home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

U maju objavljeni Fiatov petogodišnji plan između ostalog predviđa investicije u nove modele, što podrazumeva i proširenje porodice modela sa oznakom 500.

Jedan od njih je i Fiat 500 Plus (ili 500+), model B segmenta koji će 2016. godine naslediti sadašnjeg Punta, a drugi novitet iz 500 serije je dugo najavljivani 500X. Automobil je u stvari Fiatova verzija novog Jeepa Renegade, naravno sa potpuno drugačijim dizajnom.

Podsećanja radi, novi Fiat 500 se prvo pojavio kao hatchback sa 3 vrata početkom 2007. godine, zatim je stigao i 500C Cabrio pa njihove Abarth verzije, da bi 2012. godine ponudu modela sa oznakom 500 dopunio i kragujevački 500L. Prošle godine je paleta proširena i verzijama 500L Trekking i 500L Living (ovaj potonji i u verziji sa sedam sedišta), a sada je stigao i crossover 500X.

500X je u formi predserijskog vozila još 2012. godine predstavljen novinarima, dok njegova definitivna, serijska varijanta premijeru ima na ovogodišnjem sajmu u Parizu.

I Fiat 500X i ranije pomenuti Jeep Renegade će se proizvoditi u fabrici Melfi u Italiji, a 500X će biti na raspolaganju u dve varijante; u standardnoj za grad i u sposobnijoj, više off-road verziji za one koji vole izlete u prirodi.

U svakom slučaju, 500X je dugačak 425 cm, širok 161 cm, visok 180 cm, zapremina prtljažnika iznosi 350 litara, biće dostupno 12 boja karoserije, osam različitih alu točkova (od 16, 17 i 18 inča), više benzinskih i dizel motora, tri menjača (šestostepeni manuelni, menjač sa dvostrukim kvačilom i devetostepeni automatik), 2WD i 4WD verzije, kao i brojne opcije za personalizaciju.

Što se motora tiče, 500X će na početku biti dostupan sa nekoliko agregata, a to su 1.4 Turbo MultiAir II sa 140KS, 1.6 MultiJet II sa 120KS i 2.0 MultiJet II sa 140KS.

Kasnije stižu i 1.6 E-torQ sa 110KS, 1.4 Turbo MultiAir II sa 170KS, Tigershark 2.4 sa 184KS i 1.3 MultiJet II sa 95KS.

Automobil između ostalog ima i 6 vazdušnih jastuka, svetla za maglu, ESC sistem, Traction Plus sistem (kod 2WD verzije), Lane Assist, Blind Spot Assist, kameru za vožnju unazad, Brake Control, Drive Mood Selector (tri moda - Auto, Sport i All weather), Uconnect multimedia sistem, Bluetooth, AUX, USB port...

Kao konkurenti za 500X se između ostalog navode Nissan Juke, Renault Captur i Peugeot 2008, a automobil će biti dostupan u više od 100 zemalja (uključujući i SAD).

Fiat inače u ranije objavljenom saopštenju novi 500X opisuje kao "kombinaciju lepote i suštine, uz napomenu da je "500X važan korak za Fiat u smislu brenda i tehnologije i demonstrira zrelost Fiatove DNK stilizacije."

Ivan Mitić – Autoblog.rs

U nastavku pročitajte i PR saopštenje Fiat Automobili Srbija:

Svetska premijera novog modela Fiat 500X crossover

Fiat 500X debituje na Sajmu autmobila u Parizu, novi komapktan krosover linije 500, koji obeležava evoluciju brenda i tehnologije kroz razvoj sopstvenog DNK.

Lepota sa karakterom, novi automobil istražuje potpuno novu dimenziju modela 500, sa zrelom, elegantnom, potpuno italijanskom “odećom” – poput visoke mode – supstancom automobila koji je udoban, s visokim performansama i uvek u kontaktu sa svetom: to je X strana lepote kao i duša modela Fiat 500X.

Kao naslednik modela Fiat 500 iz 1957. godine – stilska povezanost prepoznatljiva po okruglim svetlima i klasičnom logotipu sa hromiranom haubom je jasna – novi Fiatov krosover proširuje liniju porodice 500, koja uključuje modele  500, 500C, 500L, 500L Trekking 500L Living: autmobile koji su veoma različiti po nameni i karakteru, ali koji imaju zajedničke korene: legendarni model Fiat 500.

Novi Fiat 500X, koji će se proizvoditi u modernizovanom pogonu SATA u Melfiju (Potenca) i prodavati u više od 100 zemalja širom sveta, uključujući i SAD, biće u ponudi u dve različite verzije – sa dve različite duše– jedna kosmopolitska a druga  idealna za slobodno vreme,   opremljenim sa efikasnim dizel i benzinskim motorima, tri tipa prenosa – manuelnim, 9-stepenim automatskim ili dvostrukim 6-stepenim automatskim – i sa prednjim pogonom, pogonom na četiri točka, ili prednjim pogonom sa Traction Plus konfiguracijama.

500X “nadilazi” trenutne ciljne grupe kupaca

Fiat 500X je krosover ne samo po svojoj prirodi, već i zato što je zanimljiv mnogim tipovima kupaca različitog pola, starosti, potreba i ukusa. U tom smislu simbol "X" predstavlja, element raskršća, segmente koji su međusobno veoma različiti, od kojih svaki privlači i stare i mlade, zaljubljenike u lepotu i  poznavaoce karaktera. Oni su dinamični, aktivnog društvenog života i različitih strasti i interesovanja. Međutim, ono što im je zajedničko, jeste želja za uživanjem u zadovoljavajućem iskustvu vožnje i za izražavanjem sopstvene ličnosti kroz uočljiv stil. Danas svi oni nalaze jasan, sadržajan odgovor na svoje potrebe: Fiat 500X.

U ponudi su dve verzije: Prva, karakteristična upadljivim elegantnim stilskim detaljima, će sasvim sigurno privući mlade, dinamične i kosmopolitskog duha. Sa druge strane, odlučniji terenski izgled i oprema čine model idealnim rešenjem za ljubitelje opuštanja i aktivnosti na otvorenom, koji ne žele da odustanu od jedinstveng stila modela Fiat 500.  

Stil i dimenzije

Novi 500X, dizajniran od strane „Centro Stile Fiat“, predstavlja novu dimenziju nepogrešivog modela 500, u okviru koje se susreću  njegov legendaran stil i savremeni koncept krosovera, uz dodatak značajnih terenskih mogućnosti koji su idealni za vreme provedeno na otvorenom.
Novi automobil, sa izraženom ličnošću i upadljivo italijanskim dizajnom, karakterišu fleksibilnost, racionalnost i kvalitet koji su čvrsto utkani u njegove kompaktne dimenzije, u prostran enterijer i izbor vrhunskih materijala i tkanina, kao i najsofisticiraniju tehnologiju u službi bezbednosti i udobnosti u vozilu.

Čvrsta, robusna pojava ovog automobila pronalazi savršen elegantan pandan u skladnoj liniji, koja ima dimenzije savršene za kupce koji traže udobnost i opremu tipične za kompaktna sedan vozila. Istovremeno, 500X zadovoljava potrebe svakodnevne gradske vožnje, zahvaljujući skromnim dimenzijama: dugačak je 4,25 metara (2 cm više u verziji namenjenoj za  one koji provode vreme više na otvorenom), širok 1,8 metara i visok 1,60 m ( sa krovnim nosačima ili pogonom na sva četiri točka visine dostižu i do 161cm i 162cm).

Kompaktna spoljašnjost, prostrana unutrašnjost: prostrano, zaštićeno okruženje u kojem su obilato korišteni fini materijali, sa završnicom viskog kvaliteta i praktičnim odeljcima za odlaganje. Udobna putnička kabina nepogrešive italijanske izvedbe, u ponudi sa ne manje od sedam konfiguracija enterijera, kombinovanjem različitih tipova tkanina, kože i boja. Sve ovo čini se još funkcionalnijim zahvaljujući velikom broju mogućnosti podešavanja sedišta i prostranom prtljažniku (350 litara).

Naposletku, kupac ima mogućnost izbora između 12 različitih boja čime se naglašava senzualna forma modela Fiat 500X, uz dodatnu mogućnost izbora između osam različitih izvedbi 16, 17 i 18-inčnih aluminijumskih točkova.

Verzije motora

Novi Fiat 500X za tržišta Evrope, Bliskog istoka i Afrike nudi različite kombinacije motora, menjača i prenosnih mehanizama, kako bi odgovorio na sve potrebe vožnje, uz poštovanje prirode i maksimalnu efikasnost kada su u pitanju performanse, potrošnja i emisije izduvnih gasova.

Na štandu će biti predstavljeni 1.4 Turbo MultiAir II sa 140 ks (prednji pogon i 6-stepeni manuelni menjač) ili dvostrukim šestostepenim automatskim menjačem, 1.6 MultiJet II 120 KS  (ujedno sa prednjom vučom i šestostepenim manualnim menjačem) i 2.0 MultiJet II 140 KS (sa devetostepenim automatskim menjačem i pogonom na sva četiri točka.

Ponuda će naknadno biti dopunjena i sa 1.6  E-torQ (petostepenim manualnim menjačem i prednjim pogonom) sa 110 KS onda 1.4 Turbo MultiAir II HP (devetostepeni automatski menjač i pogon na sva četiri točka) i moćni Tigershark 2.4 184KS (devetostepeni automatski menjač i pogon na sva četiri točka).

Štaviše, 1.4 Turbo MultiAir II će takođe biti dostupan sa prednjim pogonom i šestostepenim menjačem. Inovativni sistem automatskog prilagođavanja osigurava veći komfor tokom vožnje i sportskiji osećaju poređenju sa klasičnim automatskim menjačem, veću efikasnost i manju potrošnju goriva. Sadržajno gledano sprava se sastoji od dva prenosa koji paralelno dopuštaju neverovatnu brze smene oslobađanja jednog prenosa i ujedno aktiviraju sledeću takoreći simultano. U ponudi su i sledeći turbo-dizel motori: 1.3 MultiJet II sa 95 ks (5-stepeni manuelni menjač i prednji pogon), i 2.0 MultiJet II sa 140 ks (6-stepeni manuelni menjač).

Devetostepeni automatski prenos

Model 500X crossover je prvi Fiatov automobil sa 9-stepenim automatskim prenosom. Ovaj prenosni mehanizam, u spoju sa benzinskim motorom 1.4 Turbo MultiAir II sa 170 ks i 2.0 MultiJet II turbo-dizel motorom od 140 ks, nudi mnoge prednosti, uključujući veliki kapacitet prenosa i skladnu raspodelu snage. Sa elektronskom kontrolom, novi 9-stepeni automatski prenos poseduje "shift-on-the-fly" mapiranje, sa mogućnošću prebacivanja u manuelni-sekvencijalni režim.

4WD i sistem isključenja zadnje osovine

Novi Fiat 500X dostupan je u konfiguracijama pogona na dva i na četiri točka. Posebno svojstvo pogona na četiri točka novog Fiat-ovog krosovera jeste primena sistema isključenja zadnje osovine koji omogućava smanjenje gubitka vučne energije kada nije potreban pogon na četiri točka, čime se postiže veća efikasnost po pitanju potrošnje. Ovaj model je jedini automobil u segmentu koji nudi ovu mogućnost uz Jeep Renegade; sistem isključenja zadnje osovine neosetno prebacuje pogon na dva i četiri točka radi stalnog upravljanja obrtnim momentom, bez da potrebe za intervencijom od strane vozača.

"Drive Mood Selector" i Traction Plus sistem

Novi 500X nudi "Drive Mood Selector" (biranje režima vožnje), koji dejstvuje na motor, kočnice upravljanje i menjač/prenosni mehanizam, omogućavajući tri različita ponašanja automobila, zavisno od stila vožnje, prilagođeno situaciji ili stanju putne površine: režim Auto (za najbolju udobnost, potrošnju i emisiju CO2), režim Sport (za performantan pogon) i režim All weather (maksimalna bezbednost u uslovima slabog prijanjanja).

Kod verzije namenjene aktivnijoj vožnji, režim All weather je zamenjen funkcijom “Traction”, koja, kod verzije pogona na četiri točka, ubrzava prenos obrtnog momenta na zadnju osovinu. Sa druge strane, kod modela  sa prednjim pogonom, aktivira se sistem kontrole “Traction Plus”, koji, sa jedne strane, poboljšava oslanjanje na grubom, klizavom terenu, a sa druge strane, košta manje i ima nižu emisiju od konvencionalnog pogona na četiri točka, pokazujući se kao efikasniji pri nezahtevnoj, svakodnevnoj terenskoj vožnji.

Upravljanje i bezbednost

Sa zadnjim Mekferson vešanjem, FIAT 500X obezbeđuje odgovarajući balans između upravljanja i udobnosti. Štaviše, da bi garantovao zaštitu putnika, novi Fiat crossover kombinuje karoseriju dizajniranu u skladu sa najmodernijim kriterijumima i aktivan i pasivan sadržaj koji obezbeđuje izvanredne performanse.

U kompletnoj liniji su standardno dostupni bitni sadržaji poput šest vazdušnih jastuka (prednji, prozorski i bočni vazdušni jastuci), prednja svetla sa opcijom za dnevnu svetlost i svetla za maglu pri skretanju, pored skladne kontrole elektronske stabilnosti (ESC). Pored toga, u zavisnosti od verzije i tržišta, napredni Lane Assist (sistem za upozorenje na promenu trake) i Blind Spot Assist uređaji (sistem za praćenje mrtvog ugla) su dostupni standardno ili po narudžbini. Na zahtev, model 500X je moguće opremiti zadnjom kamerom za vožnju unazad i sistemom podrške pri kočenju.

Info-zabavni sistem

Po pitanju komfora i opreme info-zabavnog istema, Fiat 500X se ističe u svojoj kategoriji zahvaljujući naprednom Uconnect™ sistemu sa 5-inčnim ili 6,5-inčnim ekranom osetljivim na dodir. Obe verzije dolaze sa Bluetooth interfejsom, Aux i USB ulazima , SD port i  glasovnom komandom. Pored toga, Uconnect Radio Nav uređaj poseduje TomTom 2.5D navigaciju, dok Uconnect Radio Nav sistem od 6,5 inča poseduje satelitsku navigaciju sa 3D mapama, postepenim navođenjem i „One Shot Voice Destination Entry“ funkcijom koja omogućava unošenje adresa putem glasovne komande.

Sistem omogućava pristup glavnim funkcijama putem ekrana u boji osetljivog na dodir: od analognog i digitalnog radija (DAB) do osnovnih multimedijalnih izvora (medija plejer, iPod, iPhone, pametni telefoni) koji se mogu povezati preko USB i Aux ulaza ili putem Bluetooth audio prenosa. Svim ovim upravlja se direkno putem komandi na upravljaču kako bi pogled sve vreme ostao na putu a ruke na upravljaču.

Novi Uconnect ™ Live sistem kroz integraciju sa pametnim telefonima svojim korisnicima omogućava korišćenje mnoštva aplikacija na ugrađenom sistemu koji omogućava da uvek ostanete u kontaktu sa prijateljima na Facebook-u i Twitter-u; slušate milione pesama na Deezer-u i  preko 100.000 pravih radio stanica pomoću aplikacije  Tune-In; da u realnom vremenu dobijate vesti sa Rojtersa i obaveštenja o sobraćaju, radarima i vremenu zahvaljujući TomTom Live uslugama.

Pored svega navedenog, Fiat 500X poseduje i eco:Drive™, koji omogućava do 16% nižu potrošnju goriva i emisije CO2, pored usluge my:Car™ koja pomaže pri održavanju i otklanjanju kvarova putem interaktivnog uputstva za upotrebu.

Što se tiče audio sistema, ekskluzivni Beats Hi-Fi sistem dostupan je po narudžbini. Razvijen u saradnji sa firmom Beats by Dr. Dre i premijerno predstavljen na modelu 500L, ovaj muzički sistem predstavlja revolucijiu muzičkog doživljaja unutar novog modela Fiat 500X.



čitanja : 5265



Komentari

Perfekcija

Autor Nidza 02 Okt 2014, 15:23

Enterijer je katastrofa, kao i svi ostali Fiat modeli. Zasto pariraju Hjundaiu, kad im je cena blize Miniju?

Izdvunici su uzasni, kontrole prozora takodje.

Sedista deluju kao da su od mebla sa 500 lounge i sport, sto je dobra vest, dakel ne toliko plasticna kao na 500L.

Defitnivno dali lajsna na vratima.

Sad pohvale.

Nasloni za glave su fatnasticni, pogotovo nazad, kao neke pogacice.

Branici kao na bez varijanti su mnogo bolji nego fejk oforad pokusaji.

Simpaticno, ali nikad mi ne bi bio prvi izbor, pored Kantriemna. Pritom novi kantrimen dolazi najkasnije za godinu i po.

Autor Fordovac 02 Okt 2014, 16:20

Jedna od najlepsih izvedbi u gami "500" modela pored 500L Trekking (barem po meni), bas je dobar... ali naravno nista bez one boje protetskog uda, ta im je omiljena izgleda. :)
I ponuda motora je dobra, sarenolika, enterijer je na nekim mestima interesantnan na nekima je deja vu i to zna da smara. Gledao sam tehnicke podatke za Renegade i on sa 2.0 Mjet AT od 170 KS i 4x4 pogonom ima masu od 1.610 kilograma... uau... i to bez neke dodatne opreme... a verujem da i ovaj nece mnogo da se razlikuje po tome.

Autor Orlo 02 Okt 2014, 17:45

Fordovac
Hajd nam pojasni što ne valja enterijer,
Koje su zamerke recimo volanu,istrument tabli,displeju, vratim, itdd..
sve deluje jako dobro ukonponovano da ne dam za pravo da je katastrofa..baš lepo skrojen automobil..
Molim kada se daju kritike onda neka budu stručne ( prvo kvalifikacij pa onda kritika-prvo stručna sprema) a ako ne onda samo reci ne dopada mi se...

Autor ilija 02 Okt 2014, 19:30

forfdovac
vidi se da nemas stručnu kvalifikaciju jer hvališ ono što najamnje vredi ,a to su nasloni za glavu..
Tebi su oni kao pogačice, :::)
e to je opis i obrazloženje...
Nasloni služe da prilikom sudara ne slomiš vrata, a to znači da naslon treba imati oblik takav da više pritisne vratni pršljen-i gornji dio kičme kako ne bi od siline udara pukao ..Ovako kao pogačica samo lepo izgleda a vrata se lomi kao od šale..

Autor ilija 02 Okt 2014, 19:34

Znači ako se gleda iz pozicije dizajnera posao je za ovu klasu urađen dobro..
dizajn : skladan ,bez inenađenja i eksperimenata .silueta zaobljena dopadljiva oku , branici prilagođeni verziji : oni sa 4x4 pogonom imaju logična ojačanja .
enterijer: jako ergonomski lep volan, dobro oblikovan ,dimenzioniran..istrument tabla ,dobro rešenje preuzeta od 500 glavni digitalni displej, a sa strane imaju dva analogna ,čini se kao i analaogni brzinomjer i broj obrtaja i lepo oblikovano sve..Touch scren dobro postavljen i ne lebdi u vazduhu kao kod nekihh proizvođača..
sedišta masivna, dobra bočna potpora -naglašena, dobar položaj za volanom...itdd..naslon za ruku, dve pozicije za čaše, u vratima veliki otvori za flaše , dobri nasloni na vratima, itddd..dobar posao
10+

Autor ilija 02 Okt 2014, 19:51

Ilija sve si u pravu,enterijer bas u fica fazonu,sto je i bio cilj,lepsi od enterijera u 500L-u! Fordovac ako je fan forda,verovatno je odusevljen sivom"kvalitetnom"plastikom i "originalnim"dizajnerskim resenjima u svim fordovim vozilima!

Autor milos 02 Okt 2014, 23:08

Nije problem u dizajnu, nego u izradi.

Primeri dobrog enterijera: VW Golf, BMW serija 3, Mercedes S klase.

Pobogu, ovde se cak i lim vrata vidi, ni to nisu oblozili. Uporedimo Golf i 500x.

Meni ovo deluje jefitno.

Autor Fordovac 02 Okt 2014, 23:12

Merceses S klasa, to je premijum automobil gdje je opravdano ugraditi visokokvalitetnu kožu, aluminijum,itd, 500 x i mercedes s klase daleko su ko zemlja od sunca..( onda bolje poredi mercedes i maserati i ferrari....
BMW serije 3 , nije ova klasa takođe premijum brend (a enretijer mu nije na najvišoj tački )
a golf..hvala na pitanju ..
rešenje enterijera golfa ,pa to je za udžbenike kako da napraviš enterijer al ne maštovit i konvencionalan..To zakrivljenje kokpita prema vozaču pa to je viđeno prije 20 godina , volan koji je lakiran -čista nemaštovitost i kič usudio bih se reći..a sam enterijer je toliko konevncionalan i dosadan da nema niti jedan detalj napertka i dizajna...istrument tabla iz golfa 6,sedišta made in BiH Visoko ili Goržde Precisa, sve u svemu jedan prosječan dizajn...a drugo je govoriti o poboljšanim voznim karakteristikama 7 generacije to je napredak

Autor ilija 03 Okt 2014, 20:26

Ilija
Da se nadovezem, video sam prethodnu S klasu bez kože, bez parking senzora, samo je imala xenon od doplate , nije ni metalik boja bila vec obicna a auto je 2008-o god.
Smesno izgleda i mislim da je sramota da ta klasa nema neke osnovne stvari od opreme. Automatik ide standardno, samo je jos falilo da nema ksenone pa da bude totalno klot. Jos one odvratne fabricke felne 17".
U toj klasi 20-30 hiljada opreme je za dorucak, tj od 120-130 da iole moze da prodje ( dizel ), mislim da je ova na NS sajmu od 120 000 nista specijalno opremljena, tj onako kako ljudi zamisljaju da je standardno opremljena. Za ful opremu ide do 165 000. Skoro pa se duplira cena auta.

Autor Pit 03 Okt 2014, 21:28