home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Ovde prvo podsećanje da je Renault početkom marta na sajmu automobila u Ženevi promovisao i novu, četvrtu generaciju Scenica (standardna verzija sa 5 sedišta). Francuzi su u Ženevi proslavili i 20-godišnjicu ovog MPV modela koji je do sada prodat u skoro 5 miliona primeraka.

Takođe, u Ženevi je najavljen i novi Grand Scenic sa opcionih sedam sedišta, za koji je potvrđeno da će promociju imati pre leta. Obećanje je ispunjeno pa je novi Grand Scenic i zvanično pred nama (biće dostupan u verzijama sa 5 i 7sedišta).

Novi Grand Scenic se takođe bazira na CMF-C platformi, a u odnosu na dosadašnji model novitet je za 75 mm duži (sada 4630 mm), 20 mm širi (1870 mm) i 15 mm viši (1660 mm), uz najavljeni prostraniji enterijer sa kvalitetnijim materijalima.

Ovde i podatak da je međuosovinsko rastojanje produženo za 35 mm, na 2800 mm, kao i da klirens iznosi 160 mm (+ 30 mm).

Za poređenje, standardni Scenic je dugačak 4410 mm, širok 1870 mm, visok 1650 mm, a međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2730 mm.

Novi Grand Scenic u verziji sa 5 sedišta raspolaže sa prtljažnikom zapremine od 718dm3 VDA, a ako se zadnja sedišta pomere napred zapremina raste na 866dm3 VDA.

Zanimljiva je najava i o standardnim 20-inčnim alu točkovima, kao dvobojnom eksterijeru koji će biti dostupan kao opcija.

U gami motora će se nalaziti nalaziti dva TCe benzinca sa 115KS i 130KS, kao i dCi dizelaši sa 110KS, 130KS i 160KS.

U zavisnosti od verzije, na raspolaganju će biti šestostepeni manuelni menjač, kao i EDC menjač sa dvostrukim kvačilom (sa šest i sedam stepeni).

Takođe, Grand Scenic će na raspolaganju imati i dizel motor Hybrid Assist potpomognut elektromotorom (za verziju sa Energy dCi 110 dizelašem i šestostepenim manuelnim menjačem).

Taj sistem po fabričkim najavama "spaja malu potrošnju goriva s vrhunskim vozačkim užitkom", omogućavajući snažna ubrzanja pri određenim brzinama, posebno pri niskim obrtajima.

Zahvaljujući tom inovativnom sistemu koji prikuplja energiju prilikom usporavanja i kočenja Renault novim Grand Scenicom namerava da preuzme vođstvo na polju uštede goriva. Sistem Hybrid Assist upotrebljava 48-voltnu bateriju kojom električni motor pomaže motoru s unutrašnjim sagorevanjem koji će biti stalno uključen.

Grand Scenic između ostalog raspolaže i sa sistemom za aktivno kočenje u nuždi s prepoznavanjem pešaka, a tu su i tehnologija MULTI-SENSE, sistem R-LINK 2 s 8.7-inčnim ekranom, head-up ekran u boji, opcioni Bose surround sound sistem... 

Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 3111



Komentari

Francuska ofanziva :) Nemci, pa i premijum modeli izgledaju kao generaciju ili dve stariji uratci, da se covek prosto sazali kad ih vidi.

Prevelik za moje potrebe, ali o novom obicnom Scenicu bas ozbiljno razmisljam, SUV ili MPV pitanke je sad :) kako li ce funkcionisati 20ice po zemlji Srbiji?

Autor J4ZZER 24 Maj 2016, 12:21

Talisman je na 19-ma hihi..

Autor Renault Terminator 24 Maj 2016, 12:32

Za savremen automobil veoma je lep i spolja i iznutra.
Pozdravljam što je panorama sada jednodelna ( ali ne i njene dimenzije i ne razumem zašto tako ).

Autor moron 24 Maj 2016, 13:18

Ne kapiram koja bi tačno bila supstancijalna razlika između Grand Scenic i Espace..

Autor Priapus 24 Maj 2016, 13:31

Izgleda odlicno, mozda cak i bolje od Espace, a i ja sam se zapitao sto bi neko izabrao skuplji (a mozda i manje konforan) Espace... samo mi se ne svidja sto su im enterijeri postali prakticno identicni u celoj gami... neko ce reci pa to i drugi rade, ali nije moranje pa da bude opravdanje...

Mene je licno strah sta ce biti sa ovim felnama (odnosno potencijalnim ostecenjima od penjanja na trotoar ili negde drugde) jer profil gume nije veliki, a ovo je standardna felna... jedino celicna pa da bude balonka... ako se moze naci takva guma i felna...

Autor Orlo 24 Maj 2016, 13:43

@Priapus
pa u tome, što je Espace "dug ko ponedeljak" iliti sa svojih skoro 5 metara dužine, duži od Grand Scenica za debelih 32cm... i kod međuosovinskog rastojanja isto ima 8,5cm razlike tako daaa... i jedno i drugo sa sobom povlači poprilično substancijske razlike... pogotovo u kabini.

@Orlo
čisto sumnjam, da bi moglo čeličnjaće i balonke, jer ta mogućnost 99,7% nije homologirana a bez toga nema prolaza na tehničkom :/

Autor drugmirko 24 Maj 2016, 16:14

drugmirko

Dužni metar jeste neumoljiv, i tu nema šta da se doda. Ostaje da se napisano proveri u praksi. Espace se nije nešto mnogo proslavio prostorom, bar koliko se ja sećam na osnovu kratkog boravka iznutra. A vidim da će i Grand Scenic da može da bude sedmosed. Sad, da li će tih 8.5 cm biti dovoljan razlog da neko izabere Espace, verovatno solidno skuplji, pre nego GS, ostaje na istoriji/budućnosti da pokaže..

Autor Priapus 24 Maj 2016, 16:56

Realno je najlepsi u klasi. Picaso sedmosed izgleda k'o minibus naspram ovoga. Ova bocna linija ga toliko vadi od drugih sedmoseda, izgleda da Reno ima trenutno najlepsu gamu. Samo...to nije opravdanje da enterijer bude gotovo svuda isti. Malo sam razocaran, od ovakvog vozila ocekujem da ima brdo polica i drzaca za case, bar se to na ovoj slixi enterijera ne vidi.
Voleo bih kada bi FIAT poradio na nasledniku Multiple.

Autor Uros Cuore Sportivo 24 Maj 2016, 18:35

@Priapus

pa sad... ja sam u dva navrata vozio novog Espacea (slabiji dizel i manualac i jaći dizel sa automatikom)i mogu ti reć, da je sablasno dugačak! autu u retrovizoru -pa čak i ako se tekom vožnje zbog neverice nakratko okreneš- nema kraja! doslovno! :))
ali je istina, da zbog niske krovne linije ne daje utisak "prostornosti". i još potencira utisak "beskrajne dugosti"....
obični ljudi tih 8.5cm dužeg međuosovinskog rastojanja (osim kod uzdužne stabilnosti na autoputu) možda neće ni osetit ali će u drugom i trećem redu, a pogotovo u gepeku, definitivno jako osetit 32cm dužu karoseriju Espacea... ;).

Autor drugmirko 24 Maj 2016, 20:09

drugmirko
Novi Espace je za mene kao "zgnječena žaba", pri čemu ja sa mojih 192 cm (istina, degeneričnih proporcija) u nepanoramsku verziju ne mogu sesti u drugi red a da glavom blago ne dodirnem strop (a mogu u sadašnji panoramski Scenic ili G. Scenic bez problema).
Ovaj novi Scenic ili G. Scenic ima "lepu liniju", nije "zgnječen" kao Espace, koji je niži od ranijeg, a višeg klirensa, pa otuda i taj efekat "zgnječene žabe".

Autor moron 24 Maj 2016, 20:23

Dobar je , ponovo mi je Grand privlačniji nebo karatka verzija , tako je bilo i kod prethodne generacije.
Dok mi je kod Citroene suprotna situacija m Grand mi je bljak..

Autor Đorđe 24 Maj 2016, 20:25

Ovaj auto je lepši od Espasa. Ima neku normalnu liniju krova, za razliku od Espasa.
Espas je dizajnerski najpromašeniji novi Reno.
Nisam sedao u njega, pa nemam komentar u vezi ergonomije...

Autor Oktopod 24 Maj 2016, 21:45

Oktopod
Moje "primedbe" na količunu prostora za glavu treba uzeti sa velikom rezervom, jer se tiče "moje glave".

Autor moron 24 Maj 2016, 22:01

@drugmirko
Cisto sumnjam da proizvodjac nece izvrsiti homologaciju tockova sa manjim felnama i dati dimenzije istih (naravno uz proracun prvenstveno zbog prenosnog odnosa na koji utice poluprecnik tocka, pa ce tu biti nekih od 215/65 17" ili 225/70 16") u specifikacijama, jer deluje suludo (meni) voziti na alu felnama zimi, ne omoguciti kupcu da kupi drugi set zimskih na celicnim felnama zatim jeftinije i manje pneumatike (ovo je ipak prvenstveno porodicno vozilo), ili imati mali profil i dozvoliti da se cesce ostecuju... mada mozda treba neki dobavljac da profitira...

Autor Orlo 25 Maj 2016, 08:48

Orlo
Bez obzira na sve što (sa pravom) pominješ, ovo je pravo osveženje u tom segmentu i dokaz da je moguć i trezven (uravnotežen) pristup po pitanju dizajna, bez težnji ka nepotrebnim ekstravagancijama koje bi mogle da oteraju "konzervativce" (kao npr. mene, mada je "moj voz prošao" što se tiče ove vrste kola).
U pogledu dimenzije guma, u svetlu cene koje sada "napolju" jesu (i kojih guma sada u Srbiji uopšte nema), to bi moglo u nekom početnom periodu (taman za prvu zimsku sezonu) da bude "dranje i klanje". Ali, ako "svakog petka" u posebno formiranu "kovertu automobila" staviš po jedno 5.000 dinara, već za oko godinu dana ćeš da skupiš i za nove felne i za nove gume :)
Inače, kada sam bio malo dete, jedan prijetelj mog oca je kupio nov Volvo 164 i odmah mu otvorio štednu knjižicu ...

Autor moron 25 Maj 2016, 09:06

@moron
Dobar fora :)
Licno ocekujem u duhu naseg naroda i njegove snalazljivosti da ovo kada dodje kod nas kao polovnjak ne poseduje vece gume od 16", ko proda i neku vecu dedovinu maksimalno 17" aka "balonke", u principu neke polovne i "malo koriscene sa dlacicama" (mada voleo bi da probam kako se auto krece posto ce ako se ne isprati ona razlika biti svasta nesto sa "brzinama"), ili mozda kineski Goodride ili Nankang ponude jeftine alternative pa izadju u susret siromasnim narodima i narodnostima... realno takav trend velikih standardnih felni ocekuje i njih samo da ovladaju proizvodnjom za nekih XX godina...

Autor Orlo 25 Maj 2016, 09:22

@Orlo

17-ice gume su sad oko 5500 najjeftinija verzija Tigrovih pa sledece oko 8000 tako da to nije skupo ili gresim... ?!

Autor RS 25 Maj 2016, 11:42

RS
Čak i "napolju", ovom renolu potrebna guma ( 195/55X20 ) košta (i to kao letnja) najmanje 100 funti.
Zamisli ovde cenu te "egzotike" dok stigne ovde i to još zimske gume (koja je kod istog brenda, ako je sličnih deklaracija, skuplja 10%-20%).
Cenim da bi "u početku" ta guma kod nas mogla da bude i oko 200 eura. Ne kažem da je toliko "dramatično", ali je činjenica da za oko 100 eura možeš da kupiš "brendiranu" neku "eko" gumu uobičajenih dimenzija od 16 ili 17".

Autor moron 25 Maj 2016, 12:22

@RS
To jeste povoljno, ali nije bas tako jednostavno, ne mozes 195/55 R20 da zamenis jednostavno sa pneumatikom 215/45 R17... postoji nesto sto mora da se ispostuje a to je da razlika ne bude veca od +- 2,5% u odnosu na prve spomenute dimenzije odnosno precnika tocka, jer se prenosi u menjacu proracunavaju na osnovu poluprecnika tocka... pa bi i brzinomer pogresno pokazivao (manje od realnog), pa bi to vizuelno "smesno" izgledalo itd...

Evo vizualizacije:

https://tiresize.com/tyre-size-calculator/

Autor Orlo 25 Maj 2016, 13:08

Kako se smanjuje prečnik feluge , a da bi obim točka ostao u tvorničkim specifikacijama , za svaki col dole ide 5 procenata profila gore ako se zadržava ista širina gazećeg sloja.
Tako da bi tim išlo na Scenica npr. 195/60-19 , 195/65-18 što bi se reklo , 18 cola bi bio minimum , minimuma...
Eventualno bi se u manjoj colaži moglo naći SUV dimenzija , ali se onda ide previše u škrinu gaznog sloja.
Sve u svemu , neće tu biti izmišljanja tople vode , kupi 20-ku i šuti...

Autor Đorđe 25 Maj 2016, 18:58