home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Volkswagen je za kupce u Velikoj Britaniji pripremio novu verziju Golfa, nazvanog Twist.

Golf Twist je Britancima na raspolaganju sa 1,4 litarskim benzinskim motorom od 80 konja i 132 Nm obrtnog momenta, u paru sa manuelnim šestostepenim menjačem. Ubrzanje od 0-100 km/h traje 13,9 sekundi, a maksimalna brzina iznosi 172 km/h.

Golf Twist na britanskom tržištu košta 12.995 funti (varijanta sa 3 vrata), odnosno 13.580 funti (verzija sa 5 vrata).  

Za tu sumu britanski kupac pored standardnih ABS i ESP sistema, kao i sedam vazdušnih jastuka (između ostalog) dobija i "Atlanta" alu točkove od 16 inča, RCD 310 radio sa MDI multimedia konekcijom i centralni naslon za ruke napred.



čitanja : 3580



Komentari

Kako otuzno izgleda u ovoj boji i sa troje vrata...

Autor Panchev9 06 Okt 2010, 17:13

Danas sam ga video u svetlo sivoj boji, nasmejao se i pomislio u sebi: "proglasavam te za najdosadniji automobil na svetu, svih vremena!" :)))

Pretvorite ove funte u eure, pa svoju paznju fokusirajte na njegovu "impresivnu" snagu motora...
Osecaj je neponovljiv! :)))

Autor carobnjak 06 Okt 2010, 17:18

@PITBULL
ako je nesto preskupo i precenjeno u automobilskom carstvu, onda je to ovo na slici! To znaci da ima jos jednu titulu od mene...:)))

Autor carobnjak 06 Okt 2010, 17:22

P.S. nemam nista protiv ako bilo ko od vas dokaze da nisam u pravu...

Autor carobnjak 06 Okt 2010, 17:23

@Carobnjak
Ako Punto klasik kosta 9700 sa ABS-om,1.2 motor.
Onda bi ovaj Golf trebalo da kosta barem 20 000.
Jer ima 1.4 motor,ESP,alu felne,7 air-bagova itd.
Da ne pricam o razlici u dizajnu,kvalitetu,sigurnosti itd...

Autor PITBULL 06 Okt 2010, 17:29

P.S. I to je Golf!
Sluzice narednih 30 godina,za razliku od Djunta.
O kvalitetu Golfa je suvisno pricati.
Dok bi o kvalitetu Punta mogao da pricas danima.
A da ne pricam sto je Golf veca klasa.

Autor PITBULL 06 Okt 2010, 17:31

@PITBULL
malo si konfuzan, ostavi Punto na miru!
Ajde budi hrabar pa uporedi ovaj "vrhunski" Golf sa njegovim konkurentima, Astrom, Megane-om, novim C4 itd, pa ces da vidis gde mu je mesto...:)))

Autor carobnjak 06 Okt 2010, 17:34

P.S. za Punta si dobio odgovor tamo gde treba! :)))

Autor carobnjak 06 Okt 2010, 17:38

@Carobnjak
Ja sam totalno "transparentan" sto bi rekli ovi demokreteni.
Pravio si paralelu izmedju ovog Golfa i Punta klasik,pa sam ti je ja napravio kako valja.
Uzmi samo ovu opremu sto Golf ima u odnosu na klasik.
Dodaj to na Punta i dobices cenu Golfa!
Alu felne,7 air-bagova itd...
A sta cemo sa tim sto je klasa iznad?
Sto je neuporedivo ispred klasika na svim poljima.
A motor ?

Autor PITBULL 06 Okt 2010, 17:41

@PITBULL
izvini, a gde sam ja to pravio takvu paralelu?!?

Zasto bezis od Golfovih konkurenata?!?

Autor carobnjak 06 Okt 2010, 17:44

@carobnjak 17:22,23
Ne bezim.
Koliko znam,Golf jos uvek suvereno vlada klasom.
Eto ti odgovora.
A ja licno bi pre kupio Astru.

Autor PITBULL 06 Okt 2010, 17:51

@PITBULL
to nije odgovor!Pitao sam te sta za taj novac nude konkurenti, opremu i kakav motor?

Autor carobnjak 06 Okt 2010, 17:54

@carobnjak
Iskreno, ne znam,jer ne pratim.
Pretpostavljam da vise opreme nude,poznavajuci VW.
Ali ne znam tacno da ti kazem.
Znam da dobar Golf napucan opremom izadje skoro 30 000.
Mada ni konkurenti nisu nesto jeftiniji kad se napucaju opremom.
2.0 TDI,DSG,navigacija,xenoni,dig. klima,felne itd...

Autor PITBULL 06 Okt 2010, 17:57

@pitbull
golf vlada klasom? mozda golf 2 ili 4.
a 5 i 6 su kod normalnog covjeka tek srednji izbor.
megan, mazda 3...ne bi mi golf na pamet pao. i da, ne mozes da pricas o pouzdanosti kad je 6ica skoro izasla a ni 5ica nije bila sjajna. mada svi koji pricaju o golfu gledaju to kroz DVOJKU TD koja je uzgred fenomenalna :D

Autor dub_c 06 Okt 2010, 18:00

@PITBULL
rec je o ovom sa 80ks za skoro 16000!?!
Pa Megane kosta 11990 eura sa 100ks!
Bravo T-jet 120ks sa Dinamic(srednjim) paketom kosta samo 15500, a on je bomba za ovog dedicu, u svakom pogledu!

i30, Ceed, Focus, Octaviu, ne moram ni spominjati...

Autor carobnjak 06 Okt 2010, 18:03

P.S. a najsmesnije je sto u Srbiji toliko kosta osnovni Golf BEZ tih famoznih dodataka navedenim za Britaniju...:)))

Autor carobnjak 06 Okt 2010, 18:04

@PITBULL

"Iskreno, ne znam,jer ne pratim"

Pa cemu onda diskusije?!? Kakav si ti lik...:)))

Autor carobnjak 06 Okt 2010, 18:06

@Carobnjak
Mene zanimaju veca kola :)))
Tu sam doktor :)))
Aj mi ti reci,posto ti znas.
Samo sam te odma demantovao kako je ovaj Golf najgori.
Gori je Punto klasik,jel se slazes?

Autor PITBULL 06 Okt 2010, 18:08

A pobedila je Kia proceed.
Odnos ulozeno-dobijeno.
Jel se slazes?
Auto te klase za 10 500 niko ne nudi.
I to tako lep :)))

Autor PITBULL 06 Okt 2010, 18:11

@Carobnjak
Znam otprilike.
Golf standardno ima ESP,ABS,klimu.
Nema felne.
To otprilike vazi za sve konkurente.
Vise-manje neke sitnice.

Autor PITBULL 06 Okt 2010, 18:14

@PITBULL
rekao sam ti da ne uporedjujes Punto iz '99. sa Golfom iz 2010.! Sta je tebi?!?
Pa naravno da je gori! Ali cu ja tebe da demantujem, da je Bravo bolji od Golfa u svakom pogledu! :)))

Retko ko normalan ce danas u Srbiji razmisljati o velikom autu jer je to ravno samoubistvu...
Najprodavaniji je B segment, plafon je C!
Na zapadu je samo malo drugacije, dominira C segment...

Sto se Kije tice, mala ispravka, najbolja je Ceed, a ne Proceed, zbog 3 vrata i ocajne nepreglednosti pozadi...

Autor carobnjak 06 Okt 2010, 18:19

P.S. da li i tebe Proceed strasno podseca na A3?

Autor carobnjak 06 Okt 2010, 18:20

@Carobnjak
"da je Bravo bolji od Golfa u svakom pogledu! :)))"
Da nisi stavio smajli,pomislio bi da si ozbiljan :)))
Sto se Kie tice,ja bi uvek pre uzeo kupe,jer mi je izgled vazniji od preglednosti.
To bar za mene nije problem,jer sam vozac svih kategorija a imam i za camac :)))
Ne podseca me.
Otkad je izasla,favorit mi je (proceed).
Ali sad mi se vise svidja Megane coupe i naravno dolazeca Astra GTC broj 1.

Autor PITBULL 06 Okt 2010, 18:28

Ovo na slici je Golf "za do posla" ili ga kupis tasti da se blamira pred shoping centrom

Autor ChedomirADELAIDE 06 Okt 2010, 19:10

Ako je golf skup sta je onda giullieta ili kako se vec pise?
A kad ostare par godina smesno je i praviti paralelu. To sto je giullieta trenutno nova i aktuelna ne znaci mnogo na duze staze. Da ne bude zabune - svidja se meni taj auto, ali ako kvalitet nisu DRASTICNO promenili nista od tog auta. Za te pare u toj klasi bih od italijana pre uzeo deltu!
A ko hoce da "nacedi" sto vise opreme za sto manju cenu - taj golfa i ne treba da gleda. Golf nikad i nije bio za takve ljude. I solidno opremljena "sestica" 1.6 tdi za 18k i nije skupa.
I nece golf propasti ako par dezurnih dusebriznika napisu negativan komentar o njemu, haha, ne budite smesni.
Pa za go lim na puntu penzioneru naplate 7000, go lim, hej?! I posle golf skup?
Pa to je auto iz "golf" klase, hm, sto li se tako zove ta klasa, mozda da se neki zapitaju ponekad ili mozda ne vide dalje od svojih ogranicenih mastanja sta bi vozili za male pare.
Ne ciljam ni na koga, ali pljuvati "pojam" u toj klasi, besmislica.
I jos jednom - nije skup!

Autor Damko 06 Okt 2010, 20:40

@Damko
niko ga nije pljuvao, niti smatram da je los automobil! Problem je sto najmanje nudi za placen novac, od svih konkurenata...
A zasto spominjes Giuliettu? Ona je tema na drugom mestu i nema bas nista zajednicko sa Golfom...

Autor carobnjak 06 Okt 2010, 21:29

@carobnjak
Kako se kaze dok nekom ne smrkne...
Epa tebi je svanulo... :)))

http://pressonline.rs/sr/multimedia/mediaSet/1/photo/33141/Sretenu+Kari%C4%87u+oduzeli+%E2%80%9Eferari%22+i+imovinu+vrednu+pet+miliona+evra.html

Autor Panchev9 06 Okt 2010, 21:35

@Panchev9
haha, covek je bar ekspert sto se tice ukusa! Verovatno su ga zato i uhapsili...:)))

Autor carobnjak 06 Okt 2010, 21:40

Golf je keva!

Autor Volkswagen Owners Manual 06 Okt 2010, 21:42

Ima, ima stila ... Bio neki hit davno...
A ja stavio zajedno "epa"(e pa")...

Autor Panchev9 06 Okt 2010, 21:43

@Damko
sto se mene tice , ne zelim da Golf propadne, niti bilo koji model/brend, nego da spusti cene tamo gde i pripada...

Autor carobnjak 06 Okt 2010, 21:45

@Damko
Daj mi link za tog golfa 1.6 TDI, da vidim sta ima za tih 18.000. Bar je 'inicijalno' jeftiniji od djuliete, sto verovatno nece biti slucaj kad se budu prodavali kao pólovnjaci.

Autor Moron 06 Okt 2010, 23:11

Moron
Vozio sam Golfa 6 1.6 TDI 105 KS. Vrlo je tih (za dizela), stabilan, komforan, pregledan, udoban...
Jedina moja zamerka se odnosi na motor, koji je ispod 1800-2000 o/min. UŽASNO lenj. Do ovog broja obrtaja se praktični ništa ne dešava, i ako si na usponu u drugom stepenu prenosa, ima da se "navozaš", dok motor ne dostigne potreban broj obrtaja da bi "povukao". Čak mi se jednom na usponu "ugasio", jer nisam dao dovoljan gas! Probao sam ga, jer sam hteo da kupim Fabiu sa tim motorom, ali kada sam video kako ide, odmah sam se odlučio za 1.2 TSI. DPF filter je bio još jedan razlog protiv ovog TDI-a :))

Autor Predrag 06 Okt 2010, 23:29

@Moron
neces se bas oduseviti:

http://www.volkswagen.rs/files/rs/download/datei/novi_golf_cenovnik_01_10.pdf

Autor carobnjak 06 Okt 2010, 23:30

@Moron
zamisli, jedini benzinac je onaj od 80ks?!?

@Predrag
a kakav je tek 1.6 TDI sa 90ks?

Autor carobnjak 06 Okt 2010, 23:34

@carobnjak
Mislim da uvoznici VW i ne znaju baš šta rade. Kod Pola su dostupni sledeći motori: 1.2 60 KS, 1.2 70 KS, 1.4 86 KS i 1.2 TDI 75 KS. Kod Golfa je ukinut 1.6 105 KS, a ostavljen je samo 1.4 80 KS kao jedini benzinski motor. Uveli su ovaj 1.6 TDI koji je katastrofa, a od TSI-a ni traga ni glasa. Ali zato Leon i Octavia 1.2 TSI koštaju po 15000 eura. Leon sa tim motorom mi se baš dopao. Odličan automobil...

Autor Predrag 06 Okt 2010, 23:48

@Predrag
da, Leon je prva liga, samo sto je zastareo...Jedva cekam naslednika!
Nadam se da nece biti napravljen od Golfa 4, kao sto su uradili sa Exeo-m?!?

Autor carobnjak 06 Okt 2010, 23:54

@Predrag
Nemoj da padnes sa stolice ili cega vec... :)
Video sam sledece: Octavia 1.2TSI elegance za oko 16.000e i prvi put sam poceo da razmisljam da je Skoda "udarila" tamo gde treba...

Autor Panchev9 06 Okt 2010, 23:54

@Panchev9
za te pare Octavia je deset puta bolja opcija od "ovoga gore"...:)))

Autor carobnjak 06 Okt 2010, 23:57

Predrag,
Znaju oni sta rade, napravili su dil da komunalna policija kumi VW POLO-ve.
O ovaj zapenio na narod da kupuje Punto... Gde je tu logika?!
Zasto i drzava ne kupuje Punta, nego Polo?!

Autor Dejan 06 Okt 2010, 23:58

@Panchev9
Zamalo da padnem ;)
Octavia 1.2 TSI Ambiente je po meni već sasvim dobro opremljena. Razmišljao sam i o njoj, ali mi zaista nije potreban toliki automobil. Inače, veoma mi se dopada.

@carobnjak
U Leonu mi se ne dopada komandna tabla. I u njemu i u Ibizi (po meni), izgleda gore nego u Fabii. Em je ružna, em je nepraktična (neiskorišćena).

Autor Predrag 07 Okt 2010, 00:02

@carobnjak
Upravo tako...
Kao sto mozes da naslutis i Leon ce da upropaste, jer ce biti nalik na Golf 6...

http://www.worldcarfans.com/110091028334/2012-seat-leon-spied-daylight-and-night-testing

Autor Panchev9 07 Okt 2010, 00:03

Dejan
Slažem se :) Za sve njih (policajce) je Florida bila zakon ;)

Autor Predrag 07 Okt 2010, 00:04

@Panchev9
uzas! Ipak bih se zakleo da je pod "plashtom" Golf 4...

Autor carobnjak 07 Okt 2010, 00:06

@Predrag
Stvarno si cudan hehe... Za oko 1.300 evrica ipak dobijes lepu dodat(n) opremu...
Toliko od mene "pohvala" za Boleslav...

Autor Panchev9 07 Okt 2010, 00:07

@carobnjak
Ja se nadam da je ono "najbolja maska (pokrivka sto bi jedan spavac rekao) na svetu"...
Prosli jeste bio drugaciji od drugih, a ako ovaj ispadne samo VW kopija, onda "bestraga"...

Autor Panchev9 07 Okt 2010, 00:09

@Panchev9
Pre bih za te pare na Ambiente paket dodao ono što ja hoću :) Tako sam oba puta uradio na Fabii. Taj treći paket mi "nudi" ono što ne želim, a nema ono što mi treba. ;))

Autor Predrag 07 Okt 2010, 00:10

@Panchev9
koliko mi je Leon znacio bice ti jasnije ako ti kazem da je bio na mom Desktopu do pre 2 godine kada ga je zamenio Bravo! :)))

Autor carobnjak 07 Okt 2010, 00:12

Ne znam zbog čega VW "guši" Seat-a???

Autor Predrag 07 Okt 2010, 00:12

@carobnjak
Leon mi je lepši od tog tvog žapca :)))

Autor Predrag 07 Okt 2010, 00:13

@Predrag
Nisam bas strucnjak za opremu kod Ceha... Samo sam smatrao najbolji je najvisi paket... A tvoja praksa to ne potvrdjuje... Tako je kod "normalnih" brendova...

@carobnjak
Pretpostavljas ko je meni "visio"...

Autor Panchev9 07 Okt 2010, 00:19

I sta je "visak" a sta "manjak" elegance paketu?

Autor Panchev9 07 Okt 2010, 00:24

Golf ovu boju zove kao "mlada trula visnja"...

Autor Panchev9 07 Okt 2010, 00:25

@ Panchev
Kakva mlada trula višnja?
Ovo je boja brusnice!

Autor Dejan L 07 Okt 2010, 00:30

@ Dejan
MUP SAVSKA
Devedesetih peugeot 306 karavan teget plava
Nakon 2000-e , Punto bele boje + florida
2004. Peugeot 307 bele boje
2007. novi Clio III , bele boje
2010. vidjam poneki grande punto i poneki 308 bele boje
Nadam se da će da se odluče već jednom, šta će nabavljati kao prašinarska vozila

Autor Dejan L 07 Okt 2010, 00:35

@Panchev9

Aluminijumske felne Crateris 16'', mali kožni paket (4-kraki multifunkcionalni kožni volan za radio, kožna ručica menjača i kožna ručica ručne kočnice), MAXI DOT displej, zadnji naslon za ruke sa pristupom gepeku, retrovizori sa osvetljenjem u pravcu vrata, šoferšajbna sa sivim delom, suvozačevo sedište podesivo po visini, mreža u prtljažnom prostoru, polica za naočare. Umesto toga, ja dodao bih dodao ESP, vazdušne zavese i vazdušni jastuk za kolena vozača :) Aluminijumske felne od 16" bih zamenio za one od 15"...

Autor Predrag 07 Okt 2010, 00:44

@Predrag
Ok, razliciti ukusi...
Ja bih ostavio ovo gore i dopunio bih sa tvojim predlozima... Samo sto onda cenom dolazi do Civic-a, a to znaci cao Octavia...
Odoh...
LN

Autor Panchev9 07 Okt 2010, 00:53

@Panchev9
Civic HB? "Visio", to znaci da sad ne "visi"? :)))

Autor carobnjak 07 Okt 2010, 00:59

@Panchev9
Nemam ja ništa protiv gore navedene opreme, samo smatram da je za isti novac, ona koju sam ja naveo daleko potrebnija i korisnija...
Naravno da bismo svi voleli full opremljene automobile za što manje novca, ali pošto to nije tako, niti može biti, svako mora da nađe neki svoj kompromis. Škoda tu ostavlja široke mogućnosti, u smislu: evo vam tri paketa opreme, a vi na izabrani paket, dodajte šta god želite sa liste dodatne opreme. Skoro kao kod RR :))))

Autor Predrag 07 Okt 2010, 01:01

Bas ne date coveku da zaspi... :)

@carobnjak
Ne "visi" ni jedan automobil... Neko lepo ostrvo, mada sumnjam da postoji, vec da je tehnika uradila svoje...

@Predrag
Meni se ne svidja ta "politika"... Ne moze se neki paket nazivati najvisim a da nema ESP... Bruka... Ali dobro...

LN

Autor Panchev9 07 Okt 2010, 01:05

@Panchev9
Slažem se sa tobom u potpunosti, ali to nije "politika" proizvođača, već "ploitika" uvoznika...

Autor Predrag 07 Okt 2010, 01:10

Predrrag
Sta je "šoferšajbna sa sivim delom"?

Autor Moron 07 Okt 2010, 07:35

Treba će set za prebacivanje volana kad bude stiglo do nas,ali mi volimo TDI :)

Autor Polovni delovi 07 Okt 2010, 08:28

@Predrag
Izleda da si sinoć malo izgubio dozu objektivnosti po kojoj si inače poznat ... Svi zapinjemo na istim stvarima - koje volimo. Neko na hondi, neko ...
Golf 1.6 TDI ima max. obr. moment od 250 Nm pri 1.500 - 2.500 rpm.
Dakle:
1/ već na 1.500 rpm postiže se max. obr. moment i
2/ od 1.500 - 2.500 je "ravna linija" ( uvek 250 Nm ).
Zato nema reči o tome da je taj motor "mrtav" ispod 2.000 rpm.
A verujem da možemo da se složimo da je 250 Nm veće od 200 Nm ( mislim za 1/4 ), tj. da je to više "momenta" nego ga ima 1.2 TSI ( mada kod TSI-a ta "ravna linija" znatno duže traje, odnosno, bolje je "ispeglan" moment ).

Autor Moron 07 Okt 2010, 08:39

@Carobnjak
Ni meni jasno nije zašto na cenovniku VW-a od benzinac golfova nema ništa osim 1.4 od 80 ks. Mislim, strašno. Pa, veći je izbor benzinaca za fabiu nego za golfa. Fabia u Srbiji čak ima i "zmaja" 1.4 od 180 ks

Autor Moron 07 Okt 2010, 08:41

ja sam vozio peticu 1.9tdi 105ks i mrtav je ispod 1700 obrtaja
za 1.6 neznam

Autor ilijapaun 07 Okt 2010, 11:29

ilijapaun
Ali, 1.9 TDI od 105 ks je imao 250 Nm pri 1.900 rpm. Nije imao "ravnu liniju" ( sa 250 Nm ) u rasponu od 1.500 do 2.500 rpm ( kao novi 1.6 TDI od 105 ks ). Zato je 1.9 TDI i bilo malo tromiji ispod 1.700 rpm, što sa tadašnjim 1.6 TDI nije slučaj. Kao što kod 1.2 TSI maksimalni obrtni moment "startuje" već na 1.500 rpm ( i tu ostaje u dugom rasponu ), tako je i sa 1.6 TDI ( "start" max. momenta na 1.500 rpm ).
Eh, kada bih mogao da imam motor koji troši gorivo kao TDI, da ima "ravnu liniju" momenta kao TSI, a da mu nabavka, održavanje i opravka koštaju kao da je "običan" 1.4 sa 80 ks ...

Autor Moron 07 Okt 2010, 14:47

@Moron
otkad se ti razumes u ovakve detalje? Da to ne govori Predrag iz tebe? :)))

Autor carobnjak 07 Okt 2010, 15:17

Carobnjak
Tematika momenta me interesovala još dok sa bio "dete". Tada sam gledao samo max. visinu ( znao sam šta je normalno za motor od, recimo, 1.6 ili 2 litra i da je 175 Nm skroz ok za 2 litra ). Onda sam u praksi ( vozajući razna vozila ) video da nije sve u "veličini", već da ima nešto i u "obliku" momenta, a posebno kada sam uzeo stari 2.0 HDI od 90 ks. On je imao relativno lepu vrednost max. momenta ( da li 205 ili 220, ne sećam se ), a čak nisu tako loši bili ni obrtaji na koji se taj moment ostvarivao ( možda 1.900 ), ali je bio veoma trom u niskim obrtajima. Tačnije, kao da "bunca" negde do 1.700, a onda "trgne" ( i "udari" u ledja do možda 3.000, kada opet polako "odumire", mada je bez problema prelazio maksimalnih 4.000 rpm, pa i ulazio u žuto ili crveno ). I tada sam potražio "dijagram" obrtnog momenta, pogledao oblik "linije" i sve mi je bilo jasno. Očaj živi od oblika "parabole", a što je i objašnjava zašto je tako trom "dole" ...

Autor Moron 07 Okt 2010, 15:46

@Moron
kao da se kroz maglu secam da si pre 2-3 meseca pitao Predraga za ovakve stvari i da nisi znao nista...Mozda sam sanjao...
Nije problem, ionako iz mene nekad govori Moron tj. ti! :)))

Autor carobnjak 07 Okt 2010, 15:49

Carobnjak
Mislim da si malo pomešao ... Nadji mi link do toga gde o momentu nisam znao ništa. Ali, ne kažem da Predraga nisam pitao ništa. Pitao sam ga svašta, od plivajućih zamajaca, automatskih menjača, pa na dalje ... I "danas" postavljam pitanja ...
Na neka pitanja mi do danas nije odgovorio. Recimo, zašto nekim motorima ( kada ih "uparuju" ) sa automatskim menjačima ili ih stavljaju u SUV izvedbe, menjaju max. snagu i max. obrt. moment. Ali, odgovorio je Mange ... Njega znaš?

Autor Moron 07 Okt 2010, 16:12

@Moron
napisao sam "kroz maglu"...Kao sto i sam kazes, uglavnom si pitao i pitao...:)))

Autor carobnjak 07 Okt 2010, 16:14

@Moron
Veruj mi da ispod 1800(2000) o/min. "u praksi" Golf 6 1.6 TDI 105 KS praktično ne ubrzava. Poseban problem predstavlja vožnja na usponu u drugom stepenu prenosa. Vozio sam Audi A4 1.9 TDI i nisam imao takvih problema (lepo ubrzava i do 2000 o/min).
Pošto sumnjaš, idi molim te u Autokomerc kod Steka (Nis pumpe), i pitaj za test vožnju Golfa 1.6 TDI 105 KS. Traži da ideš prema ulici Neznanog junaka, kako bi ga testirao na onim usoponima u drugom stepenu prenosa. Mislim da su probne vožnje do 17 h.

Autor Predrag 07 Okt 2010, 16:21

@carobnjak
Pozdrav!
Moron je uvek fino znao o obrtnom momentu motora i značaju njegove krive u zavisnosti od broja obrtaja. Raspitivao se samo za neke finese.

@Moron
Pozdrav!
Na to pitanje ti nisam odgovorio, zbog toga što nisam siguran da bih ti dao pravi odgovor (da me nisi podsetio, ne bih ni znao da si me to pitao). Ne bih da lupetam...

Autor Predrag 07 Okt 2010, 16:29

Moron Predrag
Ako je proizvođač dao neke specifikacije, to ne znači da je to 100% tako.
Drugo, navodi se uvek dijagram max obrtnog momenta i max snage, pri najpovoljnijim uslovima a to znači, najpovoljniji položaj komande gasa, vazdušni pritisak na nivou mora, idealna temperatura vazduha od oko 18°C i vlažnosti vazduha, kvalitet i vrsta goriva, ekološki standardi, stanje motora...
Sve je to u praksi mnogo drugačije a posebno položaj komande gasa.

Moron
Što se tiče obrtnog momenta, on se mora posmatrati u kompletu sa odabranim prenosnim odnosima, glavnim perenosnikom i dimenzijama točka. Glavni cilj je što bolja aproksimacija idealne hiprebole vuče. Zadatak je aproksimirati idealnu hiperbolu vuče, proizvoljnim brojem parabola (zavisi od broja stepena prenosa) a pri tome treba uzeti u ubzir da je samo pozitivan deo onaj preko tačke max momenta. Zato motor ima ono "gubljenje" pre dosezanja zone max obrtnog momenta...
Još malo će doći vreme elektro vuča, kod koje je dijagram obrtnog momenta upravo u obliku hiperbole zbog čega menjač nema nikakvu ulogu i ne postoji.

Moron, ti imaš osećaj za ovu vozno-dinamičku problematiku, zaa razliku od nekih dugih.
Naravno, Predrag je čovek iz struke, za njega ovo ne važi.

Autor Mange 07 Okt 2010, 17:17

Mange
Pozdrav!

P.S. Odličan komentar (posebno drugi deo)! :)))

Autor Predrag 07 Okt 2010, 17:24

Predrag
Pozdrav. Na žalost malo ljudi može da razume voznu dinamiku vozila. Znam neke koji dipl. ing. iz struke koji ne razumeju i nemaju osećaj.
Voleo bi da probam fabiju TSI :)
Kad će doći?

Autor Mange 07 Okt 2010, 17:35

Mange
Stiže krajem novembra. Čim stigne, idemo u test vožnju ;) Inače, moja Fabia će biti prva koja je u Srbiju uvezena sa tim motorom. Prva i jedina koja je do sada prodata je 1.2 TSI u varijanti sa 86 KS, i na njoj je na Mašinskom fakultetu urađena homologacija.

Autor Predrag 07 Okt 2010, 17:47

@Predrag
Daj Boze da je provozas u 2010g...
Rokovi za isporuku su "rastegljivi" kos Skode...

Autor Panchev9 07 Okt 2010, 17:51

@Panchev9
Rekli su mi da najkasnije stiže do 47. nedelje i da može da stigne samo pre, ali ne i kasnije. U koliko se dogodi ovo drugo, u tom slučaju Škoda kao fabrika plaća "penale", zbog toga što nije ispoštovala rok koji je sama odredila.

Autor Predrag 07 Okt 2010, 17:54

Bese jedan hit: cekaj, cekaj me, cekaj i ja(Fabia) cu doci... :)
Zelim ti da bude 45 nedelje...

Autor Panchev9 07 Okt 2010, 17:57

Panchev9
Rekla si čeka, čekaj me, čekaj i ja ću doći... Ko to beše peva? Ima koliko se sećam u toj pesmi delova i na engleskom.
P.S. Istripovao si me sa tim rokom isporuke! Zvao sam salon da bi mi rekli neki precizniji datum, međutim, ne mogu sada ništa da mi kažu, već treba da ih pozovem sutra oko 14-15 h...

Autor Predrag 07 Okt 2010, 18:07

@Predrag
Dobrovoljno pevacko drustvo( Krle, Saper i Kiki)...
Haha istripovao... Samo sam te malo probudio... :)
Ne znaju sada ali znaju sutra u 15h... Likovi...

Autor Panchev9 07 Okt 2010, 18:14

Panchev9
Ne rade im "drugari" u Čačku, pa nemaju koga da pozovu da pitaju...

Autor Predrag 07 Okt 2010, 18:27

@Predrag
Joj nemoj vise sa tom "ozbiljnoscu"... :)

Autor Panchev9 07 Okt 2010, 18:30

Predrag
Ko je mogao da idzda homologaciju za fiat punto clasic. Mislim da su kragujevački "stručnjaci"?
Automobil se prodaje bez zadnjih naslona za glavu a prednji ne mogu da zadovolje važeeće standarde ;-)
Sada vlasnici novoga FIATA neće moći da po novom pravilniku, registruju svog ljubiimca.
Predlažem da "ljubimca" vrate u FAS-u na doradu.

Autor Mange 07 Okt 2010, 18:38

Carobnjak
Mnogima sam ovde postavljao pitanja, iz raznih oblasti i odgovarali su mi mnogi. Nekada si to bio i ti. Iz oblasti tehnike obicno drugi, ( mada pamtim da si i mi ti davao zaista korisne i tehničke linkove ). Za mene je ovo mesto gde, osim zabave, mogu daa naučim mnoge stvari koje me interesuju, a najčešče je to baš čista tehnika ( kako ili zašto radi ovo ili ono ). Dakle, hvala svima za sve odgovore.

Nego, zna li neko link do mesta gde mogu da vidim kako radi diferencijal ( ne bih klincu da rastavljam "TYCO" autić na daljinski koji ga ima ). Moram da priznam da mi je brat jednom pokušao da objasni, ali "ćorak"... A ako sam ( bar delom ) shvatio Haldex ( i to na ovom blogu ), valjda ima nade i za to...

Autor Moron 07 Okt 2010, 19:30

@Moron

https://www.youtube.com/watch?v=TfJqx9ICNTo

Hehehe

Autor Panchev9 07 Okt 2010, 19:34

Mange 07 Okt 2010, 17:17
Čitao sam već negde da je ta ( nazovimo je ) "ravna linija" obrtnog momenta elektromotora jedna od njihovih najvećih komparativnih prednosti u odnosu na SUS motore.
Što se tiše obrt. momenta, moje "teoretsko" znanje se završava na "tumačenju" ( i to na najnižem nivou ) one "osnovne" krivulje obrt. momenta ( i/ili krivulje snage ). A mada za većinu motora nije lako naći dijagram, na sajtu "rri.se" ( koji mi je dao Predrag ) postoje dijagrami za njih dosta.

Autor Moron 07 Okt 2010, 19:37

Moron
Znaš li teoriski, najprostije, kinematički princip rada diferencijala?

Autor Mange 07 Okt 2010, 19:37

Predrag 07 Okt 2010, 16:21
Moguće je da u praksi baš i ne valja 100% ono što valja na papiru, dok obrnuto ne vredi ( bar mislim )

Autor Moron 07 Okt 2010, 19:38

Mange
Gledao sam njegove delove, one "tanjire" i sl, sta gde ulazi i izlazi, ali ... Kako on uvek nadje "liniju manjeg otpora", to nisam nikada shvatio ...

Autor Moron 07 Okt 2010, 19:40

Panchev9
He, he... Ima neke sličnosti, ali ono nij ebaš sistem kao na kolimaa. Kardan treba da dolazi na drugo mesto

Autor Moron 07 Okt 2010, 19:42

Moron
Zamisliš jedan dif. zadnje vuče, sa ulaznim vratilom-kardanom i dva izlazna vratila- poluosovine.

E sad. Zamisliš da se kardan okreće nekom konstantnom ugaonom brzinom. Osnovna kinematička karakteristika svakog diferencijala je da je zbir ugaonih brzina uvek jednaka konstanti. Znači ako se vozilo kreće pravoliniski, ugaone brzine leve i desne poluosovine je isti. Ako jedan točak "šlajfuje" a vozilo stoji, onda je brzina poluosovine koja šlajfa, dva puta veća nego da se vozilo kreće normalno pravoliniski.
Sve je rešeno sa dva para konusnih zupčanika, od čega su po jedan na kraju svake poluosovine a dva osovinski fiksirana (trkači)na kućištu velikog tanjirastog zupčanika, glavnog prenosnika.
Znači imaš u istom sklopu dva sistema, glavni prenosnik, reduktor, koji prilagođava brzinu kardana i diferencijal, koji je razdelnik ugaonih brzina po točkovima.

Autor Mange 07 Okt 2010, 19:51

Moron
Zato točak kad prošlajfa ima onako divlju brzinu, praktično duplo veću nego vozilo kad se kreće u istoj brzini i na istim obrtajima motora.

Autor Mange 07 Okt 2010, 19:54

Ove glupe verzije Golfova jos glupljeg Golfa ne pripadaju nikako u rubriku noviteti vec antikviteti!

Autor bK 07 Okt 2010, 19:56

Mange
Razmisliću o tome, dosta toga što navodiš ( kao pojedinosti ) mi je poznato i jasno i gde su konusni zupčanici... još samo ta celina i ti "trkači". Pogledaću. Možda mi pomogne baš ono što je Panchev9 dao.. Ili ode "Tyco".
Kao dete, čudio sam se, digneš oba zadnja pogoska točka, rukom jedan okrećeš na jednu, a drugi se sam okreće na drugu stranu ...

Autor Moron 07 Okt 2010, 19:59

Moron
To što si naveo je zato što je ulazna brzina kardana 0, pa se točkovi okreću u suprotnim smerovima istim brzinama, znači njihov zbir je takođe 0!

Autor Mange 07 Okt 2010, 20:07

Mange
Ako zamislim da u difrencijalu nema i redukcije, mada uvek ima, pa ako na ulazu, kardanu, imamo 1 okret, a kola idu ravno, na svakoj poluosovini imamo koliko okreta? Po jedan ili po pola? Mozak mi stao ...

Autor Moron 07 Okt 2010, 20:13

Pancev9
Neverovatno, gledam sta radi onaj "tvoj" diferencijal, vidim sta radi, a ne shvatam zasto... Povlacim se na razmisljanje...

Autor Moron 07 Okt 2010, 20:22

Moron
Kad ne bi bilo redukcije, brzina kardana vratila na pravcu bi bila ista. Znači 1 okret kardana za 1 okret obe poluosovine. Ukoliko vozilo ulazi u krivinu, ugaona brzina jedne poluosovine raste a druge se smanjuje a njihova aritmetička sredina je jednaka ugaonoj brzini kardana.
Znači:
Wkard.=(W1poluos. + W2polos.)/2

Ako bi jedan točak stajao pokretna poluosovina bi bil dva puta brža od kardana.

Diferencijal je kao kruta osovina presečena na pola, na svakom kraju ima po jedan mali zupčanik a oni su međusobno spregnuti sa takođe dva mala trkača- zupčanika. Sva četiri ova zupčanika možeš da zamisliš u rasporedu kao stranice kvadrata.
Teoriski može da postoji samo jedan zupčanik koji spaja ona dva na poluosovinama, ali zbog balansa i veće otpornosti uvek ima 2.
Kad vozilo ide pravovi spajjući trkači se ne okreću. Što eveća razlika brzina točkova oni se ebrže okreću.
Šper radi tako što po potrebi kruto vezuje poluosovine, kvačikom sličnim kao kod haldeksa (koje si razumeo). Ono može da radi mehanički a može elektro hidraulički i preko komande kompjutera.

Autor Mange 07 Okt 2010, 20:29

Mange
Dobro, počinjem da shvatam princip daa( matematički deo i svih 100% ). Ali, kardansko vratilo, "zupčanik" na njemu ( na kraju ), on se u diferencijalu "oslanja" na, tj. prenosi moment na koji tačno deo ...?

Autor Moron 07 Okt 2010, 20:36

Moron
Evo ti jedan link, za koji se nadam da će biti od koristi u razumevanju principa rada diferencijala:

http://www.howstuffworks.com/differential2.htm

Diferencijalni prenosnik se sastoji iz sledećih osnovnih elemenata:
- zupčanika koji se nalaze na krajevima oba pogonska poluvratila (na snimku su braon),
- kućišta diferencijala i
- tzv. satelita, koji su smešteni u kućištu diferencijala (sa kojim se zajedno obrću), a istovremeno mogu i da se obrću oko svojih osovinica (na snimku su crveni).

Obrati posebno pažnju na sliku 3. Klikni prvo na
"straight" i primetićeš da se sateliti ne okreću oko svojih osa, zbog toga što su ugaone brzine točkova jednake.
Zatim klikni na "turn" i primetićeš da se unutrašnji točak koji prelazi manju putanju, obrće manjom ugaonom brzinom, a spoljašnji točak se obrće većom ugaonom brzinom, jer se kreće po putanji većeg poluprečnika. Zbog postojanja razlike u ugaonim brzinama točkova, počinju da se i obrću sateliti oko svojih osa.

Diferencijalni prenosnik (diferencijal) služi za prenošenje obrtnog momenta na levi i desni pogonski točak pri njihovim međusobno različitim ugaonim brzinama. Do ove razlike dolazi pri kretanju vozila: u krivini, po neravnom putu i u slučaju različitih poluprečnika točkova, do čega može doći pri različitim pritiscima u pneumaticima ili pri nejednakom istrošenju pneumatika.

Autor Predrag 07 Okt 2010, 20:47

Moron
Taj mali zupčanik sa kardana je uzupčen sa velikim tanjrastim zupčanikom (izgleda i veliki je baš kao duboki tanjir) a ovaj je zavrtnjima vezan za kućište diferencijala. Znači ta dva zupčanika služe kao reduktor (ukoliko je veća razlika zuba između njih dva, veća je redukcija) i da prenesu obrtni moment na diferencijal.
Znači diferencijal ima valjkasto kućište, u koje sa po jedne strane ulaze poluosovine a na njig se obrtni moment prenosi preko ona dva trkača, koji pogon dobijaju od valjkastog kućišta (u koje su usađene dve osovinice za dva trkača a koji onda prenose obrtini moment na male zupčanike na vrhovima poluosovina), na koji je fiksiran "tanjir".

Autor Mange 07 Okt 2010, 20:56

@Predrag
Zahvaljujem... I ja laik sam sad pohvatao preko onih slajdova...

Autor Panchev9 07 Okt 2010, 21:01

@Panchev9
Tebe prvo da nagrdim :)
Nije ni cudo da mi ništa jasno bilo nije sa tvog linka, kada onaj LEGO diferencijal ima samo jedan "satelit", odnosno, "trkač" ( obrati pažnju na tvoj video, na kadar na 1 min i 46 sec ), Molim Te da ubuduće obratiš pažnju !

@Mange i Predrag
Hvala Vam obojici. Zaista. Pogledao sam i video.
Samo, iskreno, još ne kontam zašto se sve ono dešava što se dešava. O tome debelo moram da razmislim, jer ono nije "pesmica", već jednostavno tehničko rešenje, koje ima svoju ideju, a nju je shvatam... Biće da sam malo glup, druge nema, jer mi je i brat pre skoor 20 godina pričao o "satelitimaa" ...
P.S.1. U kućištu diferencijala svoj "ležaj" imaju poluosovine i kardansko vratilo, zar ne? A onaj glavni "tanjir"? Njegova osa rotacije?
P.S.2 Svima izvinjenje ako sam "smorio" sa direfencijalom.

Autor Moron 07 Okt 2010, 21:55

@Moron
Inace ne obracam "paznju"...

Autor Panchev9 07 Okt 2010, 21:57

Panchev9
Sve ok. Onaj "gore" će oprostiti...

Autor Moron 07 Okt 2010, 22:01

Moron
Diferenijal leži na dva velika konusna ležaja (najveći na vozilu), na mestima gde ulaze poluosovine. Na njega je fiksiran veliki tanjrasti zupčanik.
Mali konusni zupčanik sa osovinom-nastavkom za kardan je u dva ležaja, na delu prema kardanu.

Rekao sam ti gore da teoriski može biti samo jedan trkač - satelit.

Autor Mange 07 Okt 2010, 22:05

Mange
E, ti "ležajevi" diferencijala se ne vide na Predragovom linku ...
A, nema bitne razlike konstrkcije dif. ako je prednji pogon? Mislim, kako sve to strpaju u jedno kućište ( menjač i dif. )?

Autor Moron 07 Okt 2010, 22:09

Moron
Razlika postoji i uz to velika filozofija.
U ovaj dif. sa zadnjom vučom kardan ulazi pod pravim uglom u odnosu na poluosovine a u ovaj sa prednjom, donja osovina menjača, na kojoj je mali zupčanik reduktora je paralelna poluosovinama, kod poprečno postavljenog motora.
Ovaj kardanski dif. ima konusne zupčanike, koji daju velike otpore i zahtevaju složen postupak podešavanja, zbog koga se otpor, grejanje i habanje i buka, značajno mogu povećati.
Ovaj drugi ima klasične zupčanike sa kosim zubima, značajno manje otpore i ne zahteva takvu složenost podešavanja. Zato je mnogo pogodniji za mala vozila a posebno zbog potrošnje goriva.
Inače sami diferencijali, osim glavnog prenosnika - reduktora su isti.

Autor Mange 07 Okt 2010, 22:23

Mange
Hvala. Potražiću i neke slike, mada mislim da i sada shvatam gde je razlika konstrukcije ( "u ulazu" )
P.S. Za večeras dosta o diferencijalima. Ubiće nas ...

Autor Moron 07 Okt 2010, 22:40

@Moron
Izgleda su stara objašnjenja najjača...
https://www.youtube.com/watch?v=K4JhruinbWc

Autor Dragon Fly 07 Okt 2010, 23:01

Meni je ovaj funny...

https://www.youtube.com/watch?v=o-3SqMsgVdI&feature=related

Autor Panchev9 07 Okt 2010, 23:18