
Maskirani prototip novog sportskog Clia RS je krajem juna prošle godine prvo predstavljen na događaju Goodwood Festival of Speed, zvanična premiera predserijskog primerka je zatim održana krajem septembra na Sajmu automobila u Parizu, a sada evo i zvaničnih slika definitivne, serijske verzije ovog malog sportiste (slike su inače sa konfiguratora sa sajta belgijskog uvoznika Renaulta).


Podsećanja radi, pod haubom je 1,6 litarski četvorocilindrični turbo benzinac sa 200 konja pri 6000 o/min. i 240 Nm obrtnog momenta (pri 1750 do 5600 o/min.), u paru sa EDC menjačem sa dvostrukim kvačilom, dok se za potrošnju goriva navodi da je smanjena za dva litra u odnosu na prethodnika.
Novi Clio RS (težine 1279 kg) od 0 do 100 km/h ubrzava za 6,7 sekundi, a može do maksimalnih 230 km/h.


U paketu su i aero body kit, alu točkovi od 17 inča (opciono će biti dostupni i od 18 inča), sportski podešeno ogibljenje (opciono i Cup šasija), sportski izduvni sistem, jače kočnice (diskovi 320 mm) i doterana unutrašnjost (sportska sedišta i volan, alu pedale...).


Narudžbine za 2013 Renault Clio RS će po ranijim najavama početi da se primaju 14. februara, a biće dostupan u pet boja: Glacier White, Platinum Grey, Deep Black, Flame Red i Sirius Yellow.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Foto via Blogautomobile.fr
Spreda katastrofa, otpozadi solidno izgleda. EDC promasaj veka, nije ovo auto za bakute do pijace, pardon, postao je.
Kakav mu je ovo menjač? Mehanički bez kvačila. Tako nešto je bilo nekada na A klasi. Doro za vožnju i brzo šaltanje.
@West Racing
Ovo je automatski menjac sa dva kvacila, a to sto je imala prva A-klasa bio je robotizovani menjac...
Ovaj branik napred ga uopste ne cini agresivnim sto je jako cudno. Lep je ali samo shminka.
Orlo imala je A klasa sa mehaničkim menjačem, ali bez kvačila. Sve se vozi isto samo ne stiskaš kvačiko. i lepo osetiš kako menjač mehanički ulazi u brzinu. Malo čudno ali prelepo kad navikneš, kočiš levom nogom a šaltaš klasično kako ti odgovara, samo ne stiskaš kvačilo!
Pogledaj sliku. I ovaj RS ima potpuno klasičnu ručicu menjača, samo nema pedalu kvačila! Ako je to ko što mislim, biće pravi pogodak, kakav DSG i slične gluposti na mala kola.
Odvratan iako mi se obični sviđa,nimalo dostojan prethodnika...
@West Racing
Znam sta pricam, robotizovani menjac je vrlo slican klasicnom menjacu - manuelnom - s tim da "viljusku" u menjacu pomera elektronska jedinica i spaja i razdvaja spojnicu i naravno nema pedalu kvacila - tako je bilo kod MB A-klase, kod Renoa, Easytronic kod Opel-a itd... i da, nema konvertor obrtnog momenta kao klasican automatski menjac...
Ovo je menjac koji je potpuno automatski (kao i svi nema pedalu kvacila) - ima dve spojnice u menjacu zarad brze promene prenosa i naravno svaka spojnica je vezana sa odredjenim nizom brzina...
тома
Боље дирни Мерцедесовцима у нервни систем тј. у фабрику камиона него да им дирнеш у Рено тј, у само срце!! :)
А сад мало о овом малцу. Не пише тежина, штета, али 200 коњића је респектабилно на ову каросерију. Мени су французи одувек били убедљиви у категорији градских зуја, почев још од легендарног 205гти па Рено5турбо...мислим да је и овог малца потерати друмовима царским прави зез! :)
Lep jeste, to stoji, nikad to nisam sporio, ali neki propusti poput neofarbanih delova, nelakiranih delova oko kedera, nepreglednost unazad i glupa plastika...
U performanse ne sumnjam , pošto su u ovoj klasi Francuzi derači guzova od vajkada , ali izgled tanak , tj. ni blizu na šta nas je navikao Renault Sport , posebno prednji dio , k'o što rekoše kao da je GT Line a ne RS , šteta...
Svi ste se koncentrisali na izgled, a izgled i običnog Clia je odličan, bolji uživo nego na slikama... Još ga vizuelno preterano budžarati bi bilo stvarno preterivanje.
Vozio 0.9tce, 90ks, ide k'o nenormalan, prava zujalica. Mogu misliti kako tek ovo čudo ide!
Stari Clio vam se više sviđa? Pa ovo je poboljšani stari Clio!
Što se tiče motora u Mercedesu koji je Renoov, ima li šta bolje za obe firme? Red Bull Racing sa Reno motorom osvaja treći put zaredom F1 šampionat, prvi su i treći put kao konstruktori, Reno na trećem mestu po broju osvojenih trka ikada, Mercedes četvrti, (npr. BMW je 8-mi, a u Srbistanu obožavanog VW - nema). Valjda se zna gde se tehnologija stvara i proverava.
Reč kupaca je da je Renault-Nissan Alliance prodao 8 miliona vozila 2011 u svetu, pa je na četvrtom mestu u ukupnoj prodaji - svidelo se to nekom ili ne.
Ад ... све се слаже што се техничке стране приче тиче, неспорно, било би срамота да је спорији и лошији од старог РСа ... али брате, не да је ружнији него просто вређа фанове, ко да се не сећају како су ранији РСови изгледали
Uvek se slatko osmehnem kada procitam neku komparaciju vozila/tehnike/mehanike F1, WRC, DTM, WTCC, BTCC itd sa komercijalom odnosno vozilima koja se prave da budu sto jeftinija, u sto vecem broju i da donose sto vise profita proizvodjacima... sta ti je marketing... :)
Orlo, pa o tome se i radi, na primer, po jednom automobilu, najvise zarade VW i BMW od svih svetskih kompanija, a sve kompanije se trude da sto jeftinije naprave auto, a da ga sto skuplje prodaju.Kada je rec o tehnici, motor 1.5 dci u Dusteru, uparen sa Nissanovim pogonom,multilinkom pozadi je tehnicki naprednije resenje od
npr Tiguana sa 1.4 tsi sa prednjim pogonom , a jeftiniji je duster za 10 000 eura(toliko vas kosta par bezbednosnih uredjaja i par displeja vise, malo ukrasnih lajsni)
Pa i ja se smejem kad pročitam da se tehnologija ne prenosi na niže kategorije proizvoda nego valjda zauvek ostaje u F1, ili jednostavno, negde nestane, zaturi se. Vozila nisu ni približno ista, ali tehnologija napreduje, pojeftinjuje i deo toga silazi u masovnu proizvodnju, pa tako i u npr. 0.9tce motor. Ako neko misli da Reno ili bilo koji proizvođač stečena znanja, softverske i druge alate o npr. sagorevanju, ubrizgavanju i slično koristi samo da napravi par motora za bolide, grdno greši. Prosto, novac od reklama pokriva i razvoj, a stečena tehnologija vremenom pojeftinjuje i prilagođena drukčijim proizvodima silazi u mase.
Evo i linka za 0.9tce https://www.youtube.com/watch?v=i7cKBoRiTRE.
@bobo
Nemoj da mi zameris ali ti ocigledno ne znas sta je to mulitilink niti kako to izgleda a ponajmanje da se takvo slanjanje zadnje osovine ne nalazi na modelima/automobilima namenjenim sirokim masama i koji su low cost/best buy proizvodi... Duster nema multilink, to sto si ti procitao da je preuzeo od Nissan-a jeste sistem 4x4 pogona...
@Ad
Naravno da se primenjuje, ali sa odredjenim i znacajnim zaostatkom i naravno u "dozama" koje ne mogu znacajno i revolucionarno promeniti odnosno unaprediti motore SUS i ostalu mehaniku i stvoriti nekakvu prednost u odnosu na druge proizvodjace, a osim toga nije adekvatno porediti modele u auto sportovima, ne racunajuci F1, koji slicnost sa modelima iz masovne proizvodnje imaju samo sa izgledom karoserije a da ne pricamo o ceni jednog primerka...
@West Racing
Bilo je price u Top Gear-u o tom menjacu bez kvacila, kada su pokazivali kako se paralelno parkira taj auto na uzbrdici. - NIKAKO.
Orlo,zato Dacija i jeste fenomen jer u verziji 4x4 1.5 dci ima multilink,6 brzina,110 dizel konja,teska je samo 1200kg, ima klimu, ABS,4 airbaga, cd mp3 sa komandama na volanu, veliki prtljaznik, a sa elektropaketom i ESP kosta 15000, ima dobre terenske karakteristike Quaskaiev pogon,trosi 5 l ima 3 godine garancije...i ne zameram ti nista osim sto se ne informises pre nego sto napises da ne znam sta je multilink i neke fraze tipa low cost ne stavljaju...bla bla
@bobo
Upravo tako , Duster 4x4 ima potpuno nezavisno zadnje viješanje a evo i slika neka se neki informišu...
http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/74968_10200455262932437_136189175_n.jpg
To sto Duster 4x4 pozadi ima je nezavisno oslanjanje sa nekoliko veza tkzv. "ruka", i to je veoma pojednostavljen sistem i efektivan za 4x4 ni priblizan sistemu multilink koji koriste skuplja vozila ali i Qashqai sa koga je navodno po nekima preuzeta zadnja osovina... jedino sto ih vezuje jeste broj veza izmedju tockova i karoserije, kompleksnost ni priblizina...