
Prilikom svetske promocije novog Volvoa V40 na ovogodišnjem Salonu automobila u Ženevi, govorilo se i o njegovoj (pro)terenskoj verziji.

Ta verzija će premijeru imati sledeće nedelje na Salonu u Parizu, ali se neće zvati XC40 kako se to do sada mislilo, već V40 Cross Country.

Ovaj model je inače proteklih meseci više puta snimljen bez ikakve maske, pa njegov izgled zato i ne predstavlja iznenađenje.

U svakom slučaju, V40 Cross Country je u odnosu na standardni V40 dobio povišeni klirens (za 40 mm), atraktivniji eksterijer (zaštitini elementi, izmenjeni prednji branik, pragovi, drugačija svetla za maglu, krovni nosači, novi alu točkovi...).


Prema nekim ranijim najavama, Volvo će ovim modelom pokušati da privuče kupce koji su razmišljali o Audiju Q3 ili BMW-u X1, a biće dostupan u verzijama sa 2WD i 4WD pogonom. Tačnije, pogon na sva četiri točka će biti dostupan samo u kombinaciji sa 2,5 litarskim T5 turbo benzincem sa 254KS i 400 Nm (od 0 do 100 km/h za 6,1 s, potrošnja 7,8 l/100km), dok će ostali motori biti na raspolaganju samo sa prednjim pogonom.

Ostali motori u ponudi biće benzinci T5 (2.0L sa 213KS) i T4 (1.6L sa 180KS), kao i dizelaši D4 (2.0L sa 177KS, potrošnja 4,4 l/100 km u verziji sa manuelnim menjačem), D3 (2.0L sa 150KS) i D2 (1.6L sa 115KS, potrošnja 3,8 l/100 km i emisija CO2 od 99 grama po km).
Svi imaju start-stop sistem i sistem regeneracije kočione sile.
Proizvodnja Volvoa V40 Cross Country u belgijskoj fabrici Ghent počinje u novembru, a planirana je godišnja prodaja oko 17.000 primeraka (od toga 50% u Evropi).
Ivan Mitić - Autoblog.rs
Odlican! I V40 je sam po sebi veoma zanimljiv, a ivaj ce biti dobra alternativa za Q3 ili X1.
@Dejan L
Nigde ne pise da je ovo CC.Uostalom i Passat je imao oznaku CC (Comfort Coupe) pa nije bio kabrio.
Odlican, ali bah! Jedino zamerka na to sto ne moze da se dobije pogon na sva 4 tocka u kombinaciji sa dizel motorima (ili bar sa najjacim dizelom).