home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Lancia se vraća na Sajam Automobila u Ženevi sa štandom punim šarma i elegancije koji naglašava novu automobilsku dinastiju koja sadrži najbolje od dve industrijske kulture: luksuzan stil, smisao za pružanje iskustva vožnje bez stresa i funkcionalnost, a sve u vezi sa Chryslerom, u kombinaciji sa elegancijom, inovacijom i ljubavi za proizvodnju koja oduvek odlikuje Lanciu.

Upravo je tema „dvojnog duha“ usađena u spoj Lancie i Chryslera ono što je koncept na kome se zasniva postavka na izložbi, ono što je udahnulo život kompleksnom kretanju izražajnih oblika i izraza. Ovaj stimulativni štand omogućava publici da otkrije jedan od najširih asortimana na međunarodnoj sceni. Počinje segmentom B (Ypsilon), nastavlja segmentom srednje veličine (Delta), i završava se admiralskim brodom (Thema), velikim MPV (Voyager) i primamljivim kabrioletom segmenta D (Flavia).

Zvezde štanda su Ypsilon S MOMODESIGN i Delta S by MOMODESIGN, nova specijalna serija koja je nastala iz obnovljene saradnje dva brenda koja su poznata širom sveta po tome što su doprinela razvoju italijanskog industrijskog dizajna.  Zapravo, Lancia i MOMODESIGN su kreirali lični visoko formalni jezik koji, bez sumnje, čini njihove kreacije veoma prepoznatljivim među mnogim drugim dizajnerskim proizvodima. Primeri ovog izvanrednog italijanskog dizajna su ekskluzivni proizvodi i dopunska oprema koju je dizajnirao i proizveo MOMODESIGN Centro Stile: počev od kaciga, satova, naočara i cipela, pa do prtljaga. To su sve jedinstveni modni proizvodi, baš kao što su i Lancine „kreacije“ tako jedinstvene.   

I izraz vrhunskog italijanskog stila i igra kontrastima boja kod Ypsilon S MOMODESIGN i Delta S by MOMODESIGN naglašavaju vrednost detalja, nude elegantan enterijer i izražavaju energičnu i dinamičnu ličnost. To su vozila veoma privlačnog izgleda, u skladu sa inovativnošću i sportskim stilom koji oduvek karakteriše Lancia brend.

Pubika će imati priliku da se divi vozilu Delta S by MOMODESIGN, koji je 190 HP 1.9 Twinturbo MultiJet, sa novim dvobojnim krovom u kombinaciji boja Anthracite Grey i Eclipse Black. Sjajan motor koji odgovara vozilu dostiže maksimalnu brzinu od 222 km/h i omogućava ubrzanje od  0 do 100 km/h za samo 7.9 sekundi. Ypsilon S MOMODESIGN koji je opremljen motorom  69 HP 1.2 Fire EVO II i izdvaja se svojom karoserijom u dve boje Zaffiro Blue/Matt Black je takođe prikazan na štandu.

Međutim, inovacije Lancia Ypsilon ne prestaju ovde. Nova specijalna serija Elefantino, najpristupačniji izbor za mladog i dinamičnog kupca, takođe ima svoj debi na svetskoj premijeri. Mala amajlija, Elefantino, je simbol lojalnosti i šarma neraskidivo povezana sa brendom. Zapravo, 1953. godine, upravo je Gianni Lancia, sin osnivača kompanije, Vincenza, odabrao ovu životinju za simbol rastućeg trkačkog tima Lancia koji se bavio sportskim takmičenjima. Ovaj simbol se ponovo pojavio u periodu između  1997. i 2003. na novoj  Lancia Y – u različitim varijantama Blue, Red i Blues – sa više od 320.000 prodatih jedinica, 45% od miksa ukupnog broja registrovanih vozila modela.  

Danas se Elefantino vraća na novom Ypsilonu sa 5 vrata, čineći ovaj uspešni model pristupačnim takođe i za mlađe kupce. To je vozilo koje se izdavaja svojom linijom i jedinstvenom osobenošću. Kao što je jedinstven i učinak novog Ypsilon Ecochic Methan. U prodaji od januara 2013., kombinuje ekonomske i ekološke prednosti metanskog goriva sa živahnim performansama i zabavnom vožnjom koju garantuje 80 HP 0.9 TwinAir Turbo motor.

Elefantino, MOMODESIGN i Ecochic: nove verzije modnog gradskog vozila koje će u 2013. biti deo „urbane metamorfoze“, kreativnog koncepta koji karakteriše sasvim novu Lancia komunikacijsku  kampanju za TV, radio, štampu i internet. Nove Ypsilon verzije će zablistati na putu kada postanu junak neočekivanih priča kojje se nalaze između sna i jave, gde će se fantastična i primamljiva bića pojaviti u urbanom, modernom kontekstu. Nadrealne slike, ali ostvarljive u Lancia svetu. 

Lancia izložbu u Ženevi dopunjuju Voyager, Flavia i Thema, prva tri modela koja su rezultat spajanja nove Lancie i novog Chryslera, koji savršeno izražavaju vrednosti koje dele ova dva brenda koja su sada postala jedan identitet sa svojom elegancijom, tehnološkim inovacijama, istorijom dugom jedan vek i željom da se ističe i u budućnosti.       

Lancia Voyager je benčmark velikog MPV segmenta i savršen izraz prostora podeljenog između emocija i iskustva putovanja. Pored nove boje karoserije  „Maximum Steel Metallic“,  turbo common-rail  dizel motor 2.8 na verziji  178 HP (131 kW) bez presedana takođe ima svoj debi u Ženevi. U kombinaciji sa šestostepenim menjačem,  omogućava Voyageru maksimalnu brzinu od  193 km/h sa ubrzanjem od  0 do 100 km/h za 11.5 sekundi. Sve ovo uz potrošnju goriva  koja u homologacijskom ciklusu vožnje iznosi 7,9 l/100 km sa emisijom CO2 od 207 g/km.

Prostor je takođe dat i modelu Lancia Flavia, koji se dokazao kao suština otvorene vožnje sa četiri prava sedišta. Opremljen svojim sjajnim 170 HP 2.4 litarskim benzinskim motor i šestostepenim automatskim menjačem, ovo novo vozilo je idealno rešenje za korisnike koji traže prednosti kupea, bez kompromisa na štetu jedinstvenog osećanja koji samo kabriolet može da donese.

Model Lancia Thema Platinum u sivoj nijansi „Granite Crystal“ se prikazuje pored šarmantnog Flavia. To je prvi globalni “admiralski brod” koji spaja stručnost i funkcionalnost Chrysler brenda sa luksuzom enterijera od prirodne kože, tišinom velike Lancie i brigom za detalje koji su najbolji izraz „Made in Italy“ koncepta.

Konačno, publika će moći da se divi reklamama nove kampanje 2013., koju je dizajnirala agencija Armando Testa za Lancia, na velikom ekranu na štandu, koju odlikuju teme koje se odnose na kreativni koncept „urbana metamorfoza". Publika se može diviti i ekskluzivnoj dizajnerskoj opremi od MOMODESIGN u atraktivnim vitrinama.

Noviteti Ypsilona sa 5 vrata, jedini modni gradski auto na tržištu

Dizajnirana za mlade, metropolitske i modne kupce, nova Lancia Ypsilon suočava se sa 2013. godinom sa obnovljenim asortimanom koji raste sa metanskim /benzinskim 80 HP Turbo TwinAir motorom i dve posebne serije: Elefantino, najpristupačnijim izborom za mlade i dinamične kupce, i ekskluzivnim S MOMODESIGN, idealnim rešenjem za sofisticiranije klijente koji zahtevaju više sadržaja u vezi sa komforom, personalizacijom i posebnom pažnjom za detalje.

Inovacije u tri različita stila kompletiraju ponudu jedinog Modnog Gradskog Automobila na tržištu, modela koji doživljava sve veći uspeh, kako kod javnosti, tako i sa kritičarima, kao što pokazuje oko 65.000 registracija od dana lansiranja do danas. Pored toga, sa učešćem od 10,4 % u B segmentu, u 2012. godini, Lancia je treći najprodavaniji automobil u Italiji , dok je u Ypsilon porodica porasla za 65 % u smislu prodaje sa uvođenjem verzije sa 5 vrata.

S MOMODESIGN specijalna serija

Novi Ypsilon sa 5 vrata dalje obogaćuje svoju ponudu za mlade ljude koji traže auto sportskog izgleda i koji je konkurentan nudeći S MOMODESIGN verziju.  Predstavljena na svim evropskim tržištima u drugoj polovini 2013., nova specijalna serija izdvaja se svojim estetskim i hromiranim detaljima koji odražavaju motive proizvoda koje dizajnira MOMODESIGN.

Kupci mogu prilagoditi svoju posebnu seriju birajući između pet dvobojnih verzija, svaka se odlikuje vratima prtljažnika, krovom i bočnim ogledalima u boji Matte Black koji savršeno odgovaraju karoseriji u boji Neve White, Vulcano Black, Argilla Red, Pietra Grey ili novoj Zaffiro Blue. Ogrtač MOMODESIGN Ypsilona upotpunjen je novim zadnjim branikom novog dizajna sa hromiranim elementima, ručicama vrata u boji karoserije i belim „MOMODESIGN” grafikama  na centralnom mestu i na originalnim crnim aluminijumskim felnama od 15 inča (mat crne felne od 16 inča dostupne kao opcija).

Isti sportski osećaj je i u enterijeru, gde se prostor za putnike u tamnim bojama savršeno uklapa sa crnom high-tech „sail“ tkaninom sa sivim šavovima na panelima vrata, instrument tablom i specifičnim sedištima sa „MOMODESIGN“ grafikama utisnutim metodom elektro zavarivanja i crnom kožom koja prekriva volan i ručicu menjača. Dodir elegancije daju brunirane komponente koje poboljšavaju instrument tablu, dok je sportski izgled novog automobila postignut žutom bojom instrumenata.

Sa linijom koja izražava snažnu ličnost i eleganciju, novi Ypsilon S MOMODESIGN može biti opremljen motorom 69 HP 1.2 Fire EVO II, 69 HP 1.2 Fire EVO II LPG, 85 HP 0.9 TwinAir (uparen sa mehaničkim ili robotizovanim sekvencijlanim menjačem) i verzijama motora 95 HP turbo dizel 1.3 Multijet II. Svaki od njih ima različite kvalitete, ali svi su u kombinaciji sa menjačem koji se u određenom trenutku prepoznaje po svojoj velikodušnosti i živahnom temperamentu, kao i po visokom nivou performansi i  sofisticirane tehnologije. Među standardnim kvalitetima, sa druge strane, su velika pouzdanost i poštovanje zaštite životne sredine.

Originalni dizajn i izvanredne performanse su standardne osobine Lancie Ypsilon S MOMODESIGN. To je, bez pominjanja kompletne liste sadržaja koje nudi kao standard: manuelni klima uređaj, daljinsko otvaranje vrata, kožni servo volan podesiv po visini i dubini, električni prednji prozori, 50/50 deljivo zadnje sedište, sedište vozača podesivo po visini, radio sa MP3 CD plejerom i grejanje zadnjeg stakla. U pogledu bezbednosti, ABS sa EBD, ESP zajedno sa ASR i Hill Holder, prednji i bočni vazdušni jastuci, kao i Isofix dodaci su u standardnoj ponudi (u zavisnosti od tržišta).

Elefantino specijalna serija

Posebnom serijom  Elefantino, nova Lancia Ypsilon sa 5 vrata potvrđuje svoju usmerenost na mlada i nekonvencionalna vozila, koja mogu da predvide potrebe javnosti i postanu trend. Mala amajlija, simbol odanosti, poštovanja i šarma, elefantino obeležava vrata prtljažnika  pored Ypsilon loga, ulepšavajući  „potpis“  vozila.

Novi  „početni nivo“ asortimana i alternativa Silver verzije, nivo opremljenosti bez presedana obraćaju se mlađoj publici koja preferira sadržaje vezane za „metropolitski“ stil kao što i pokazuju prefinjene boje karoserije - Turquoise (dostupan od juna 2013.), Sabbia Beige, Neve White, Pietra Grey i potpuno nova dvobojna kombinacija Turquoise/Vulcano Black (dostupna od juna) – bočno ogledalo pokriveno specifičnom grafikom, ručice vrata u boji karoserije i originalne obojene felne.

U skladu sa neformalnim stilom novog Ypsilon Elefantino, dostupna je jedna casual verzija  enterijera za sve spoljašnje nijanse, gde se ističu kožni volan, hromirana završna obrada na tabli i sedišta presvučena crnom tkaninom sa šavovima tirkizne ili ružičaste boje (isto se može pronaći na ručici menjača i naslonima za glavu), u kombinaciji sa poklopcima bočnih ogledala, felnama i zadnjim Elefantino logom. Konačno, ton -na- ton nalepnice na centralnom delu i karakteristična instrument tabla i sedišta doprinose „mitropolitskom“ stilu grafikama posvećenim evropskim gradovima.

Dostupan sa svim verzijama motora u kombinaciji sa manuelnim menjačem, nova verzija će biti lansirana u drugom kvartalu 2013. godine. Osnovni sistem obuhvata vrata sa daljinskim otvaranjem, kožnu ručicu menjača i volan (podesivo po visini i dubini ), električne podizače prednjih stakala, 50/50  deljivo zadnje sedište, sedište vozača podesivo po visini, čelične felne od 15 inča, enterijer obložen tehničkom tkaninom sa šavovima izrađenim metodom elektro zavarivanja, radio set -up i grejanje zadnjeg stakla.  

U pogledu bezbednosti, ABS sa EBD, ESP zajedno sa ASR i Hill Holder, prednji i bočni vazdušni jastuci, kao i Isofix dodaci su u standardnoj ponudi (u zavisnosti od tržišta).

Elefantino je simbol neraskidivo povezan sa brendom. Zapravo, 1953. godine, upravo je Gianni Lancia, sin osnivača kompanije, Vincenza, odabrao ovu životinju za simbol rastućeg trkačkog tima Lancia koji se bavio sportskim takmičenjima. Ovaj simbol se ponovo pojavio u periodu između  1997. i 2003. na novoj  Lancia Y – u različitim varijantama Blue, Red i Blues – sa više od 320.000 prodatih jedinica, 45% od miksa ukupnog broja registrovanih vozila modela.  

Danas se šarmantni Elefantino vratio na novom Ypsilonu sa 5 vrata, čineći ovaj uspešni model dostupnim i za mlađe kupce, tako da mogu da se razlikuju vozeći automobil sa jedinstvenom linijom i ličnočću.

Ecochic, nova dimenzija zaštite životne sredine prema Lancia standarima

Ypsilon Ecochic Methane je nova verzija sa minimalnim uticajem na životnu sredinu, koja kombinuje ekonomske i ekološke prednosti metanskog goriva sa snagom i zabavom prilikom vožnje motora 80 HP 0.9 TwinAir Turbo.

Novo vozilo na metanski pogon širi trenutni Ecochic asortiman koji se sastoji od modela Musa, Delta i Ypsilon, i može da kombinuje eleganciju tipičnu za Lancia automobile sa ekologijom i nižim tekućim troškovima sistema na TNG/benzin i dizel/metan goriva. Nije slučajno to što je Ecochic TNG verzija doprinela odličnim rezultatima prodaje, dostižući 50% ukupne Lancia Ypsilon prodaje.

Dostupna u Silver i Gold nivou opreme, Lancia Ypsilon Ecochic Methane je opremljena prvim turbo „twin-cylinde“ metanskim pogonom na tržištu. On obezbeđuje smanjene nivoe CO2 (86 g/km) i nisku potrošnju (3,1 kg/100 km u homologacijskom kombinovanom ciklusu) sa svojim sistemom za metansko gorivo. To je  bez uzimanja u obzir da korišćenje metana omogućava troškove po kilometru koji su mnogo niži od benzinske verzije, toliko da je moguće da se istim utroškom goriva pokrije ista kilometraža. Na primer, u Italiji je potrebno manje od 12 € da se napuni rezervoar metanom (oko 12 kg , što je ekvivalent 72 litra na 200 bara pritiska). Zatim, zahvaljujući dvostrukom rezervoaru, ukupan opseg (metan + dizel ) u kombinovanom ciklusu je 950 km.

Međutim, prednosti metana ne završavaju se na potrošnji goriva. Pored čisto ekonomskih aspekata, vozila na metanski pogon garantuju korist za životnu sredinu, jer prirodni gas ne emituje čestice, a emisije oksida azota su oko 90 odsto niže u odnosu na dizel, a u odnosu na benzin, nivoi nesagorelog ugljovodonika su 75 odsto niži, emisije azotnih oksida su oko 50 odsto niži, a emisije CO2 smanjene za 23 odsto. Ovo su razlozi zašto je vozilima na metanski pogon dozovljen slobodan pristup u centar gradova gde postoje ograničenja saobraćaja, na snazi iz ekoloških razloga. Da sumiramo, sa manje troškova, manje zagađenja i uz veću mobilnost, metan postaje najčistije i najekonomičnije gorivo.

Ypsilon Ecochic Methane je pametno rešenje, naročito danas sa cenom benzina i dizela u stalnom porastu. Sve ovo je još više interesantno i povoljno zbog velikodušne standardne opreme koja, u zavisnosti od opremljenosti i tržišta gde se prodaje, uključuje klima uređaj, ESC kompletno sa ASR i Hill Holder, električna bočna ogledala, električne prednje prozore, radio CD -MP3 i Castiglio ® presvlake.

Ukratko o modelu

Obzirom da je „Modni gradski auto“ par excellence, nova Lancia Ypsilon sa 5 vrata i dalje nas šarmira svojim karakterom,  sofisticiranim stilom i svojom anti- konvencionalnom klasom. A, ispod ove prefinjene spoljašnjosti, označenom sa „Made in Italy“, leži cela suština automobila koji se može pohvaliti vrhunskom tehnologijom, koja ne samo da omogućava smanjenu emisiju i potrošnju goriva - zahvaljujući tehnologijama kao što su TwinAir, MultiJet II i Start&Stop – već nudi i jedinstvenu udobnost zahvaljujući izuzetno vrednom sadržaju.

Dovoljno je reći da je to prvi i jedini automobil u svom segmentu koji nudi ekskluzivnu kombinaciju sastavljenu od dva potpuno nova sistema „Blue&Me–TomTom LIVE“  i „Smart fuel“, pored inovativnog Magic Parking sistema druge generacije, 500 V 360° Hi-Fi muzičkog sistema, Xenon prednjih svetala i LED zadnjih svetala. To su upravo osobine koje kupci najviše cene kada svakodnevno koriste novu Lancia Ypsilon, iste osobine zbog kojih mu je dodeljena prestižna nagrada vozača i uticajnih žirija sastavljenih od specijalizovanih novinara.

Danas Ypsilon asortiman broji tri nivoa opreme (Silver, Gold i Platinum), dve specijalne serije(Elefantino i S MOMODESIGN ), pet verzija motora (1.2 Fire EVO II 69 HP, 1.2 Fire EVO II LPG 69 HP, 0.9 TwinAir 85 HP i 1.3 MultiJet II 95 HP turbo diesel), dva menjača (manuelni i robotizovani), 24 boje karoserije (od kojih je jedanaest dvobojno), tri tipa enterijera (tkanina, Castiglio i koža), pet vrsta aluminijumskih felni (diamond aluminijumske felne od 15 inča , diamond black aluminijumske felne,  diamond aluminijumske felne od 16 inča, diamond brunirane aluminijumske felne, matte black aluminijumske felne od 16 inča).

Delta, lepotica prostora

Lancia Delta, predstavljena na Međunarodnom Sajmu Automobila u Ženevi 2008. godine je još jednom izabrala ovaj prestižni sajam u Švajcarskoj za predstavljanje specijalnog modela ‘S by MOMODESIGN’, konkretnog primera kako se jedan “automobilski objekat” može protumačiti kao ključ za estetiku dizajniran od strane MOMODESIGN Stilskog Centra, ističući izražajna obeležja koja su oduvek davala poseban pečat vozilu Lancia – elegaciju i temperament – kombinujući jak i odvažan stav ovog Brenda iz Milana, izraza italijanskog stila i dizajna. Iste karakteristike su svojstvene i za Delta Turbo TNG, koji u skladu sa ‘Bi-fuel. Be Ecochic’ principom obezbeđuje inovativni koncept u svetu ekološki orijentisanih automobila: ekskluzivan, ali pristupačan; prostran, ali kompaktan; pun života, ali ekonomičan.

Specijalna serija ‘S by MOMODESIGN’

Nova Lancia Delta S koju je dizajnirao MOMODESIGN Stilski Centar, a koja će biti puštena u prodaju od marta 2013. godine predstavlja savršeni odgovor za mušku populaciju kupaca metropolita koji traže svojstven stil. Nova verzija, koja se izrodila iz uspešne saradnje sa MOMODESIGN Stilskim Centrom dodatno unapređuje jaku ličnost ovog modela, predlažući veliki broj estetskih i hromatskih intervencija, na taj način ističući stilske karakteristike proizvoda koje dizajnira MOMODESIGN Stilski Centar.

Spoljašnjost vozila Lancia Delta S, proizvedenog u saradnji sa MOMODESIGN Stilskim Centrom karakterišu jaka estetska obeležja: bočne lajsne i branik u nijansi karoserije, ekohromske boje, brunirane farove, felne od 18", dve hromirane izduvne cevi, zadnja vrata u gloss crnoj boji. Pored toga, na novoj verziji debi imaju i dve nove boje – metalik Anthracite Grey i Anthracite Grey/Eclipse Black u dva tona – koje će biti pridodati paleti već dostupnih boja: Zenith White, Magma Black i Zenith White/Eclipse Black u dva tona.

Ista stilska elegencija je pridata i enterijeru vozila i dodatno poboljšana centralnom konzolom u gloss crnoj boji, Ecochrome dodacima (uključujući i izlazne cevi), žutim tahimetrom i posebnim sedištima izrađenim od kože i balističnih tkanina. Sve ovo deluje još interesantnije kada se na to doda standardna oprema, uključujući cruise control, dvojni automatski sistem klime, elektronske retrovizore, a na zahtev se mogu dodati i nasloni za ruke za zadnja sedišta, kao i Blue & Me sistem.

Dostupna sa verzijama motora 1.6 MultiJet od 120 KS, 1.4 TurboJet TNG of 120 KS, 1.9 Twinturbo MultiJet od 190 KS i 1.4 TurboJet od 120 KS, nova Delta S bz MOMODESIGN predstavlja konkretan primer kako se jedan 'automobilski objekat' može protumačiti kao ključ za estetiku osmišljen od strane MOMODESIGN Stiskog Centra, naglašavajući izražajna obeležja koja su oduvek davala poseban pečat vozilima Lancia – eleganciju i temperament – kombinijući žestok i odvažan stav ovog Brenda iz Milana, izraza italijanskog stila i dizajna.

Da budemo konkretni, motor koji najbolje ističe sportski duh novog modela specijalne serije S by MOMODESIGN je 1.9 Twin Turbo MultiJet, motor u vrhu svoje kategorije sa maksimalnom snagom od 190 KS i maksimalnim obrtnim momentom od 400 Nm pri 2,200 obrtaja/min. Time su podržane rekordne performanse od 222 km/h i ubrzanje sa 0 na 100 km/h za 7.9 sekundi.

Odlične performanse su postignute zahvaljujući velikim tehnološkim karakteristikama, koje počinju usvajanjem dva turbokompresora (odatle i naziv Twin Turbo): jedan kompaktan turbokompresor niske inercije kako bi se garantovao blagovremeni i hitar odgovor pri najmanjim brzinama i jedan veći za veću snagu.

Interesantno je da su kapaciteti jake snage (oko 100 KS/litru) do sada bili rezervisani isključivo i samo za sportske benzinske motore. Ono što je još više privlačno je da dolazi u paketu sa najmanje 300 Nm obrtnog momenta pri samo 1250 obrtaja/min: to čini 1.9 Twin Turbo MultiJet motor ekstremno ažurnim na svaki zahtev vozača u cilju istinskog zadovoljstva u vožnji u svim situacijama.

Ecochic, jedini Turbo TNG motor u svojoj kategoriji

Delta Turbo TNG pripada Ecochic liniji proizvoda – koga danas čine Ypsilon i Musa modeli – u skladu sa ‘Bi-fuel. Be Ecochic’ principom, novom dimenzijom orijentisanosti ka zaštiti životne sredine. Stoga je osmišljen inovativni koncept u svetu ekološki orijentisanih automobila: eksluzivna, ali pristupačna; prostrana, ali kompaktna; puna života, ali ekonomična.

Dostupna u tri paketa opreme  (Steel, Silver i Gold) i u specijalnoj seriji S by MOMODESIGN, Lancia Delta TNG Ecochic Turbo je opremljena 1.4 Turbo motorom sa dvojnim gorivom od 120 KS, saobraznim sa Euro 5 standardima, koji se može pohvaliti kao vrhunski u kategoriji performansi i tekućih troškova. Sa maksimalnom snagom od 120 KS (88 kW) pri 5000 obrtaja/min i maksimalnim obrtnim momentom od 206 Nm (21 kgm) pri 1750 obrtaja/min, ova Ecochic verzija postiže maksimalnu brzinu od 195 km/h i ubrzanje sa 0 na 100 km/h za 9.8 sekundi.

Za razliku od “transformacije” na postprodajnom tržištu, 1.4 TNG Turbo motor od 120 KS je kompletno rekonstruisan zbog ugradnje TNG sistema, korišćenjem specifičnih materijala i delova i primenom dâte tehnologije. Štaviše, TNG sistem je sinonim za fabričku ugradnju maksimalne pouzdanosti i integraciju (svaki automobil je sertifikovan, testiran i poseduje garancijom koju izdaje Lancia i, kao takav može uzeti prednost nad programima podsticanja kupovine vozila u raznim evropskim zemljama).

Konstruisan da radi nezavisno, bilo na benzinu, bilo na TNG-u, 1.4 Turbo motor od 120 KS sa dvojnim sistemom goriva se može pokrenuti na benzin i automatski prebaciti na TNG nakon 40 sekundi. Naravno, moguće je prebaciti se sa jednog goriva na drugo u toku vožnje pritiskom specijalnog dugmeta ugrađenog na instrument tabli. Ukoliko vozač utvrdi da više nema TNG-a u cilindru, dolazi do automatskog prebacivanja na benzin da bi vožnja bila neometana. Njegov sveukupni opseg je impresivan: 1411 km. 

Ukratko o modelu

Lancia Delta ispunjava moderne zahteve mobilnosti i prestiža, zahvaljujući“downsizing” konceptu, tj. superiornim perfomansama i luksuzu uz smanjene troškove, veličinu i potrošnju goriva. 2008.godine je ovaj model počastvovan novim konceptom koji donosi atribute admiralskog broda C segmentu automobila. U svojih 4.5 metara je upakovala sav luksuz i enterijer visoke kategorije: sedišta su zavaljena kao kod šez-long sofe, presvlake otkrivaju kvalitetnu teksturu, a putnici su ušuškani u gotovo magični komfor i tišinu na svakom putovanju.

Putnički odeljak predstavlja pravi salon – ova model predstavlja vrhunac u svom segmentu za putnike koje sede pozadi – delom zahvaljujući kliznom zadnjem sedištu sa zabačenim naslonom za ledja (može se spustiti do 25°) koji omogućava da se već prostrani prtljažnik (380 litara, 465 sa kliznim zadnjim sedištima, 724 litara sa sklopljenim zadnjim sedištima) može proširiti. Sedišta se takođe može gurnuti unazad ili spustiti u cilju totalne relaksacije. Interesantno je da je Lancia Delta jedini hatchback putnički automobil koji nudi mogućnost podešavanja naslona za glavu na zadnjim sedištima, kao i klizna sedišta. Na kraju, standard u okviru Platinum paketa opreme je ekskluzivno Executive zadnje sedište, koje nudi istu udobnost kao i sedište u biznis klasi na nekom međunarodnom letu. 

Puštena na sva veća evropska tržišta (u Velikoj Britaniji i Irskoj pod brendom Chrysler), linija Lancia Delta iz 2013-te nudi, u zavisnosti od zemlje, pet paketa opreme (Steel, Silver, Gold, Platinum i S by MOMODESIGN specijalnu seriju), sedam verzija motora (1.4 TurboJet od 120 KS, 1.4 Turbo MultiAir S&S od 140 KS, 1.8 Di TurboJet od 200 KS, 1.6 MultiJet od 105 KS, 1.6 MultiJet od 120 KS, 1.9 Twinturbo MultiJet od 190 KS i 1.4 TurboJet TNG od 120 KS) kombinovanih sa tri menjača (šestostepeni manuelni, Sportronic šestostepeni automatski/sekvencijalni i robotizovani/sekvencijalni šestostepeni Selectronic), kao i 36 boja karoserije  - od kojih je 25 u dva tona  - i sedam aluminijumskih felna od 16’’, 17’’ i 18’’. 

Jedan od mnogih inovativnih sadržaja je "Absolute Handling Sistem" (evolucija ESP sistema) koji garantuje savršenu kontrolu nad vozilom i optimizuje njegovu stabilnost u svim voznim uslovima. Druge funkcije obuhvataju DST (Driving Steering Torque), elektronski aktivni sistem upravljanja koji vrši automatsku korekciju i LTF (Linearization Torque Feedback) i TTC (Torque Transfer Control) za bolju kontrolu vozila pri manipulaciji u uglovima. 

I ima još. “Driving Advisor” sistem upozorava prilikom nenamernog približavanja ivici trake; “Reactive Suspension System” je elektronski kontrolni uređaj za amortizere konstruisan da smanji oscilacije karoserije na svim tipovima puteva u cilju obezbeđivanja udobnosti, bezbednosti i lake manipulacije (ovaj sistem obezbeđuje savršeni kontakt točak-put i smanjuje zaustavnu razdaljinu vozila za 5 %), a “Magic Parking” pomoćni sistem pomaže vozaču za pronađe mesto za parkiranje prema veličini vozila, a potom vrši pripremu za manevr parkiranja automatskim okretanjem volana. 

Najnovija oprema na Lancia Delti obuhvata “Instant Nav”, sistem navigacije naredne generacije sa ekranom u boji od 6.5 inča, USB ulazom, glasovnim komandama i upravljanjem mapama na SD karticama, sve u jednom uređaju. Može se koristiti “Navteq Map Care” program za automatsko ažuriranje mapa.

Lancia Voyager, emocije koje se dele

Lancia Voyager je reper u segmentu višenamenskih vozila i savršeni je izraz prostora podeljenog između emocija i putnog iskustva. U zavisnosti od tržišta, asortiman Lancia Voyager vozila se sastoji od tri paketa opreme (Silver, Gold and Platinum) i dva motora: novi  2.8L Euro 5 turbo dizel motor od 178 KS i  3.6L V6 Pentastar benzinski motor od 283 KS.

Debi novog 2.8 L motora od 178 KS

2.8 turbodizel motor sa common-rail  tehnologijom i do sada neviđenih 178 KS (131 kW) je doživeo debi na modelu Lancia Voyager. Motor ističu izrazito povoljan sistem za napajanje gorivom zbog maksimalnog obrtnog momenta od 360 Nm, čiji je radni opseg veoma širok (od 1,400 do 3,400 obrtaja/min), nudeći veću fleksibilnost i ažurnost u svim vremenskim uslovima. Četvorocilindrični motor sa po četiri ventila na svakom cilinidru i dvojnom nagore postavljenom bregastom osovinom sa kontrolom zatezanja kaiša je opremljen common rail sistemom za ubrizgavanje visokog pritiska od 1,800 bara piezo ubrizgivačima i turbokompresorom promenljive geometrije.

Ostale karakterstike novog Lancia Voyager 2.8 turbodizel motora od 178 KS su nove usisne cevi izrađene od kompozitnih materijala sa elektronskom kontrolom turbulencije, EGR sistem za kruženje izduvnih gasova, O-ring zaptivni prstenovi koji smanjuju trenje, senzori temperature ulja i izduvnih gasova, filter čestica (DPF) i dodatna podešavanja u cilju smanjenja buke, vibracija i rigidnosti (NVH) i garancije većeg komfora u vožnji. Lancia Voyager 2.8 turbodizel motor od 178 KS dotiže 193 km/h i postiže ubrzanje od 0 do 100 km/h  za 11.5 sekundi.  Potrošnja goriva na homologacijskom kombinovanom ciklusu vožnje je 7.9l/100 km dok je emisija ugljen-dioksida 207 g/km.

Novi ‘Trailer Sway Damping’ sistem kao standard

Asortiman Lancia Voyager range za 2013. godinu nudi inovativni 'Trailer Sway Damping' sistem kao standard, pored novih  'Maximum Steel' i 'Billet Silver' boja. Do potencijalno opasne situacije može doći u bilo kojoj situaciji u kojoj su uključena prikolica. Elektronski Trailer Sway Damping sistem je projektovan tako da detektuje iznenadne pokrete prikolice i pomaže u korigovanju situacije.

Sistem koristi senzore Electronic Stability Control (ESC) sistema kako bi prepoznao kada vozilo i/ili prikolica počinju da se kreću van svoje ose, pritom ne dodajući nijedan pokret do koga može doći davanjem upravljačkog inputa. Sistem primenjuje kočioci pritisak na točkove na različitim strana vozila i podešava prigušni ventil u cilju eliminacije proklizavanja i održavanja stabilnosti i vozila i prikolice. Iz tog razloga Lancia Voyager može vući prikolicu ili drugo putničko vozilo potpuno bezbedno, zahvaljujući novom  'Trailer Sway Damping' sistemu (koji je u standard u svakom paketu opreme).

Ukratko o modelu

Obilje standardne opreme važi za sve pakete oprema, uključujući 17" aluminijumske felne i šine na krovu (crne u Gold paketu opreme, hromirane u Platinum paketu opreme), dok prednja i zadnja sedišta, presvučena kožom vrhunskog kvaliteta daju pečat putničkom odeljku (funkcija grejanja i elektronskog podešavanja se takođe nude u okviru Gold i Platinum paketa opreme ). Volan sa kontrolom audio uređaja i glava poluge menjača su takođe presvučeni kožom. 

Unutrašnjost modela Voyager je osmišljena kao ušuškana i udobna dnevna soba. Ona je i čvrsta i fleksibilna, zahvaljujući Stow’n Go sistemu koja je standard za ceo asortiman. Ovaj sistem, koga je patentirao Chrysler omogućava da se drugi i treći red sedišta smesti unutar poda, čime se dobija rekordni kapacitet od 4,100 litara. Jedna osobena karakteristika Platinum paketa opreme je mogućnost sklapanja trećeg reda sedišta korišćenjem elektronskog upravljanja.

Standardna oprema nove Lancia-e Voyager je kompletirana sa više od 40 karakteristika aktivne i pasivne bezbednosti (u zavisnosti od paketa opreme i tržišta) (ESC, 6 vazdušnih jastuka,  cruise control funkcija, svetla za maglu, automatski farovi, Blind Spot i Cross Path funkcijom i aktivnom zaštitom pešaka). Takođe postoje i mnogi sadržaji koji garantuju maksimalni komfor u automobilu i zadovoljstvo pri vožnji, uključujući automatsku klimu u tri zone, elektronsko podešavanje sedišta i pedala, U-ConnectTM hands-free sistem sa iPod/MP3 uređajem koji integriše funkciju navigacije i zadnju, pomoćnu kameru za parkiranje. 

Retrovizori (sa grejačima), bočna i zadnja vrata su takođe elekontronski podesivi. Audio sistem sa devet zvučnika, subwoofer-om i snagom do 506 W je standard u Platinum paketu opreme. Čak i kada su u pitanju muzičke performanse, Lancia Voyager ima sve što je potrebno da na svakom putu osetite uzbuđenje koje želite.

Na kraju, ovaj model Lancia-e će je dostupan u verziji sa dva motora koja nude konstrukciju i peformanse udružene kako bi pružile neuporedivi komfor u cilju boljeg iskustva na putovanju: jaki Pentastar V6 3.6 benzinski motor od 283 KS i briljantni 2.8 turbo dizel motor u verziji od 178 KS. Oba motora su saobrazna sa Euro 5 standardima i dolaze kao standard zajedno sa šestostepenim automatskim menjačem sa konverterom obrtnog momenta koji nudi više prostora prilikom menjanja brzina, ograničavajući promene brzine rada motora između različtih stepena prenosa i garantujući lakše menjanje brzina u svim voznim situacijama. 

PR Fiat Automobili Srbija



čitanja : 3901



Komentari

Pa zar se 1,9 još proizvodi?

Autor ja 07 Mar 2013, 08:55

Wow, 5 strana i nista novo.

Nije mi jasno zasto pored onakve delte ovoliko uproapstise Ypsilon.

Osnovni problem Lancie je nedostatak vernih kupaca, visoka cena, pogotovo dizela i sto ne paze na detalje.

Ako je premijum, nek kvake, dugmici, palstiak ne krckaju, ne shkripe, ne gule se...

Autor Fordovac 07 Mar 2013, 23:06

@ja
da, u Deltu se ugradjuje stari dobri 1.9 JTD ali u Twinturbo varijanti, pored 2.0 Multijet...

Autor carobnjak 08 Mar 2013, 19:23

Vau,"nevidjenih 178 ks" za motor od 2,8 litara....

Autor milan 08 Mar 2013, 20:16