home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Ferrari F80
 
Ferrari je nedavno privukao pažnju otkrivanjem preliminarnih tehničkih specifikacija za model Elettrica, što će biti prvi ulazak kompanije iz Matanela u segment električnih vozila. Ali, to ne znači da Ferrari signalizira postepeni nestanak motora s unutrašnjim sagorevanjem, nego u stvari udvostručuje udeo SUS motora.

Ferrari je 2022. godine predvideo da će do kraja decenije samo 20 posto njegove ponude i dalje koristiti isključivo SUS motore, međutim, revidirana strategija objavljena ovog meseca predviđa 40 posto udela SUS motora u ukupnom portfoliju do 2030. godine. Udeo hibrida ostaje nepromenjen, a Ferrari se drži prvobitno najavljenih 40 posto. To znači da će većina novih automobila i dalje imati V6, V8 ili V12 motore u naredne četiri godine, navodi Klix.ba.

Znajući da su njihovi verni Ferraristi i dalje posvećeni SUS motorima, italijanska marka će nastaviti da usavršava svoje benzinske motore za bolje performanse, a istovremeno će ispunjavati sve strožije propise o emisijama. Govoreći tokom Dana tržišta kapitala, glavni direktor za istraživanje i razvoj Ernesto Lasalandra je potvrdio Ferrarijevu posvećenost tradicionalnim pogonskim sklopovima.

"Nastavljamo da razvijamo naše V6, V8 i V12 motore s ciljem kontinuiranog poboljšanja njihovih performansi i efikasnosti, a istovremeno i usklađenosti s novim svetskim propisima. Nastavićemo da nudimo SUS motore u našem portfoliju proizvoda i unosimo inovacije u motore kontinuiranim povećanjem specifične snage", rekao je Lasalandra.

On je nagovestio da se brojka od 296 konjskih snaga po litru u slučaju hiperautomobila F80, što je rekord za Ferrarijev drumski automobil, još uvek može nadmašiti.

"Dostigli smo novi vrhunac specifične snage, ali ovo nije kraj. Želimo da se sve više poboljšavamo koristeći najnoviju tehnologiju, nove materijale i inovativnu arhitekturu motora", dodao je on.

Ipak, to nije sve. Ukoliko sintetička goriva dobiju na popularnosti i prošire se, Ferrarijevi motori će biti spremni.

"Osiguraćemo da naš motor radi s alternativnim gorivom kao što je e-gorivo, i bićemo spremni ako ili kada se ova tehnologija proširi na globalnom nivou", rekao je Lasalandra.

Iako ideja o električnom vozilu može da zvuča nelogično, stroži zakoni o emisijama će na kraju sustići Ferrari. Ali, nije stvar samo u tome da regulatori budu zadovoljni. Kompanija je uverena da može da razvije uzbudljiv električni automobil za one koji su otvoreni za ideju ukidanja motora s unutrašnjim sagorevanjem.

S druge strane, za one koji ne mogu da zamisle iskustvo bez SUS motora, i dalje će biti mnogo modela s V6, V8 i V12 motorima za izbor u narednim godinama. Planirano je najmanje 20 novih automobila između 2026. i 2030. godine, što će narednih nekoliko godina učiniti jednim od najprometnijih u istoriji kompanije.

Izvor: Klix.ba / Motor1.com

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Ferrari



čitanja : 42



Komentari