home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Nedavno je u Brazilu tokom snimanja promotivnog materijala snimljen potpuno nemaskirani novi Jeep Compass, koji je sada u toj zemlji doživeo i zvaničnu promociju.

Brazil naravno nije izabran slučajno, jer će se novi Compass i proizvoditi u Brazilu (fabrika Goiana u Pernambucu). Po nekim ranijim najavama, kasnije će njegova proizvodnja početi i u Kini i Meksiku.

Podsećanja radi, ranije se pretpostavljalo da će ovaj model možda dobiti neko potpuno novo ime, ali su američki mediji zatim objavili da su u Jeepu odlučili da ipak za njega upotrebe jedno od dva stara imena – Compass ili Patriot. Na kraju izabran je naziv Compass.



Novi Compass je inače razvijen pod kodnom oznakom "551", a bazira se na produženoj verziji Small Wide platforme na kojoj su napravljeni Fiat 500X i Jeep Renegade.

Novi Compass će se u Jeepovoj gami smestiti između modela Renegade i Cherokee, pri čemu je dugačak 442 cm, širok 182 cm, visok 165 cm, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 264 cm, dok je zapremina prtljažnika 410 litara. Ovde i podatak da je koeficijent otpora vazduhu 0,35.


U ovom trenutku je poznata gama motora za Brazil, a tamo će Compas biti dostupan sa 2,0 litarskim flexfuel motorom sa 166KS, šestostepenim automatikom i prednjim pogonom ili sa 2,0 litarskim dizelašem sa 170KS i 357 Nm, devetostepenim automatikom i 4x4 pogonom.

U enterijeru se nalazi i 8,4-inčni Uconnect multimedia sistem, dok deo opreme pored aktivnog tempomata između ostalog čine i sistemi Lane Change Control, Front Collision Warning, Park Assist...

Premijera Compassa za tržište SAD-a će se održati u novembru na sajmu automobila u Los Anđelesu, a prodaja tamo startuje u prvom kvartalu 2017. U SAD-u se očekuje 2,4 litarski Tigershark benzinac sa devetostepenim automatikom, a u Evropi i benzinci i dizelaši manje zapremine.

Što se Evrope, Bliskog istoka i Afrike, tiče, na ova tržišta Compass stiže u drugoj polovini 2017. Sve u svemu, kompanija FCA će novi Compass prodavati u više od 100 zemalja širom sveta.

Ivan Mitić – Autoblog.rs

U nastavku možete pročitati i kraće PR saopštenje uvoznika Jeepa za Srbiju:

27. septembar 2016. –  Brend Jeep je juče u Brazilu predstavio potpuno novi model Jeep Compass, obeležavajući tako početak proizvodnje u pogonu grupe FCA vozila brenda Jeep u Gojani, u državi Pernambuko.

Jeep Compass, potpuno novo SUV vozilo, istinski globalnog karaktera, proizvodiće se sa 17 štedljivih pogonskih grupa, za kupce u više od 100 zemalja širom sveta.

Potpuno novi Jeep Compass uvećava globalni doseg brenda jedinstvenom kombinacijom atributa koja obuhvata legendarne i najbolje u klasi sposobnosti pogona na 4 točka u terenskoj vožnji, napredne, štedljive pogonske grupe, vrhunski i autentičan dizajn brenda Jeep, superiornu voznu dinamiku, osećaj slobode vožnje sa spuštenim krovom, kao i čitav niz sigurnosnih i naprednih tehnoloških funkcija.

Potpuno novi Jeep Compass, kao najsposobnije kompaktno SUV vozilo u istoriji, biće dostupan na severnoameričkom tržištu u prvom tromesečju  2017. godine, dok će prodaja na tržištima Evrope, Bliskog istoka i Afrike početi u drugoj polovini 2017. godine.

Dodatne slike i informacije biće dostupni prilikom debija vozila na severnoameričkom tržištu, na Salonu automobila u Los Anđelosu u novembru.

FCA Srbija







čitanja : 1778



Komentari

@ auto

PR europski i američki kažu 17 različitih motorizacija. E sada na što misle. Vjerojatno na različite kombinacije motor-mjenjač.

Talijani sada tvrde da kod njih, tj. i nas, neće doći 2.0 dizel sa 170 KS nego inačice 2.2 dizela iz Cherokeea. Ništa naravno nije službeno.

Autor N.N. 27 Sep 2016, 11:25

@N.N. Hoce li biti FIAT-ov SUV na ovoj bazi ili je to mozda na racun Stelvia?

Autor Uros Cuore Sportivo 27 Sep 2016, 12:13

Mnogo lepši od prethodnika. Što i nije tako teško biti, jer su ono ranije bile rugobe samo takve.
Najpre sam se začudio oko koeficijenta otpora vazduha (0,35), bio sam ubedjen da 500X i Renegade imaju mnogo bolji (mislio sam oko 0,32), kada, sada gledam, oni su takodje oko 0,34-0,35 (kako gde piše).
Onih "0,32" sam izgleda "pobrkao" sa 500 L Trekking.

Autor moron 27 Sep 2016, 12:28

@ Uroš

Ako bude Fiat CUV biti će na ovoj bazi, možda duži međuosovinski razmak. Na ono gdje Fiat cilja je Girogio platforma skupa, a nisu tu nikada prije imali model kamoli klasik.
Ne bi me iznenadilo da sa jeftinijim varijantama Giorgia budu išli oživljavati klasike kao 131 Coupe ili za limuzinu 132.

Zanimljivo da je međuosovinski razmak identičan kao u Tipa.

Autor N.N. 27 Sep 2016, 12:43

@ N.N., u međuvremenu sam dobio i PR saopštenje iz FCA Srbija o novom Compassu (naknadno je ubačeno u ovaj članak), u kome se takođe navodi da će se Compass "proizvoditi sa 17 štedljivih pogonskih grupa", ali ni tu nema konkretnih detalja.

Autor auto 27 Sep 2016, 13:08

Spolja moze proci,islo se na siguricu,umanjeni g.ch, ali unutrasnjost je poprilicno jadna u zastarjela.

Autor Vlado 27 Sep 2016, 14:01

Očajan u poređenju sa fenomenalnim Renegade-om.

Autor Nitro 27 Sep 2016, 14:33

dizaj za pet ali mi nekako deluje lefteran na zadnjoj osovini

Autor xo 29 Sep 2016, 12:20