
Nakon nekoliko teaser slika, Peugeot je u maju ove godine objavio i set prvih zvaničnih fotografija i detalje o novoj, drugoj generaciji 308-ice.

Šira javnost će novi Peugeot 308 moći da upozna u septembru na Salonu automobila u Fankfurtu, a prodaja će početi ubrzo nakon premijere (u velikoj Britaniji od januara 2014. godine). Dok se to ne desi, evo i kompleta novih fabričkih fotografija.


Dakle, nova 308-ica nastavlja sa aktuelnim Peugeotovoim dizajnerskim rečnikom primenjenim kod modela 208 i crossovera 2008, a bazira se na novoj PSA EMP2 platformi, već upotrebljenoj kod novog Citroena C4 Picasso. Kako je ranije najavljeno, EMP2 platformu će u budućnosti koristiti sva PSA vozila (Peugeot-Citroen) iz C i D segmenta.

Novi Peugeot 308 po
najavama fabrike takođe odlikuju i bolje vozne karakteristike, prostraniji
enterijer (sa 9,7-inčnim ekranom osetljivim na dodir), veća bezbednost i
štedljiviji motori, za oko 140 kg manja težina, kao i koeficijent otprora vazduhu od 0,28.


Nova 308-ica je dugačka 425 cm, visoka 146 cm, dok zapremina prtljažnika po VDA normama iznosi 420 litara (1228 litara sa oborenim zadnjim sedištima).

Što se motora tiče, novi Peugeot 308 će (bar na početku) biti dostupan sa benzincima u rasponu od 82KS do 155KS, kao i sa dizelašima od 92KS i 115KS.
Na proleće 2014. godine ponuda će biti dopunjena, između ostalog i trocilindričnim turbo benzincem (1.2 e-THP), BlueHDi verzijama (sa emisijom CO2 od 82 grama CO2 po km), kao i novom generacijom 6-stepenog automatskog menjača.

Peugeot je prošlog meseca objavio i cene za novu 308-icu, a u nastavku možete pogledati cenovnike za Francusku i Italiju.
Cene za Francusku:
1.2 VTI 82 KS Access 17.800 €
1.2 VTI 82 KS Active 19.950 €
1.6 THP 125 KS Active 22.150 €
1.6 THP 125 KS Allure 24.100 €
1.6 THP 155 KS Allure 25.400 €
1.6 THP 155 KS Feline 27.500 €
1.6 e-HDI 92 KS Access 21.250 €
1.6 e-HDI 92 KS Active 22.950 €
1.6 e-HDI 92 KS Allure 24.900 €
1.6 e-HDI 115 KS Active 24.300 €
1.6 e-HDI 115 KS Allure 26.250 €
1.6 e-HDI 115 KS Feline 28.350 €
Cene za Italiju:
Peugeot 308 1.2 VTi Access: 16.900 evra
Peugeot 308 1.6 THP 125 KS Active: 20.600 evra
Peugeot 308 1.6 THP 125 KS Allure: 22.300 evra
Peugeot 308 1.6 THP 155 KS Active: 22.000 evra
Peugeot 308 1.6 THP 155 KS Allure: 23.700 evra
Peugeot 308 1.6 HDi 92 KS Access: 19.700 evra
Peugeot 308 1.6 HDi 92 KS Active: 21.400 evra
Peugeot 308 1.6 HDi 92 KS Business: 22.100 evra
Peugeot 308 1.6 e-HDi 115 KS S&S Access: 20.700 evra
Peugeot 308 1.6 e-HDi 115 KS S&S Active: 22.400 evra
Peugeot 308 1.6 e-HDi 115 KS S&S Business: 23.100 evra
Peugeot 308 1.6 e-HDi 115 KS S&S Allure: 24.100 evra
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Ovo ce da bude takav promasaj. Izgleda kao dete prosle genracije Kie Ceed i sadasnje Astre.
Sve cene za 5000 nize inace... Radije bih kupio Hyundai i30 nego ovo. Em je lepsi, em je 30 posto jeftiniji, em ima 4 puta duzu garanciju...
Ovaj od 82ks je pobednik! :)
Inace preskup, ruzan i vec dosadan...
Ne nude Feline u Italiji?
Obaranjem zadnje klupe ne dobija se ravna utovarna povrsina, materijali izgledaju kvalitetnije.
Nece ovaj lako "na kraj" izaci sa rivalima, uz ovu cenu nikako.
U odnosu na neke konkurente izgleda kao premijum. Od Kie Ceed je mozda za nijansu lepsi, ali od i30 je lepsi mnooooogo
Preskup je, kao sto je gore neko napisao za nekih 5000e. Dizel od 115ks 22,ili 24 hilj.e honda sivic 120ks kosta kod nas pocetna cena 18hilj.e.
Plus dizaj, vidi se da su hteli da se ugledaju na nemce, bocno kao beki golf. Promasaj nevidjen.
Ne mogu da shvatim novu liniju dizajna Peugeot vozila. Šta napraviše sa prednjim krajem, nekakvog "tupalja" i sve redom isti fazoni 208, 308, 508.
A položaj instrument table i njen izgled obaška promašaj.
Da li se oni sećaju kako je izgledao 206?? Šta uradiše?
Izgubili su bitku sa Renaultom po svim poljima.
Ukoliko cene spuste za 6000 evra mozda i naprave nesto. Inace auto mi se svidja i spolja i unutra. Motor od 1.2 treba da izbace.
Novi Megan ce biti tata u klasi, Pezo luta vec godinama, poslednji dobri modeli su bili 207 i 307 i 407. Sve posle je jadno.
U sustini, ovaj 308 je stilski na nivou Skode.
Bolje bi prosao kao sirotnjski Golf sa Skodinom znackom, i naravno uz duplo manje cene od navedenih...
P.S. nemojte uporesjivati cene u FR i kod nas, enormne su!
Aman ljudi, cene su za Francusku i Italiju gde su cene inace automobilima znacajno vise nego kod nas. Gledao sam cene Golfa, Astre i Focusa u Francuskoj i tu je negde ne odskace uopste po ceni...
Interesantno je koliko po svaku cenu Francuzi zele da budu originalni/drugaciji pa je tako tu ovaj volan od kojeg neki ljudi ne vide instrument tablu a obrtomer se krece u suprotnom smeru na koji su ljudi navikli... i to sto za podesavanje klime moras da udjes nekoliko menija... prosto fenomenalno.
Jos nesto mi je interasntno a to je da farovi ni ovde ni kod 2008/208 nemaju sistem za pranje farova (doduse ovde su LED farovi a kod 208/2008 ksenonski), a nas zakon propisuje da to mora zajedno da bude, sto prakticno ispada da ne mozes da prodjes tehnicki... smejurija.
Izgleda sasvim pristojno verovatno je prostraniji pregledniji od aktuelnog, ni po cemu se ne izdvaja iz mase... zapravo pokusali su da naprave nemacki recept (Golf) u francuskoj kuhinji...
@ Orlo
U potpunosti se slazem sa tobom. Samo 5-6.000 eura niza cena kod nas, i bice dosta kupaca.
jjaahahahahhahaa daj bre
1.2 sa 82 ks za 17 soma
ju hu
je l ste blesavi ??
vec sam hteo upitat jel vecina ovde samo "ogranicena" vlastitom tarabom ili prosto glu... ali pustimo to... Orlo je sve to s cenama objasnio puno ljubaznije.... mogu samo dodat, da s peugeoti uvek skuplji od citroena ali u ovom slucaju C4 je cak i u francuskoj skuplji od njega iako vec ima par godina na grbaci.....
mislim, da je svakom pametnom vec to dovoljan podatak o njegovoj ceni. ako nista drugo, sacekajte barem, da objave cene za vasu "tarabu" pa osujte drvlje i kamenje onda, ako ce vam bit preskup...;)
@Orlo
za podesavanje klime treba samo pipnut dugme sa simbolom ventilatora levo gore, uz displej i na touch screen iskcu ogromne kontrole klime i ventilacije... nista strasno i jako jednostavno (ceprkao po novom picassu; ima isti interfejs). ali i ja bi radije imao pravu dugmad nego tu igracku za kojom se zapomamila cela autmobilistcka vasiona...
Oni rade sada ono zbog cega je fiat propao. Fiat nikada nije bio najbolji ali je imao dusu.
Onda su sa linijama Punto 2, Stilo itd pokusali da budu "klasicni" jer je to najprodavanije.
I propali.
Ovo je njihov Stilo.
Mislim da ce ovo uzivo biti mnogo bolje, definitivno mi je bolji od 308, unutrasnjost mi je O.K. prilicno originalna, jeste cudan polozaj volana i instrumenata, ali to je valjda dobro, licno volim kad se na trzistu pojavi nesto drugacije.Spolja takodje, istina podseca na Golfa i proporcije su slicne ali dovoljno originalnih detalja, pa 307 i Golf 5 su bili slicniji.Mada,licno, Golf,Auris,Giulieta,Astra,Fokus pa i novi nisan u toj kategoriji kako god se bude zvao bi meni bili izbor pre od ovoga.Treba sacekati i Renoa, verujem da ce Megan biti mnogo dobar.
Šta je to "1.6 THP 125 KS"? Inače, atmosferski 1.6 VTI od 120 ks je u novije vreme opljuvan kao »gutač goriva«. A PSA je poodavno objavio da je razvio 3 cilindrični 1.2 turbo od 110 i 130 ks ( 205 i 230 Nm ) kao zamenu,tako da ne razumem gde je to u ponudi?
Što se tiče dizela, 307 i prethodni 308 je uvek dolazio u ponudi i sa 2.0 HDI ( koji se nudi i danas, mislim sa 150 i 163 ks),tako da ne razumem zašto su »stali« na 1.6 e-HDI. Pri tome, 1.6 e-HDI,mada manje troši goriva, zbog S&S sistema je realno možda i skuplji u nabavci i eksploataciji (održavanju) od 2.0 HDI.
Kao lesinar neki... 406 coupe i 206 poslednji svetli primeri dizajna ove marke.