
Opel je najavio da će na Salonu automobila u Ženevi, koji svoja vrata otvara sledećeg meseca, predstaviti Zafiru Tourer sa 1,6 litarskim CDTI motorom. Radi se o Opelovom dizel agregatu nove generacije koji automobilu omogućava jedinstven spoj visokih performansi i izuzetne ekonomičnosti.
Motor razvija 136KS i 320 Nm obrtnog momenta te tako omogućava postizanje najveće brzine od 193 km/h. Potrošnja goriva je zadovoljavajuće niska i iznosi 4 l/100km uz emisiju CO2 od 109 g/km.
1,6 litarski CDTI motor će biti lansiran tokom ove godine i vremenom će zameniti 1,7L i 2,0L dizel agregate.
Izvor: Index.hr
Foto: Opel
@carobnjak
Ceka se premijera na sajmu da bi objavili vise detalja, mozda nesto ranije ako se ranije pojavi Insignia facelift... do tada se zadovolji cinjenicom/objavom da je nov agregat iako si skeptik i nevernik...
Proizvodnja agregata krece na prolece...
@Orlo
nisam skeptik ni nevernik, verujem samo u cinjenice i argumente a jos ih nema... :)
@carobnjak
Jesi, jesi... :)
Napisali su da je potpuno nov i da su ga radili GM inzenjeri u - zvanicna izjava... mislim ako ne verujemo mogli bi da preispitujemo bilo koju vest i informaciju koja se pojavi... ;)
@carobnjak
Slazem sa ovim za novinare, ali ta vest o motoru je direktna sa sajta Opel Media, i u principu svi su je skoro neizmenjenu preneli... i naravno na autoblogu... :)
@Orlo
i sta je to tako senzacionalno?
Osim sto Opel prvi put (mozda) ima svoj dizel?!?
@carobnjak
Nista nije tako senzacionalno nisam ni potencirao da jeste, mada u principu nisam primetio da za tebe moze nesto osim iz Fiat-a and Co. da bude senzacionalno, ali kada si pitao osetio sam potrebu da ti odgovorim i to bi bilo to... ;)
P.S. 2.0 i 2.2 DT /DTI su Opelovi...
I sa postojecim motorima zafira je preskupa, jeziva. Ljudi se smeju kada u octaviji za 15-16.000 dobiju plasticni volan, a u zafiri mozes da ga dobijes i za 23.000. Opelova politika 'paketiranja' je smesna, da ne kazem pljackaska. Bolje pakete nudi novi sandero,nego zafira,koja ima fantastican potencijal u svom segmentu. Nije ni cudo sto opel propada u gubicima.
Kada se pojavila na tržištu Insignija počela je da mi vraća veru u Opel, ovaj motor dodatno podupire stav.
Performanse za poštovanje, ali i sumnja da može potencijalnog imaoca oterati u "stečaj", no ipak ću misliti pozitivno dok se eventualno ne dokaže drugačije.
Želim im svetliji početak od početka V.A.G.-ovog TSi 1,2 motora sa lančanim prenosom.
Negde me raduje što izvorno dolazi kao Opelovo "dete", u drugu ruku i brine što nema Isuzu "DNK" ili još bolje Kaminsove gene.
@Orlo
2.0 CDTI je Fiatov motor!
"A new 2 litre (1,956 cc, 83 mm bore, 90.4 mm stroke) Multijet diesel was introduced in third generation Lancia Delta in summer 2008. At its first version this engine produces 165 PS (121 kW; 163 bhp). For 2009 the engine was fitted to Alfa Romeo 159 as 170 PS (125 kW; 168 hp) variant. Fiat Sedici, Suzuki SX4 and the new Fiat Doblò generation use a 135 PS (99 kW; 133 hp) variant of this engine.
GM Powertrain also developed [9]a 165 PS (121 kW; 163 bhp) version for Astra and Insignia. In 2011 GM Powertrain Europe developed a new derivative - the twin-turbocharger BiTurbo version, with 195 PS (143 kW; 192 bhp), which is used in the Insignia and starting with 2013 in the Astra J. Internally the new engine is referred to as GM Family B engine. The same engine was also available in the 2011 Saab 9-5 with 160 PS and 190 PS twin-turbo, and in 2012 Chevrolet Malibu with single turbine - 160 PS.
Applications:
Alfa Romeo Giulietta (2010)
Alfa Romeo 159
Fiat Bravo
Fiat Doblò II
Fiat Ducato
Fiat Freemont
Fiat Sedici
Fiat Croma II
Lancia Delta
Opel/Vauxhall Astra
Opel/Vauxhall Cascada
Opel/Vauxhall Insignia (single and twin turbo)
Chevrolet Malibu
Saab 9-5 (single and twin turbo)
Suzuki SX4"
Najsenzacionalniji su mi tvoji komentari! :)
@carobnjak
O cemu ti pricas 'leba ti? Gde sam napisao da nije tako... ajd posto si suvise bio uzbudjen da uzvratis komentar, kako bi likovao, pa nisi procitao komentar dobro, ti onda procitaj ponovo moj komentar, i plus se malo bolje informisi... ;)
@Orlo
zasto bih likovao?
Pises gluposti pa bih da te ispravim, nista vise... :)
@carobnjak
Ja ti opet kazem da se informises malo... to na sta ti mislis je 1.9 CDTI i 2.0 CDTI, a ono na sta ja mislim je 2.0 i 2.2 TD/DT/DTI (i sto sam napisao a ti nisi rastumacio) sto nije isto... i pazi koji si ti lik jos me ubedjujes da gresim... ccc...
@Orlo
ne ubedjujem te ja ni u sta, lepo ti je gore napisano kako Opel "razvija" svoje motore...
I u cemu je po tebi razlika izmedju 2.0 CDTI i 2.0 DT/DTI?
Ajde sad pokazi svoje dragoceno znanje... :)
@carobnjak
Ubedjujes me jer ne znas, opet ti kazem trebao bi da se informises malo, ali bitno da si ti bacio komentar da pokazes kako sve znas i plus lukujes i spustas kajle, a ne daj boze da pokazes da gresis.
Evo posto te mrzi da trazis objasnicu ti: 2.0 i 2.2 DT/DTI i CDTI (1.9 i 2.0) nisu uopste isti motori zato sto je prve razvijao Opel za sebe 90-ih i pocetkom 2000-ih to su klasicni turbo dizelasi, sa direktnim ubrizgavanjem a kasnije i sa interkulerom, a CDTI motori su dobili oznaku kada su preuzeti iz saradnje Fiat/GM tj to su izvorno 1.9 JTD i oni su sa common-rail sistemom i naravno turbom i interkulerom i naravno njihovi kasniji derivati. Jel ti sad jasno ili imas jos nesto da pitas?
@Orlo
da, sad mi je jasno!
Nema razloga da budes tako nadobudanm ne prilici ti!
U cemu je nesporazum?
Ja sam mislio da ti pricas o nekoj novijoj generaciji dizela a ne o nekim prastarim, cak mi se cini da se nisu tako ni oznacavali, mozda gresim?
Taj 2.2 je jos iz Omege?
Budi malo precizniji pa ce sve biti ok...:)
@carobnjak
Doslo je do nesporazuma, i ti odmah da: pisem gluposti, moje dragoceno znanje, moji komentari su najsezenzacionalniji... prvi si krenuo i tako se postavio a ja uzvracam... molim lepo... :)
Uostalom kada ti nije jasno ili ne mozes da se setis lepo pitas ja ti odgovorim... naravno ako znadem... ;)
Vectra B i C, Omega (B i restyle), Astra G... jedino je onaj 2.5 DTI bio BMW-ov... saradnja je neka bila tada medju njima, menjaci i dizel motori su bili u igri, tako da imas cini mi se X3 sa GM-ovim menjacima i jos neke modele...
@Orlo
pa evo izvinjavam sa to u vezi gluposti, ostalo potvrdjujem...
Razlika je sto ja kad ne znam pitam, a ti bas ne...
Sta je poenta mojih komentara?
Kao sto su "razvili" 2.0 CDTI, cini mi se (PAZI-pretpostavka!) da ce na isti nacin razviti i ovaj novi 1.6 CDTI...
P.S. i da se ispravim, gore sam napisao da Opel nije imao svoj dizel, treba da stoji "uspesan dizel"!
Secam se jos Suze sa (kriminalnim) 1.6D...
Malo Isuzu, malo BMW, najvise Fiat itd.
Pa kakva je to marka?!?
P.S. 2
da je doslo do nesporazuma shvatio sam tek posle tvog 4-og komentara a ne onog prvog u 21:22!
@carobnjak
Ma ok. :)
Taj 1.6D je trajao u proizvodnji nekih pola sata i samo je bio u Kadett-u i u malom broju Ascon-a... mislili su da nije buducnost u dizelima... ;)
Takva je raspodela poslova u GM-u bila ranije, Opel je bio zaduzen primarno za benzince a Isuzu za dizele zato je to tako, a onda je dosao common-rail na scenu i jeftinije je bilo uci u saradnju sa tada posrnulim Fiatom koji je bio pred bankrotstvom i dobili su moderne agregate kao dogovor o razmeni tehnologije... 2.0 i 2.2 DTI su bili sasvim dobri agregati, a 1.6 CDTI su sada morali da naprave s obzirom da Isuzu vise nije deo GM-a a 1.7 CDTI je vec godinama u upotrebi...
Uostalom svako ko je mogao i imao priliku, jeftinije mu je bilo da "uzme" tudji ili da ucestvuje u razvoju - sto je jeftinije, slozices se, nego da pravis sam i od nule kao npr: Ford, LR, Jaguar, Volvo, Suzuki itd...
Orlo,
kada kažeš
"...trajao u proizvodnji nekih pola sata..."
da li mislim(o) na isti 1,6D koji se ugrađivao najmanje pet godina u "male" Opele za Evropu
(Corsa A; Kadett D,E; poslednja Ascona)?
@Đenka
Da na taj mislim i mislim, ako se ne varam, da nije bio u Corsi samo u Kadettima i nesto kratko u Asconi jer su ih ubrzo zamenili Isuzuovi 1.5 i 1.7...
Orlo,
imaš pravo, moja graška za Corsu "A" tamo je ipak bio 1,5D (vrv.Isuzu). Najduže se ta prva proizvodila pa mi logično bilo da nije "promašila" taj 1,6D.
Inače taj motor slovi za loš proizvod. Znam neke pojedince koji su imali problema sa bregastom osovinom (prvi simptomi na 90.000 km) ali je i činjenica da su nakon više intervencija prelazili ozbiljne količine kilometara.
Znaju biti i malo "slinavi" spolja.
Lično mislim da postoje i mnogo problematičniji motori od pomenutoga, ali se o tome manje pričalo no nije ni važno.
Moja najveća zamerka mu je nesnosna buka i "zvrndav" zvuk, kao da su svi šrafovi popučteni i prenose vibracije.