home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Ferrari je otkrio novi hibridni sistem za svoje V12 automobile. Uz kontinuirani razvoj efikasnih i motora visokih performansi, Ferrari prvi put objavljuje i detalje o novom središnje postavljenom V12 hibridnom agregatu na Salonu automobila u Pekingu.

Dizajniran specijalno za naslednika modela Ferrari Enzo za koji je najavljeno debitovanje u javnosti krajem ove godine, Ferari planira isporuku novog hibridnog sistema koji će postaviti nove standarde u performansama, emisiji izduvnih gasova i uštedi goriva. Novi HY-KERS sistem ima dva električna motora povezana na baterije. Kako primarni električni motor montiran na menjaču šalje snagu na zadnje točkove, uloga sekundarnog elektromotora je snabdevanje energijom pomoćnih sistema automobila, uključujući servo upravljač, kočioni servo sistem, klima uređaj i on-board sisteme.

U stvari, Ferrari je razvio sedmostepeni menjač sa dvostrukim kvačilom koji je sastavni mehanički deo električnog pogona. Električni motor uparen sa jednom od dve osovine daje snagu preko jednog od dva kvačila u menjaču obezbeđujući trenutnu isporuku snage. Prilikom kočenja, električni motor  deluje kao generator pretvarajući toplotnu u kinetičku energiju za punjenje baterija. Postupak skladištenja hibridne energije i njene isporuke kontroliše namenska ECU jedinica pozajmljena direktno iz bolida Ferrari Formula 1. Ne samo da ECU kontroliše elektromotor, nego kontroliše i isporuku energije pomoćnim sistemima automobila. Ove dodatne komponente pogonskog sistema mogu povećati ukupnu težinu automobila, ali Ferrari tvrdi novi sistem koristi mnoštvo manjih i lakših materijala radi postizanja povećanja snage od 1,34 konjske snage za svaki dodatni kilogram težine hibridnog sistema. Rezultat ovog tehničkog čarobnjaštva je odličan. Prema Ferrari-ju, HY-KERS sistem postiže 40 odsto smanjenja emisije izduvnih gasova u odnosu na SUS motore sličnih performansi, a ostale performanse biće na nivou očekivanog, mada neće dostići one rezultate kao predviđene za novi model sa 920 KS snažnim motorom.

Pošto je ovo najnoviji Ferrari superautomobil, logično je očekivati odlične karakteristike novog HY-KERS sistema Vezujući se za sisteme iz Formule 1, odnosno koristeći najbolja rešenja iz Scuderia Ferrari F1 programa, automobil poseduje najsavremenije uzdužno i poprečno dinamičko ogibljenje, kao i upravljanje kontrolom proklizavanja i distribucije kočione sile preko naprednog menadžment sistema. Dolaskom do kraja eksperimentalne faze u ispitivanju ovog sistema, Ferrari  započinje razvojnu testnu fazu naslednika modela Enzo.

Izvor: Netauto.rs



čitanja : 1361



Komentari

Sa žutim crev(c)ima..
Još neki 2,0 diesel..

Autor Panchev9 25 Apr 2012, 11:01

Ovo je pravi odgovor na stroge ekoloske zahteve. A ne kao ostali, ubace manji motor i dve turbine.

Bas mi je drago sto Ferrari neguje NA motore i sto ce ih uciniti i dalje dostupnima :)

Verujem da ce ovaj sistem biti ugradjen i u buduci F12 GTO.

Autor nsx_bg 25 Apr 2012, 12:28

...bio i ostao...

Autor Nevernik 25 Apr 2012, 13:17