
Nakon nekoliko teaser slika i video priloga, Ferrari je danas objavio i prve zvanične slike i detalje o modelu 488 GTB koji predstavlja zamenu za dosadašnji 458 Italia.

488 GTB je međutim daleko više od pukog redizajna 458-ice, od koga se vizuelno razlikuje po izmenjenom prednjem i zadnjem delu, kao i po doteranoj unutrašnjosti.

Tu su i novi sportski izduvni sistem (sada sa dve izduvne cevi) i, ono najvažnije, umesto 4,5 litarskog V8 agregata, novi 488 GTB ima 3,9 litarski V8 twin-turbo motor sa 492 kW/670KS pri 8000 o/min. i 760 Nm obrtnog momenta pri 3000 o/min.

Motor je uparen sa modifikovanom sedmostepenom transmisijom sa dvostrukim kvačilom, pogon je na zadnje točkove, a tu su i F1-Trac i E-Diff.

Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 3,0 sekunde, do 200 km/h stiže za 8,3 sekunde, najveća brzina je 330 km/h, a stazu Fiorano u Italiji 488 GTB prelazi za 1 minut i 23 sekunde.

488 GTB je dugačak 4568 mm, širok 1952 mm, visok 1213 mm, težina iznosi 1370 kg (raspored 46,5 % napred, 53,5 % pozadi), a ako nekoga kod ovakvih automobila to uopšte interesuje, fabrika navodi da prosečna potrošnja goriva iznosi 11,4 l/100 km (emisija CO2 je 260 grama po km).

Premijera Ferrarija 488 GTB će biti održana početkom marta na sajmu automobila u Ženevi, a Spider varijanta će promociju imati u septembru ove godine, na sajmu u Frankfurtu.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Performanse su sjajne u poređenju sa prethodnim verzijama. Ali, meni bode oči nešto drugo. Jeremy Clarkson je pre nekoliko godina bio u pravu kad je rekao da su novi Ferrariji kao Sarah Jessica Parker - svi se pretvaraju da su lepi (jer je "greh" reći da Ferrari nije lep...) a oni su zapravo sve lošije dizajnirani. 488 GTB je pakleno brz ali definitivno nije lep !
Restajling, glupo ime. Ali nema sumnje da je motor mocan.
Brisace pod sa Porseom. Ide do 200 kao modifikovani Turbo 991 sa 670 ks koji je awd. U medjuubrzanjima ce ga drati ko mladog majmuna, kao i na stazi. Opake performanse, McLaren ce jedini moci da parira.
Autor MB 03 Feb 2015, 14:06
Misliš da će Porsche sjediti skrštenih ruku?
Ovaj članak sadrži moguće objašnjenje "glupog" imena:
http://www.carmagazine.co.uk/News/Search-Results/First-Official-Pictures/Ferrari-488-GTB--458-replacement-goes-turbo/
Ferrari 458 je bio jedan najlepsih ferrarija posle 25 godina a ovaj nije ni blizu toga
Ilija
Neće sedeti skrštenih ruku, sedeće plačući. :)
Šta mogu da urade, da neće možda odjednom da pojačaju za 100 konja Turbo S ?
Elem dizajnerski opet nedostojan imena Ferrari.
Ima par lepih detalja, pozadi užas, bočno je ok, kao i prednji deo, hauba, a branik katastrofa.
Napred ovaj kockasti branik, još zasećen na krajevima u donjem delu, podseća na Gallardov prve generacije.
Generalno kopiraju Lambo sa agresivnošću, ali im ne leži.
Toliko dosadan zadnji deo i prednji branik koji je kockast-pravougaonik sa ova dva stuba takodje po ugledu na Lambo, Murcielago prve generacije.
Oni odmakoše sa LP verzijama, a sad i sa novim , a ovi kopiraju ta zastarela i demode rešenja.
Makar da ide u V izraz, baš otužno ovako deluje.
Dobre promene hauba, bočni usisnici.
Enterijer takodje restajling.
Motor je sigurno zver i tu Poršeov 6-ocilindraš nema šta da traži.
Težak udarac je zadao Ferrari što se performansi tiče, moraće dusan da poredi sad novi 991 sa starijim Ferrarijima. :)))
Biće gaženje nemilosrdno.
Ovaj Ferrari će imati performanse kao da je V12.
Vizuelno, da ima lepši i maštovitiji prednji branik, kao i kompletno nov zadnji deo, bila bi sasvim druga priča.
Ovako, ostaje F430 poslednji pravi Ferrari što se dizajna tiče, lep sportski elegantan.
Realno ovom Ferrariju će moći da parira samo McLaren.
hmm..458 je bio jedan od najljepših ferraria, a za ovaj nemogu to reći, bar za sada.. izgled vuče previše na huracana, ali baš previše
F355
F360
F430
F458
Zašto samo 5g na tržištu? Nema ni restyle, odmah novi model?
Gallardo 10g na sceni, za 1 L izmenja se 2 F i dođe 3
Pozdrav
Meni ni 458 Italia nije uopšte lep u poređenju sa modelima F430, 360 Modenom i F355. A ovaj 488 GTB čini da mi 458 bude lep. Lamborghini Huracan mi se mnogo više sviđa od 458 i 488 GTB. Naravno, performanse 458-ice i posebno novog 488 GTB su "drugi svet" u odnosu na spomenute automobile. A mislim da će 488 GTB ubrzati razvoj neke snažnije verzije Huracana nego što je aktuelni LP 610-4. Isto važi i za Porsche i Nissan GT-R. Dakle, u smislu performansi, kapa dole za Ferrari. Podigli su standarde, sad samo ostaje da vidimo (tj. čujemo) zvuk nove V8 turbo mašine.
@MB
Mi smo do sada poredili Porse 911 koji se pojavio 2011 i Ferrari 458 koji se pojavio 2010. Nece Porse ici daleko sa 'konjima' kod Turbo S. Porse ce ubrzo predstaviti GT3 RS koji ce biti pravi monstrum i ocekuj da pokupi sve nagrade sto se tice sportskih automobila. Kod novinara ce biti 'Best driver car' i opet ce Porse dominirati. Imace oko 520ks, bice slicne mase kao McLaren i Ferrari, takodje RWD, do 100 ce biti na oko 3 sekunde, Top speed oko 333 km/h i ko ce biti brzi i koliko je snaga presudna videceeeeemoooo, videeecemo ubrzo, nemoj tada samo da ubacujes u pricu P1 i LFR :)
I zasto bas odmah pocinjes da pominjes Porse? Nissan ga stavlja u kadar kada predstavlja auto za Le Mans, Mercedes ga stavlja u reklami za svoj auto, ti ga pominjes ovde, zasto sve to kada je to 'sportska buba' od koje su vecina bolji? :))
Daleko od toga da Ferrari agresivnoscu kopira Lamborghini, Ferrari je i ranije imao tako dizajnirane automobile, 'agresivni' i 'opaki'. Ali ocigledno ne znas puno o modelima pre 2000-te :) Pogledaj Testarossu, 288 GTO ili ima jos dosta...
badava im je kad opet mclaren če ih derat po ubrzanjima,,znamo svi sta 12c radi f12 berlineti,,,
@ Raziel
Zašto 5 godina na tržištu? Sve je objašnjeno ovdje kroz 5-godišnji FCA plan:
http://forum.autoblog.rs/modeli-i-marke-automobila/fca/msg5369/#msg5369
Radi se o faceliftu.
@ MB
Dobro su ti rekli. Ne znaš puno o Ferrariu kroz povijest i nekim legendarnim modelima od prije 30-ak godina. Ovo je taman agresije negdje otprilike koliko treba, da ne bude previše kao kod Lamba. I nije da branim Ferkana, recimo La Ferrari mi nije sjeo.
@ Strongman
Teško, ovo će opek derati F12. Pazi F12 je i od ovoga i od 12c kakvih 200 kg teži. Vjerojatno oba dva imaju i više momenta, ovaj 488 zasigurno, samo je pitanje koliko je "zaključan" u nižim stupnjevima. Ipak kod ubrzanja igra moment, a ne snaga.
@strongman
Nije sve u ubrzanju druze. Ima dosta toga naravno, ali ima tu jos stvari. Da je sve u ubrzanju i snazi, McLaren 650S bi trebao da odere 911 GT3 na onoj stazi kada su birali 'Best driver car'. A, ne...Bio je samo sekundu brzi, a slicne su mase i jaci je 170 konja!! 170!!
Novi McLaren modeli su strasni stvarno, respekt. Najzad se neko ubacio izmedju Ferrarija i Porsea da im parira po perfomansama. Tu je i GTR ali on uvek ispada kada se gleda medjuubrzanje, kada se gleda uzitak u voznji...
N.N.
Moje pitanje je se više odnosilo na Ferrari modele generalno. Od F355 redom, nema facelifta, već nakon svega 4,5g novi model.
To mi je malo čudno...
PS
Svaka čast na temi, pogledaću je.
Samo što je AB forum jedan od neposećenijih auto foruma ovde nažalost...
Što je neverovatno, gledajući koliko je sajt ažuran i bogat člancima.
Pozdrav
458 izgleda odlicno, ovaj takodje, modeli pre njih (F360, F430) nisu mi se preterano svidjali.
Svidja mi se! Nije to ona "maseratijevska" lepota nego ona koja te ne ostavlja ravnodusnim.
Ima koji prorez vise, preckicu tamo gde ne treba ali ima i fenomenalan izgled zadnjeg dela, posto ja prethodni nisam mogao da svarim. Dovoljno je "lud" u celini da mi bude lepsi od Hurakana koji je taman toliko dosadan da ne bude uzbudljiv Lamborgini.
Na slici 5 se vide "Lambovski" farovi.
Sve u svemu, restajling 458-ce ( vizuelno ), sa zamerkom zadnjeg dela prvenstveno, a mogao bi i maštovitiji prednji branik.
Šteta što Ferrari ne radi automobile po ugledu na F430 i Enzo , dizajnerski, već rade automobile nekarakteristične za brend.
Posebno pozadi, gotovo nijedan model nema Ferrarijev dnk.
Ferrari nije Ferrari ako nije lep :
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cd/1993_Ferrari_348_Spider,_roof_up.jpg
Ovako treba da izgleda jedan Ferrari, klasičan, lep, elegantan.
F355, F430.
Generalno, na ovom 488 najviše bode oči odvratan zadnji deo.
Ostalo je ok sve izuzev još prednjeg branika.
Ali ajde da barem ima zadnji deo sličan ovom :
http://img.wallpaperstock.net:81/ferrari-f430-rear-wallpapers_27673_1920x1200.jpg
http://www.imagenesdeautos.co/wallpaper-original/wallpapers/ferrari-f430-back-10513.jpg
Pa i da se progleda kroz prste za prednji branik.
Ferrari pozadi treba da zadrži tradicionalna 4 štopa i izduva, ovako je ćosav.
Svakako, performanse i tehnologija su mu vrhunski.
Koga ne mrzi nek pročita, nema sumnje da će biti brz kao djavo i da verovatno, jedini koji će biti brži su superhibridi.
Sa cenom od oko 200 000e, dobija se auto koga mogu da pobede samo daleko skuplja auta sa cenom od oko milion.
Do 200 ide skoro ko motor !
Kao što već rekoh, samo McLaren će mu biti konkurent, koga jedino i pominju svuda u tekstovima.
Oba sa V8 biturbaćima, slične snage, mase itd.
Mada, mislim da će 488 biti brži.
Huracan neće moći ovde da parira performansama, ali neće moći gotovo niko osim superhibrida.
Huracan je atraktivan, atmo motor, zvuk itd.
Ovaj 488 podiže lestvicu na jedan sasvim novi nivo, što se tiče performansi.
Biće komedije kad budu poredili 911 na medjuubrzanjima sa ovim, proći će još gore nego protiv McLarena. :)
Porše iskopirao Ferrarijev Manettino. :)))
Ako, treba učiti od boljih.
Ferrari prenosi tehnologiju iz F1 u auta, to je ono što je dobro.
Koliko je impresivno vreme do 200 govori i ova lista :
http://www.dragtimes.ru/en/blogs/view/265
@MB,
Sto si se bre u'vatio toliko za taj F430? Video ga juce kod Hajata u nekoj beloj boji, ne mozes reci da ima klasicnu Ferarijevsku lepotu, izgleda (a i jeste) kao 360 kome su posto-poto nakacili nove elemente da izgleda novije. Cak mi je Modena elegantnija mnogo (termin za "lepsa"). Ja kad pomislim na poslednji (pre)lepi Ferari pomislim na model 456 pa i Maranelo.
Novi Ferariji imaju tu dozu ludosti i veliki korak u dizajnu sto se tice tog zadnjeg dela.
Meni je izgled zadnjeg dela na ovom 488 za svetlosnu godinu bolji od klasicne Italije.
Ima i jos jedan lep Ferari za koga sam siguran da ti se svidja a to je onaj koga vozi Erik Klepton.
Ferrari SP12 EC
MB,
Meni je 360 Modena još lepši od 430. Pozadi kao F50!
Bio je ranije u TopSpeedu uporedni test protiv 911, još čuvam te postere. :-)
Pozdrav
UCS
Videh tog belog i ja, ima dve bele crte po sredini ako je to taj.
Ferrari nije Ferrari ako nije crven. :)
F430 je skulptura, poslednji lep Ferrari po meni.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/17/Ferrari_F430_front_20080605.jpg
Poslednji Ferrari koji je dizajniran u tradicionalnom duhu.
Taj auto i dan danas je prelep, vreme mu ne može ništa.
Scuderijin branik samo napred i felne, po mom ukusu.
458 ima odlične performanse, 488 još bolje, ali nakon F430 nijedan konjić nije odradjen tako dobro dizajnerski.
Pogledaj samo aktuelnu gamu, zadnji deo, nijedan ne liči na Ferrari. Liče na neke brljotine, na raznorazne marke, ali na Ferrari ne.
Prosto čovek ne može da se odluči koji je ogavniji pozadi.
Evo i linka 458 vs 488 :
https://www.carwow.co.uk/blog/2015-Ferrari-488-GTB-vs-458-Italia
UCS
"Sto si se bre u'vatio toliko za taj F430?"
Pa to je isto kao kad bi me pitao zašto sam se "uvatio" za SLR.
Jednostavno, najlepši modeli ikad tih marki, po meni.
Ni posle F430, ni posle SLR-a nisu izbacili lepše.
@MB,
Pa ne znam...gledam ga sad i zaista mi izgled 430-ce nije za zid u sobi, da tako kazem.
Ok, slazem se i ja da zadnji deo danasnjih Ferarija zahteva navikavanje zato sto su se vratili na izvorni izgled sa po jednim farom sto je, ruku na srce, bilo bas davno... Evo ovaj 488, pa F12 i Enzo lepo nose taj dizajnm dok npr FF i Californija malo nespretnije.
Meni se npr. redizajn Californije bas svidja dok npr. Na njemu mozes da narucis gril sa onim finim alu preckicam kao asocijacija na starije (i lepe) Ferarije. Dizajn F12-ce, po meni, naprasno puca od drskosti i samopuzdanja. Onaj dugi nos i misici...uf!
P.S. Gledam sad prednji branik ovog 488 i cini mi se da me malo asocira na Mursielaga. Mogli su to malo bolje da rese, original mi je bio daleko bolji, pogotovo u vidu funkcije sa onim fleksibilnim krilcima...
@MB,
Baci moli te ogled na ovaj link i reci mi sta mislis o ovom radu nekog entuzijaste. Po meni je ovo jedan od lepsih nerealizovanih radova ikada. Narocito zbog izgleda zadnjeg dela i haube sa onim legendarnim otvorima. Uz ostale sjajne detalje...
http://www.carscoops.com/2010/06/mama-mia-ferrari-612-gto-design-concept.html
UCS
Ukusi su različiti, reče djavo i sede u koprive. :)
Ja kažem šta se meni svidja, svako ima svoj ukus.
Ovaj 488 bi daleko bolje izgledao, da ima zadnji deo nalik na F430 / Enzo.
Pa i malo maštovitiji i originalniji prednji deo.
S druge strane, jako mi se svidja hauba i bok.
Motor naravno i performanse, ovo čudo će leteti putem. :)