
Nakon brojnih špijunskih slika nemaskiranih test primeraka nove, treće generacije Octavije, Škoda je danas konačno objavila komplet zvaničnih fotografija i detalje o ovom dugo očekivanom automobilu.
Dakle, Nova Octavia je četvrti model VW Groupe napravljen na novoj MQB platformi (Audi A3, Seat Leon i VW Golf VII), a takođe je veća i lakša od dosadašnje Octavije (predstavljene 2004. godine i obnovljene krajem 2008.).

Dužina Octavije III iznosi 4659 mm (+ 90 mm), širina 1814 mm (+ 45 mm), međuosovinsko rastojanje 2686 mm (+ 108 mm), zapremina prtljažnika je 590 litara, a težina automobila je u zavisnosti od verzije smanjena do 102 kg.

Škoda obećava i prostraniji enterijer, pa se tako navodi da putnici na prednjim sedištima imaju 8 mm više mesta za glavu i 39 mm za ramena, a putnici na zadnjim sedištima su dobili 73 mm više mesta za kolena i dodatnih 26 mm za ramena.

U ponudi će biti i DSG menjač, panoramski krov, sistemi Adaptive Cruise Assistant (ACA), Intelligent Light Assistant, Automatic Parking Assistant, KESSY (Keyless-Entry-Start-and-Exit-System)...
U paleti će biti benzinski (1.2L, 1.4L i 1.8L) i dizel motori (1.6 i 2.0 TDI) sa rasponom snage od 63 kW/86KS do 132 kW/180KS.

U vesti se ističe da Octavia III GreenLine sa 1.6 TDI dizelašem sa 81 kW/110KS ima prosečnu potrošnju goriva od 3,4 l/100 km i emisiju CO2 od 89 grama po km.



Kasnije će ponudu dopuniti i karavan, sportska RS verzija, modeli sa 4x4 pogonom, CNG varijanta, a verovatno ponovo i Octavia Scout.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Foto: Škoda / e15.cz / Moto.wp.pl / Life.ihned.cz / Autoforum.cz




trenutna generacija je ok, ovo je potpuni promasaj.
prednja maska sa ovakvim znakom uzivo, a i na slikama, izgleda jadno i ocajno, vidio sam rapid, i to tisuce komada jedan kraj drugog.
drugo, zadnja svjetla a6 stariji model. jadno
trece, unutrasnjost prosli model pasata. isfurano.
cetvrto, volan. seat. nepase sa skodinim znakom, nikako.
katastrofa
Fino deluje.
Stopovi ko A4 stari.
Ali sve u svemu jako pristojno i fino za Skodilaka.
Ovo mi je za Skodu odlicno, ali mislim i da ce cena da bude mnogo vise nego sto treba da bude.
Sam rep je malo prošli Audi A6, malo 407, malo Merc C klasa.
Karavn će da pokida tek
Sve mi se dopada osim farova za koje se nadam da uživo izgledaju bolje. Šteta što se nisu ugledali na Superb, a čak i Rapid (po meni) ima lepše.
@ Predrag
Bas naprotiv. Farovi na Superbu su bas ruzni. Ipak su ovi morali da se malo razlikuju od Rapidovih. I uspesno je napravljena razlika. Oni imaju klasican, pravougaoni dizajn, dok su ovi prelomljeni. Ipak je Oktavija makar za klasu iznad Rapida, i zasluzuje lepse farove. Inace, sve ostalo je ok.
@Dejan L
Sta bi sa onim tvojim prorocanstvom od 4.77, 4.76 m duzine Octavie, i nekim pricama da ce Octavia biti neki karavan i nesto si spominjao Superba kao on ide navise? Nesto ne stima?
@carobnjak
Pekinska novinarska patka o duzini 480 cm i rast u naredni D-segment, lepo ti ja rekao da nema sanse da bude od toga nista kao i da su one dimenzije sa onog ceskog sajta tacne... a ti mi nisi verovao... ;)
Orlo
U pravu si za dimenzije, ostaje octavia u klasi, mada sam i ja mislio u nekom trenutku da bi mogla otici klasu iznad, ali onda bi morao odmah na scenu novi superb jer bi imali 2 predstavnika u istoj klasi.
Skoda ovim modelom igra na sigurno, dosta inspiracije u audijima predhodnih generacija, A4 oblik karoserije, A6 zadnje stopaljke i u enterijeru dosta toga iz vw kuhinje, svidja mi se sveukupno, opet ce povecati prodaju sa ovim modelom. Ako se cena ne bude bitno korigovala eto brige za konkurenciju. Ali da sacekamo prvo cene.
Spektakl je izostao, Škoda nastavlja "igru na sigurno", lično mi je sasvim OK, dužinom izlazi iz kompakt klase, i samo zbog toga bih pre Golf VII / novi Leon, jer mi 40-ak cm viška u ovom slučaju stvarno ne treba. Mislim da će biti dobar flotni auto.
Za Skodu je odlicno, videcemo koliko ce to biti para.
Deluje mi kao hibrid, otpozadi a6/407, s preda Rapid.
Unutra lici na SuperB..
Neko gore odvali da ce ovo da pocisti "Akorda"... :) ha
Ovo nije na nivou Golfa 6. :) Kada imate para kupujete Golf, kada imate manje, kupujete Octaviu. Imidz nula!
Једна од успешнијих Фолцикиних креација. Само ценовно да га не исфорсирају а изгледа да раде на томе.
никке
Свраћај мало чешће па
ћеш се сит исмејати овде. :) Била је својевремено једна озбиљнија екипа забављача, сада је само ужи састав остао, али су зато прилично активни! :))
Odlicno je ispala, sveze. Jedino se nadam da ce ubaciti elektronsku rucnu, i zadrzati pregrade za sitnice kao i stari model, po cemu mi je najfunkcionalnija.
Zaista lapo, nema šta. Sve, pa i više, što se od porodične limuzine očekuje.
@Sony: Golf je naravno dobar, ali precenjen i premalen za prosečnu porodicu sa dvoje dece.
dobar auto za firme i nase drzavne "funkcionere" , ali nista vise od toga.. dosadan, kockast i vec vidjen na vise modela. seat, skoda, vw - zar je bitno vise kako se koji zove?
ove stopaljke su PRESLIKANE sa a6 prethodne generacije. ali nije ni to lose, sad ce dacicevi ljudi da se voze za manje para a tripovace audi a6-icu. taman da i sledeca generacija superba uzme stopaljke od prosle a8-ice i bog da vidi nas srbe! :)
Solidna, stavise lepa. Tacno je da nije originalna ali to kupcima Skode sigurno ne smeta. Samo da ne odvale neku besnu cenu.
Ja sam prijatno iznenađen novom Oktavijom. Ona je flotni auto i, kao takva, prodavaće se i dalje odlično. Sad su doveli u red i proporcije pa konačno izgleda kao prava limuzina a ne kao nešto između sedana i liftbeka.
@Orlo
bolje cuti, ti si verovao novinarskoj struji da ce Octavia biti HB velicine Golfa... :)
@Damko
Bilo je sasvim jasno da nece menjati dobar i proveren recept, a kamoli da ode na mesto drugog modela u ponudi. Kada je bio onaj koncept Vision D ja sam bio ubedjen da ce biti i HB verzija, ali izgleda da od toga nema nista, ostace na starim osnovama... mada nikada nije kasno. ;)
@carobnjak
A tu si znaci tico... ne to nisam verovao po pricama novinara nego na osnovu koncepta... :P
Sirotinjska limuzina ali po skupa. Ili poskupela, čitaj kako hoćeš. Sa ovim će VW da pukne po šavovima, počinjući teoriju Fiata, od jednog auta napraviti 100 modifikacija. Znači ova je najgora MOB varijanta. Možda Rapid bude još gora na kraju krajeva.
Ovde mi je najveći plus što je konačno dobila skladne proporcije , a ne kao prethodnice , minimalan međuosovinski razmak + oooooooogromni zadnji prepust-odvratno.
Sam dizajn je sasvim OK , ne obara sa nogu ali pretpostavljam da će biti dopadljiv većini...
Uglavnom palac gore ili što bi rekli Like ;)
Pa normalne proporcije su ono po čemu su inače nemačka vozila naklonjena.
Valjda je i normalno da prednje krilo bude duže od zadnjeg, a ne kao kod nekih, zadnja polustranica (krilo) i prepust kao prikolica.
Oktavija 1 i 2 je možda zbog stare platforme trpela mali nesklad u odnosu na ostale VW modele, a sada je ta priča prošlost.
Biće ovo direktorski auto za mala i srednja preduzeća, policiju (načelnike) i ponekog poslanika koji se ne snađe kao neki što voze A8 i S
finoo samo ... fali tu puno toga nekako mi je nedorecena u unutrasnjosti, jednostavno, siromasna ... iskreno ocekivo sam malo vise .. ali et.. cijena ako bude kao što se prica puno veca u tom slucaju bi ce promasaj i to veliki ..
"Tekući Superb Combi ili nova Octavia Combi?"
Koliko znam, zaista "masno opremljen" superb combi 2.0 TDI od 140 ks ( busines ambition ) košta 21.500 i teško da će nova octavia combi moći bilo čime da se meri sa njime. Biće octavia skuplja, barem realno posmatrano, po opremi i ponudi prostora, pri čemu će oba vozila da nude isti "luksuz", tj. luksuz škode ( koji je meni OK, a oba će da budu isto i "avangardna"
Sasvim OK i umereno izgleda, ne sumnjam da ce biti bestseller kao i sve Oktavije do sada. Da biram agregat za sebe to bi bio 1.4TSI ili mozda 1.6TDI
Deluje kvalitetno ali kao neki mutant stilova. Nikako ne mogu da stvorim jasnu sliku...
Hvala svima koji su me posle teškog radnog dana iskreno nasmejali.. ;) :)
Octavia: čekam cene.. Ako su one cene Rapid-a u Sloveniji "tačne", onda nisam optimista..
Boleslavci: večita inspiracija za humor.. :)))
Ne valja i kada se pohvali Ostavija.. A lepotica kao Ketrin Danev i Sofija Loren( ali u sedamdesetim godinama života)..
Ponavljam: pogledajte cene Rapid-a u SLo.. Ono debelo ne valja!
Kakav udarnički dvojac..
"Bazna Fabija" s' opremu kao Tavrija i "TSI lanac" koji pevuši ujutru, pa je onda sve moguće( da se zažmuri na oči)..
Ali pojavi se i treći.. I to sa motorom 1.8TSI koji je u Octavia-ji čest koliko i čvarci od ribljeg mesa..
Ovi Škodavci kao i Wagenovci ujedaju kao osovi čim neko nešto kaže protiv iste.
Kad pročitaš sve ove hvalospjeve (uz ocrnjavanje drugih) pomislio bi da je Škodi jedina dostojna konkurencija Rolls Royce i to samo Phantom
Ja koliko gledao npr. Octaviu 2 ne mogu naći to vaše očaravanje tim autom.
Znači kad se gleda bez emocija i favoriziranja (lično nemam omiljenu marku a vozio sam svašta)
Prvi utisak
1 .izgled izvana- nit smrdi nit miriši uz katastrofalne proporcije
2. izgled unutra i kvalitet-solidan
3.prostranost naprijed-dobra
4.prostranost nazad-prosječna
5.gepek-fantastičan
6.motorizacija -dobra
7.imidž-prosječan
8.tehničke inovacije-skoro pa ništa
Znači Octavia bi bila moj favorit kad bi tražio auto sa ogromnim gepekom , izgled i rafiniranost apsolutno nebitani, a uz to , da sam odrasto na priči da je švabo , švabo a u Škodi je sve od Fauveja i da su dijelovi jeftini da ti ih skoro džabe dijele.
Ali pošto mogu pogledat malo dalje od nosa...
Uglavnom Škoda je samo jedna prosječna marka i ništa više od toga...
@Dejan, pa golf 7, preko mobility-a ide na 17.000e a za kes 18.000, tako da bilo bi lepo da je oktavija malo niza sa cenom, ono sto me raduje da se pomeraju paketi opreme, do sada je bila jako siromasna sa opremom i samo elegance je imao koliko toliko potrebnih stvari, sada to postaje ambient, a elegance ce imati jos par novina.
@Djordje, meni se bas to i svidja kod oktavije, osvezena spolja i blago unutra, a tehnicki zadovoljava i udbonoscu, motorizacijom, prostorom. Odlican automobil za porodicu, i velika prednost sto nije zanimljiv lopovima.
To za krađu je bilo nekad , sad je itekako vruća roba , bar ovde kod nas u Bosni , zajedno sa braćom iz koncerna.
A to mo je oduvjek bio najveći minus VW grupe.
@ Rade 12 Dec 2012, 01:14
Ima reklama i ovde, na Blogu, Golf VII 1.6TDI za 18.000€, sa fusnotom, koja objašnjava da je to uz Porše finansiranje. Redovna cena za keš je 19.000€.
U svakom slučaju cena oktavije će u velikoj meri uticati na broj prodatih primeraka.
8.tehničke inovacije-skoro pa ništa
haha
ova oktavija kipi od inovacija, skoro pa sve je novo, i šasija i unutrašnjost...
pljuvači - šta vi vozite? a šta bi voleli da vozite?
dobra je ocvtavija auto , za jrdnu skodu to auto je super , vozio i jednu i drugu a ova treca izgleda najbolje do sada , passat po povoljnijoj cjeni , nema zamjrke sem jos uvjek malog medjuosovinskog razmaka koji je i dalje ispod 2,7m , siroka je haos , u odnosu na prijasnje , ovo je za oko kuce auto ipo
@pero
Koju je to Škoda izbacila inovaciju očiju ti, a da već nije pretstavljena u Audiju i VW-u?!
Sem dvostrukog otvaranja vrata na Suprebu , ja se slabo čega sijećam.
Tako prije nego što lupiš , provjeriš neke stvari.
A konkretno vozim Seata , ali mi Škoda nije nikako životna želja i ostvarenje snova.