
Uprkos sveprisutnoj SUV maniji sve je teže pronaći rasnog terenca, koji se zaista ne boji da siđe sa asfalta.
Toyotin Land Cruiser je godinama pod uticajem sveprisutnih trendova prihvativši neke kompromise malo omekšao, ali njegova serija 70 je bila i ostala nešto posebno. Na tržištu je pune 32 godine, od 1984, a nasledila je slavnu seriju J40.

Gotovo neuništiv Toyotin terenac ove godine je prošao kroz još jedan redizajn, a u skladu sa današnjim standardima poboljšana je pasivna bezbednost. Toyota je single cab verziju poslala i na crash test, a rezultat je fascinantan: jedno od najdugovečnijih vozila na tržištu osvaja 5 zvezdica za bezbednost pri ANCAPU.

Da, model je dobio vazdušne jastuke, elektronsku logistiku, a okvir i karoserija su dodatno ojačani. Tako serija 70 ima VSC sistem kontrole stabilnosti, A-TRC aktivni sistem trakcije, kao i sistem pomoći pri startu na uzbrdici.
Kada je motor u pitanju kompromisa nema. 4,5 litarski V8 turbo-dizelaš prisutan je od 2007. godine, a sada sa novim piezo-injektorima troši desetak posto manje, a daje puno, jako puno. Konkretno, vozaču je na raspolaganju 205 KS i 430 Nm, a prosečna potrošnja je 10,7 l/100 km. Ništa zabrinjavajuće s obzirom da je kapacitet rezerovara za gorivo 130 litara.
A sada i jedna loša vest. Serija 70 je rezervisana za australijsko tržište, s početnom cenom od 62.500 AUD (43.595 evra).
Izvor: Index.hr
Foto: Toyota
Kada je motor u pitanju kompromisa nema. 4,5 litarski V8 turbo-dizelaš prisutan je od 2007. godine, a sada sa novim piezo-injektorima troši desetak posto manje, a daje puno, jako puno. Konkretno, vozaču je na raspolaganju 205 KS i 430 Nm...
A to puno,jako puno je na nivou dvolitarskog četverocilindraša...
Mislim razumjem ja da je ovo robusno vozilo za ekstremne eksploatacije ali čemu onda piezo dizne i sve te novotarije.
Ja pod ovim mislim , rasterećen motor može koristiti gorivo sumnjive kvalitete , što se otprilike i podrazumjeva za vozilo ovog tipa a uz pizo dizne to ne ide...