
Konačna verzija modela Alfa Romeo 4C će imati svoj debi na 83. Međunarodnom Sajmu Automobila u Ženevi. Ovaj kupe sa središnjim motorom, pogonom na zadnje točkove i sa dva pojedinačna sedišta predstavlja suštinu jednog sportskog automobila u srcu Alfa Romeovog DNA: performanse, italijanski stil i tehnička izvrsnost, nudeći maksimalno zadovoljstvo pri vožnji uz potpunu bezbednost.
Dizajniran od strane inženjera kuće Alfa Romeo i proizveden u fabrici Maserati u Modeni, ovaj novi kompaktni super automobil će se naći u prodaji 2013. godine, čime se obeležava povratak ovog italijanskog brenda u Sjedinjene Američke Države i početak plana rasta Alfa Romeo brenda na svetskom nivou.

Alfa Romeo 4C potiče direktno od koncepta zbog koga su mnogi sa čuđenjem dizali obrve na Sajmu Automobila u Ženevi 2011.godine, u tolikoj meri da je postao dobitnik tri prestižne nagrade: ‘AutoBild Design Award’ (Nagrada za dizajn) (2011, Nemačka), ‘Design Award for Concept Cars & Prototypes’ (Nagrada za dizajn konceptualnih automobila i prototipova) (2012, Italija) i nagradu za ‘Most Exciting Car of 2013’ What Car? ’ (Najuzbudljiviji Auto 2013-te godine) (2013, Velika Britanija).
Akronim 4C
Akronim ‘4C’ vuče inspiraciju iz slavne prošlosti ovog brenda, prenoseći vrednosti tehnologije i emocija u budućnost. Drugim rečima, odnosi se na veliku sportsku tradiciju Alfa Romea: akronimi 8C i 6C korišćeni su kod automobila koji su se istakli 30-tih i 40-tih godina prošlog veka – kako trkačkih, tako i putničkih – u koje je ugrađeno snažnih ‘osam cilindara’ i inovativnih ‘šest cilindara’, čijom je šemom dizajna i konstrukcijom potvrđen cilj postizanja odnosa snage i težine jednog autentičnog superautomobila, manji od 4kh/KS, a koji se ipak ne fokusira samo na maksimalnu iskoristivu snagu, već i na ograničenje težine kako bi se obezbedila maksimalna okretljivost i vrhunske performanse.

Do dana današnjeg, Alfa Romeo 4C koristi tehnologije i materijale koji potiču od super sportskih automobila (uključujući i Alfa Romeo 8C Competizione) – ugljenična vlakna, aluminijum, pogon na zadnje točkove – i tehnologije korišćene za najnovije standardne modele Alfa Romea, ali unapređeni kako bi još više istakli sportski izgled ovog novog automobila. To se može videti na novom 1750 Turbo Petrol motoru sa direktnim ubrizgivanjem, izgrađenom u potpunosti od aluminijuma, sofisticiranim ALFA TCT prenosniku sa dvojnim suvim kvačilom i Alfa DNA selektoru sa, do sada neviđenim Race režimom rada.
Spoljašni stil
Dizajniran od strane Stilskog Centra Alfa Romea, model 4C već na prvi pogled evocira sećanjai na neke od tradicionalnih legendarne modele koji su ostavile dubok trag u istoriji ovog brenda.

Pored svega gore navedenog, u pogledu dimenzionih i šematskih sličnosti, jedan model se posebno izdvaja: 33 Stradale, automobil koji je kombinovao ekstremne mehaničke i funkcionalne zahteve sa stilom koji nudi suštinu, a koji je ‘obukao’ motor i šasiju u skladu sa nepogrešivom Alfa Romeo obradom. 4C je ispratio “odelo” i tako završio putovanje na koje je krenuto sa modelom 8C Competizione, naglašavajući neke karakteristične koncepte ovog brenda, kao što su veličina kompaktnog automobila dinamičnost i okretnost.
Unutrašnji dizajn
Osnovni dizajn i suštinski materijali takođe daju osobenost enterijeru, koji je kreiran i izgrađen u cilju maksimalnog zadovoljstva tokom vožnje.

Ono što se posebno ističe su ugljenična vlakna u enterijeru, koja su se koristila u izradi centralnog odeljka, a koji je u potpunosti ostavljen netaknut kako bi se pojačao osećaj jedinstvenosti u pogledu tehnologije i male težine.
Dimenzije i aerodinamika
Kompaktne dimenzije čine ovaj automobil sa dva pojedinačna sedišta zaista jedinstvenim među konkurentima: s dužinom manjom od četiri metra, širinom od 200 cm, visinom od 118 cm i sa razmakom osovina manjim od 2,4 metra.

Ovakve dimenzije služe ne samo da bi se naglasila kompaktna veličina ovog automobila, već i da bi se naglasila njegova okretljivost. Štaviše, zahvaljujući izvrsnom urađenom poslu dizajnera, ovaj automobil postiže maksimalnu aerodinamičnu iskorišćenost, beležeći negativan Cz (koeficijent aerodinamičkog pritiska) koji, kao što je slučaju sa trkačkim automobilima, doprinosi postizanju povećane stabilnosti pri većim brzinama.

Novi četvorocilindrični 1750 Turbo Petrol motor
Evolucijom motora koji se već koristi kod Quadrifoglio Verde verzije modela Giulietta, novi četvorocilindrični 1750 Turbo Petrol motor primenjuje inovativne sisteme od aluminijumskih blokova i posebne sisteme za dovod i odvod vazduha koji su optimizirani kako bi što više istakli sportski duh ovog automobila. Osim toga, ovaj model se može pohvaliti inovativnim tehničkim rešenjima uključujući direktno ubrizgivanje goriva, dvojne ventile sa kontinualno promenljivim vremenom, turbopunjač i revolucionarni kontrolni sistem provetravanja vazduha koji se rešava turbo zadrške.
Alfa TCT automatski prenosnik
1750 Turbo Petrol motor se udružio sa inovativnim Alfa TCT prenosnikom sa dvojnim suvim kvačilom, koji je verodostojna osnova u svom segmentu zahvaljujući maloj težini i ekstremnoj brzini aktivacije. Brzine se takođe mogu menjati u sekvencijalnom režimu rada korišćenjem krilca za promenu brzine koja se nalaze iza volana.
Novi Alfa DNA selektor sa Race režimom rada
Na modelu Alfa Romeo 4C svoju premijeru ima novi Alfa DNA selektor, koji osim što ima tri standardna podešavanja; Dynamic, Natural i All Weather – poseduje i četvrti režim rada: Race, konstruisan u cilju još većeg poboljšanja voznog iskustva na trkačkoj stazi.

Izvrsnost proizvedena u Italiji
Koristila su se samo najbolja tehnička i industrijska znanja Alfa Romeo i Maserati brendova u cilju razvijanja konačne verzije modela 4C. Baš zbog toga, timski rad ova dva brenda imao je za cilj integraciju odeljenja za projektovanje u Alfa Romeu sa proizvodnim pogonom Maseratija. U najmanju ruku rečeno, i to je takođe istaknuta crta Alfa Romea, brenda koji postoji već ceo vek i koji nastavlja da bude jedan od najpoznatijih i najpopularnijih ambasadora italijanskih proizvoda širom sveta.
PR Fiat Automobili Srbija
I u principu nisu rekli nista bitno... ;)
Gde su sada nevernici/eksperti sto su mislili da ce enterijer biti drugaciji... mozda su ocekivali lamperiju, navigaciju, naslon za ruke i rucicu menjaca... stil spartanski, mada sta ocekivati za 40, 50 hiljada eura... ;)
Cini mi se da ce nezgodno, da ne kazem nemoguce, da se podesi sediste malo udobnije mada sa verovatno odlicnim performansama ja bih mu to oprostio jer i nije to GT auto... a pitam se kako ce tek prosecan average fat joe da sedne unutra... :)
Odlicna !
Meni lepsa od 8C. Jedino su stopove mogli lepse al ok. Ovoj zverki fali samo jaci motor. Neki sestocilindras 3,0 , da bude djavo.
Vrlo je lep auto, bocna linija je fantaticna. Ipak imam primedbu na neke elemente u enterijuru, a posebno se isticu ruzni prednji farovi (ne oblik, nego unutrasnji dizajn i raspored elemenata).
Koliko ce samo ovo da bude jeftino kao polovnjak. Mislio sam da ce ispravii ove grone farove i enteriejr, ali oni ocigledno misle da su ovo 1980e.
Kostace preko 35000 i upravo zato Lotus ga jede za dorucak.
Bomba, cigra etc... :D
Ali najveca mana je, sto kaze Bobo, sto je toliko dugo bio poznat kao koncept pa nema tog iznenadjenja.
Prva registrovana u Srbiji se ocekuje 2019. godine, kao dobro ocuvan polovnjak.
Lep auto, ali ne opravdava najavljenu cenu.
Najveći aduti :
-vozne osobine ( okretnost,ubrzanje,dinamičnost,drzanje na cesti) mislim da će biti pravo uživanje
-dizajn
-zvuk
Jos slika enterijera:
http://www.b92.net/automobili/vesti.php?yyyy=2013&mm=02&nav_id=689959