home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Pod nazivom EMP2 (Efficient Modular Platform 2), PSA Peugeot Citroen je predstavio modularnu platformu namenjenu širokoj paleti vozila, od hatchbacka, limuzine i kupea, do karavana, kabrioleta, monovolumena i SUV modela.

Naravno, reč je o francuskom odgovoru na MQB platformu grupacije Volkswagen. PSA najavljuje da će plaforma EMP2 biti upotrebljena za vozila iz C i D segmenta kao i da će pokriti oko 50 odsto modelske ponude ove grupacije. Prvi automobili koji će biti predstavljeni na ovoj platformi biće novi Citroen C4 Picasso i Peugeot 308.

PSA tvrdi da je platforma EMP2 u proseku lakša za 70 kg od platforme koju zamenjuje, što garantuje smanjenje emisija CO2 od 22 odsto. Za pretpostaviti je da se radi o računici automobila C segmenta.

Hibridni sistem sa komprimovanim vazduhom

Uz novu modularnu platformu, grupacija PSA je predstavila i hibridni pogonski sistem sa komprimovanim vazduhom, prigodno nazvan Hybrid Air. Ovaj sistem kombinuje benzinski motor i automatski menjač sa hidrauličkom pumpom i motorom koje pokreće komprimovani vazduh.

Prvi prototip nove vrste hibridnog pogona, ugrađen u model C3, pokazuje da su benzinski motor, menjač, hidraulička pumpa i motor pokretan komprimovanim vazduhom smešteni u prostoru motora (napred), a komprimovani vazduh je u cilindričnom rezervoaru smeštenom između prednjih sedišta.

Sistem Hybrid Air može da radi na tri načina. Prvi je onaj kod koga se isključivo koristi benzinski motor. Tu je i način vožnje uz kombinaciju benzinskog i pogona na komprimovani vazduh i na kraju način rada bez štetnih emisija (ZEV).

Komprimovani vazduh u rezervoaru u druga dva načina rada pokreće hidraulički motor koji je povezan sa menjačem, čime se snaga prenosi na pogonske točkove vozila. Hidraulička pumpa zadužena je za punjenje rezervoara komprimovanog vazduha, a to se odvija prilikom usporavanja i/ili kočenja.

Grupacija PSA navodi da novi hibridni pogonski sistem Hybrid Air nudi 45-postotnu uštedu goriva u gradskoj vožnji (u odnosu na benz. motor), s obzirom da se vozilo kreće na komprimovani vazduh 60 do 80 posto vremena, pri brzinama do 70 km/h.

Hibridni sistem Hybrid Air svoju će premijeru imati 2016. u modelu iz B segmenta. Poređenja radi, navedeno je i da bi ovaj hibridni sistem, da je ugrađen u aktuelni Peugeot 208 ili Citroen C3, obezbedio prosečnu potrošnju od 2,9 l/100 km uz emisiju CO2 od 69 g/km.

Izvor: Autonet.hr



čitanja : 1778



Komentari

"PSA tvrdi da je platforma EMP2 u proseku lakša za 70 kg od platforme koju zamenjuje, što garantuje smanjenje emisija CO2 od 22 odsto".
Ko je tu lud? 70 kg manje "nosi" smanjenje emisije CO" za 22%?
Nije me briga za "emisiju", ali samo neka ova platforma SNIZI CENU vozila bar za 2,2%... I malo poveća komfor ...
Mada, čudno je, na čemu će ( ove godine ) da rade "redizajn" modela 5008 ) najavljen za novembar )? Na "staroj platformi" i sa istim Wb ( da bi bio samo "redizajn" )? A pre toga će ( po najavi ) da se pojavi novi C4 pikaso na novoj platformi ( sa produženim Wb, kako je najavljeno )? Ima li tu neke logike?

Autor Moron 23 Jan 2013, 15:49

Siguran sam da ce "drugmirko" imati sve odgovore... :)

Autor carobnjak 23 Jan 2013, 16:39

o, baš me raduje, dragi autoblog, da ste našli obe vesti, koje sam spominjao jutros u članku o VeLV... :). ima još jedna o njihovom plug in hibridu, isto od jućer, al nema veze... nije toliko "zvanična" ni toliko bitna, ko te tri. :))

eh, moron... nemoj se uzbuđivati... to se desi, kad moraš dugačak press release stisnut u par redova a ipak reć sve bitno... ;) :).

platforma je nova, bolja, čvršća, kruća, jednostavnija, lakša i prilagodljiva preko više segmenata! ...i nema veze sa onom na kojoj su napravljeni sadašnji auti: C4 no1 i no2, 308, RCZ, DS4 i 5, Berlingo, oba Picassa, 3008 pa tako i Pug 5008! svi ovi su napravljeni na PF2 platformi, koja je prvi put "zvanično" upotrebljena na Peugeotu 307 (iako mislim, da je to samo iznimno modifikovana platforma Xsare i ZX-a... ali nisam siguran, pa o tome neću previše glasno :D...)

ova ovde je kompletno nova, u svim osobinama i prilagodljivosti slična MQB platformi, koju si je nedavno napravila Wagina i zbog koje je novi Golf fakat respekta vredan auto, čak i za nas "hejtere"... :).

novi Pikasso je napravljen na toj novoj platformi a pojavit će se prije redizajna 5008-ce, jer mu je "red" za zamjenu...
a redizajn 5008-ce, će normalno radit na staroj platformi, jer će na novu "selit" tek njegovog nasljednika. WB kod je kod cele stvari nebitan... 5008 ima takvog, kakvog ima a na ovoj novoj se može "proizvoljno" mjenjat po potrebi auta, koji se na njoj radi (pogledati video)...
a smanjenje CO2 emisija će se, pored smanjene težine (70 kila je odprilike, ko da u autu konstantno voziš još jednu odraslu osobu; auto ziher ždere više), dostić i sa aerodinamički optimiziranim protokom vazduha ispod platforme i mogučnošću regulacije protoka vazduha kroz hladnjak i motorni prostor (ponovno, pogledati video)... od tu tih "očekivanih" 22% smanjenja potrošnje i ispusta...
da će platforma snizit troškove, sigurno je! ...hoće li snizit cenu novih vozila... sumnjam! nisam gledao, jer me VW ne zanima ali... debelo sumnjam, da su cenu novog Golfa drastično snizili, jer jim je zbog nove platforme proizvodnja jeftinija... ak već što, onda su zbog nižih troškova digli svoj profit... :)). mislim, da će i ovde bit tako!

Autor drugmirko 23 Jan 2013, 17:31

Reno je prvi na svetu na 1 platformi napravio 6 karoseriskih oblika. A sad ceo svet ne samo da pravi na 1 platformi, vec vise proizvodjaca koristi isu platformu. Kao nap fokswagen, skoda, seati, audijevi...

Autor Slavko DM 23 Jan 2013, 17:33

Nije auto samo imati ram, nego i uskalditi sve komponente koje idu u taj ram. A to PSA vec duze vreme ne ide od ruke. Njiam su rdja i udobnost najmanji problemi.

Autor Fordovac 23 Jan 2013, 18:06

Koji ste vi likovi i koja je ovo vest! Modularna platforma je izraz žvaka koja je namenjena propagandi. Šta su ove dosadašnje platforme bile nego modularne?

Autor West Racing 23 Jan 2013, 19:27

West Racing
pa nisu bile za sve modele unutar kuce sto ce sada biti slucaj

Autor carobnjak 23 Jan 2013, 19:31

verovatno ce koristiti patent onog lika iz MDA automobila na komprimovani vazduh sto je odlican izum i resenje

Autor sinkee 23 Jan 2013, 19:33

Ovo je dobra stvar, doduse malo unapredjena, samo sto su to i do sada radili svi, samo nisu imali fancy ime takve platforme za javnost... stvara se poseban "brand", kako sam citao, sto ima pozitivan uticaj kod kupaca i stvaranje imidza, tako su nastala mnogo zvucna imena, i mitovi o njima, i koja su forsirana u javnosti poput: TDI, quattro, TSI, FSI, JTD, MQB, EcoBoost, FlexDoors, Ecotec, City Safety, Pre Safe itd... ;)

Autor Orlo 23 Jan 2013, 19:37

Orlo
a jel su to nazivi za platforme? :)

Autor carobnjak 23 Jan 2013, 19:42

@carobnjak
Da... ;)

Autor Orlo 23 Jan 2013, 19:50

Sad sam provalio, EMP2 moze samo za C i D segmenta, a MQB i za B segment pored ranije spomenuta dva... ovo mi je malo cudno kazu da su ustedeli 70 kg samo na platformi, obicno kada izadje novi model oni (proizvodjaci) se hvale kako su skinuli masu celog auta za negde u proseku 50-100 kg a ovi samo su na platformi zakinuli 70... onda ako smanje na ostatku karoserije i delova jos neko kilo onda ce napraviti malu revoluciju na buducim modelima ili je ovo samo dobar marketing...

Autor Orlo 23 Jan 2013, 20:00

Orlo
eto vidis da nije isto...
Ti provalio a neki kad ce, ne znamo... :)

Autor carobnjak 23 Jan 2013, 20:02

@carobnjak
Ej nemoj da vredjas... bio sam ubedjen da iste segmente pokrivaju obe platforme, ali sam procitao da MQB moze i za jos manja vozila da se koristi, pa sam zato rekao da sam to provalio, ne da sam sada ukapirao foru oko platformi...

Autor Orlo 23 Jan 2013, 20:26

Orlo
ma ok, nije mi namera da vredjam, vec da te pohvalim da si bolji od ovih gore...
Orlo je moj drug! :)

Autor carobnjak 23 Jan 2013, 21:10

@Orlo

budući, da je "modularnost" EMP2 platforme u osnovi jednaka MQB platformi (obe su variabilne u vidu dužine, širine, Wb-a, velićine kotača i broja sedišta), verovatno bi i EMP2 mogao u B segment... ali za segmente ispod C su podpisali ugovor, da će radit aute na zajedničkoj platformi sa GM-om...
a sam "koncept" platforme je poprilično nov... za sad postoje samo te dve takve i 100% sam, da će u dogledno vreme svi imat slične... ali do sada to nije imao još nitko.
odnosno... ako se dobro sećam, nešto slično je prije nekih 20 godina pokušavao Fiat sa Bravom, Cromom, Puntom i klonovima... ali ono je bilo pre rano pa je jedini rezultat bio, da su svi bili podložni istim greškama, jer su se "prenosile" s platformom...

Autor drugmirko 23 Jan 2013, 21:36

@carobnjak
Pogresno razumeo...
Pozdrav! :)

Autor Orlo 23 Jan 2013, 21:37

drugmirko
I dalje ne razumem, c4 picaso i 5008 bi u osnovi trebalo da budu "klonovi", a ako novi picaso i redizajnirani 5008 urade na novoj i staroj platformi, ovaj drugi će biti skroz aerodinamički "retardiran" ( ako se doslovno prihvate prednosti nove platforme ), a verovatno i manje komforan ( jer su rekli da će picaso da dobije i veći Wb ). To bi bilo kao da PSA sam sebi puca u nogu, jer ne vidim ko bi kupovao redizajnirani 5008

Autor Moron 23 Jan 2013, 21:50

@drugmirko
Nisam video tu mogucnost na snimku, da sirina moze da se menja, samo Wb, i naravno elementi zadnjeg oslanjanja, moze da bude multilink ili polukruta osovina... oni su skoro rekli da ce raditi zajedno MPV u C-segmentu sto moze da znaci da ce biti na ovoj platformi, mislim bilo bi najlogicnije zbog nepotrebnog ulaganja posebno za te modele... naravno pored platforme za B segment za koji su takodje potpisali ugovor.

Autor Orlo 23 Jan 2013, 21:54

Ovaj Hybrid Air je opasna stvar. Samo napred.

Autor Fordovac 23 Jan 2013, 22:02

@Orlo

...paaa, nekako je normalno, da će auti C segmenta, napravljeni na toj platformi, biti uži od auta D segmenta, napravljenog na istoj... a dostavnjaci, koji će isto stajat na njoj, će biti širi od auta C i D segmenta...
bilo bi malo smešno, da imaju 4,3m dugi C4 III hatch iste širine ko recimo sledeći Jumpy furgona ;).

evo slika, na kojoj su sami označili što sve će stajat na njoj... "vehicules utilitaires" su isto među nabrojanim iako ih gore u tekstu nisu spominjali...:

http://img818.imageshack.us/img818/6715/emp25.jpg

a za suradnju s GM-om su rekli puno toga... da će radit zajednićke gradske autiće i male aute B segmenta (nasljednike za C3 i Horsu), pa da će zajedno radit mali monovolumen (zamjena za C3Picasso i Merimu), pa zajednički SUV-crossover (neznam koji, jer si je Pug baš napravio samostalni 2008), pa zajednićku B-segment platformu... puno toga... ali više nisam siguran što je ostalo :))... no sumnjam, da će im samo tako dat ovu EMP platformu. to se razvija godinama i ulaže na stotine milijuna eura ;).

Autor drugmirko 24 Jan 2013, 01:06

@moron

...ne razumem što ne razumeš... pa jedno je "mid-life" fejslift modela napravljenog na staroj platformi a drugo je ganc nova zamena za stari model...

i C4 Picasso i Pug 5008 JESU klonovi! ali 5008 i SADAŠNJI C4 Picasso, ne ovaj što dolazi! ovaj što dolazi je sasvim druga pesma i prvi je "svoje vrste"! a klonovi njega će stići tek kasnije!
pa i sadašnji C4 i sadašnji 308 su klonovi... i šta sad? da je do kraja ove godine ili do poćetka proleća iduće, kad će se u salonima pojavit potpuno novi 308, slučajno planiran fejslift sadašnjeg C4, isto ne bi razumeo ili bi bilo sve ok? :))

Autor drugmirko 24 Jan 2013, 01:20

Znaci, novi 308 na novoj platformi, a redizajn C-4 na staroj. I sve to paralelno u prodaji ... Meni svakako nelogicno

Autor Moron 24 Jan 2013, 10:01

...da! kad bude vreme za to, desit će se točno to! postojat će novi 308, napravljen na ovoj EMP2 platformi a fejslift ili "redizajn" će napravit na sadašnjem C4, koji će se, dok ga ne zamjene sa "EPF2 C4III", i dalje proizvodit na staroj PF2 platformi, na kojoj je i napravljen...

sve to se sada dešava sa modelima novog C4 Picassa i "starog"/aktuelnog 5008...
ne razumem zašto bi ti to bilo nelogično... pa svi rade tako... ili, da budem "figurativan": i VW recimo, će sadašnje modele Pola, Jette, A6 i ostale, koji su toliko "mladi", da još nisu doživeli ni facelift ili još nisu toliko stari, da trebaju zamenu sa novim modelom i dalje proizvodit na starim platformama iako ima novu MQB platformu, koju će u dogledno vreme koristit za izradu svih njihovih naslednika!

Autor drugmirko 24 Jan 2013, 13:10

@drugmirnko
Niko ni od koga ne ocekuje da se im se da nesto (da PSA jednostavno da GM-u na koriscenje platformu), ulozice zajedno u razvoj, ili u deo razvoja i to je to... ipak je to sada alijansa zajedno ulazu i zajedno profitiraju od toga. ;)

Autor Orlo 24 Jan 2013, 20:55

http://www.dodaj.rs/?2c/SF/1OdFq3nh/psa-emp2-.jpg

http://www.dodaj.rs/?R/8m/1884zU9c/psa-emp2-.jpg

http://www.dodaj.rs/?1K/142/3vQyldzf/psa-mpp2-.jpg

http://www.dodaj.rs/?1W/9G/3DsfPCaD/psa-emp-2-.jpg

Autor .,.,.,.,.,.,., 18 Jun 2013, 11:43