home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Opel nastavlja da unapređuje i usavršava svoju veoma uspešnu perjanicu, Insigniju. Spreman za 2012. godinu, Opel kruniše svoju ponudu dizel motora novim, dinamičnim i veoma ekonomičnim biturbo motorom.

Dvolitarski CDTI agregat ne samo da razvija snagu od 143 kw/195 ks i obrtni moment od 400 Nm, već limuzina sa četvora vrata, pogonom na prednje točkove i manuelnim menjačem troši svega 4,9 litara na 100 kilometara (emisija: 129 g/km CO2). Prema tome, Insignia sa dvolitarskim CDTI biturbo motorom je jedan od najekonomičnijih automobila srednje veličine. Od proleća 2012. godine verzije sa pogonom na sve točkove (AWD) moći će da se naruče sa supersportskom šasijom koja dolazi u kombinaciji sa prednjim vešanjem iz  modela Insignia OPC (Opel performans centar). Ovo vešanje se zasniva na podupiračima visokih performansi (HiPerStruts). To dodatno poboljšava voznu dinamiku. Štaviše, aktivna bezbednost Insignije je poboljšana zahvaljujući sistemima za pomoć vozaču.

Opelov vrhunski model: dobitnik nagrada i veoma uspešan

Od svoje premijere 2008. godine Insignia je osvojila oko 50 nacionalnih i međunarodnih nagrada, uključujući prestižnu nagradu “Automobil godine 2009”. Pohvale automobilskih stručnjaka se odražavaju i u konstantno visokoj potražnji: Opelov najbolji model je zabeležio prodaju od blizu pola miliona primeraka. U 2011. godini, Insignia je zabeležila visoke stope rasta na ključnim tržištima (uključujući UK, Rusiju i Tursku). U Nemačkoj je hatchback limuzina sa petora vrata nesporni lider u svom segmentu po pitanju prodaje. Opel se takođe može pohvaliti najekonomičnijim benzinskim motorom u srednjem segmentu, zahvaljujući Insigniji sa turbo ecoFLEX motorom od 1,4 litara i 103 kW/140 ks (5,7 litara na 100 km, 134g/km CO2). Najnovija tehnološka poboljšanja su osnova kontinuiranog uspeha najboljeg modela iz Riselshajma, a uklapaju se i u rastuću potražnju za vrednim dodacima.

Inteligentna biturbo dizel tehnologija

Vrhunac četvorocilindričnog komonrejl motora je sekvencijalni dupli turbo sistem sa dve faze punjenja. Ova tehnologija je do sada bila ograničena na svega nekoliko skupljih brendova. Međutim, Opel je sada čini pristupačnom za širi segment klijenata. Kupci imaju mogućnost da kombinuju novi motor sa pogonom na prednje ili na sve točkove (AWD). Insignia sa dvolitarskim CDTI biturbo motorom je dostupna u svim karoserijskim verzijama.

Novi dvolitarski CDTI biturbo motor od 143 kW/195 ks sa obrtnim momentom od 400 Nm je dizajniran da obezbedi posebno agilne, osetljive i glatke performanse prilikom ubrzavanja. Insignia limuzina sa pogonom na prednje točkove (FWD) i šestostepenim manuelnim menjačem dostiže brzinu od 100 km/h za svega 8,7 sekundi, a maksimalna brzina joj je 230 km/h. Sa potrošnjom od svega 4,9 litara na 100 kilometara, potrošnja goriva i emisija štetnih gasova (129g/km CO2) je veoma niska. Sve verzije sa manuelnim menjačem su opremljene tehnologijom Start/Stop (kreni/stani), što Insigniju čini jednim od najekonomičnijih automobila srednje veličine.

“U ovoj klasi snage i obrtnog momenta uobičajeni izbor su šestocilindrični dizel motori kapaciteta od oko tri litara. Zahvaljujući biturbo tehnologiji, manji motori razvijaju još veću snagu, a potrošnju goriva i emisiju štetnih gasova smanjuju za 30 odsto”, kaže glavni inženjer za Insigniju, Folker Šarf. “Ovo je odličan primer uspešnog “smanjivanja” u Opelu”.

Sekvencijalno punjenje osigurava glatko razvijanje snage

U Insignijinom inovativnom biturbo sistemu dva turbo punjača različitih dimenzija rade ili odvojeno ili zajedno. Opel je jedini proizvočač u konkurenciji automobila srednje veličine koji nudi ovaj sofisticirani sekvencijalni sistem turbo punjača u dizel motoru. Manji turbo punjač obezbeđuje veoma brzo ubrzanje pri malim brzinama motora. To znači da papučica za gas reaguje momentalno i sprečavaju se nepoželjni efekti kašnjenja turbine. Iznad 1250 obrtaja vozač već može da izvuče obrtni moment od 320 Nm, dok je pri 1750 obrtaja u minuti obrtni moment 400 Nm.

Pri srednjem broju obrtaja u minuti turbo punjači rade zajedno, s tim što veći turbo punjač vrši preliminarnu kompresiju usisanog vazduha, pre nego što se on potpuno sabije u manjem punjaču. Obilazni ventil pod konstantnom kontrolom prenosi deo izduvnih gasova u veći turbo punjač. Rezultat toga je da vozač uživa u moćnom ubrzanju. Pri većem broju obrtaja (od oko 2500-3000 ob/min) svi gasovi idu direktno u veći turbo punjač, održavajući nesmetan dotok snage pri većim brzinama.

Glavni cilj razvoja dvolitarskog biturbo CDTI motora je bio da se osigura brzo razvijanje pritiska vazduha za punjenje pri malom broju obrtaja u minuti i povećanje osetljivosti papučice za gas pri srednjem broju obrtaja. Vazduh motora je u savršenom skladu sa brojem obrtaja i potrebama dva turbo punjača različitih dimenzija. Pri malom broju obrtaja međuhladnjak sa vodenim hlađenjem, koji je povezan isključivo sa malim turbo punjačem, osigurava da mala količina vazduha ulazi direktno u komoru za sagorevanje. Pri srednjem broju obrtaja veći i jači turbo punjač dobija značajniju ulogu u dovodu vazduha. Njegov veći mlaz vazduha se hladi pomoću većeg, tradicionalnog međuhladnjaka. Opel je prvi brend automobila koji koristi ovakav “dvostruki sistem hlađenja”.

Opel je dodatno poboljšao ekonomičnost motora primenivši inovativnu Cleantech tehnologiju, koja kontroliše proces sagorevanja pomoću električnog sistema zatvorene petlje. Senzori instalirani na grejačima mere pritisak više od 100.000 puta u minuti, osiguravajući da motor uvek radi unutar optimalnog opsega koji obezbeđuje maksimalne performanse, kao i minimalnu potrošnju goriva i emisiju ugljen-dioksida. Treća generacija komonrejl sistema direktnog ubrizgavanja, koji funkcioniše pod pritiskom do 2.000 bari, prenosi gorivo do ultrapreciznih, piezoelektrično aktiviranih mlaznica, koje omogućavaju do osam ubrizgavanja po ciklusu rada motora. To osigurava veoma precizan proces sagorevanja uz minimalnu buku i emisiju štetnih gasova.

Zahvaljujući novom vrhunskom dvolitarskom biturbo CDTI motoru, Opel Insignia se sada može pohvaliti izborom od četiri komonrejl turbo dizel motora sa direktnim ubrizgavanjem snage od 81 kW/110 ks do 143 kW/195 ks.

Ponuda bez pandana u segmentu automobila srednje veličine

Dok je cilj poboljšanja sprovedenih u liniji Insignia u septembru 2011. godine bio prvenstveno smanjenje potrošnje goriva najprodavanijih modela (novi turbo ecoFLEX benzinski motor od 1,4 litara sa emisijom od svega 134 g/km CO2 i nova verzija motora od 118 kw/160 ks, dvolitarski CDTI ecoFLEX sa emisijom od svega 115g CO2), nove karakteristike koje se uvode početkom 2012. godine ukrasiće Opelovu perjanicu vrhunskim kvalitetom i tehnologijama. Novi dvolitarski CDTI biturbo motor je dostupan u svim karoserijskim verzijama Insignije – hatchback sa četvora vrata, limuzina sa petora vrata i karavan Sports Tourer. Klijenti takođe mogu da biraju između šestostepenog manuelnog  i automatskog menjača, kao i između pogona na prednje ili na sve točkove (sa zadnjim elektronskim diferencijalom za sprečavanje proklizavanja).

Vozna dinamika može dodatno da se poboljša pomoću opcionog mehatroničkog podesivog sistema šasije FlexRide. Ovaj nivo izbora je bez pandana u segmentu automobila srednje veličine.

Supersportska šasija sa podupiračem visokih performansi dostupna u svim modelima Insignia 4x4

Još jedna bitna inovacija za sve verzije Insignije sa pogonom na sva četiri točka je opciona supersportska šasija. Ova tehnologija, koja je ranije bila ograničena na vrhunski sportski model OPC (Opel performans centar) će od proleća 2012. godine biti dostupna širem segmentu klijenata. Paket uključuje mehatronički sistem FlexRide sa elektronski kontrolisanim sistemom prigušenja, sistemom kočnica visokih performansi Brembo i prednjim vešanjem sa podupiračima visokih performansi (HiPerStrut), koji nam je već poznat iz modela Insignia OPC sa 239 kW/325 ks, a koji dodatno povećava preciznost upravljanja.

Novi sistemi za pomoć vozaču zasnovani na radarima dodatno poboljšavaju bezbednost

Nisu samo karakteristike koje poboljšavaju performanse naglašene: aktivna bezbednost je takođe znatno poboljšana zahvaljujući novom sistemu radara koji je smešten iza prednje rešetke hladnjaka. Kupci Insignije sada mogu da se opredele i za funkciju Adaptive Cruise Control (ACC - podesivi tempomat). Ovaj novi sistem održava izabranu brzinu tokom vožnje, s tim što automatski prilagođava brzinu vozila uslovima na putu, kako bi se osigurala predefinisana razdaljina od vozila ispred. Dostupne su i druge funkcije u kombinaciji sa sistemom radara: Following Distance Indication (FDI – sistem za praćenje razdaljine automobila) vizuelno obaveštava vozača o razdaljini od automobila ispred; Forward Collision Alert (FCA – sistem upozorenja na frontalni sudar) daje vizuelne i zvučne signale koji upozoravaju vozača na predstojeći sudar sa automobilom ispred; Collision Imminent Braking (CIB – sistem za kočenje zbog mogućeg sudara) automatski smanjuje brzinu vozila ako se detektuje opasnost od sudara.

PR Opel

Foto: © GM Company



čitanja : 1812



Komentari

Pravi PR tekst, nema sta!
Automobilizam nije mesto za literarne bisere, drzite se cinjenica!

Autor carobnjak 23 Feb 2012, 13:07

@carobnjak
Cinjenica je da je ovo odlican automobil, pogodili su zelje kupaca a i potraznja ne jenjava a izasla je pre 4 godine. Performanse ovom Bi-Turbu su extra, enterijer takodje...auto godine i skoro pola miliona proizvedenih do sada. ;)
A tekst je odvala godine - prevodi ga neko ko ima dodir sa saobracajem jedino u vozilima GSP-a. ;)

Autor Orlo 23 Feb 2012, 13:36

@Orlo
nemam ja nista protiv Insignie, naprotiv! :)))
Moja zamerka je vrlo konkretna i realna! :)

Autor carobnjak 23 Feb 2012, 14:13

uvek bi pre uzeo insigniu nego pasata.

Autor bmw 23 Feb 2012, 14:15

powered by fiat

Autor ja 23 Feb 2012, 14:28

Jel ovo Fiatov 1.9 /2.0 twin turbo iz lancie delte?

Autor ilijapaun 23 Feb 2012, 14:34

"Osetljive" performanse???Treba da stoji "performanse koje se mogu osetiti".

Autor milan 23 Feb 2012, 14:42

Ovo nije Fiatov motor, već dorada motora koji je isao u Antaru/Captivu.

Autor Tu je svwe savwrseno 23 Feb 2012, 15:47

Sve ono što je "carobnjak" rekao na početku... ko da mi ne znamo da ovaj motor u Insigniji postoji već dve godine i da su ga sad samo malo doterali za novu sezonu.... mrzim PR.

Autor Autor Autor Autor Autor Autor Autor Autor Autor Autor Autor Autor Autor Autor Autor Autor Autor Autor Autor Autor Autor Autor 23 Feb 2012, 16:13

Ubrzanje je smesno za auto sa 195 konja i 400 Nm...

Autor loshmi 23 Feb 2012, 18:18

@loshmi
Tacno tako. Ja ocekujem neke boli glava cifre kad sta da vidim. :) Pa A4 2.0 tdi sa 170 ks dize 100 za 8,3, C220 za 8,4, A C250 za neverovatnih 7 sek. A ovi se diče sa ovim performansama? c c c

Autor McLaren 23 Feb 2012, 20:29

2.0 CDTI AWD sa 195 ks "startuje" sa 30.928? Kakva nevidjena povoljnost ...

Autor Regular 86-88 23 Feb 2012, 22:33

@McLaren
Vec si ranije komentarisao na ovu temu i evo opet objasnjenje od mene: Insignia je veca, teza i ima prednju vucu... ;)

@Tu je svwe savwrseno
To nije taj motor. Taj motor u Antari/Caprtivi je u stvari 2.2 dizel i pravi ga VM Motori koja radi dizele za Chevrolet Korea.

@Fiat Fanovi
Ovo je proizvod GM Powertrain oni su ga unapredili i napravili u nekoj od fabrika u Nemackoj ili Poljskoj, a izveden je tj. derivat JTD-a.

Autor Orlo 23 Feb 2012, 22:43

@Orlo
au, al nam ocita lekciju svima, svaka cast! :)

Autor carobnjak 23 Feb 2012, 22:52

@carobnjak
Znanje imanje...nema lazi nema prevare pravo u centar onoga oko cega se ljudi zbunjuju... ;)

Autor Orlo 23 Feb 2012, 23:02

Insignia teza od premijum vozila? Pa C250 ima oko 1,7 tone. Ovaj Opel nema vise od 1400 kg.

Autor McLaren 23 Feb 2012, 23:04

@Orlo
s tim sto ja nisam nigde tvrdio da je motor Fiatov!
Mene jos uvek kopka ovaj "literarno nadahnuti" PR tekst...

Autor carobnjak 23 Feb 2012, 23:10

Orlo
Pretpostavljao sam, a sada znam da ti je nadimak od starog vuka i legende Mice ORLOvica.. :)
Sad je definitivno..

Insignia: vec nekad rekoh.. Enterijer joj ne valja..

Autor Panchev9 23 Feb 2012, 23:12

@McLaren
Da ti kazem nesto ali nemoj nikom da kazes... ;) ...masu koju da proizvodjac u specifikaciji je u principu bez dodatne opreme, koja moze da poveca znatno masu. Insignia sa ovim motorom ima brat bratu oko 1.650 kg pa navise - veca je od C250 u svim pravcima (d/s/v) a to znaci vise lima a to znaci veca masa i da ne zaboravimo da ima prednji pogon...

Autor Orlo 23 Feb 2012, 23:16

@carobnjak
I mene je nasmejao tekst. Biser nad biserima. To ti je tako sa svim PR tekstovima - dobiju iz filijala na maticnom jeziku i onda plate prevodiocu da to odradi. Svaka cast pojedincima, oni su retki, ali uglavnom kada upisu jezike ne zanimaju ih mnogo automobili i bilo sta oko njih. Ne rade oni samo prevode PR tekstova auto kompanija, biseri znaju da budu i za druge stvari(sretao sam se sa prevodima uputstava) ;)
P.S. Sto se covece pronalazis u mom komentaru, nisam na tebe mislio... :)

Autor Orlo 23 Feb 2012, 23:20

Mene jedino nervira sto fiat ne stavi ove twin turbo dizele u Giuliettu, kad vec imaju tehnologiju

Autor ilijapaun 23 Feb 2012, 23:24

@Panchev9
I have been BUSTED*... ;)
*from Mythbusters

Autor Orlo 23 Feb 2012, 23:34

@Orlo
zato sto sam uvek na stand-by kad su "italijani" u pitanju! :)))

Inace taj motor i jeste Fiatov, naravno unapredjen,nastao u saradnji sa SAAB-om...

Autor carobnjak 23 Feb 2012, 23:34

@carobnjak
standby... :)
Ne znam da li se secas ovaj motor, doduse sa 190 KS, je imao prezentaciju 2009. godine u Insigniji pa su ga kako sam negde procitao zaustvili ugradnju zbog Saab-a kao on je dobio prvenstvo u GM-u ili tako nesto. Malo su ga pojacali i doradili u odnosu na onaj i tek sada ima pravu premijeru jer sada je krenula zapravo prodaja.

Autor Orlo 23 Feb 2012, 23:46

Orlo

1675 kg, evo ga kompletan test.

moto.rs/test_mercedes_c_250_cdi_204ks_4matic_auto._napredak_bez_kompromisnih_resenja-pc-10430.i

Autor McLaren 23 Feb 2012, 23:46

@McLaren
Da sve se slaze, i lepo si rekao gore da ima 1.6 tona. Taj testirani sa 4matic-om(dodatna tezina!) ima 1.675 kg(mada to treba uzeti sa rezervom jer su taj podatak uzeli iz dozvole a gore sam vec napisao zasto je skoro uvek auto tezi realno) toliko ima ova Insignia prazna BiTurbo - to sam siguran jer ona 2.0 sa 160 KS ima nesto malo preko 1.600 bio je neki test a AutoBild-u....

Autor Orlo 24 Feb 2012, 00:00

Bazna Insignia 1.6 je teska 1503 kg a C klasa samo 1485 (motor 1.8)!

@McLaren
Ali je zato C klasa skoro duplo teza od Fiata 500! :)))

@Orlo
tako da si ti opet u pravu!
Vise lima, vise kila ali MANJE EURA! :)

Autor carobnjak 24 Feb 2012, 00:05