
Model serijske Ampere, Opelovog revolucionarnog elektromobila produženog dometa imaće veliku premijeru na Salonu automobila u Ženevi 2011. (od 3. do 13. marta).
Prve isporuke obaviće se pre isteka ove godine. Ovim Opel ispunjava
obećanje da će biti prvi proizvođač koji će ovu veoma inovativnu tehnologiju
učiniti dostupnom u Evropi.
Posetioci sajma će ujedno imati priliku da bace pogled na budućnost sledeće
generacije Opelove Zafire: Zafira Tourer Concept donosi fleksibilnost novog
nivoa prefinjenosti i udobnosti, prikazujući kako može da izgleda elegantan
salon na točkovima.
Sa najnovijim ecoFLEX modelima niske emisije biće prikazane dodatne informacije
o Opelu kao vodećoj firmi po pitanju održive vožnje. Dorađena Corsa i Antara,
koje treba da se pojave na tržištu početkom 2011. godine takođe će biti
prikazane na Opelovom štandu.
Proizvodna verzija Opela Ampere : mobilnost dostupna vozačima
Održavajući obećanja koja je dao u prethodnim godinama, Opel će nastaviti sa
ulogom trendsetera, sa tržišnim uvođenjem Ampere krajem ove godine. Proizvodni
model Ampere koji će biti premijerno prikazan na
Salonu automobila u Ženevi ne odstupa od ciljeva postavljenih tokom razvojne
faze, dok njegov smeo dizajn ostaje veoma blizu onome viđenom na ranim
konceptnim modelima.
Opel Ampera elektromobil uvećanog dometa biće prvi elektromobil u Evropi
podesan za svakodnevnu vožnju: vozačima daje osećaj sigurnosti da neće biti
ostavljeni na cedilu zbog praznog akumulatora. Sa jedinstvenim pogonskim
sistemom koji pruža energično ubrzanje i visoku rafiniranost, Ampera sa petoro
vrata smešta četiri putnika i nudi izdašan prtljažni prostor. Pogon je
električni u svako vreme i pri svakoj brzini. Tokom prvih 40 do 80 kilometara,
energiju pruža litijum-jonski akumulator od 16-kWh. Prilikom vožnje na struju
iz akumulatora, Ampera se kreće bez oslobađanja izduvnih gasova.
Nezavisno istraživanje utvrdilo je da oko 80% Evropljana ne prelaze više od
60km na dan, tako da Ampera sa lakoćom izlazi u susret njihovim potrebama. Kada
se akumulator Ampere isprazni, može se napuniti za četiri sata
povezivanjem na standardnu utičnicu od 230V. Pošto se akumulator može brzo
napuniti, najveći broj Ampera voziće se na akumulatorski pogon sve vreme. U
slučaju potrebe za dužim putovanjem, benzinski motor/generator neosetno
produžava ukupan vozni domet na više od 500 km sa punim rezervoarom. Ova
tehnologija produženja dometa čini Amperu prvim praktičnim automobilom sa
bezbrižnom vožnjom na el. pogon. Krajnje tih električni motor od 111 kW/150 ks
isporučuje obrtni momenat od 370 Njutn metara iz stanja mirovanja. Pomoću njega
Ampera postiže ubrzanje od 0 do 100 km/h za oko 9 sekundi, dok je maksimalna
brzina 161 km/h.
Zafira Tourer Concept: Salon na točkovima
Na Salonu u Ženevi, Opel će će predstaviti moguć izgled svog većeg monokeb
vozila, Zafira-e, koja je definisala ovaj segment vozila. Nazvana “Salon na
točkovima”, Zafira
Tourer Concept odlikuje se prostranim i svetlim enterijerom sa
visokim nivoom završne obrade. “Primenili smo koncept salona na motorno
vozilo,” ističe Mark Adams, potpredsednik Opel/Vauxhall-ovog projektantskog
odeljenja. “Salon je mesto u koje se sklanjate radi odmora, mesto na kojem
zaista želite da budete. Namera nam je bila da ponudimo isti osećaj u monokeb
vozilu. Čineći ga salonom u kojem ljudi žele da provode svoje vreme.”

Sav u pravom Zafirinom stilu, Opelov novi konceptni automobil nudi najvišu
moguću fleksibilnost kabine, kako bi zadovoljio najveći broj potreba za
prostorom, sa naglaskom na zadnjim sedištima. Kabina je ujedno tako izvedena da
priziva svetlost, daje prijatan osećaj i mirnu otvorenost ka spoljnom svetu.
Prostran i prefinjen salonski stil enterijera obgrljen je elegantnom izvajanim,
dinamičnim eksterijerom, sa novim, smelim izgledom koji integriše dramatične,
krilovite farove koji unose veoma dinamičnu pojavu.
Zafira Tourer Concept donosi ambiciju Insignije, kvalitet i inovativne
tehnologije u segment monokeb vozila. Projektovana je tako da svaku vožnju
učini prijatnom, bezbednom i opuštajućom za sve putnike.
Porodica Opel ecoFLEX: Više efikasnosti zahvaljujući primeni Start/Stop
tehnologije
Opel predstavlja održivu i praktičnu mobilnost bez kompromisa kada je u pitanju
zabava tokom vožnje. Opel ecoFLEX modeli omogućavaju nisku potrošnju goriva i
nisku emisiju CO2 ne na uštrb performansi ili dinamike vožnje – i sve to po
pristupačnoj ceni.
Nova ecoFLEX porodica koja će biti prikazana u Ženevi donosi dve velike novine:
- Corsa 1.3 CDTI
ecoFLEX sada kombinuje pogonski sistem od 70 kW/95 ks sa
Start/Stop tehnologijom, nudeći kombinovanu potrošnju goriva od 3,5 litara na
100 km i emitujući samo 94 g/km CO2.
- Start/Stop tehnologija je takođe dostupna i u novoj verziji modela Opel Astra 1.3 CDTI
ecoFLEX (70 kW/95 ks). Kod ovog hečbeka emisija CO2 je smanjena
sa 109 na samo 104 g/km, a potrošnja goriva u kombinovanoj vožnji sa 4,1 litre
na 3,9 litara na 100 km. Dok je hečbek sa 5 vrata dostupan sa i bez Start/Stop
sistema, kod novog Sports Tourer 1.3 CDTI ecoFLEX modela ovaj sistem je deo
standardne opreme (potrošnja goriva 4,1 l/100 km, emisija 109 g/km CO2).
Primenom Start/Stop
tehnologije u čitavoj liniji modela, Opel je napravio još jedan
ogroman korak ka svom cilju smanjenja potrošnje goriva i emisije.
Start/Stop tehnologija je sada dostupna u modelima Opel Agila, Corsa i Astra.
Do kraja 2011. godine, biće ponuđena i u modelima Meriva, Zafira i Insignia.
Početak 2011 – novo lice modela Opel Antara i Opel Corsa
U proleće 2011. godine, redizajnirana Opel Antara sa naglašenim
spoljašnjim dizajnom, novim motorima, novo-podešenom šasijom i unapređenim
enterijerom, kombinuje sportski žar terenca sa vrednošću visoke upotrebljivosti
i urbanim šik izgledom. Potpuno prilagođena ponuda motora se sastoji od dva
nova modela 2,2 CDTI sa 120 kW/163 ks i 135 kW/184 ks, i nove 2,4 ECOTEC
benzinske verzije sa 123 kW/167 ks. Svi motori ispunjavaju Euro 5 standarde za
emisiju i garantuju unapređene performanse pri vožnji sa znatno smanjenom
potrošnjom i emisijom. Dva ponuđena sistema prenosa – šestostepeni ručni i
automatski – su takođe razvijeni od samog početka. Poboljšanja na šasiji i
karakteristikama aktivne bezbednosti uključuju unapređenja na ABS sistemu i
pomoć pri kretanju uzbrdo (HSA) kao deo standardne opreme, koja sprečava
sprečava neželjeno kretanje nizbrdo pri kretanju ili parkiranju na usponu.

Nakon prepravki kojima je podvrgnuto sve ispod njene kože 2010. godine – linija motora, karoserija i sistem za upravljanje – Opel Corsa dobija novu garderobu u 2011.

Redizajnirano lice joj daje sportski, izražajan izgled, nove nijanse spoljašnjosti i ambijent u kabini, kao i velika ponuda individualizovanih, sportskih verzija čine je atraktivnijom nego ikada. Novi multimedijalni informacioni sistem zabave nazvan „Dodirni i poveži“ (TOUCH & CONNECT) ima ekran u boji osetljiv na dodir, punu pokrivenost navigacijom za 28 evropskih zemalja, Bluetooth, iPod i USB vezu po veoma konkurentoj ceni. EcoFLEX 1.3 CDTI verzija sa 70 kW/95 ks sada opremljena Start/Stop tehnologijom ima 8,7% manju potrošnju goriva pri vožnji u gradu. Ukupno joj treba samo 3,5 litara na 100 km i emituje samo 94 g/km CO2.