home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Ni Fiat na Salonu u Parizu neće imati premijeru nekog novog modela, pa će i ovde naglasak biti na novim motorima i novim verzijama.

Jedan od eksponata biće i dugo najavljivani Fiat 500 sa novim dvocilindričnim TwinAir motorom (delo FPT - Fiat Powertrain Technologies).

Radi se o benzincu od 875 kubika zapremine, sa ili bez turbo punjača (u varijantama sa 65KS, 85KS i 105KS).

Prvo startuje varzija sa 62.5kW/85KS pri 5500 o/min. i 145 Nm obrtnog momenta pri 1900 o/min. (sa turbo punjačem, Fiatovim sistemom MutiAir i u kombinaciji sa serijskim Start&Stop sistemom), koji po fabričkim podacima ima kombinovanu potrošnju od 4,1 litar na 100 km (sa Dualogic menjačem tačno 4 litra na 100 km).

Fiat 500 TwinAir postiže maksimalnih 173 km/h, za ubrzanje do 100 km/h mu treba 11 sekundi, dok emisija CO2 iznosi 95 grama po kilometru (92 grama sa Dualogic menjačem).

Sledi Fiat 500 Blackjack u mat crnom izdanju. U crnoj boji su i retrovizori, kvake, kao i alu točkovi od 16 inča, a u unutrašnjosti su pojedini detalji i u srebrnoj boji (pre svega, na volanu i ručici menjača).

Fiat 500 Blackjack će kupcima u Evropi biti dostupan sa benzinskim motorima od 85KS (novi dvocilindrični TwinAir), 1.2 sa 69KS i 1.4 100KS, kao i sa 1.3 16v Multijet 95KS dizelašem. Sa ovim potonjim i kožnim enterijerom, Fiat 500 Blackjack u Italiji košta 18.530 evra.

Fiatova poljska Tychy fabrika je pre nekoliko meseci proslavila proizvodnju 500.000-tog primerka novog Fiata 500, a u tu čast Italijani su napravili i unikatni "500 Thousandth." Fiat ovaj 500 opisuje kao prvi "Collective Car", a biće korišćen na raznim događajima i promocijama italijanske fabrike.

Inače, od tih 500.000 proizvedenih primeraka, skoro polovina (244.755) je završila u Italiji, slede Francuska sa 58.425, Velika Britanija (51.445), Nemačka (48.319), Holandija (13.682), Švajcarska (10.765), Španija (10.103), Belgija (9.548) itd. 

Treba reći da se Fiat 500 prodaje u više od 80 zemalja (krajem ove godine startuje i u SAD-u), kao i to da je do sada osvojio čak 40 međunarodnih nagrada. Među nagradama se nalaze i titula Automobila godine u Evropi za 2008., kao i evropski gay auto godine (i to dva puta, 2008. u standardnoj, a u 2010. u kabrio 500C varziji).  

Sem toga, proteklih godina je bilo i dosta specijalnih edicija, poput Fiata 500 by DIESEL ili upadljivog Fiata 500 Barbie, uz naravno modifikovane varijante mnogobrojnih tjuning kuća. 

I Panda je doživela manje izmene za novu prodajnu sezonu. Ipak, promene na Pandi modelske godine 2011 su veoma skromne pa je najveća novost u stvari činjenica da svi motori sada zadovoljavaju Euro 5 standard, uz manju potrošnju i emisiju CO2.

Tako Panda 1.2 8v sa benzinskim motorom od 69KS postiže maksimalnih 162 km/h, do 100 km/h ubrzava za 13,4 sekunde, prosečno troši 4,9 litara goriva na 100 km (fabrički podatak) i emituje 113 grama CO2 po kilometru, dok dizelaš 1.3 Multijet 16v sa 75KS i standardnim DPF filterom ima potrošnju od 4,2 litra na 100 km (emisija CO2 iznosi 109 g/km a maksimalna brzina 165 km/h).

Što se ostalih detalja tiče, 2011 Panda je dobila i proširenu paletu boja (sada 15 boja, uključujući i nove "Azzurro Volare" i "Verde Eccentrico"), nove poklopce točkova, bogatiju opremu, kao i kvalitenije materijale i nove boje u enterijeru.

2011 Panda će moći da se dobije u šest verzija (Actual, Active, Dynamic, Emotion, Climbing i Cross), u varijantama sa pogonom na TNG i metan i sa 4x4 pogonom.

U Parizu će biti izloženi i Panda LPG sa 1.2L motorom od 69KS, Doblo Emotion 1.6 sa Euro 5 motorom od 90KS, Dualogic menjačem i standardnim Start&Stop sistemom, zatim Qubo Trekking 1.3 MultiJet II sa 95KS i Start&Stop sistemom, Punto EVO 1.3 MultiJet II u ECO verziji sa 85KS, Start&Stop sistemom i emisijom CO2 od 95 g/km, kao i Fiat Bravo 1.4 MultiAir sa Euro 5 motorom od 140 konja i Start&Stop sistemom (ima 230 Nm, potrošnja 5,7 litara na 100 km, emisija CO2 iznosi 132 g/km).



čitanja : 1651



Komentari

I sto sad ne daju nama da sklapamo grand punto ili bravo, makar stilo? Volio bi da imam novi stilo bezh boje

Autor Boris 14 Sep 2010, 12:05

Ovi samo pretaču iz "šupljeg u prazno"

Autor Zoki,Beograd 14 Sep 2010, 16:58

Nije nego iz praznog u jos praznije

Autor Boris 14 Sep 2010, 19:03