESP dolazi serijski u "jacim" paketima opreme, a u SR "sipak" brate ...
Ponavljam, i30 je povoljan u nekim paketima, ali pod uslovom da pristajes na takve "pakete"...

Autor Moron 18 Apr 2010, 22:36

Koju bre konkurenciju? :D

Ljudi, ne budite smešni, I10 u svom segmentu ni nema konkurenciju.

Hajde malo proučite osobine, tehničke karakterisike, motore, opremu i, najbitnije, CENU, pa onda lupajte.

Uzmite I10 sa 1,25 16V Kappa motorom i najjačom opremom (erbegovi, ABS+EBD, MP3 6 zvučnika itd) koji košta 8,5k pa recite šta može da se kupi za te, i ne samo za te, nego i za 1-1,5k veće pare.

Da li vi uopšte znate da je I10 JEDINI auto u svetu te klase koji u SVIM verzijama ima napred hlađene diskove, a nazad diskove?

Zaustavni put mu je 37m, ubrzanje sa tim motorom 11s, a potrošnja 5 l..

Kažem, proučite malo, provozajte - pa onda lupetajte...

Autor Petar M 18 Apr 2010, 22:44

@Petar M
Jutro je pametnije od veceri. Laku noc Tebi i svima ostalima!

Autor Moron 18 Apr 2010, 22:48

@Petar M
Kažem da i10 NIJE za Evropu. Da li koči ide u rikverc, sam parkira nije bitno. Jednostavno nije komforan u stilu starog marutija sa sve četvoro neupotrebljivih vrata i sedišta za Kineze i jeftinom plastikom.
Francuzi i Italijani su "tate" za ovu kategoriju kola, naravno za evropsko a ne azijsko tržište.
Ako si ti Kinez izvini, onda si u pravu!

Autor Car expert 18 Apr 2010, 23:00

"Car expert", izvini, ali ti nemaš blage veze o čemu pričaš...

Upravo po tome šta si rekao, a i po mnogo čemu što nisi rekao - I10 je kralj u odnosu na rivale...

Znači udobnost, kvalitet materijala, jak motor, dobra oprema, zvučna izolacija, nedostatak golog lima u kabini, četvora vrata, itd itd...

Osim ovoga šta sam rekao, a nisam sve rekao, znaš li da I10 ima i NAJVEĆI GEPEK u klasi?

Naravno da ne znaš...

E pa kada ne znaš, onda učiš, proučavaš, saznaješ i tek onda kada nešto naučiš - onda pričaš...

Autor Petar M 18 Apr 2010, 23:10

@Car expert
pa i ja sam o Twingu pisao u pozitivnom kontekstu!

Autor carobnjak 18 Apr 2010, 23:29

@Petar M
nije tacno da i10 ima najveci prtljaznik u klasi , nego je to bas Twingo! 230 l naspram 225... :)))

Autor carobnjak 18 Apr 2010, 23:34

@Petar M
koliko tih I10 imaš na lageru?

Autor Ex Italo fan 18 Apr 2010, 23:35

Ako hoces auto iz a segmenta sa stilom, karakterom, dobrim voznim osobinama i pouzdanoscu kupi PANDU.

Autor balkanboy 19 Apr 2010, 00:00

Alo bre Twingaši...

Pogledajte najpre instrument tablu i ceo kokpit Twinga - pa ga uporedite sa onim u I10..

Ali i pored toga, za cenu Tvinga opremljenog kao I10, i pored toga što nema četvora vrata - mogu da kupim I10 opremljen kao avion i da mi još ostane para da obiđem Evropu...

Vidim da neko pominje i Pandu, to je tek smejurija od auta, on pripada prošlom veku...

Ljudi, NIGDE, ni u jednoj klasi, ne postoji tolika dominacija jednog auta kao što I10 dominira u A segmentu.

Svaka priča o nečemu toliko jasnom kao dan je bespotrebna, glupo je da uopšte gubimo vreme na to...

Autor Petar M 19 Apr 2010, 00:15

@Petar M
ti si se brate veceras nalupetao samo tako! Ajd nemoj vise, radi sebe, ok?

i10 koji je baziran na zastareloj Kiji Pikanto ne moze biti lider u nicemu!

Autor carobnjak 19 Apr 2010, 00:17

carobnjak, KIA Picanto i I10 1,25 16v su kao dupe i oko, raspitaj se malo...

I ima li ovaj sajt nekog admina da speči da se ovde lupetaju gluposti i zagađuje ovaj lepi sajtić?

Autor Petar M 19 Apr 2010, 00:23

@Petar M
dele platformu, kao i svi modeli Hyundai/Kia, raspitaj se ti malo!
Lupas kao i za najveci prtljaznik u klasi...Strasno! Idi spavaj!

Autor carobnjak 19 Apr 2010, 00:26

Vozio sam i10 1.25 ccm. Ide odlično, jedino što mu menjač zakrči pri skoro svakom ubacivanju u drugi stepen prenosa.

... na zadnjim sedištima ima više mesta nego na prednjim. Jedinstven slučaj.

Autor Predrag 19 Apr 2010, 00:29

P.S. ali tog motora nema u ponudi za Srbiju! Samo 1.1 u benzinskoj i dizel varijanti...

http://www.hyundai.rs/upload/document/00__cenovnik_04_.pdf

Autor carobnjak 19 Apr 2010, 00:32

Naravno da ima najveći gepek jer Twinga sa dvoje vrata i onakvim kokpitom i ne računam u aute.

Šatro "auti" su C1/107/Aygo, a i to su zapravo obične konzervice za I10..

I kakav bre Picanto, to je auto iz praistorije za I10, slično kao Panda, rekoh ti da blage veze nemaš o čemu pričaš...

Ajde sutra lepo prouči svu opremu, sve motore i cene, pa onda nešto pričaj.

Važi?

Autor Petar M 19 Apr 2010, 00:34

@Petar M
brate pa ti nemas pojma!
Pa jel ti znas da su Hyundai i Kia ista firma ?!?
Boze, s kim se ja raspravljam...

Autor carobnjak 19 Apr 2010, 00:37

Ima moj komšija I10 1,25 16V sa svom mogućom opremom, sve se dobija po narudžbi.

Auto ide kao vetar, ima na primer neverovatno kvalitetno ozvučenje (originalno)...

Ljudi, stvarno vam predlažem da se o nečemu malo raspitate pre nego što počnete da pričate...

Autor Petar M 19 Apr 2010, 00:39

P.S.
NEMA GA U CENOVNIKU, jel si ti lud ?!?
Koliko ti imas godina, deset ?

Autor carobnjak 19 Apr 2010, 00:39

Naravno da su KIA i Hyundai ista firma, ALI TO NE VAŽI za I10 i Picanta, razlika između njh je ogromna!

Rekoh: DUPE I OKO

Autor Petar M 19 Apr 2010, 00:41

@Petar M
"ima na primer neverovatno kvalitetno ozvučenje (originalno)."

Pravi si "poznavalac" automobila ako ovo navodis kao glavni argument...
Sad mi je jasno tvoje "znanje"!

Autor carobnjak 19 Apr 2010, 00:43

@carobnjak

Kako sam onda ja vozio i10 1.25 16v ako ga nema u cenovniku. Da je imao malo više mesta napred, kupio bih ga.

Autor Predrag 19 Apr 2010, 00:43

@Predrag
pogledaj cenovnik pa ces videti da ga nema, verovatno je preskup.

Autor carobnjak 19 Apr 2010, 00:48

@Petar M
ubrzanje nije 11 nego 13.5 sekundi!

http://www.hyundai.hr/vozila/hyundai-10/tehnicke-karakteristike

Autor carobnjak 19 Apr 2010, 00:51

Predrag, on je samo malo uzak napred, ali se na to brzo navikneš, naprosto samo su ti noge malo manje raskrečene u vožnji. Mesta po dužini ima sasvim dovoljno i napred i nazad.

Ali ima centralnu konzolu na koju ti naleže desna noga što je vrlo bitno za preciznu brzu vožnju, a to takođe nema NIJEDAN auto te klase, ima samo vrlo retko koji iz B segmenta (recimo Polo)

A o motoru da ne pričam, 1,25 16v Kappa u toj karoseriji leti...

Autor Petar M 19 Apr 2010, 00:51

P.S
a zaustavni put nije 37 m nego 41,2 m

http://www.hyundai.hr/adminmax/files/tehpod-i10.pdf

zakljucak: NEMAS POJMA!!!

Autor carobnjak 19 Apr 2010, 00:53

carobnjak, što se tiče ubrzanja, pogledaj malo testove na Zapadu, ne gledaj glupe domaće kataloge.

I ne da I10 nije preskup, nego je džabe za ono šta nudi, rekoh da je ovaj koji sam ja vozio u totalnom fulu plaćen 8,5k.

Toj kombinaciji ne može niko drugi da priđe...

Autor Petar M 19 Apr 2010, 00:54

@Petar M
kako moze biti 8500 kad je 1.1 sa boljom opremom (Pretoria) 8590 eura?!?
Ne verujem ti nista dok ne prilozis dokaz - LINK!!!
U protivnom si sve izmislio, a siguran sam da je tako...

Autor carobnjak 19 Apr 2010, 00:58

Alo bre, rekao sam ti da ne lupetaš i da ne čitaš gluposti nego da se informišeš na pravim stranama...

Evo ti na primer screenshota samo jednog testa i to u onoj najbednijoj 1,1 automatik varijanti

Pogledaj zaustavni put 37,7/37,9 m

http://img202.imageshack.us/content_round.php?page=done&l=img202/3043/zaustavniput.jpg

Sa KUMHO 165/60 koji je sreija za 1,25 Kappa je još manji

I aj ne lupetaj više...

Autor Petar M 19 Apr 2010, 01:02

@Petar M
U kom dileru Hyundai-ja radis...

Autor Panchev9 19 Apr 2010, 01:04

Neispravan link! haha

Jeste, ti si pametniji od zvanicnog sajta fabrike, ajde molim te, kakav si ti bolid...

Autor carobnjak 19 Apr 2010, 01:04

Niti radim, niti se na bilo koji način bavim automobilima, samo sam ljubitelj kao i vi, ali, za razliku od većine vas ovde, ponešto i znam...

Rekoh, ni u jednom segmentu ne postoji toliko ubedljiva dominacija jednog auta kao što I10 dominira u A segmentu

Autor Petar M 19 Apr 2010, 01:07

P.S.
"da ne čitaš gluposti nego da se informišeš na pravim stranama..."

A to su... ?!?

Autor carobnjak 19 Apr 2010, 01:07

@Petar M
ne znas ti nista burazeru ,osim da socno i bez ikakvih argumenata LUPETAS!!!

Daj linkove, bre!

Autor carobnjak 19 Apr 2010, 01:08

Prave strane su realni testovi, realne vožnje, izmerene vrednosti, prava merenja i slično, a ne gutanje besmislenih i netačnih podataka i reklamnih slogana na sajtovima neukih zastupnika.

Pojma oni nemaju šta prodaju...

Autor Petar M 19 Apr 2010, 01:10

Umeš li da uradiš copy/paste linka u Adress bar browsera??

Aj kaži da ne umeš i da udarim glavom u zid što sam uopšte gubio vreme sa tobom....

Autor Petar M 19 Apr 2010, 01:12

@Petar M
ok, neka je tako, ali sve to ne vazi dok ne dokazes!
Daj linkove vise!!!

Autor carobnjak 19 Apr 2010, 01:12

P.S. umem ali trazi REGISTRACIJU !?!

Autor carobnjak 19 Apr 2010, 01:13

@Patar M
Izvinjavamo se profesore Pero...
Ajde sto pricas svasta, nego jos si i ekspert za nas...
Da neces da ti persiramo zbog "bogatog" znanja koji posedujes...
Drugar mi radi kod Hyundai dilera, ali ovoliko smesnih konstatacija na pohvalu i10 ne bi izgovorio ni za mesec dana...

Autor Panchev9 19 Apr 2010, 01:14

P.S. 2
Imas gomilu dokaza da umem, pogledaj koliko linkova i tekstova sam postavio u drugim postovima!

Autor carobnjak 19 Apr 2010, 01:14

P.S. izvini, sad vidim slika je jako minijaturna u levom uglu...
Medjutim, niti pise koja je verzija niti ko je izvor podataka, tako da se link NE PRIZNAJE !?!

Autor carobnjak 19 Apr 2010, 01:16

Alo BRE!!!!

Kakva bre registracija, klikni na SLIČICU LEVO i otvoriće ti se screeshot u full-size-u

Bože, sa kim ja pričam... :(

Autor Petar M 19 Apr 2010, 01:18

A dobro, video si...

To je screnshot jednog nemačkog testa sa C1 I Daihatsuom

Autor Petar M 19 Apr 2010, 01:19

@Petar M
otvorio sam ali dzabe, pise ti napred pod 01:16 !

Autor carobnjak 19 Apr 2010, 01:20

Ne priznajemo!

Autor carobnjak 19 Apr 2010, 01:21

Nebitno je da li ti bilo šta priznaješ ili si tvrdoglav pa poričeš ono što je neporecivo, ali da je I10 kralj A segmenta, to vidi svako ko se iole razume u automobile.

Ja se divim Hyundai-ju što je uspeo da napravi takav auto za tako male novce, ali
problem je što je naš narod neuk pa i dalje gleda neke konzerve koje nisu dostojne ni dela svoje cene.

Autor Petar M 19 Apr 2010, 02:49

Petar M verovatno ne radi kao diler hjundaia već je čovek pazario istog i misli da je F1. Verovatno je pre i10 imao juga ili nešto tako slično.
Zamislite sa 66ks ide kao vetar. Kaže ubrzanje do sto 11s a u podatcima o autobobilu navedeno čini mi se oko 14s itd... Zavarava čovek sam sebe.
Ja trenutno vozim clia2 1.6 16v od 110ks pa ne smatram da ide kao vetar i pored ubrzanja do 100 od 9.6s
A što se servisa za hjundai tiče, mogu reći da je brijanje po ušima i to neviđeno!

Autor Car expert 19 Apr 2010, 09:53

@Svima
Vidim da je ovde nocas bas bilo veselo i poucno. Uvek odem da spavam kada ne treba ...
Svima cestitam ( ali svima ), a posebno Petru M :)

Autor Moron 19 Apr 2010, 10:09

Car expert
Pa na navedenom linku čovek je dao ubrzanje od 60-100km/h za 11.1s. Koliko prati automobile trebao bi da zna da vrednost od 11s postižu ovakvi automobili sa motorima od oko 85-90ks.
Ja vozim punto clasic i svestan sam da je to donja kategorija, ali kad sam rarmišljao o kolima pogledao sam i10 i nisam verovao a posebno
1. Kako je mali napred i uzak
2. Kolika je cena
3. Pošto je cena redovnog servisa.
U poređenju sa ovim punto clasic je zaista automobil a po ceni značajno povoljniji!

Autor Punto clasic 19 Apr 2010, 10:22

Punto clasic, a i ostali, ovo je moj poslednji post na ovu temu, a možda i na ovo sajtu. Sviđa mi se ovaj sajtić, ali me je neukost ljudi na njemu zaista iznenadila.

Apropo motora 1,25 Kappa i ubrzanja I10:

Pogledajte rezultete koji je dobio Quattroruote sa tim autom, pa onda pričajte. Tom motoru je izmereno tačno 85 KS, što je i u I20 potvrdio (Znači ne samo u I10, u njemu je još daleko brži!) tako što je na uporednom testu u svim disciplinama bio brži od Fieste sa 82 KS.

Dalje, što se tiče sa poređenja sa Puntom: Punto je, uslovno rečeno, bolji u samo jednoj stvari a to je prostor unutra, ali realno je pitanje je kolika je vrednost toga jer i u I10 staju petoro, mada je u Puntu ima mesta više. Ali recimo u Sanderu ima još više, pa je i dalje to kanta neviđena.

Razlika između I10 i Punta je nebo i zemlja, nijedan detalj ne može da se poredi, oprema, garancija, kvalitet izrade, motor itd.

Motor je posebna priča, smešno je i porediti najsavremenijih 85 KS sa prošlovekovnih 60 KS, to mogu da porede samo neznalice u srpskim kafanskim pričama.

"Car expert", ako zaista voziš tog Clia, to je vrlo brz auto (pod uslovom da nije razvljen, kakva je najveća većina kod nas), ali I10 sa Kappa motorom jede konkurenciju u svom, pa i u segmentu iznad. Nađite auto i u B segmentu sa takvim performansama i opremom, pa pogledajte koliko košta, pašćete na du*e.

Rekoh, prvo probajte, izmerite rezultate, uporedite opremu i cene - pa onda pričajte.

Autor Petar M 19 Apr 2010, 13:45

Petar M
Mozes li da nas "prosvetlis" time sta vozis ...
Ja nekako sve vise sumnjam da vozis 308, ali da nemas neke srece sa njime:)

Autor Moron 19 Apr 2010, 14:12

Petar M
Je li, a gde je ta tvoja "Kappa" na sajtu i koja mu je uopste cena ( u Srbiji )? Ima samo 1,1 i 1,25 od 78 ks ... Pri tome, koliko vidim na "Carfolio", taj 1,25 od 78 ks u I20 uopste nije impozantan ( bar ja mislim da 162 km/h nije vredno histerije ) ...

Autor Moron 19 Apr 2010, 14:21

@Petar M
ti pricas o motoru 1.2 a dajes link za 1.1 gde pise da je ubrzanje od 0-100 km/h cak 17.8 sek !!! Potrosnja 7.2 litara! Pa na tom testu je i10 ispao daleko NAJGORI!
Kakve ti to argumente imas? Slabo, burazeru , zaista slabo za jednog "samoproklamovanog eksperta" !

Autor carobnjak 19 Apr 2010, 16:14

@Moron
nije mi jasno zbog cega cestitas ovom fanatiku, kad lik niti ima pojma o automobilima, niti ume da komunicira, samo iznosi svoje fiks ideje a pri tome nema nijedan dokaz ?!?

Jos samo da napise kako je i10 bolji od i20 i i30, pa cu i ja da mu cestitam, od srca!

Autor carobnjak 19 Apr 2010, 16:16

Alo bre ljudi, imate li imalo pojma o autima ili samo trućate bez veze?

Taj test sam pokazao zbog zaustavnog puta, a tu je bila ona najbednija 1,1 automatik varijanta i to sa tvrdim uskim Mišelinkama 155/70. Rekao sam vam da pogledate malo testove ubrzanja i kočenja sa Kappa motorom i naravno manuelnim menjačem i sa KUMHO 165/60x14 gumama koji njemu pripadaju.

Zaustavni put je 37,1, ubrzanje 0-100 11,4, potrošnja najmanja u segmentu.

Kada to nađete u klasi, sa svom tom opremom, a naročito po ovoj ceni (8,5k, neka bude i nešto višoj) - javite se i ja ću vam pokloniti svoj auto.

btw, nema te kombinacije kod nas na sajtu zato što je malo interesovanje za taj motor.
Ljudi slušaju vaše kafanske priče pa ga ne naručuju, a i vole da se voze u zaprežnim kolima kao Punto, ali rekao sam vam već da sve može da se naruči.

Za specifikacije i testove pogledajte strane sajtove i ako umete da gledate i znate šta da gledate videćete I10 praktično i nema konkurenciju.

Autor Petar M 19 Apr 2010, 16:28

Petar M
"Sviđa mi se ovaj sajtić, ali me je neukost ljudi na njemu zaista iznenadila."

A gde si ti, majke ti, pokazao znanje, molim te?!?

Na kom sajtu da pogledamo? Opet ti kazem daj link za te svemirske nebuloze koje pokusavas da prodas!
Meni neces, burazeru!
Za kaznu, pretvoricu te u Ranault 4!

Autor carobnjak 19 Apr 2010, 16:38

P.S. Renault 4, pardon! :)))

Autor carobnjak 19 Apr 2010, 16:40

Nemoj u Renault 4...
To je bio pobednik vremena...
Pa ce brze da objasnjava, a ovako je "interesantnije"...

@P M
Prijavi se na b92... Nemaju emisiju o automobilima pa se citavoj Srbiji i sire pokazi...

Autor Panchev9 19 Apr 2010, 16:41

@Panchev9 i ostali!
dajte bre ljudi da naucimo pameti ovog Ajnstajna, ovaj blog ne zasluzuje takvo blacenje i mlacenje prazne slame i iznosenje gnusnih lazi?

@Moron
ti si pravnik? Ajde da ga tuzimo za narusavanje ugleda i casti nas pravih i postenih ljubitelja automobila, kao i ovog bloga, pa ce da razmisli malo...

Autor carobnjak 19 Apr 2010, 16:46

@carobnjak
Mislim da komentari govore o svakom od nas -po-na-osob-, tako da ipak verujem da ce vremenom i P M da dodje na neku istu talasnu duzinu kada sa razlicitim misljenjima komentarisemo odredjene vesti... Mozda je covek procenio da mu je dosadno pa je nasao ovakav nacin komunikacije da mu bude izduvni ventil... Cenim svacije interesovanje i znanje ali mi smeta kada se iskazuje ne postovanje prema drugima( i drugacijim razmizljanjima)...

Autor Panchev9 19 Apr 2010, 16:59

@Panchev9
apsolutno se slazem , verovatno si primetio da ja volim i postujem tudje misljenje ali zna se na koji nacin. Ovo kako on nastupa je za svaku osudu!

Autor carobnjak 19 Apr 2010, 17:02

@carobnjak
Ovakav vid blogova je prilicno slobodan, tako da se ne moze nesto mnogo uraditi...
Ukoliko bi se nastavilo ovim "tempom", moj potez bi bio jednostavan... Prosto, ne bih primecivao takve komentare... Ti isti ne bi imali odgovor... A ne mogu sami sebe da odgovaraju... Inace i sada primenjujem ponekad ovakvu praksu...

Autor Panchev9 19 Apr 2010, 17:08

Ma koje ste vi bre argumente rekli?!? Bole me prsti od objašnjavanja, a vi kažete da nemam argumente?!

Samo lupetate gluposti, a JOŠ UVEK niste rekli KOJI JE TO BOLJI AUTO OD I10 sa 1,25 16v motorom i full operemom, a da košta 8,5k??

Ne da ne postoji, nego ne postoji ni za 10K, po mnogo čemu ni za više.

Zato ajde lepo uzmite copy/paste svega što sam vam napisao pa stavite u jedan Word dokument i preslišavajte se 3x dnevno da bar osnovne stvari naučite!

Ako nećete da učite, onda makar idite u kafanu i tamo lupetajte o Puntićima, Pandama i ostalim prošlovekovnim modelima, a pustite ljude ovde da nešto nauče!

Autor Petar M 19 Apr 2010, 17:10

@Petar M
ako je tvoj cilj da neko od nas kupi i10, odma' da ti kazem, nece moci! Eto, to smo naucili od tebe...
Pozdrav!

Autor carobnjak 19 Apr 2010, 17:14

Rekao sam da ne prodajem aute niti imam bilo kakve veze sa bilo kojom prodavcima, niti me to uopšte zanima.

Zanima me samo da se borim protiv predrasuda i neznanja, to je i uništilo ovaj narod, zato sam zaista iznenađen koliko neznanja sam ovde pročitao...

Autor Petar M 19 Apr 2010, 17:18

@Petar M
kojih predrasuda? Pa niko nije rekao da je i10 los automobil, naprotiv. Zbog cega se onda palis, nije mi jasno, ajd sad iskreno?

Autor carobnjak 19 Apr 2010, 17:21

Nema šta sad iskreno, sve što sam i ranije rekao je iskreno i 101% tačno, samo što narod to ne zna...

Mislio sam da je narod ovde malo obevešteniji, kad ono ništa...

Nisam ni prodavac, a na žalost ni potencijalni kupac I10, samo se čudim kako je Hyundai uspeo da ponudi tako dobar auto za tako male novce.

Meni,kao ljubitelju automobila, to je potpuno fascinantno i sva ova moja pisanija je zapravo priznanje Hyundai-ju za taj podvig.

Dobri su i u drugim klasama, ali sa I10 u A segmentu su naprosto pocepali. Svaka čast.

Autor Petar M 19 Apr 2010, 17:31

@Petar M
meni se ne svidja i10 ali mi je i20 vrh! To sam vec i pisao na drugim mestima...
i30 mi je onako prosek, bolja mi je Kia Ceed a posebno Pro Ceed. To je best-buy u C segmentu!

Autor carobnjak 19 Apr 2010, 17:41

Ovo je zaista postalo bolesno. Petre M, tako ti nebesa, gde ima taj tvoj dobro opremljeni i10 "kapa" ili "kacket" ( sta god da je ), sa tim besnim motorom i sve to za male pare. Daj nam link ... Prosvetli nas sve totalne neznalice :)

Autor Moron 19 Apr 2010, 17:52

Dobar je i 20, ali nije ni u čemu bolji od I10, a u koječemu je lošiji.

Pogledaj:

Znatno je veći po poljašnjim, a vrlo malo veći po unutrašnjim dimenzijama (razlika je samo oko 2 cm širine u visini ramena), u koječemu čak direktno slabiji od I10, na primer - nema intervalne brisače.

Sa istim motorom kao I10, I20 je znatno i sporiji i bučniji od I10.

Zatim, I20 daleko lošije koči, zaustavni put mu je 8m duži nego kod I10, ima doboše nazad. Verzija 1,4 je dosta skuplja, a samo mrvicu brža, i to u samo u 4000+ režimu obrtaja.

Sve su svemu, I20 jeste dobra kupovina, ali nije tako razbucao konkurenciju kao I10.

Autor Petar M 19 Apr 2010, 17:56

@carobnjak
Skoro da se potpuno slažem sa tvojim komentarom, ali moraš priznati da je i10 ipak veliki korak napred u odnosu na predhodnika. Jedino što je i Moron negde već konstatovao, ti dugi garantni rokovi su veoma diskutabilni, tako da što ne platiš na mostu platiš posle na ćupriji.

Autor Ex Italo fan 19 Apr 2010, 18:00

@Petar M
Posto si vec pominjao pneumatike, sa kojim je to Michelin, a sa kojim Kumho pneumaticama testiran i10? Ako sam te razumeo, Kumho je bio bolji? Posto iznosis sve detalje, daj nam i to!
Znas i sam, moze biti "A", "AA" ...

Autor Moron 19 Apr 2010, 18:05

To je KUMHO KH 17, po svim realnim testovima apsolutno najbolja guma za vozila srednja klase. Mnogo mekša i tiša od Mischelina, bolje prianja, ali se naravno malo brže troši od Mischelina.

Ona ide u seriji za I10 1,25 16v i sa njom on ima zaustavni put 37,1m.

Setite se šta sam vam pričao sa jedino I10 ima diskove nazad i to se oseti na svakom testu kočenja .

Autor Petar M 19 Apr 2010, 18:09

@Petar M
i20 izgleda extra, meni je to bitno! Cak mogu da kazem da je jedan od najlepsih u klasi! Zatim, vrlo je kvalitetan i sto je najbitnije-pristupacan!
i10 meni izgleda smeshno, kao da je visina veca od sirine...

Autor carobnjak 19 Apr 2010, 18:17

@Ex Italo fan
nisam nista lose napisao o i10 osim da mi se ne svidja i tacka.
Naravno da je veliki korak napred, kao i ostala 2 modela...

Autor carobnjak 19 Apr 2010, 18:18

@Petar M
Koji Michelin?

Autor Moron 19 Apr 2010, 18:24

Kada sam se nedavno raspitivao za neke automobile, isao sam i do "Gorenje-Hyundai", i kada se pomenuo i10 sa klimom i srednjim paketom opreme( 1.1 motor), cena nije mogla da bude ispod 8.500E( plus metalik jos oko 300E)... Ne postoji u zemlji Srbiji i10 sa bogarim paketom opreme za te novce...
Dosta je blize 10-ci...

Autor Panchev9 19 Apr 2010, 18:25

Slažem se da I20 izgleda lepše od I10, ali uvek bih pre uzeo I10 jer je brži, tiši, opremljeniji (govorim o verziji u full-u), ima lepšu intrument tablu, zatim centralnu konzolu, mnogo je lakši za parkiranje i na kraju jeftiniji I20.

Ovo govorim za verzije koje se prodaju kod nas, međutim, već sam rekao na ovom blogu - upravo je izašla verzija I20 sa 1,6 CVVT Gamma motorom od 126 KS. To je mala zverčica.

Autor Petar M 19 Apr 2010, 18:25

@Panchev9, pojma nemaš, raspitaj se malo bolje, svaki dan gledam I10 1,25 16v u totalnom full-u plaćen 8490 €!

Cene sa sajtova nisu realne, sasvim je druga priča kada im odeš na šalter. Između ostalog, i zato je I10 nepobediv jer ima ubedljivo najbolju cenu.

@Moron, to tu bile Michelin Energy gume tip čini mi se E3A, najtvrđa guma koja postoji.

Autor Petar M 19 Apr 2010, 18:32

@Petar M
meni je enterijer i20 prelep, posebno ona verzija sa srebrnim aplikacijama. i10 deluje dosta jeftino i obicno unutra, odnosno na nivou A segmenta.
A gde ces u zemlji Srbiji da vozis autic sa 126 ks ?!? Potpuno nepotrebno, po meni...
i20 sa 78 ks sasvim dovoljno, uz solidan paket opreme i metalik boju, ja bih bio prezadovoljan!

Autor carobnjak 19 Apr 2010, 18:35

@Petar M
Pa, vidis, u klasifikaciji UTQGS, ( stari ) Energy ( ao i novi "Saver" ) ima traction A, ali veoma veliki "trade wear", sto znaci da je napravljena za mnogo kilometara i mora biti tvrdja, a samim time ima slabije trenje ( i losiji zaistavni put ). Sa druge strane, ako uzmes Pilot Primacy ili sl, dobijas traction AA, daleko bolje "lezanje" i "zaustavni put", ali ona krace traje. Tako i taj Kumho, imas A, AA, B ...
Sam biras gumu kakvu zelis, za jako malo bezbednih kilometara ( uz vecu potrosnju goriva ) ili za puno, ali onih manje bezbednih kilometara... Dakle, nema to nikakve veze daa li je Kumho ili Michelin!

Autor Moron 19 Apr 2010, 18:40

@ P M
Pa zasto onda prodavci nisu ponudili taj paket opreme...
Da bude jedini u Srbiji taj komsijin...
Nije mi interesantan Hyundai tako da se vise ne bakcem sa JK...
Po tvojim komentarima se moze videti da si juce poceo da pratis automobile ili da slabo napredujes...
Ne moras da odgovaras ubuduce na moje komentare jer si prost, posto pocinjes svoja izlaganja sa "alo bre...", "pojma nemas"... Smesno je konstatovati i10 za neku ozbiljniju ponudu za kupovinu... Dobar je kada dodje kupovina kupusa... Toliko, a ti nastavi sa ostalima da se "prepucavas"...

Autor Panchev9 19 Apr 2010, 18:43

Ne prepucavam se uopšte, samo se nerviram kada vidim gluposti, a što se tiče obraćanja, verovatno mogu otac da ti budem, a vozim verovatno duže nego što ti imaš godina.

@Moron,

Jasno je to što si rekao za gume, to sam pomenuo da bi ukazao na činjenicu da i10 I SA TVRDIM gumama ima vrlo kratak zaustavni put, a to je zbog diskova nazad i EBD-a.

Autor Petar M 19 Apr 2010, 18:51

@Petar M
a sada bi konacno mogao da kazes sta vozis? :)

Autor carobnjak 19 Apr 2010, 18:56

Pa sad još i Michelin ne valja a Kumho je odličan zato što je mekši. Pa onda znači da zimske gume najbolje drže jer su najmekše. Potpuna nebuloza.
Uptreba guma zavisi od:
1. Načina vožnje
2. Vremenskih uslova (suvo, kiša, sneg, led) i temperature pneumatika koja varira i od pritiska u pneumatiku.
3. Kvaliteta podloge, koja recimo za asfaltne zastotre značajno varira od eruptivnog do krečnjačkog asfalta.
E sad na abrazivnim eruptivcima AB11s i AB16s mekane gume se PREGREVAJU i prelaze u amorfno telo i rožu se i ne DRŽE uz enormno habanje. A najveći broj naših magistralnih puteva je upravo takav i on NIKADA nemože biti klizav na kiši osim pojave avaplaninga na dubini vode preko 5mm.
Za krečnjačke asfalte i bitumenizirane slojeve važi da su klizavi na početku kišice.
Dobra guma mora da spoji sve navedeno a moja preporuka je MICHELIN pilot primacy ili još bolje exalto koje su se izuzetno pokazale na našim putevima i na suvom i mokrom.
Recimo Michelini energy se nisu dobro pokazali a posebno one proizvedene u Rusiji.
Pritisak u pneumaticima je funkcija radne temperature, tako da za mekane gume ide veći a za tvrđe manji. Svaki vozač treba da nauči da proverava temperaturu pneumatika. Recimo leti temperatura koja prelazi 45*C znaci da treba probati sa većim pritiskom.
Eto toliko od stare rally škole i izvinjavam se onima koji smatraju da je ovo glupost ili da ovo znaju!

Autor Car expert 19 Apr 2010, 20:13

I još nešto. Na našim putevima su se loše pokazale gume sa silikom (mekane gume koje obično nemaju onu zift crnu boju) jer se na dobrim asfaltima pregrevaju a na lošim i vlažnim značajno otklizavaju po krivinama.
Tkođe primer loše gume je Tigar koji se nekontrolisano ponaša sa prelasna suvo mokro, lako se haba i pregreva na abrazivnim podlogama a na krečnjačkim loše drži. Trajal ima značajno bolju mešavinu gume ali im je kostrukcija katastrofa.

Autor Car expert 19 Apr 2010, 20:22

Car expert, ne izvrći, ne lupetaj, ne vređaj i ne mudruj o stvarima koje nemaju nikakve veze sa temom.

Pričalo se o zaustavnom putu i dao sam podatak koliki je na I10, uz napomenu i sa kakvim gumama jeopostignut. Osim toga, precizirao sam i koje su gume na verziji 1,25 16v o kojoj se ovde najviše pričali.

Ako želiš da budeš konstruktivan, nađi auto sa boljim kočnicama od I10, ne samo A segmenta, možeš i B segmenta - pa pokaži. Odmah da ti kažem da takvog nećeš naći.

Ako je tako, a jeste tako - uveri se i sam, onda treba da odaš priznanje tom autu, odnosno njegovom proizvođaču na takvom postignuću, a ne da pričaš stvari koje nemaju nikakve veze sa tematikom diskusije.

Autor Petar M 19 Apr 2010, 20:24

U životu sam vozio svašta od 27ks pa do 350ks ali kantu sa diskovima pozadi sam vozio prvi put u i10. Ne znam što će mu diskovi pozadi. Niti ima 1200kg, rasterećen je pozadi, brzine su ništavne a od njih samo može imati problem zbog korozije istih a zbog slabe upotrebe (dovodi do trešenja i lupanja pri kočenju). Zbog ovoga se na ovako mala kola ne montiraju diskovi a ne zbog cene. Ovakva kola koja nemaju ABS+EDB (elektronski razdelnik sile kočenja)praktično ne koče pozadi, posebno pri tvojim testovima forsiranog kočenja zbog rasterećenja zadnje osovine. Dokaz za ovo imas na tehničkim pregledima gde negde i nova mala kola ne mogu da prođu. Jednostavno pipni kočione doboše pozadi posle više forsiranih kočenja pa ćeš videti da su jedva malaki. Izuzetak je sistem sa limitatorima (renault i peugeot) ali se onda javlja problem slabog kočenja kod max opterećene zadnje osovine.
Sad vidi Petre M koliko bez ikakve veze lupetaš. Izmišljaš nekakve zaustavne puteve koji su i za Porche rezultat vredan poštovanja. Predloži fabrici da na i10 montira i gusenice, možda bude još bolji.

Autor Car expert 19 Apr 2010, 20:43

@ carobnjak

EVO TI LINK. PETAR M LAŽE!

http://i10.hyundai.co.rs/upload/document/02__tehnicke___i10.pdf

Autor Predrag 19 Apr 2010, 20:58

Nisam ja ništa izmislio, štaviše, okačio sam screenshot testa gde se lepo vidi koliki je zaustavni put I10 i to u najbednijoj varijanti sa gumama 155/70 (koja gotovo da i nije vredna pomena).

Ako nisi pogledao, evo ga još jednom:

http://img202.imageshack.us/content_round.php?page=done&l=img202/3043/zaustavniput.jpg

Tačno je to što si rekao da je taj rezultat vredan poštovanja i za jedan Porsche, ali kao što vidiš ima ga i mali I10.

Zato ti ponavljam, ako želiš da budeš konstruktivan u diskusiji, ne pričaj stvari koje nemaju veze sa temom diskusije, nego navedi makar jedan auto slične klase koji ima bar približan zaustavni put - pa možemo da nastavimo diskusiju o ostalim parametrima.

Autor Petar M 19 Apr 2010, 21:00

Predraže, osvesti se malo, ne viči, ako treba idi popij lek, pa ćeš onda možda shvatiti ono što sam već rekao da su REALNI TESTOVI i REALNI parametri ono što se gleda - a ne bilo kakve nemušte brojke koje pronalaziš na sajtovima neukih trgovaca.

Autor Petar M 19 Apr 2010, 21:04

Ovom prču od auta uopšte nisu potrebne disk kočnice na zadnjim točkovima. Disk kočnice su "žvaka za seljaka" kod malih automobila. I moja Fabia ih ima, i tome ne pridajem nikakav značaj, jer smatram da joj nisu neophodne.

Kod automobila sa koncepcijom "sve napred" (i motor i pogon), zadnja osovina je veoma rasterećena, tako da je neophodan regulator sila kočenja, koji smanjuje pritisak u instalaciji zadnjih kočnica, da ne bi dolazilo do gubitka stabilnosti prilikom kočenja!

Autor Predrag 19 Apr 2010, 21:11

@Petar M

Pogledao sam tvoj http://img202.imageshack.us/content_round.php?page=done&l=img202/3043/zaustavniput.jpg
pa vidim da je navedeno da C1 praktično koči identično kao i i10, a ja znam da C1 koči OK ali ništa posebno. Novinari pišu svašta a ti se primio na gluposti. A kad već gledas u ovu glupost zašto nisi video potrošnju za C1 5.6 a za i10 7.2 l/100km?
Ej razlika je 1.6l/100km, pa ovo je smejurija. Mala kanta za grad a mnogo troši. E samo se po ovome može porediti sa C segmentom.
Ovo je dokaz koliko ima tvrdoglavih u Srbiji.

Autor Car expert 19 Apr 2010, 21:13

Potrebni diskovi ili ne, ali I10 je auto koji ima DALEKO najkraći zaustavni put ne samo u svojoj klasi, nego i u klasi iznad.

Ako želite, vi govorite da su diskovi potrebni ili ne, ali sve su to kafanske priče dok ne pokažete neki kontraprimer.

Umesto kafanskih priča, želim jedan, samo jedan konstraprimer.

Još uvek ga nisam dobio.

@Car expert, kako je moguće da možeš toliko da lupetaš meni zaista nije jasno, pa već sam govorio da je to stari 1.1 motor i to sa automatskim menjačem, a C1 je bio sa ručnim menjačem i Toyotinim 1,0 motorom. To je neuporedivo.

Sve to nema NIKAKVE veze sa 1,25 16V Kappa motorom i manuelnim menjačem o kojem ovde pričamo.

I možeš 1000 puta da ponoviš laž, trol ili uvredu, ali istinu nećeš promeniti.

Autor Petar M 19 Apr 2010, 21:21

@Petar M
Skidam Kappa-u, dižem ruke, tvojoj tvrdoglavosti nema kraja. Zahvaljujući ovakvim smo i doživeli razne golgote.

Autor Car expert 19 Apr 2010, 21:30

Nisam ja tvrdoglav nego upravo ti, kao što mogu da vide svi posetioci sajta.

Dao sam dokument, obrazložio ga u detalje, opisao i moguće alternative i tražio SAMO JEDAN kontraprimer, a dobio sam samo uvrede, laži i besmislene priče koje nemaju nikakve veze sa temom.

To je tipična Srbija protiv koje se ceo život borim...

Autor Petar M 19 Apr 2010, 21:35

Rekord zvanicno iznosi 41,2m...
Strasan podatak...

http://www.hyundai.hr/adminmax/files/tehpod-i10.pdf

Autor Panchev9 19 Apr 2010, 21:40

@Car expert
Sve je tacno ( i tehnicki pismeno ) sto si naveo za gume. Pilot primacy je "zakon" ( pri cemu nije mnogo skup za kvalite koji pruza ), ima trakciju AA, exaltio jeste bolji ( bolje "lepi" ), ali krace traje ( i skuplji je ). N azalost, u Srbiji vecina ljudi vozi Winteru i leti i zimi. Kakvo neznanje. Tuga ...

@Petar M
Diskovi na zadnjim tockovima na i10 su za pohvalu ( a za osudu kada ih vidis na nekom focusu, prethodnoj astri i dr. ), ali nije samo to uzrok relativno dobrog zaustavnog puta. Sa masom koju ima ( kao i sa silom kocenja koju ostvarju zadnji tockovi ) uz dobaar ABS i10 bi jednako dobro kocio i sa dobosima pozadi. Niz faktora utice na zaustavni put, nije to tako banalno! Uostalom, da je sve u diskovima pozadi, ne bi iX 35 imao zaustavni put i do 48 metara ( vidi poslednji SAT )!!! To bas i nije za pohvalu, zar ne? Kupis za te pare skoro "tvoja" 3 kom i10 i sa jednim iX35 se zaustavis skoro kao tri i10 ...

Autor Moron 19 Apr 2010, 21:42

@ Petar M

Performanse kočenja se kod vozila ne izražavaju zaustavnim putem (to je novinarski način), već usporenjem, koje za kategoriju M1 (putnička vozila) po pravilniku ECE 13 za radno kočenje ("nožno") minimalno mora da iznosi 5,8 m/s^2 (Tip-0 sa isključenom spojnicom), pri čemu je početna brzina 80 km/h
(brzina sa koje se započinje proces kočenja, bez zaleta vozila, kako bi se uklonio uticaj inercije).

Maksimalno moguće usporenje je 8 m/s^2, i ograničeno je maksimalnim prijanjanjem točkova, koje iznosi 0,8 (na suvom asfaltu).

Malo edukacije nije na odmet.

Autor Predrag 19 Apr 2010, 21:58

Predrag, čemu ta priča?

Opet skretanje sa teme? Dokle?

Naravno da je tako što se tiče fizike, ali tome nije mesto u ovoj diskusiji.

Klasična srpska posla, kada nemaš argumente - onda počneš da izmišljaš toplu vodu...

Autor Petar M 19 Apr 2010, 22:03

@Predarg
Nisu u toku... Ovde od nedavno vise ne prolaze cinjenice i argumenti, vec samo slobodne "ocene" :)

Autor Moron 19 Apr 2010, 22:08

@ Petar M

Da bih ti objasnio da ti tvoji zaustavni putevi nemaju veze sa mozgom, i da o njima možeš da pričaš po kafanama koje spominješ.

i10 dobro koči, jer ima prednje diskove od 252 mm, što je poprilično za tako mali automobil. Bitna je pri ispitivanju i: šiirina pneumatika, koeficijent prijanjanja, umešnost test vozača...

Autor Predrag 19 Apr 2010, 22:16

@Predrag
a ti mene pitao kako imam zivaca da se raspravljam ? Pa ovaj cete iscediti nacisto, neces moci da ucis... Ne daj se!

@Moron
sad mi je jasno sta ti radis, zakuvas, dok se drugi kolju ti se smejes sa strane i dobacis poneku! E sad cu i ja tako da radim... :)))

Autor carobnjak 19 Apr 2010, 22:19

@Carobnjak
Veruj mi, juce sam na Avali na mob. telefonu pratio "diskusuju" ovde i umirao sam od smeha. Svi oko mene su mislii da sam poludeo...A ja se ludo zabavljao!

Autor Moron 19 Apr 2010, 22:26

Prijanjanje pneumatika za podlogu se određuje radijalnim i tangencijalnim koeficijentom trenja koji u rezultanti iznosi max 1.0 za klasicna vozila u najpovoljnijim uslovima , što znači max tangecijalna i radijalna opterćenja(centrifugalne sile i inercione sile kočenja) su jednaka statičkom vertikalnom opterećenju.U proračunima dinamike vozila i puta se uzimaju do 0.3.
Za spotrska vozila sa aerodinamičkim pritiskom prijanjanje se pojačava i do 5 puta (F1).
Recimo Renault clio sport dobija 70kg opterećenja na zadnjoj osovini od aerodinamičkog spojlera ispod zadnjeg branika a pri max brzini.
Kod malih automobila do 900 kg sa motorom napred, pri forsiranom kočenju neopterećenog vozila, ukupna sila kočenja zadnje osovine je manja od 50kg (0.5 kn), dok je na prednjoj osovini sila preko 600 kg (6 kn), pa se vidi koliko su nebitne zadnje kočnice ali zbog zakonske regulative moraju da imaju određen procenat kočenja u odnosu na statičku težinu vozila.
EBD je rešeno da pri malim brzinama do 10km/h pozadi koči max, blokira na valjcima, sto nije slucaj sa mehanickom korektorom.

Autor Car expert 19 Apr 2010, 22:34

@Car expert
To i ja rekoh P.M-u, sa spekta potrebne sil ekocenja, moze i dobos da mu zavrsi posao pozadi, odnosno, disk mu tu nista nece poboljsati zaustavni put. Ali jeste pouzdaniji.

Autor Moron 19 Apr 2010, 22:41

@Panchev9
haha, isti link sam mu ja naveo nocas u 00:53 :)))

Autor carobnjak 19 Apr 2010, 22:55

HAHAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHA
Jao ljudi ovo je dobro bilo! Večeras narod izlude načisto! hhahahahahaaha koja rasprava, ismejao sam se dobro, posebno za ono ,,OKO I DUPE" hahaha!
I samo vidim da se sledeće reči ponavljaju iz komentara u komentar: ,,smejurije, lupetanje, neuki, neznanje, kafanske priče, kafane.."

Nego, Hyndai I10 se meni baš sviđa, i najviše mi se sviđa od svih Hyndaija.
Ali nije tačno da su ostali u konkurenciji kante. I C1/107/Ajgo su dobri... Za grad i parking dušu dalo. Ovde kod mene u okruženju ima jedan C1 i jedan 107, i nisam video nikada da se vlasnici žale na parking niti da su morali da ih parkiraju daleko od ulaza gde žive, a to su zgrade, zakrčeno, na primer lik koji ima Q5 nekada mora dve ulice da ide da se parkira. Dok sa malim automobilima nije problem.
jedva čekam onaj Audi A1 da izađe da vidim to kako će napredovati.

Ali ljudi, svala vam čast! ja sam se ismejao dobro! Odlični ste, ne bi vas menjao ni za koj auto! jebeš auto kad nemaš ovakvu zabavu sa ovakvim ljudima! Strava ste!
kako imate živaca da se raspravljate sa svakakvima koji dođu i odu nije mi jasno!
mene bi bolela patka ovde da se ubeđujem... Vi ste ubili moderatore u pojam, ja mislim da ljudi više ne čitaju poruke! hahahahahahhahah

Autor MasterHaosis 20 Apr 2010, 03:01