
Volkswagen je jedan od proizvođača zaslužnih za širu primenu dizel motora u automobilima, a sada se Nemci pripemaju da ponove pionirski uspeh motorima koji će kao gorivo koristiti komprimovani prirodni gas.
VW-ov motor TGI je u stvari prilagođeni 1.4 TSI koji može da radi na benzin ili plin.
Nemci favorizuju komprimovani prirodni gas (CNG) u odnosu na TNG jer prilikom sagorevanja emituje manje CO2. Takođe je lakši od vazduha, zbog čega u slučaju curenja isparava u atmosferu, što mu daje bezbednosnu prednost u odnosu na LPG.
Velika prednost CNG-a je i dostupnost. Shellov naučnik Wolfgang Warnecke je Automotive News Europeu rekao da se procenjuje da globalnih rezervi komprimovanog prirodnog gasa ima za 250 godina.
Golf TGI je već dostupan u prodaji, a Volkswagen planira da proširi ponudu motora TGI na sve modele u dogledno vreme.
Golf TGI sa rezervoarom gasa prevaljuje 420 km (3,5 kg na 100 km) i još 940 km sa punim benzinskim rezervoarom, kažu u Volkswagenu.
Izvor: Tportal.hr
Foto: Volkswagen
Bilo je u SAT plusu reportaža o CNG pumpama gde je rečeno da u Srbiji ima svega nekoliko pumpi, ne mogu tačno da se setim, ali više od 5-6-7 nema...
Evo neke pumpe koje toce CNG ili zemni gas
http://cngeurope.com/?page_id=100