
Sem KED-10 concepta (o tome nešto više OVDE), Kia će na ovogodišnjem 65. Salonu automobila u Frankfurtu izložiti i obnovljeni model Soul.
Ovo će u stvari biti evropska premijera, budući da je Kia svetsku promociju ovog, kako kažu, funky crossovera održala još još pre nekoliko meseci na poslednjem Salonu u Njujorku.
Kako bilo, Soul modelske godine 2014 u odnosu na prethodnika nije pretrpeo neke velike vizuelne promene, ali je zato dobio novu platformu, unapređene vozne osobine, više mesta u unutrašnjosti, nešto veći prtljažnik (povećan na 354 litra), bolju zvučnu izolaciju i poboljšanu bezbednost.

Soul je pre svega dobio drugačiji prednji i zadnji deo, kao i modifikovanu unutrašnjost. Dizajneri su kao inspiraciju imali Kijin Track’ster concept koji je premijeru imao prošle godine na Salonu u Čikagu.

Tu su i novi alu točkovi i šira paleta boja, dok se 1,6 litarski benzinac i 1,6 litarski turbo-dizelaš odlikuju nešto manjom potrošnjom i smanjenom emisijom CO2. Standardno će se ugrađivati manuelni šestostepeni menjač, a kao opcija će na raspolaganju biti i šestostepeni automatik.
Na Salonu u Frankfurtu će biti izložena i osvežena verzija limuzine Optima, koja je Amerikancima takođe već predstavljena na pomenutom Salonu u Njujorku.


Ukratko, 2014 Optima (dužine 485 cm) se odlikuje LED dnevnim svetlima, doteranim svetlima za maglu, izmenjenim branicima, modifikovanom unutrašnjošću, kao i boljom zvučnom izolacijom i smanjenom emisijom CO2. Tačnije, Optima sa 1,7 litarskim dizelašem emituje 133 grama CO2 po km, a sa ISG sistemom 128 g/km.
Na kraju još i najava da će Kia u Frankfurtu predstaviti i Picanto sa pogonom na TNG (rezevoar za benzin ima 35 litara, a za TNG 27 litara), koji ima 1,0 litarski trocilindrični motor sa 49 kW/67KS i 90 Nm obrtnog momenta. Sa pogonom na TNG ovaja Picanto ima potrošnju od 5,8 l/100 km i emisiju CO2 od 100 grama po km, a sa automatskim start-stop (ISG) sistemom potrošnja iznosi 5,6 l/100 km.
Ivan Mitić - Autoblog.rs