
Audi je objavio da će A1 i A3 dobiti novi 1.4 TFSI 4-cilindrični motor koji sadrži tehnologiju isključivanja cilindara (COD - cylinder on demand).
Ona u 1.4 TFSI motoru funkcioniše na taj način da prilikom malih i srednjih brzina i kada motor nije previše opterećen isključuje drugi i treći cilindar. Obrtaji motora moraju biti između 1500 i 4000, a obrtni momenat između 25 i 75Nm. U tom periodu 1.4 TFSI zapravo postaje 2-cilindrični motor. Ako se jače stane na gas, sistemu treba između 13 i 35 milisekundi da opet aktivira dva isključena cilindra.
Sam motor razvija 140KS pri 5000 o/min i 250Nm koji su na raspolaganju između 1500 i 3500o/min. U modelima A1 i A1 Sportback povezan je isključivo sa 7-stepenim S-tronicom, koji trovratnom modelu omogućava ubrzanje od 0-100 za 7.9 sekundi, a petovratnom za 8 sekundi. Audi tvrdi da, u zavisnosti koja je verzija u pitanju (trovratna, petovratna, S Line, Black Edition ili Sport), A1 ima prosečnu potrošnju između 4.7 i 4.9 litara na 100km, a prosečno emituje između 109 i 113g. CO2 po pređenom kilometru.
A3 i A3 Sportback za početak će isključivo biti dostupni sa 6-stepenim manuelnim menjačem. Ubrzanje od 0-100 im iznosi 8.3, odnosno 8.4 sekunde, a maksimalna brzina 212km/h. Deklarisana potrošnja je između 4.7 i 4.8l/100km, a CO2 između 109 i 112g/km. Za kraj treba napomenuti da, iako A1 1.4 TFSI dolazi samo sa S-tronicom, a A3 1.4 TFSI samo sa manuelnim menjačem, kasnije tokom godine A3 će dobiti automatski, a A1 manuelni menjač.
Izvor: Novavozila.ba
Foto: Audi
Ako je potrosnja i 20% veca, od ovoga sto Audi navodi, onda podrzavam ovakve sisteme, i neka ih ugradjuju i na ostalim motorima. Potrosnja i od 6l/100km nije velika za ovakav motor.
Ha, pa VW nije znao da napravni ni običan lanac za 1.2 TSI da traje duže od hulahopki "Udarnik" ...
Ovoj "novotariji" ne može da se raduje niko ko razmišlja o pouzdanosti i/ili troškovima održavanja i opravke motora, tj. to će biti tuga, a ne radnost za vlasnike