
Nakon zvanične promocije nove generacije Volkswagenovog Sharana na poslednjem Salonu automobila u Ženevi, red je došao i na novu Seatovu Alhambru, odnosno špansku verziju pomenutog Sharana.
Prva Alhambra se inače pojavila još 1996., i to kao klon tadašnjeg VW Sharana (a koji je nastao u saradnji sa Fordom i predstavljao brata blizanca Forda Galaxy).

I nova Alhambra u osnovi nije ništa drugo
nego novi Sharan sa znakom španske marke (uz izmenjenu masku, svetla i volan),
što znači da i nova Alhambra donosi veće dimenzije, klizna zadnja vrata,
prostraniju i komforniju unutrašnjost za 7 putnika, veću bezbednost (standardno
sedam vazdušnih jastuka, ABS, ESP...) i bolju opremu.

Što se dimenzija tiče, dužina je sada 485 cm
(+ 22 cm), međuosovinsko rastojanje je poraslo za 7,5 cm (na 292 cm), a ovde i
podatak da zapremina prtljažnika u konfiguraciji sa 5 sedišta iznosi 885 litara
ali i da sa oborenim sedištima volumen raste na 2297 litara.


U početku će paletu pogonskih agregata činiti
TSI benzinci sa snagom od 110kW/150KS i 147kW/200KS, kao i TDI dizelaši sa snagom
od 103kW/140KS i 125kW/170KS (u ponudi će biti i DSG menjač sa duplim
kvačilom). Alhambra TDI sa 140KS po fabričkim podacima troši 5,5 litara goriva na 100 km
i emituje 143 grama CO2 po kilometru.

Alhambra će proizvoditi u Palmeli (Portugal), u prodaju kreće u septembru ove godine, ali cene za sada još nisu poznate.
Brate po farovima se vidi da je VW na svom vrhuncu! ne smao što njihovi modeli liče jedni na druge, nego sada če i Seat da nameste da liče na VW modele.
Ima malih razlika na prednjem i zadnjem delu,maska je drugacija.Alhambra mi se vise svidja.
Sramota.....i steta sto ovakve stvari prolaze.....a kada china people urade ovo isto....za trecinu para..drvlje i kamenje odmah pada.....cr je cudo
Bilo kako bilo ljepsa je od sharana a nije joj ni tesko da bude ljepsa od one nakaze.
@automobi.li
A sva losa vozila losa su na svoj nacin? =)) Insipiracija by Tolstoj
Ne moze se reci da se nisu potrudili...
Promenili su cak volan...
Ako ovako nastavi, ode Seat u bulu...
Smejurija , kao sto kaze NIKOKAOJA, slazem se u potpunosti.
Aj sto ce svaki vw izgledati isto to je za njih standardno nego sto su poceli i seata da rade isto , neka samo tako nastave meni i ovako nisu zanimljivi.
Pa zar majkumu niko u VW&Audi koncernu nema hrabrosti za malo orginalnog dizajnerskog izracaja.
Pa zar uloga Seata i nije bila sa stvara atraktivna vozila.
Pa fakat je ovo vrhunac, VW neda Skodi da dizajnira kako je Bog rekao. Pa sta su samo uradili od zadnjeg dijela Superba, jer nedo Bog da Superb izgleda elegantnije od recimo Pasata. A o Fabiji ne bih ni pricao.
Je li tako da ove komande klime su iste kod novog Golfa, Pola, Superba kao i ovog Seat?
DEJANE pogledaj malo VW iznutra,ovaj seat je bukvalno isti kao svaki VW, pogledaj sve nove modele vw
SEAT je imao samostalan izlet sa alteom iz 2005 godina - koja je bilo avangardno i fensi ali estetski totalni promasaj i rugoba, finale od tada se vise ne kockaju sa dizajnom i estetikom idu na proverene stvari, npr IBIZA je prelep auto.
Auuuuu kako je odvratan. Dizaj mu je mnogo "tezak", Skoda je mnogo jaci igrac koja ce cak i VW u nekom smislu da prestigne.
@fosters
nije tacno! Altea je dobila nagradu za "najlepsi automobil"...
* "Red dot: best of the best" design award, from the Nordrhein Westfalen (Germany) Design Centre [3]
* 'The World's Most Beautiful Automobile 2004', in Milan [4]
* 'Autonis' Design Award, by the 'Auto-Strassenverkehr' and 'MOT' Magazines
* 'Best Concept Car in 2003', by the Designers (Europe) organisation (for the SEAT Altea Prototipo) [5]
* 'Towncar of the Year' Award, by Caravan Club in collaboration with the English magazine What Car?
* 'Auto Trophy' 2004 and 2005, by the German car magazine Autozeitung [6]
* “XII Edición de los Premios del Motor” 2005 award by the Spanish magazine Telva [7]
* 'Coche de Flotas del Año' 2005 award by the Spanish magazine Flotas
* 'Ampe' award in 2005 in the Internet category [8]
@carobnjak
Pivopija rece svoje misljenje...
Koliko automobila je dobilo nagrade za dizajn a isto nisu zasluzili...
Seat je sa Altea-om napravio promasaj jer je bila nedefinisana, tj niti je bila klasicna limuzina niti je bila upotrebljiva kao MPV vozilo...
Altea je otvorila novi put za Seat i to vrlo uspesan, sledili su Toledo, Leon, Altea XL...
Altea je kompakt MPV!
Ko je pivopija ?!?
P.S. nikako ne moze biti limuzina! Cak ni Toledo nije klasicna limuzina...
@carobnjak
Po tebi uspesan a po meni neuspesan...
Hteli su "standardizovanost" dizajna kao VW pa svi lice kao jaje jajetu...
Altea je potpuno neupotrebljiv koncept automobila...
Leon je u pocetku bio ok ali se vremenom izgubio, zajedno sa manjkom kreativnosti celoga brenda...
Pivopija je @fosters(jako dobro pivo from Australia)...Ne vidim drugi razlog da se tako oslovljava...
@Panchev9
nije uspesan po meni nego su to cinjenice. Ima dosta mesta unutra zbog visine a spoljne dimenzije su kompaktne tj. veci je unutra nego spolja. Ne vidim sta je tu neuspesno?
Leon je extra, tako treba da izgleda jedan Golf, jedino sto je odavno zreo za zamenu...
@carobnjak
Po kojim brojkama je uspesna Altea?
Znan da gotivis Seat zato sto su nekada saradjivali sa Italijanima... :)
@Panchev9
nije sve u brojkama... svaki neuspesan model brzo dobije zamenu sto ovde za sada nije sucaj.
Gotivim Seat ali ne nesto posebno, samo Leon!