
Škoda je početkom godine predstavila novu generaciju svog najvećeg modela Superb, ali samo u liftback verziji.

Odmah je takođe najavljeno da će u ponudi ponovo biti i karavanski Superb Combi, čije prve zvanične slike su sada pred nama.

Prodaja novog Superba Combi će početi u septembru, odmah posle sajma automobila u Frankfurtu, gde će ovaj karavan moći da vidi šira publika.

Novi Superb Combi je dugačak 4856 mm, širok 1864 mm i visok 1477 mm.
Prtljažnik je zapremine 660 litara (+ 27 litara u odnosu na prethodnika), dok sa oborenim zadnjim sedištima zapremina raste na čak 1950 litara (+ 85 litara).

U gami motora su četiri benzinca sa rasponom snage od 125KS do 280KS, kao i dizelaši sa 110KS, 150KS i 190KS.
Takođe, kupcima će na raspolaganju stajati i DSG menjač, kao i opcioni 4x4 pogon.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Zbog skracenog zadnjeg prozorceta na boku, cini mi se da je izgubio na eleganciji koju je imao prethodni model. I ova zadnja svetla su mogla biti poput starof, drugacija nego na sedanu. Moguce da ce u tamnijoj boji biti bolji, kada mu dodje hrom do izrazaja, narocito oko prozora i na krovu. Medjutim, prethodnik ce ostati na tronu.
Veću i lepšu panoramu škoda nudi na rapidu i fabiji. Da li su oni normalni?
Prethodni, makar na pocetku karijere, je bio mnogo blize premium autu. Ovaj nije nista posebno i cak Hyundai i Kia imaju lepse automobile u segmentu... Close, but no cigar
Prelep karavan, dosta lepsi od predhodnog, ovaj bas ima sportsku liniju.
Kao i limuzina, mnogo bolje izgleda od prethodnika.
Kod limuzine su uspeli da isšeglaju da ne izgleda razvučen ko kifla, kao prethodnik.
Karavan takodje dosta bolje izgleda, ne liči na "kombi", kako ga zovu.
Sve u svemu ovaj Superb je zaista odlično odradjen, još da nemaju limit zbog Vagena, odradili bi ga i još bolje.
U principu, fali mu malo bogatija grafika farova za premium izgled, LED farovi.
Ovde sasvim sigurno moron ima mesta za glavu na zadnjoj klupi, a mozda i sa sesirom, ali bez panorame... :)
Salu na stranu, odlican je Superb Combi(e) ali ovog puta je i limuzina odlicna tako da nije slucaj kao sa proslom verzijom da karavan lepse i skladnije izgleda no limuzina... da nisam video brojke pomislio bih da ima preko 5 metara... 2.0 TDI sa 190 KS je za njega prava mera, ili 1.8 TFSI sa 190 KS... mada i sa 150 K,S bilo dizel ili benzin, bi bio odlican...
Jedinu zamerku koju bih mogao da uputim limuzini, a ovde je bolje uklopljeno, jeste taj zaravnjeni deo na gepeku iznad svetala koji da nema "kocenja" od strane VW bio bi lepo pretvoren u neki spojlercic...
Orlo
Koliko se ja sećam, nas četiri "testera" na sajmu nismo uspeli da sednemo pozadi u novi superb (bez panorame) a da glavom ne udarimo "dobro" u krov, a sličan problem smo imali i u izložnoj oktaviji skaut (sa panoramom).
Sa prethodnim superbom karavanom (sa panoramom) sam imao blagi problem za glavu čak i napred.
I zato sam, izmedju ostalog, rekao da je fiksna panorama na rapidu odlična, jer zbog potpuno drugačijeg koncepta tog "krova" i "veličine rupe u limenom delu krova" (u odnosu na dvodelne, pokretne panorame kod VW), ne dolazi do značajnog gubitka visine korisnog prostora za glavu putnika.
Kada sam u auto salonu video kako izgleda (iznutra) panorama na rapidu, ja sam se raspametio kako je to dobro uradjeno. Ali, kako je to ipak samo veoma skupoceni rapid (sa vanrazumskom cenom), brzo sam se ohladio od bilo kakve škode...
Panorama... na rapidu. Koja je poenta panorame, kad je plastika kao od flase napravljena i generalno celo vozilo izgleda kao frizider. Najjeftinije nesto sto moze da se kupi, a da izgleda iole za coveka je Golf.
Ovo je daleko od aktuelnog Passata.
Fordovac
Panorama ne čini vozilo i "dobra panorama" od "lošeg vozila" ne može da napravi "dobro vozilo". No, "loša panorama" može da "upropasti" u velikoj meri "dobra kola".
Zašto je VW grupacija za nove modele superba i oktavije zadržala starog dobavljača "loših" panorama, kada očito ima i novog dobavljača "novih" panorama (za novu fabiju i rapida), to samo zna VW.
A ja ti iskreno savetujem, ako si u mogućnosti, pogledaj u nekom salonu rapid ili fabiju sa "novom" panoramom, pa proceni da li je to "lepo uradjeno" (CELI KROV je spolja crn, u crnom staklu), a iznutra kako je sve to funkcionalno i komforno (te skoro bez smanjenja korisne visine za glave). I sve to za daleko manje pare nego stara panorama na oktaviji i superbu, koje deluju kao da i nisu panorama, već običan "šiber" (sa cenom od 1.080 kod oktavije).
@carobnjak
Ako oborim sedište - da :)
Šalim se, naravno.
Istina je da napred nemam "nikakvih problema" sa glavom "ni u najavi", a pozadi "nikakvih izgleda" ni u nadi.
Tek, u svetlu planirane namene i ponudjene cene, nikakvih primedbi nemam.
@moron
A sta ces, iznadprosecno si visok covek, meni sa 186 cm sasvim odgovara novi Superb tako da nemam nikakve zamerke, ali te razumem... jos bih voleo da mi i finansijski odgovara, 'de bi mi bio kraj... :)
Orlo
Nisam ja iznadprosečno visok čovek, već iznadprosečno degenričan čovek u smislu odnosa dužine trupa i nogu ( recimo, 5 cm više u trupu i 5 cm manje u nogama ).
Sva 4 "testera" su "u zbiru" bila skoro iste "dužine" ("visine"), pri čemu sam ja "ekstrem" (najduži trup), ali smo pri testiranju "glavom" ceed SW-a (sa panoramom) zaključili da i preostala trojica nemaju iste dužine trupa (jedan je, recimo, ekstremno krakat). To je toliko individaulno. I, ako se ne uklapaš dimenzijama tela u "projektovani prosek" - ko ti je kriv :)
Kud se palite na "želju da postane VW". Da je Škoda nešo i zašta, ne bi izgledala kao dvodelni zamrzivač. Superb izgleda žalosno sa ovim kineskim svetlosnim grupama. Samo što cena nije kineska.
I u karavan verziji izgleda za koplje bolje od Passata , bravo Škoda!