
Pred nama je i zvanično potpuno nova, sedma generacija BMW-ove Serije 5 (fabričke oznake G30), čije tržišno lansiranje je predviđeno za februar 2017.

Budući da je prethodnih dana u javnost procurelo više slika nove "petice", kao i osnovni detallji, ovde samo ono najosnovnije.

Dakle, na početku prodaje će evropskim kupcima biti ponuđene dizel varijante BMW 520d i BMW 530d, kao i benzinci BMW 530i i BMW 540i.


BMW 520d će raspolagati sa 2,0 litarskim dizelašem sa 190KS i 400 Nm (najveća brzina 238 km/h, ubrzanje do 100 km/h za 7,7 sec, potrošnja goriva 4,1 l/100 km), zadnjim ili pogonom na sva četiri točka (520d xDrive), kao i sa izborom između 6-stepenog manuelnog ili 8-stepenog automatika.
Postojaće i ekonomičnija verzija BMW 520d EfficientDynamics Edition, čija potrošnja će iznositi 3,9 l/100 km pri čemu je emisija CO2 nešto veća od 100 grama po km (102 g/km).


Sledi BMW 530d sa 265KS i 620 Nm (250 km/h, do 100 km/h za 5,7 sec, potrošnja 4,9 l/100 km, težina vozila 1715 kg), sa zadnjim ili pogonom na sva četiri točka, kao i 8-stepenim automatikom.

Slede benzinci, i to BMW 530i, sa četvorocilindrašem sa 252KS i 350 Nm (250 km/h, do 100 km/h za 6,2 sec, potrošnja 5,5 l/100 km), dok na leto 2017. godine po ranijim najavama stiže i BMW 520i sa 184KS.
Iznad 520i i 530i verzija će se naći BMW 540i sa šestocilindrašem od 340KS i 450 Nm (250 km/h, ubrzanje 5,1 sec, potrošnja 6,5 l/100 km), kao i BMW 540i xDrive koji do 100 km/h stiže za 4,8 sec, može do maksimalnih 250 km/h i troši 7,0 l/100 km.

Takođe, od marta 2017. godine tu će biti i BMW M550i xDrive sa 4,4 litarskim V8 Biturbo agregatom koji razvija 462KS i 650 Nm (od 0-100 km/h za 4,0 sec).

Kasnije stižu i druge verzije, među njima i hibridni BMW 530e iPerformance koji će kombinovati 2,0 litarski četvorocilindrični benzinac i elektromotor, sa ukupno 252KS i 420 Nm (sa potrošnjom od oko 2,0 l/100 km, emisijom CO2 od 46 g/km i autonomijom na struju koja iznosi oko 50 km).


Uz evoluciju dizajna, novu "peticu" odlikuju i CLAR (Cluster Architecture) platforma, kao i manja težina (za oko 100 kg) zahvaljujući uporebi aluminijuma.


Što se dimenzija tiče, nova Serije 5 je sa 494 cm za 36 mm duža od dosadašnje verzije, 6 mm je šira, 2 mm viša, međuosovinsko rastojanje je produženo za 7 mm, dok je prtljažnik veći za 10 litara (sada 530 litara).

Raspored težine iznosi 50:50, točkovi su od 17 do 20 inča, a koeficijent otpora vazduhu u zavisnosti od verzije je 0,22 do 0,25.

BMW je za novu "peticu" pripremio i sistem nazvan Steering and Lane Control Assistant (u kratkom periodu omogućava autonomnu vožnju), kao i Crossroads Warning sistem koji vozača upozorava na vozila koja se približavaju raskrsnici. U slučaju da sistem proceni da može doći do sudara, aktiviraće se automatsko kočenje kako bi se vozilo zaustavilo.

Tu su i opcioni Integral Active Steering (upravljanje zadnjim točkoivima) i 3D Remote View, pogled na automobil dok se vlasnik nalazi negde drugde, i to uz pomoć BMW Connected aplikacije. Tačnije, u pitanju tehnologija koja omoguća vozačima da se putem sistema kamera uvere u stanje i okruženje svog vozila dok se nalaze u kancelariji ili na sastanku.
Takođe, treba pomenuti i novi 10.25-inčni ekran osetljiv na dodir, Apple CarPlay konekciju, najnoviju generaciju full-color Head-Up Displeja, četvorozonski klima uređaj, standardna LED svetla, opciona Adaptive LED prednja svetla...

Pominje se i opciona kontrola gestovima, kao i to da će nova Serija 5 biti dostupna i sa M Sport paketom (aero body kit, M Sport oslanjanje, M Sport alu točkovi, sportska sedišta i volan, nove pedale i patosnice...).


Nova Serija 5 će se prvo pojaviti kao Sedan, a zatim stižu i karavanski G31 Touring (sa prtljažnikom od oko 580 litara) pa G32 Gran Turismo kao i novi M5. Za sada nema zvaničnih detalja, ali novi M5 će verovatno imati 4,4 litarski V8 twin-turbo motor koji bi trebalo da raspolaže sa oko 600KS, i to ovog puta bez manuelnog menjača (opciono će novi M5 biti dostupan i sa 4x4 pogonom).
Treba podsetiti da jedna od vesti koja se pojavila još prošle godine kaže da će se nova "petica" od 2017. proizvoditi i u Austriji, i to u pogonima Magne u Gracu. U Austriji će se po tim vestima praviti 50.000 do najviše 70.000 komada godišnje, a deo proizvodnje će se odvijati i u fabrici Shenyang u Kini (verzija sa produženim međuosovinskim rastojanjem, samo za kineske kupce).
Ivan Mitić – Autoblog.rs
U nastavku i tehnički detalji nove Serije 5 (iz press saopštenja na engleskom):
BMW 530i/BMW 530i xDrive: Four-cylinder petrol engine, eight-speed Steptronic transmission.
Capacity: 1,998cc.
Output: 185 kW/252 hp at 5,200 – 6,500 rpm.
Maximum torque: 350 Nm (258 lb-ft) at 1,450 – 4,800 rpm.
Acceleration (0–100 km/h [62 mph]): 6.2 s (6.0 s).
Fuel consumption, combined: 5.4 l/100 km [52.3 mpg imp] (5.7 l/100 km [49.6 mpg
imp])*.
CO2 emissions, combined: 126 g/km (133 g/km).
BMW 540i/BMW 540i xDrive: Six-cylinder petrol engine,
eight-speed Steptronic transmission.
Capacity: 2,998cc.
Output: 250 kW/340 hp at 5,500 – 6,500 rpm.
Maximum torque: 450 Nm (332 lb-ft) at 1,380 – 5,200 rpm.
Acceleration (0–100 km/h [62 mph]): 5.1 s (4.8 s).
Fuel consumption, combined: 6.5 l/100 km [43.5 mpg imp] (6.7 l/100 km [42.2 mpg
imp])*.
CO2 emissions, combined: 150 g/km (156 g/km).
BMW 520d/BMW 520d xDrive: Four-cylinder diesel engine,
six-speed manual gearbox/eight-speed Steptronic transmission (xDrive:
eight-speed Steptronic transmission).
Capacity: 1,995cc.
Output: 140 kW/190 hp at 4,000 rpm.
Maximum torque: 400 Nm (295 lb-ft) at 1,750 – 2,500 rpm.
Acceleration (0–100 km/h [62 mph]): 7.7 s/7.6 s (7.6 s).
Fuel consumption, combined: 4.1 l/100 km [68.9 mpg imp] / 4.0 l/100 km [70.6
mpg imp] (4.2 l/100 km [67.3 mpg imp])*.
CO2 emissions, combined: 108 g/km / 107 g/km (112 g/km).
BMW 530d/BMW 530d xDrive: Six-cylinder diesel engine,
eight-speed Steptronic transmission.
Capacity: 2,993cc.
Output: 195 kW/265 hp at 4,000 rpm.
Maximum torque: 620 Nm (457 lb-ft) at 2,000 – 2,500 rpm.
Acceleration (0–100 km/h [62 mph]): 5.7 s (5.4 s).
Fuel consumption, combined: 4.5 l/100 km [62.8 mpg imp] (4.7 l/100 km [60.1 mpg
imp])*.
CO2 emissions, combined: 118 g/km (125 g/km).
Varijante dostupne od marta 2017.
BMW 530e iPerformance: Four-cylinder petrol engine plus BMW
eDrive electric drive system (plug-in hybrid), eight-speed Steptronic
transmission. Capacity: 1,998cc.
System output: 185 kW/252 hp at 4,460 – 6,500 rpm.
Maximum system torque: 420 Nm (310 lb-ft) at 1,450 – 4,000 rpm. Acceleration
(0–100 km/h [62 mph]): 6.2 s.
Electric range: 45 km*.
Fuel consumption, combined: 2.0 l/100 km (141.2 mpg imp)*.
CO2 emissions, combined: 46 g/km.
BMW 520d EfficientDynamics Edition: Four-cylinder diesel
engine, eight-speed Steptronic transmission.
Capacity: 1,995cc.
Output: 140 kW/190 hp at 4,000 rpm.
Maximum torque: 400 Nm (295 lb-ft) from 1,750 rpm. Acceleration (0–100 km/h
[62 mph]): 7.5 s.
Fuel consumption, combined: 3.9 l/100 km (72.4 mpg imp)*. CO2 emissions,
combined: 102 g/km.
BMW M550i xDrive: Eight-cylinder petrol engine, eight-speed
Steptronic transmission.
Capacity: 4,395cc.
Output: 340 kW/462 hp at 5,500 rpm.
Maximum torque: 650 Nm (479 lb-ft) from 1,800 rpm. Acceleration (0–100 km/h
[62 mph]): 4.0 s.
Fuel consumption, combined: 8.9 l/100 km (31.7 mpg imp). CO2 emissions,
combined: 204 g/km.
Kakve perfomanse sa ovih 462 ks..
I drugo opazanje, sta je sa 525d i 535d?
Citao sam negde da bi novi m550d mogao imati oko 400ks..
Poredjenje sa f10
https://www.carwow.co.uk/news/bmw-5-series-price-specs-and-release-date-1951
Poređenje sa BMW bloga: nova i stara petica + nova petica i sedmica:
http://www.bmwblog.com/2016/10/12/g30-5-series-vs-f10-5-series-photo-comparison/
http://www.bmwblog.com/2016/10/12/2017-bmw-g30-5-series-vs-bmw-g11-7-series-photo-comparison/
Kao i u slučaju E klase , puno elegantnije izgleda u standarnom paketu nego uz doplatni M sportski paket , što dosad nije bio slučaj.
Npr. M paket kod e60 je morao biti apsolutni must have , da bi pristojno izgledala.
Bespredmetno je ovo vrhunski auto ali tu nema niceg novog odnosno nevidjenog, sve su to sistemi koji postoje od ranije samo su unapredjeni, cak nema ni jednog novog motora... iskreno mene vise podseca na Seriju 3 nego na Seriju 7...
Eksterijer jeste revolucija, ali se ne moze pomesati sa prethodnim, a entereijer je jasno potpuno drugaciji... meni se iskreno svidja nova Serija 5...
Znam da su u Seriji 7 u prednjem braniku, odnosno na bokovima branika, bile ugradjene kamere koje su omogucavale vozacu bolju preglednost prilikom izlaska iz garaze ili na nepreglednim raskrsnicama, s obzirom da su haube sve duze a pozicija vozaca sve vise pomera u nazad zbog bezbednosti ali i dizajna... vidim da to nema sada, jedino da je ona u "nosu" sirokougaona...
Ovde nisam ni ocekivao NLO invaziju, pa su mi utisci znatno smireniji. U sustini, odradjeno je ono sto je Audi poceo odavno da radi: izmena branika i svetlosnih grupa, retrovizora i samo blaga izmena bokova, ali sa naglaskom na deo hokejaske palije. Ukupno racunato, vise mi lici na 7-icu nego na F10. Razlika izmedju G30 i G11 za nijansu veca nego izmedju W213 i W222. Jos da vidimo 3-cu...
@ auto
Kao što sam duže već govorio. Nema CFRP-a u konstrukciji. Jednostavno su zaključili da im je skupa. Zanimljivo da bi ga X5 novi trebao imati.
"Large load-bearing members in the new BMW 5-Series Sedan, and strategic use of high- and ultra-high-strength steels in the roof, side members and rear, give the body high structural strength. The bonnet, boot lid, engine cross-member, rear side-members, roof and doors are constructed from aluminium. The doors, with laser-cut outer panelling, have an aluminium shell construction, which maximises the weight-reducing benefits of this material when used in combination with state-of-the-art production technologies. At only around six kilograms (including the hinges and door brake), these doors are currently the lightest in this segment.
The use of hot-stamped steels, aluminium alloys and multi-phase steels in the safety passenger cell provides high rigidity, for the best possible passive safety and low weight. The cast magnesium instrument panel support is up to two kilograms lighter than the steel version used on the previous model.
Big weight savings have also been achieved for the chassis components. To take just one of many examples, the integration of the electric parking brake into the rear brake callipers brings weight savings of approximately three kilograms. Altogether, the weight savings on the brakes, wheels and tyres add up to a reduction of more than nine kilograms in unsprung mass, with noticeable benefits for dynamics and ride comfort.
For the first time, the boot lid of the BMW 5-Series Sedan is made entirely of aluminium, bringing a weight saving of 4.2 kilograms. And a further half kilogram has been shed thanks to use of the natural fibre kenaf in the inner lining of the boot lid. Kenaf's high recyclability means it is also has a high sustainability factor and is very eco-friendly."
Ima sve na linku:
https://www.press.bmwgroup.com/canada/article/detail/T0264877EN/the-all-new-2017-bmw-5-series-sedan:-performance-redefined?language=en