
Iz Renaulta je još ranije stigla najava da će na ovogodišnjem sajmu automobila u Parizu premijeru imati i novi Espace, a u međuvremenu su objavljene nove zvanične slike i detalji.

Francuzi su inače još na na prošlogodišnjem Salonu automobila u Frankfurtu najavili kako će izgledati novi Espace, i to koncept vozilom Initiale Paris.


U svakom slučaju, nova, peta generacija Espaca je luksuzniji model u odnosu na dosadašnji (sa daleko kvalitetnijim materijalima u komfornoj i modularnoj unutrašnjosti), kombinuje stajling i praktične elemente crossovera i MPV-ova, napravljen je na CFM1 modularnoj platformi, a lakši je do 250 kg od prethodnika.

Novi Espace će pokretati gama turbo benzinskih i turbo dizel motora, biće dostupan sa alu točkovima od 17 do 20 inča, manuelnim i automatrskim menjačima, sa četiri paketa opreme (uključujući i najluksuzniji Initiale Paris) i devet boja eksterijera.

U ponudi je samo jedan benzinac (1.6L turbo sa 200KS i 260 Nm) i 1.6 dCi dizelaš u verzijama sa 130KS/320 Nm i 160KS/380 Nm.


Što se dimenzija tiče, novi Espace je dugačak 485 cm, širok 187 cm, visok 168 cm, međuosovinsko rastojanje iznosi 288 cm, zapremina prtljažnika je 660 litara, a koeficijent otpora vazduhu iznosi 0,30.

Vozilo između ostalog ima i LED prednja svetla, Multi-Sense sistem (za četiri moda vožnje - 'Eco', 'Comfort', Neutral' i 'Sport'), RLink2 multimedia system, TFT ekran, kameru za vožnju unazad, sisteme Adaptive Cruise Control, Active Emergency Braking, Lane Departure Warning, Safe Distance Alert, Blind Spot Alert...


Što se tiče luksuznije Initial Paris verzije, takav Espace između ostalog ima alu točkove od 19 inča (opciono i od 20 inča), ekskluzivni Amethyste Black eksterijer (biće dostupne i druge boje), Initiale oznake, Nappa kožu u enterijeru, kožni volan, el. podesiva sedišta sa grejanjem i masažom, dodatno zatamnjena stakla, BOSE premium sound sistem, Visio System Pack (prednja kamera, automatsko uključivanje svetla, sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova...) i Advanced Safety Pack.

Renault Espace Initiale Paris je dostupan sa dva motora, i to sa TCe 200 benzincem i dCi 160 dizelašem.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Solidna motorizacija. Eto, honda juče objavi 350 Nm iz pojačanpg 1,6 dizela, a ovi danas 380 Nm, sve sa 160 ks.
Šteta što nema fotografije nekog nižeg paketa opreme, možda baznog sa točkovima od 17 cola, da se vidi na šta to liči.
@moron
Mislis, steta sto je ovako lep?Steta sto Skoda nikad nece napraviti nista ovako drugacije od ostalih?Kako za Fabiju nisi napisao, steta sto nije prikazan u osnovnoj opremi(vec sam i zaboravio 13 ili 14 cola)...znam da je 15.
Zasto spominjati Skodu??? Potpuno drugi modeli, potpuno druga filozofija, potpuno drugacije pozicioniran brend?
@Fordovac
Zato...mal'ko se zezam, al'kad smo kod toga, kako to mislis "druga filozofija, drugacije pozicioniran brend"?(psssst, ma ja to znam, nego volim da cujem, a on ne voli) Ah, da, stvarno, nevezano za ovaj auto, sta mislis sto bi moron hteo da vidi ovaj auto u najsiromasnijoj verziji, a za Fabijicu nije imao tu zelju, a?
Bobo
Znaš i sam da svako vozilo bitno drugačije izgleda u Attraction, Base, Authentique, Generation ili sličnom "dno" paketu, nego u Exclusive, Cosmo, GT line, Bose Edition ili u sličnoj "top" verziji.
Većina prikazuje i izlaže samo "top" verzije (kod mnogih i sa sa "damper edition" pneumaticima, kao značajnim modnim detaljem), dok one bazne verzije - ako ih i kada vidiš (bar na slikama) - prosto se uplašiš (bar se ja uplaših gledajući neke).
Dakle,ja ne sumnjam da Paris Initiale "ima sve" (po razumevanju renoa), ali bi lepo (korisno) bilo videti i "nešto niže" ( jer će to pretežno i da se prodaje).
Uostalom,kao ovaj "Paris Initiale", bio je nekada (na slikama) i reno 25 "Baccara", pa i sa motorom V6, ali u praksi čest za videti koliko i detelina sa 5 listova (V6 beše tačno dva puta skuplji od slabijeg benzinca). Ono malo 25-ica što ih je bilo, bili su ( kako bi ti rekao ) "klotare" ( ali nisu bili i "troklipnjače", koji izraz ti koristiš samo za neke motore sa 3 cilindra, ali ne kao generički pojam za tu vrstu).
Doduše, sam reno 25 (u svakom paketu) je veoma brzo nestao.
Znači, lep je novi Espace (klasična pobeda dizajna nad svim ostalim),ali bih video nešto i osim Paris Initiale.
Uopste nije los sto se tice eksterijera, ali enterijer totalno bez ideje... totalno. Ekran je sada uspravan, kao iPad, da izgleda kao "premijum", ostatak kao da su sav novac potrosili na ovo LED osvetljenje i promenu boja...
Instrumenti izgledaju ok, kao i novi volan, ali kao i pre 15+ godina tu su one komande iza volana...
Gledao sam performanse motora i krivu tog TCe 200 i stvarno su lepe brojke dobijene iz te zapremine, samo sto je taj obrtni moment od 260 Nm dostupan pri cak 2.500 o/min (pa sve do 4.200-4.300 o/min)... konkurencija pri manjem broju obrtaja (za 900-1.000 o/min) razvija i 300 Nm obrtnog momenta i ima veci opseg pri kojem ga postize...
Bi-turbo dizel ima maksimalnih 380 Nm samo pri 1.750 o/min sto je odlicna brojka, samo sto sam ocekivao da ce biti "ispeglanija" kriva i da je makar do 2.500 o/min on dostupan, ali nije...
@moron
Mislim stvarno kako se nisi zapitao tada za Skodu a sada se zapitujes... :))))
@Moron
Pa imas sliku onog srebrnog gore, na vretima prtljaznika mu pise Espace, dakle taj nije u najvisem paketu opreme, jer bi pisalo Initiale Paris. Standard na svim od 130 ks su 17 colke, na svim ostalima su 18, a opcija 19, jedino Initiale Paris ce imati 20 cola opciono.
@Orlo
Znam da o ukusima ne vredi raspravljati, ali je meni ovo primer kako treba da izgleda kokpit automobila u vremenu u kojem zivimo.Jasna je veza sa Kliom i Kapturom, ocigledno je da pripadaju istoj porodici, a dovoljno je razlicit na prvi pogled od svega sto se nudi na trzistu trenutno.Ovaj dizajn ima bas jasnu ideju sta stoji iza toga imas i prilog o tome.Kakvu ideju ima na primer novi Sorento ili I 20.Skladni, imaju sve sto imaju savremeni automobili, kvalitetno, ali potpuni wanabe, sa po ko zna koji put prekidanjem dizajnerskog kontinuiteta.Volan je prelep, centralna konzola-most takodje, ukras kabine, sedista, obloge vrata,instrumenti, rucica menjaca...Renoov zamajac dizajna je Klio, oko njega se sve vrti i vecina modela nakon njega vec cetvrtu generaciju sledi njegov dizajnerski pravac.komande iza volana su ergonomski prakticnije po misljenju Renoa od istih takvih na volanu, a u mnogobrojnim uporednim testovima vrlo cesto su to komentarisali i test vozaci.Mozda to nije tacno, ali i ja delim to misljenje, u svakom slucaju nisu tu zbog ustede, vec zbog vrlo jasne ideje o tome.Svako prenatrpavanje volana komandama, gubi smisao, jer dovodi palac u situaciju da pretura po volanu i skrece paznju, ovako levi palac regulise jedno , desni drugo, a trecu stvar kaziprst i srednji prst i to u praksi jako dobro funkcionise i mislim da Reno ne bi trebalo to da menja.
@Bobo
Ma naravno, sve sto Renault napravi je nesto najblize savrsenstvu...
Tako se, zbog ergonomije, i u Cliu 4 prekidaci od pre 15 godina nalaze u upotrebi a ne zbog stednje... svakako...
Mada nije mi jasno zasto "moraju" komande tempomata koji su redje u upotrebi no podesavanje zvuka biti na volanu a komande za podesavanje zvuka iza... svi drugi to rade obrnuto, verovatno zato sto grese...
@moron
Pobogu! Ovo je kao da zelis da izlazes knjigu kako izgleda kada je neko procita. Naravno da je kao kupus.
Ili da prikazes cokoladu kako izgleda kad je izvadis iz pakovanja, naravno da je malkice izmrvljena i izgrebana.
Mi ovde plasiramo dozivljaj, emociju, ono sto zelis da taj proizvod bude, ono kako ces ga se secati. Ne ono sto nije bio i ne moze da bude.
Naravno da se vozila prikazuju u najboljem mogucem svetlu. Ti kupujes koju god verziju, ali u glavi ces uvek imati ono sto taj tvoj primerak predstavlja, a to je fantazija.
@Orlo
Bas zato kako si napisao.Ja na mojim automobilima imam oba resenja i ovo je ne za nijansu, vec neuporedivo bolje, a nisam siguran ni da li je jeftinije ugraditi prekidace na volan, ili na poseban satelit sa strane.U svakom slucaju mislim da je cena tu negde.Komande iza upravljaca koje kacis kaziprstom su lakse za koriscenje od gomile prekidaca kakve ima na primer Hjundai.Proveri sam.I u Kliju 4 je sve na svom mestu.I u Twingu.I u Capturu.I u ovom i svi su prelepi.Ti tableti koje je u svetu obicnih automobila prvi svojim dizajnom promovisao Klio, hoces da se kladimo da ce ih biti za par godina na svim Kia-Hjundai vozilima?Sto se tice komandi iza upravljaca, evo ti jedan test Renoa:"Pošto na Renaultu ove kontrole ne vidite , to znači da tokom upotrebe nećete skretati pogled sa puta na njih. Svaki taster drugačijeg je oblika pa kada, posle nekoliko dana savladate koji čemu služi, postaje vam sastavni deo vožnje. Renault već neko vreme usavršava ovo rešenje i moram priznati da je prilično zarazno.
Dešavalo mi se da kada iz Renaulta sednem u neki drugi auto, i u njemu na istom mestu želim da pojačam muziku." Ja, kao i ovaj frajer mislim da svi drugi grese.
Ne izovde sam oni komande na volanu na taj nacin, PSA grupa vec godinama nudi modele sa komandama za radio iza volana.