Linija modela Opel Astra, Zafira Tourer i Cascada kabriolet su prvi modeli koji će iskoristiti prednosti uvođenja novih motora i sistema prenosa u veliki program razvoja pogonskih grupa, kroz koji će 80 odsto portfolija Opelovih motora biti obnovljeno do kraja 2016. godine.
Tri potpuno nove linije motora – u okviru kojih je razvijeno 13 raziličitih motora – i niz novih prenosnih mehanizama uvešće najnovije tehnologije i preformanse vodeće u klasi u širok opseg Opelovih proizvoda.
Program počinje pojavom novih 1.6-litarskih turbo motora, koji su prvi izdanak nove generacije linije benzinskih I dizel motora srednje veličine. Oni su fokusirani na to da pruže odgovor na rastuću potražnju za ‘umanjenim’ pogonskim jedinicama, nudeći veliku snagu i obrtni momenat sa smanjenom potrošnjom goriva i emisijom CO2. I jedno i drugo definisano je jačinom snage i nivoima prefinjenosti koji su vodeći u klasi.
Novi 1.6 SIDI Turbo benzinski motor, sa paljenjem pomoću svećica sa direktnim ubrizgavanjem (Spark Ignition Direct Injection), razvija 125 kW/170 ks i 280 Nm obrtnog momenta (uključujući funkciju overboost), što je 12 odsto više u odnosu na najbližu konkurenciju. On je sada na raspolaganju u liniji modela Astra (GTC, hečbek sa 5 vrata, sedan i Sports Tourer), na Zafiri Tourer i novom kabrioletu Cascada. Novi 1.6 CDTI motor sa 100 kW/136 ks, Opelov prvi, potpuno aluminijumski dizel motor, je bez premca u klasi po snazi po litru sa 85 ks. On debituje na modelu Zafira Tourer 2013. Godine, a vremenom će biti uveden i u druge Opelove modele. Oba motora se kombinuju sa sledećom generacijom ručnih menjača, koji postavljaju standard vrhunskog kvaliteta menjanja brzina u odnosu na ponudu konkurencije.
Vodeći u klasi: Potpuno novi 1.6 SIDI Turbo benzinski motor
Ovaj potpuno novi 4-cilindarski benzinski motor sa direktnim ubruzgavanjem se izbacuje na tržište sa snagom od 125 kW/170 ks i postiže izuzetno visok obrtni momenat u donjem segment od 280 Nm pri svega 1,650 rpm. Podređen je tome da pruža vrhunsku elastičnost, optimalnu potrošnju goriva, sa niskom emisijom CO2 i izvanrednu prefinjenost stila.
U odnosu na 1,6-litarski turbo motor koji zamenjuje, potrošnja goriva u kombinovanom režimu vožnje I emisija CO2 smanjeni su za do 15%, dok je obrtni momenat povećan za 22%. Kao posledica toga, ovaj motor postavlja novi standard dajući 12% viši obrtni momenat u odnosu na najbližu konkurenciju među kompaktnim modelima nivoa snage od 150 do 180 ks, uključujući motore vrhunskih nemačkih brendova.
Ključne karakteristike za impresivne performanse su: uvođenje direktnog ubrizgavnja goriva radi boljeg sagorevanja, brzo-delujući sistem turbo punjenja radi postizanja visoke vučne sile pri niskim brzinama motora i niz mera usmerenih na zvuk, radi tišeg i skladnijeg rada motora.
Kao primer impresivne vučne sile, 1.6 SIDI Turbo ubrzava Astru sa petora vrata u hečbek I sedan izvedbama sa 80 na 120 km/hm u petoj brzini za svega 8,8 sekondi, što je gotovo dve sekunde brže u odnosu na prethodni 1.6 turbo model. Sa Start/Stop tehnologijom i 6-stepenim manuelnim prenosom, oba modela, po kombinovanom NEDC ciklusu (novi evropski ciklus vožnje) troše svega 5,9 l/100 km sa emisijom CO2 od 139 g/km– što predstavlja poboljšanje od 14 odsto. Kod modela GTC, poboljšanje je još veće - 15 odsto.
Vodeći u klasi: Potpuno novi 1.6 CDTI dizel motor
Opelov prvi potpuno aluminijumski dizel motor je prvobitno lansiran u modelu Zafira Tourer. On će zameniti trenutni 1.7-litarski i 2.0-litarske dizel motore niže snage na nekoliko Opelovih modela, a u najavi je još nekoliko nivoa izlazne snage. U prvoj izvedbi, on ima 100 kW/136 ks i snažan obrtni momenat od 320 Nm, sa izvrsnom gustinom snage od 85 ks po litru, koja je bez premca u ovoj kategoriji u svojoj klasi zapremine.
U poređenju sa motorom 2.0 CDTI, slične snage, koji je takođe na raspolaganju kod modela Zafira Tourer, za 10% su smanjene potrošnja goriva I emisija CO2. To znači da su vrednosti koje se beleže u kombinovanom režimu vožnje svega 4.1 l/100 km i 109 g/km CO2, a te vrednosti ni jedan drugi kompaktni monokeb sedmosed sa sličnom izlaznom snagom ne može da dostigne. Kada se primenjuje na manjim vozilima, očekuje se potrošnja goriva ispod 4,0l/100 km i emisija CO2 oko ili ispod 100 g/km.
Sa Opelovim Blue Injection sistemom selektivne katalitičke redukcije (SCR) koji omogućava usklađenost sa Euro 6 standardima emisije (stupaju na snagu u septembru 2015.), 1.6-litartski CDTI je čist kao i benzinski motor tokom rada.
Kao njegov benzinski parnjak, 1.6-litarski CDTI takođe ima koristi od brojnih mera vezanih za upravljanje zvukom kako bi se minimalizovala buka, vibracije i grubost. Zabeležio je najniži stepen buke u vozilu kada je testiran u Zafira Tourer modelu, naspram drugih vozila koji su koristili 1,6-litarske turbo dizel motore.
Komon-reil sistem goriva pod visokim pritiskom uparen sa zatvorenom petljom kontrole sagorevanja i snažnim ulaznim punjenjem od turbopunjača varijabilne geometrije (VGT) su glavne tehničke karakteristike. Ove funkcije, i još mnogo drugih, kontroliše sofisticirana jedinica kontrole 1,6 CDTI motora, razvijena od strane General Motorsa. Ovaj vrhunski ECU sistem napravljen u Italiji, Nemačkoj i Sjedinjenim Državama, biće korišten u svim Opelovim budućim četvorocilindričnim dizel motorima.
Ručni menjači sledeće generacije: Najbolji u klasi kvalitet menjanja brzina
Opel je uložio preko 50 miliona evra u svoje evropske fabrike kako bi unapredio svoje aktuelne petostepene i šestostepene ručne sisteme prenosa. Ovi šestostepeni menjači lako izlaze na crtu najboljim konkurentnim rešenjima u klasi, te nude brzo i nesmetano menjanje brzina. Sada se uvode u Astra liniju modela, u Cascasa i Zafira Tourer modele sa novim 1,6-litarskim motorima.
Brojne revizije unutrašnjih prenosa i mehanizama za menjanje, kao i njihova integracija u vozilu, omogućili su značajno smanjenje pokreta pri menjanju brzina, uz veoma malu snagu potrebnu za menjanje brzina. Ovo vozaču daje osećaj mnogo veće “povezanosti”, omogućavajući poluzi menjača da se lako vrati u položaj uz minimum napora.
Šestostepeni sistem prenosa niskog trenja sa Active Select funkcijom koja omogućuje ručno menjanje brzina zarad jačeg iskustva sportske vožnje, takođe je dostupno.
PR Opel
u opelu sto pre novi motori.jedino je mozda mogao da pobedi a klasu :)
http://www.autobild.de/artikel/sechs-kompakte-spardiesel-im-test-4340342.html
Pa koriste i dalje te motore razvijene sa fijatom. Ovaj 1.6 dizel menja antički 1.7 isuzu dizelaš
Ovi PR tekstovi su toliko jadni da je to strasno!
Ovaj ko je ovo pisao mi deluje kao da mu je prethodni posao bio osmisljavanje slogana i prica za neki od lanaca fast food-a.
Ovaj 1.6 SIDI je postavio benchmark kod nepremijum proizvodjaca... ovoliki obrtni moment (i do 300 Nm u Performance verziji) i to pri niskih 1.650 o/min ne nudi niko, i toliko veliki opseg do 4.250 o/min... kako kazu gospoda iz AB trosi manje od konkurenata a Astra je realno teza od vecine tako da to govori mnogo...
@Panco
Ma to daju nekom da prevodi ko ocigledno nema pojma, a sa vozilima se srece samo u GSP-u... i na trotoaru kada ih obilazi... ;)
Odlicne specifikacije! Ostaje da se potvrde u praksi (ukoliko je moguće, pošto agregati sa tolikim naprezanjem nemaju dug vek iskorišćenosti)
Evo jednog testa 1.6 CDTI u Zafiri Tourer:
http://www.autoexpress.co.uk/vauxhall/zafira-tourer/65800/vauxhall-zafira-tourer-16-diesel
Nahvalise ga lepo, kao i gospoda iz AB... izgleda da je veoma dobar.
@carobnjak
Znas da citas i prevodis, to su bili testovi AE i AB, a ne PR prepiske...
@Orlo
sad cu ja tebe da citiram: sve je to placeno", otprilike...
Znas i sam da treba da prodje bar 2 godine eksploatacije da bi videli sta je ko i gde je!
Seti se TSI motora, hvalospevi o savwrsenstvu na sve strane, kad posle 2 godine CORAK! Temeljna dorada, i sad cute, vise se/ih ne hvale...
@Orlo
"Ručni menjači sledeće generacije: Najbolji u klasi kvalitet menjanja brzina"
Kako su do ovog saznanja dosli, molim te?
Jel na osnovu neke naucne studije, preciznih merenja?
@carobnjak
Slazem se i stojim iza toga da se o pouzdanosti na pocetku nista ne moze govoriti, ali tu niko nije govorio o tome vec o cisto izmerivim parametrima tipa snaga, obrtni moment, buka, vibracije i sl...
I ne znam sta se lozis na PR saopstenja (ne samo na ovo na bilo koje), u ni jednom neces da vidis da neko kudi svoj proizvod... ciganin hvali konja svoga. :)
P.S. Nisam primetio da si tako bio objektivan kada je bio Twinair ili Multiair... ;)
@Orlo
pa nisam bio ni subjektivan vec suzdrzan!
Hvalio sam samo multijet motore, mozes proveriti...
Da li je bilo kakvih opoziva ili zalbi na te air motore?
Ja koliko znam nije, ako znas nesto, izvoli, ako ne, prica zavrsena...
A inace kako i moze ovaj Opelov "novi dizel" da ne bude najbolji kad je u sustini Fiatov? :)))
@carobnjak
Polako, nemoj prerano sa zakljucima... vidim neki proizvodjaci zovu i posle 10 godina da se sredi nesto, neki posle 5... neki cekaju da to vlasnici sami srede o svom trosku kad im zvekne defektni motor ili menjac... :)
Opet ti sa tvojim izmisljenim pricicama o poreklu motora koje si smislio na osnovu svog visedecenijskog iskustva u citanju/obrazovanju preko auto-magazina...
@Orlo
gresis, u pitanju su samo 2 logicne stvari, ciste ko suza:
1.do sada je koristio Fiatove MJTD
2. ima identicnu zapreminu...
A to u vezi decenijskog obrazovanja, otprilike kao kad poredis neciji krvavo zavrseni fakultet ili onlajn diplomu za 3 meseca... :)
P.S. a kakva ti iskustva imas???
@carobnjak
Da, logika samo tebi ocigledna... kazi to nekom ko se malo bolje razume: to su isti motori jer imaju identicnu kubikazu - videces reakciju... a mozda i neces zavisi od njegove ekspertize.
P.S. Zbog autorskih prava bi morali to jasno da naglase, ali verujem da ti je i to polje veoma poznato...
Prakticno kod automobila - verovatno vise od tebe; teorijski - visedecenijsko pracenje sveta automobilzima sasvim sigurno ne...
@Orlo
jos uvek to pitanje porekla nije razreseno, a sto se logike tice govorim iz svog ugla...
Nisi mi odgovorio na pitanje, KAKVA iskustva?
Da nisi ti mozda autor gornjeg teksta? :)
@carobnjak
"jos uvek pitanje porekla nije razreseno..."... ne znam sta ti hoces, da ti posalju dopis o poreklu, mozda ceo proces razvoja motora, posto tebi zvanicne izjave nisu merodavne, vec se vodis svojom logikom zasnovanom na pretpostavkama... ;)
Sto se tice iskustva s obzirom na moju struku imao sam veoma dobru praksu gde sam imao priliku detaljno o svakom delu da vidim kako funkcionise/radi kako izgleda, da ucim i sl, a osim toga sa caletom od kada sam naucio da vozim sa 12/13 godina, majstorisem oko auta stalno, prvo je krenulo kao zabava, a nakon toga i sam svoj majstor... :)
@Orlo
ta zvanicna izjava je na nivou ovog PR-a gore!
Nisi naveo nikakve argumente, samo pretpostavke, kao i moje, zato trazimo DOKAZ!
Do tada je pitanje otvoreno...
Sto se iskustva tice, stvarno su bogatija od mojih... :)))
@carobnjak
Cekaj, a sta je onda validan dokaz ako nije zvanicna izjava o motoru (da tu zanemarimo hvalospeve)?
@Orlo
pa recimo posto sam ja praktican covek, al vrlo, da mi rastavimo ta dva motora pa da vidimo sta ima ispod tih ukrasnih i sarenkastih elemenata cije si fotke postavljao, pa su kao skroz razliciti... :)P
Za pocetak uporedi precnik i hod klipova, pa ces se zamisliti...
I jos nesto, pod terminom "nov" moze se smatrati i nesto sto je doradjeno ili preradjeno, a pretpostavljas sta, tj.cije...
@carobnjak
Ma sve je to interesantno, ali poenta je u tome da bi mogli da koriste Fiat-ov agregat morali bi da ga prave od ranije (citaj imaju licencu), sto oni ne rade i ne ugradjuju ga u svoja vozila. Koliko sam ja upucen 1.6 je radjen posle braka GM/Fiat tako da nije imao dodirnih tacaka u Opel-u...
Osim toga slike sam ti pokazao kako bi shvatio da raspored agregata (alternator, klima, anlaser) na 1.6 CDTI nije isti kao na 1.6 MJet, a to sto je kubikaza ista (ne znam odakle ti precnik i hod klipa kod 1.6 CDTI) nista ne mora da znaci - moguce da su izracunali da je to idealna zapremina... renoov 1.6 dCi je iste zapremine a cini mi se i hondin i-dtec...
P.S. Ovi novi motori 1.6 CDTI, 1.6 i 1.0 SIDI-T su svi radjeni od nule i potpuno novi, sto je naglaseno u zvanicnim izjavama...
Orlo
alternator, klima i anlaser idu na postojeci motor, to se zove modifikacija, i moze se sve drugacije resiti ali osnova ostaje ista, ako me razumes, pricam u smislu pretpostavki!
To bih voleo da neko objasni, u cemu su razlike.
PR saopstenja i marketing iz prve ruke nimalo ne pomazu...