
Nakon predstavljanja DS3 i DS4 modela, Citroen je pripremio još jedan automobil za svoju DS seriju automobila.
Još jedan član ove porodice je naime DS5, nekakva mešavina hatchbacka, karavana i MPV-a, koji će prvi moći da upoznaju posetioci ovogdišnjeg Salonu automobila u Šangaju.


Sudeći po ovim prvim oficijelnim fotografijama, izgled eksterijera je u velikoj meri bio inspirisan Citroenovim konceptom C-SportLounge, predstavljenim još 2005. godine.

Po najavama iz francuske fabrike, DS5 (dužine 452 cm, širine 185 cm, zapremina prtljažnika 465 litara) će se odlikovati veoma prostranim enterijerom za pet putnika, a posebna pažnja kod DS5 je posvećena kvalitetu materijala u enterijeru i bogatoj opremi (koža, head-up displej...).

Citroen u saopštenju navodi da "ovo smelo i umetničko ostvarenje najbolje govori o duhu DS, o želji da ponudi proizvode radikalnijeg izbora kupcima koji su u potrazi za čvrstim stavovima u pogledu arhitekture, užitka i prefinjenosti, istovremeno koristeći najbolju Citroen tehnologiju."

DS5 će kupcima biti ponuđen i sa Hybrid4 hibridnim pogonskim sistemom, a koji podrazumeva kombinaciju 2.0 HDi dizelaša sa 163KS i elektromotora sa 37KS. Emisija CO2 iznosi 99 grama po kilometru, potrošnja goriva je 3,0 l/100 km, maksimalna brzina iznosi 212 km/h, a do 100 km/h ubrzava za devet sekundi.
Citroen takođe navodi da je moguća i kraća vožnja samo na elektropogon (pri manjim brzinama u gradu).

Ovde i podatak da DS5 za Salon u Šangaju ima točkove od 20 inča, dok će
kupcima na raspolaganju biti točkovi od 16 do 19 inča.
Što se cene tiče, izvori iz Velike Britanije (gde se DS5 očekuje na proleće 2012. godine) procenjuju da će osnovni DS5 tamo koštati između 25.000-30.000 funti.



Ivan Mitić – Autoblog.rs



Svaka cast!!! Avangarda! Citroen na stazama stare slave! Kida!
Pravo osvezenje na trzistu, da je samo malo jeftiniji, zelim mu svu srecu u borbi sa konkurencijom
Svidja mi se sto bokovi i hauba nisu ravni. Ima puno detalja, puno toga sto se tek treba istraziti pri susretu uzivo. Plus od mene i zato sto je u formi karavana.
Zadnji deo je fascinantan. Od napred gledajuci deluje kao hecbek. Sa strane gledajuci deluje kao karavan. A od nazad izgleda kao kupe !
Kako su ga uklopili,svaka im cast. Enterijer vise deluje kao da je iz nekog Astona...
bez greske! auto koji ovako izgleda na slikama...Mogu da zamislim dozivljaj uzivo.enterijer ubija!
Izgleda da ću ja biti jedan od retkih, kojima se ovo ne dopada :( Neki elementi su potpuno bezveze...
@ilijapaun,
hahahahahah nisam video brisach! Ulpesao mi je dan! :D Oprosticu mu za taj nedostatak...
@Predrag
Pa ni ja nisam nesto odusevljen.Mislim da su dovoljni bili DS3 i 4.
P.S. Moram da priznam da bih voleo da vidim u serijskoj proizvodnji Metropolis.
@Predrag
nisi jedini
na prvi pogled atraktivno, ali unutra pretrpano i arhaicno a spolja komplikovano
da se razumemo, nisam rekao da je lose ali me previse podseca na video igricu
@Bagzi & ChedomirADELAIDE
Sada mi je lakše :)) Očekivao sam napad ;) Prvo, izgleda neskladno, a drugo, oči mi "bodu": A stub i ova lajsna na njegovom zadnjem kraku, zadnje dvodelno staklo, zadnji brisač, načičkani prednji kraj (branik), preširok centralni deo komandne table... Sve u svemu, dizajn je (na osnovu ovih slika) stavljen ispred svega ostalog (funkcionalnosti, preglednosti, praktičnosti...), a i on sam, po meni, nije baš najuspeliji...
@predrag
E neka si im rekao da nije najuspeliji model. Sigurno ces imati armiju istomisljenika. Sto ce sacinjavati minoran broj od broja onih koji su, kao i ja, ostali bez daha.
Ali lepo su gore neki rekli - avangarda, sudbina mu je da se mnogima ne svidja, ali zato onima koji ovo razumeju predstavlja raj za oci.
Ovo čudo ne liči ni na šta. Moj sin ima dva-tri kineska automobilčića koja liče na ovo...
Ja još nisam sreo najuspešniji ili najneuspešniji automobil. Ako je dizajn presudna stvar za uspešnost automobila, onda bi ja pre izabrao neku devojčicu. Ona je najlepša.............
@ChedomirADELAIDE 18 Apr 2011, 14:37
Ne mogu da verujem!?!
A sta po tebi znaci "arhaican"?
Enterijer odusevljava, mogao bih tu provesti mnoooooogo vremena, spolja, hm, u ovoj beloj je propast, siva mu vec solidno stoji. Dobar potez citroena, nece napraviti prodajni bum, ali rade na imidzu. Posle ds3, ds4 i ovog ds5 vec ih malo ozbiljnije dozivljavam.
Teško će oni u 452 cm dužine da naprave neko čudo od komfora za 5 osoba koje bi pravdalo verovatno znatno višu cenu
Ovo nije karavan, nije udobna limuzina za petoro, nije ni poslovni auto, nema klasicnu (skladnu?) liniju... Nije nista, vec sve :)
Avangarda, auto samo za one koji ga zavole na prvi pogled, auto za one koji ce uzivati u njemu i koji ga nece kupiti zato sto je jeftiniji/komforniji/stedljiviji/veceg prtljaznika od konkurencije.
Auto za mene ;)
@dzigi
isto mislimo! :)))
Ovo je pravi predstavnik za 21.vek, kome se ne svidja taj je na nivou 20.veka i odgovara mu VW ili Skoda, jel tako Predrag? :)))
@Moron
nadam se da sad razumes sta znaci "vodeci u dizajnu"?
Nekad "lav" a sad gledaj! :)))
@dzigi,
Ukratko si objasnio... :D
@milan,
Nosim se mishlju da je to zapravo kvaka sa kucnih vrata, tih je dimenzija otprilike...:D Koliko ce zaista ovo sluziti svrsi pored ionako malog stakla?
@Uros Cuore Sportivo
moguce da je to samo jedan od "beskorisnih" detalja kako rece Predrag, ali nije iskljuceno da je ono sto se vidi samo drzac a da metlica "izranja" kada aktiviras brisac, Citroen=revolucija! :)))
@Uros Cuore Sportivo
sad ce Energy da ti odrzi "konferenciju za stampu"...:)))
@carobnjak,
Ceo dan na poslu sa kolegom diskutujem o tom detalju, ali smo zakljucili da je to previshe mehanike u tako malom delu kao sto je ova ruck...pardon, brisach :D Cudi me da dosad nije primenjena tehnologija zasnovana na listu lotusa na cijem se listu ne zadrzava prljavshtina a toliko puta je doveden u vezu sa auto industrijom...
A pomenuti ga je vec vozio, samo nisam siguran da je zadovoljan. Kaze da se razocarao plastichnoscu i neudobnoscu. O mehanici i sklopovima da ne pricamo. Pogon je, kaze, koliko toliko dobar ali...moze to bolje. I vec ga je uporedio sa Alfom. Dobro, to i nije novost. On svaki auto poveze sa Alfom. Covek bi pomislio da on... :D
@carobnjak
Radije bih da i dalje budem u 20. veku, kako ti kažeš, u kom su automobili poput VW-a i Škode, pregledni, prostrani, funkcionalni... nego da se "družim" sa hromiranom lajsnom i mikro brisačem u 21. veku. Ima tu još elemenata koji nemaju veze sa mozgom... Malo prerađen (na moj način), bio bi savršen ;) Ovako je, bar meni, pomalo smešan ;)
Novi C4 je, po meni, trenutno njihov najlepši automobil ;)
Prvi put u zivotu da mogu da kazem da nema bas ni jednu zamerku sto se dizajna tice ... Savremeno , lepo i sto je najvaznije nije nakindjureno .... VRH !
@Carobnjak,
Ma ne kolega nego onaj koga si ti spomenuo kao mog obozavaoca... :D
@Uros Cuore Sportivo
a taj! :)))
Pa zar ne znas da je on ucestvovao u ovom projektu i da je hteo da ga zabrani jer smatra da je "opasan za javnost"?
Ali, niko ga nije slusao...
@carobnjak,
I sad strajkuje gladju ispred skupshtine jer napravishe ovakvu tarabakulu... Eneregy, ne ljuti se. Sve ti je oproshteno! :D
Ovu klasu "sve u jednom" započela je Lancia Delta, nekako po proporcijama su slični.
@bakicar,
Bravo, dobro si se setio... Samo Lancia igra na kartu elegancije i proslosti a Citroen s njom surovo raskida. Pa ko sta voli. Usudjujem se reci da je, sto se tice prakticnosti Delta u maloj prednosti. Mada Opel Signum nije bio daleko takodje od ovog koncepta...
Ja samo mogu da dodam: Bože sačuvaj nas ovakih skalamerija.
Lici na svemirsko vozilo a nije, ne leti. Luna park, nije, ne vrti se!? A šta je ? Masa nepotrebnih stvari na osrednjem autu, to je.
A alfa mi je etalon za glupost i kič. Gde je ovaj DS u odnosu na nju? Mislim da ima više nepotrebnih detalja i da je izgledom ipak zreliji.
Pozzz mojim "obožavaocima"!
"Mislim da ima više nepotrebnih detalja i da je izgledom ipak zreliji."
Toliko o tome... :D
auto je zao kako izgleda, dovoljno je videti broj komentara i to je to
@Energy saver
Malo si ga ovde zamuljao: "...da je izgledom ipak zreliji.", ali pozdravljam tvoj stav, a pozdravljam i tebe :))
@Predrag
Ono o zrelosti ima veze sa onima što trljucaju git, na onom gore videu.
Ti mu dadoše tu zrelost a mnoge linije zavise i od raspoloženja trljača ;))
I to mu dođe neka struka....
@Energy,
Tako je nastao svaki tvoj omiljeni auto. Hteo to da priznash ti sebi ili ne... Da li ti uopsthe znash kako nastaju automobili? Ne, nije ono sto si mislio. Samo podignesh veo i ono gle - nov auto niotkuda! Kako? Sta? Malopre nije bio tu... A nije ni shufle opcija na kompu pa listah dok ti se ne dopadne... A "trljach" zamaze ruke flomasterima, grafitom ili glinom a ti onda gledash i divish se... Opet ljubomora? Sto nisi pokushao na FPU, na industrijskom dizajnu? Imao si dva roka letos...
@Uros Cuore Sportivo
Napravio sam ja dosta mojih kreacija na sličan način, što motorcikala, što auta, verovao ti ili ne. I sa nekadašnjim a i pojedinim sadšnjim članovima ovde, imamo kreacije koje su nagrađivane višestruko.
Ali to nije razlog da ovde stalno kenj.. o dizajnu.
Da li zaista misliš da ne znam kako nastaje auto?
@Energy saver,
U svim svojim komentarima do sada, u istoriji ovog bloga ti omalovazavash rad dizajnera! "Plastichenje", kicharenje, upotreba raznih poljoprivrednih alata kod opisivanja postupaka kreiranja auta... Kako samo smesh sebe da branish u ovom slucaju? :D I da, svojim komentarima stvarash sliku o sebi kao pukom neznalcu. Samo gnev iz tebe sija... I kako mislsih da ti neko poveruje da dizajnirash bilo sta?!?! Iskljuchivo se hvalish voznjom tudjih automobila( istina, vishe puta si govorio to), radom u radionici ( sto ti niko ne osporava)... ALi dizajn i ti? Ma daj, ne zezaj...hahah :D
carobnjak
Misliš da mu je Wb samo 272 cm? Ne znam, oni prepusti mu deluju kratko, tako da je možda uradjen i na bazi C5 ( 281,5 cm ). Baš me znam. Pozdav i Tebi
@Uros Cuore Sportivo
Rekao sam istinu 100%. Odrastao sam na takvom mestu, pojeo dosta git prašine i farbe. Nije bitno da li veruješ ili ne. Ja i onako vodim šegu ovde, nije bitno sta ko misli.
Naiđi na manifestacije Tuning Styling manifestacije, videćeš mene ili moje pajtaše.
@energy saver,
Nije bitno da l' ja tebi verujem ili ne, jer te ni ne poznajem niti cemo se ikad sresti da bi mi nesto znachio. Kao i ja tebi (mada bi sa strane neko pomislio drugachije tvojim vechitim insinuacijama)... Ali takvu ti sliku stvarash o sebi, zezao se ti ili ne. I kako neko ko koristi rech "kich" toliko puta u jednom danu ucestvuje u tjuning-stajlingu kada je to sinonim za kitch i preterivanje. Pa zar nije tako? Samo se vodim tvojom logikom koju svakodnevno predstavljash ovde na blogu...
@Uros Cuore Sportivo
kako da nije bitno? Pa ako mu ne verujes sigurno ces propasti... :)))
@Uros Cuore Sportivo
Ništa nije manji kič većine novih kreacija koje ovde hvalite.
Međutim, ima veliki broj novih automobila, koje smo upravo čistili od raznih nepotrebnih kičeraja, i davali mu neku vidnu jedinstvenost.
Ili starih koji su dobili nešto novo, kao više buba...., pa čak i jedna starija 911.
@Energy saver
kad cemo doziveti da ti pohvalis neku marku ili model?
Naš Energy hvali samo one marke koje vrede, između ostalih VW i Škodu ;)
:))
@carobnjak
Ono što ne kudim obično mi je prihvatljivo. Imam specifičan ukus i obično se prepustim da mi vozilo objasni ko je i šta je a posebno da dizajn bude u skladu sa namenom. To mi je na dizajnu najbitnije a pred toga i ne volim suvišne i neukusne detalje.
@Predrag
pa nisam bas primetio! Toliko se zaleteo da se zaboravio...
Ajde majke ti objasni kako ti znas da enterijer nije funkcionalan a nisi ga jos ni video?!?
@Energy saver,
Obichno je "vidna jedinstvenost" u vidu spinera, hromiranih tockova, LE dioda "gde im mesto nije", neonki ispod pragova, spojlera i plamenova ono shto ti nazivash "kichem"... Korsistish pomenutu rech kako ti se dopadne u momentu. Ne moze to tako... Svaka cast na znanju mehanike i zanatskog dela posla, ali nemoj da se olako koristish rechju "dizajn" ako pishash po delima koja su opste priznata... Ne bi VW dovodio Giugiara da ne zele nesto novo, svezije...
@Energy saver
molim primer, nedefinisan si!
"Imam specifičan ukus"
pre bih rekao da ga nemas, bar po komentarima...
"obično se prepustim da mi vozilo objasni ko je i šta je"
tipican rob industrije...
@Uros Cuore Sportivo
Kod nas nema tih kičeraja, niti će ih biti.
Obično je cilj autu koji je mehanički max. dorađen dati vizuelni utisak u skladu sa mehaničkim karakteristikama, mišiće, snagu, poboljšanu aerodinamiku. Pokriti proširene trapove je glavni zadatak.
@carobnjak
Valjda si mislio na mene...
Nisam rekao da mu je enterijer nefunkcionalan, već sam rekao da ima preširok centralni deo komandne table, u koji će desno koleno da udara 100%. Krov mu je nisko postavljen, pa će putnici na zadnjim sedištima verovatno imati problem da smeste svoje glave...
Nepregledan je zbog toga što ima (visinski) male staklene površine, koje su visoko postavljene, dvokraki A stub, sa sve onom lajsnom koja ne služi ničemu, osim da dodatno smanji preglednost. Zadnje dvodelno staklo, sa sve onim mikro brisačem je krajnje nefunkcionalni i smešno. Nepraktičan je zbog toga što mu prtljažnik ima visoku utovarnu ivicu i generalno mali otvor, a mogao bi da ima i veću (širu) haubu, zbog pristupačnosti motoru (ali kada pomislim na neke današnje mikro haube - haubice, ova je odlična) ;).
@carobnjak
Ono što Porše u prvom redu radi je za mene vrh. Tu je i većina Audija i pojedini BMW i VW.
Za velike limuzine je neprikosnoven Mercedes.
@energy saver,
Znachi ne koristish "dizajn radi dizajna" vec je to cisto nesto ispod koze i u sluzbi funkcije. Ne vidi se mnogo i sluzi svrsi onome ko ga koristi, dakle sportski nastrojenom vozachu... Ti si vishe onda tjuner nego dizajner. Obichna shminka sa "aftermarket delovima" i malo "shtapa i kanapa". Nije to uopshte loshe ali daleko od dizajna o kome ovde cesto prichamo... Ovde smo svi posmatrachi i prve utiske pishemo na osnovu vizuelnog utiska, nikakvog iskustva tu nema za nesto sto se zove premijera. Ovog DS5 josh niko nije vozio da bi sad tu neshto pametovao o karakteristikama...
@Energy saver
to su uglavnom premijum marke (gde nadje VW...).
Od prosecnih modela?
@carobnjak
Zbog ovog: "Ajde majke ti objasni kako ti znas da enterijer nije funkcionalan a nisi ga jos ni video?!?"
A o funkcionalnosti i ostalom sam pričao pre 5 sati...
@Uros Cuore Sportivo
Tu se ja s˝tobom ne slažem. Ne može postojati dizajn radi dizajna, nego radi funkcionalne potrebe i potrebnog identiteta.
Zato aute koji se prave radi dizajna, da proda mačku u džaku ne podnosim.
Kad to budeš shvatio sazrećeš u automobilizmu kao neki ovde ;))
U životu je sve kompromis a ako ga nema ode tikva niz vodu....
I nemoj da misliš da sam rekao da sam ja neki pa dizajner. Imam oko da nešto privedem nameni i ništa drugo.
@carobnjak
Vidim, ali je prošlo dosta vremena od kada sam pričao o tome. Nadam se da si zadovoljan dobijenim odgovorom ;)
@carobnjak
Šta fali široku? Po meni najlepši auto trenutno u klasi.
Šta je nekada falilo koradu?
Sta fali masi GTI-ja?
Sta fali i predzadnjem i zadnjem pasatu? Auti bez kičeraj detalja sa temeljnom ozbiljnosti.
Pa još golf 1 je otvorio novo poglavlje dizajna.
@Predrag
ta lajsna je samo ofarbani A stub koji je dvodelni sto POBOLJSAVA preglednost, tako da to ne stoji!
Siroku centralnu konzolu ima vecina novih modela, pogledaj samo premijum vozila, usloro ce dostici 1 metar! I mene to nervira...
A u vezi prtljaznika, kupi kombi i resena stvar!
@Energy saver,
Nisi me razumeo. Svi ovi automobili ovde sluze svrsi. Mozemo da prichamo o manjim vratima i pristupu sedishtima pozadi, dostupnosti klima uredjaja vozachu ili eventualno visine pragova zbog ivichnjaka ali to ovde retko ko spominje...Slozices se i ti. Ovde prichamo iskljuchivo o vizuelnom utisku i dopadljivoscu. Ko je bolji BMW ili Mercedes? Pitaj Tomu i Pitbull-a... Svaka linija na ovom DS5 je inspiracija dizajnera a vrata se opet otvaraju kao i na svakom autu, gepek ima svoju zapreminu, volan se okrece oko jedne ose. Dakle auto po default-u... Sto ti kupujesh novu garderobu s vremena na vreme? Cenim da si porastao do maksimuma pa su ti dva para farmerki sasvim dovoljna pod uslovom da ih peresh. Ali ti bi da ostavish utisak zar ne? Valjda si dovoljno "sazreo" da ne budesh rob modne industrije? Onda nemoj da prichash tako i o automobilima, potpuno je isto... Da je do namene, bio bi jedan dizajner i nista drugo. Sreca, pa nije tako zbog razlike u ukusima... :D
@carobnjak
Dvodelni (dvokraki9 A stub, sa širokim kracima (kao što je kod DS5), ne može da poboljša preglednost!
Široke centralne konzole, i minijaturna stakla, mi nikada neće biti jasni, pa zbog toga nikada neću kupiti takav automobil ;)
U pravu si, Superb Combi za manje pare, nudi mnogo više u svakom pogledu ;)
@Energy saver
navedi mi 5 ili vise modela B, C i D segmenta koji su po tvojoj meri, po bilo kojim ( tvojim) kriterijumima?
Jednostavno koje bi izdvojio u odnosu na konkurente?
@Energy saver
posto vidim da se ne razdvajas od VW-a mogu samo da zakljucim da si ogranicen i pristrasan, zar ne?
@carobnjak
Ne. Ali moja najveća trenutna želja je Široko TSI. Sve sto jedan auto takve namene za mlade treba da ima - ima.
Kad ga vidiš na putu prođe te jeza. To je lik koji on treba da nosi i ima ga.
Pored njega i uvek, audi i honda u prvom redu sivik.
A ovo drugo kad porastem.....
@energy saver,
Samo josh jedna stvar, pre nego sto odem...
Razmisli o Fiat Multipli i navedi mi njene mane u dizajnu a da nisu do vizuelnog utiska. Kladim se da neces naci nijednu zamerku u funkcionalnosti ali da ti se, sudeci po dosadasnjnem utisku, nimalo nece dopasti auto... "Ozbiljan" kao atribut je samo licni utisak i potpuno nebitan kao ocena autu. Ajnshtajn je bio pozitivni idiot od coveka a vidi sta je ostavio za sobom... Opusti se malo, uzivaj u bojama i oblicima.Konfekcija je tako dosadna... :D Mani se Korada, sad je ionako Djudjaro doshao u VW, sumnjam da ce ti se svideti bilo sta od njega a da nije VW Golf Mk1.
@Energy saver
pitao sam te za obicne modele ali ti ocigledno ne znas sta to znaci...
@Uros Cuore Sportivo
Multipla je imala promašen projektni zadatak, pa onda i sve ostalo.
Nije sprno ko je učestvovao u dizajniranju nečega.
Osnovno je projektni zadatak, koji ostavlja područije rada. Ne bojim se ja da će VW prihvatiti neke uvrnute novotarije. Najlakše se blesiti, ali je teško nešto skladno napraviti.