
Kako piše B92, prvi SUV model italijanskog proizvođača imao je svetsku premijeru na sajmu automobila u Los Anđelesu.
Alfa Romeo se tako pridružio brojnim svetski proizvođačima automobila koji su poslednjih godina - videvši da pomama za krosover/SUV modelima ne jenjava - u svoj proizvodni program uvrstili takozvani "urbani terenac".

Očekivano, dizajn prednjeg dela Stelvia u velikoj meri je prekopiran sa modela Giulia. Oblik farova i otvori na maski hladnjaka i braniku veoma su slični onima na Alfinoj novoj limuzini, baš kao i stop svetla.

Alfa je, kao i prilikom predstavljanja modela Giulia, odlučila da javnosti najpre prikaže top verziju - Stelvio Quadrifoglio, sa najsnažnjijim motorom u ponudi. Osim moćnog pogonskog agregata, ovu verziju karakterišu i specijalni aerodinamički dodaci, kao i četvorocevni završetak izduvnog sistema.

Kokpit takođe liči na unutrašnjost Giulie, sa centralno postavljenim ekranom multimedijalnog sistema, dimenzija 6,5 inča u standardnoj verziji, odnosno 8,8 inča u doplatnoj opciji. Na raspolaganju je i Harman Kardon audio sistem, sa 14 zvučnika, a automobil je opremljen gomilom elektronskih sistema asistencije, među kojima su adaptivni tempomat, nadgledanje drugih vozila u mrtvom uglu vozača, upozorenje na opasnost od frontalnog sudara, sistem upozorenja na napuštanje saobraćajne trake kojom se Stelvio kreće, dok su kao opcija ponuđeni i prednji parking senzori.

Alfin SUV koristi istu "Giorgio" mehanički platformu na kojoj je bazirana i nova limuzina, a ispod haube je poznati 3.0 twin-turbo V6, koji se koristi i za pogon Giulie Quadrifoglio. Ovaj agregat, razvijen u Ferrariju, isporučuje 510 ks i 600 Nm maksimalnog obrtnog momenta.

Snaga se prenosi na sva 4 točka pomoću osmobrzinskog automatskog menjača, koji stepene prenosa menja za svega 100 milisekundi. U Alfa Romeu kažu da Stelvio Quadrifoglio do stotke stiže za oko 4 sekunde, dok je maksimalna brzina automobila 284 km/h.

Stelvio će već u baznoj varijanti imati Chassis Domain Controller i čuveni Alfin DNA sistem koji menja dinamičko ponašanje automobila u skladu sa vozačevim odabirom režima. Quadrifoglio verzija, koja je predstavljena na premijeri u Los Anđelesu, imaće DNA Pro varijantu ovog sistema, koja osim standardnih Dynamic, Natural i Advanced Efficient režima, ima i Race mod za trkačku stazu.


Evropsku premijeru, Alfa Romeo Stelvio imaće najverovatnije na sajmu automobila u Ženevi 2017, kada bi mogla da bude prikazana i "ogoljena" varijanta. Datum početka prodaje i cena biće saopšteni kasnije.
Izvor: B92.net
Foto: Alfa Romeo
Bolje nego sto sam ocekivao, laknulo mi je malo...
Nije oblik karoserije koji zelim da vidim od Alfe ali izgleda dobro.
Ali slican problem kao kod Djulije Kvadrifoljo i obicne. Nebo i zemlja tj. nedostatak detalja.
Cekamo jeftinije varijante...
Pozadi je savrsena, bas ono gde mi je Djulija nedorecena. Mnogo bolje Stelviju stoji ova praznina izmedju svetala nego ona kaskada na Djuliji pa mi stoga lici na Skodu/Audi.
I ovaj deo za tablicu, uvuceni trapez je tako karakteristican kod Alfi od 147, uvek odlepim na taj detalj.
Vidim da su komentari u vezi dizajna dosta povoljniji nego li su bili kada je Giulia predstavljanje. To je vjerojatno zato što Stelvio gura neku svoju priču u ovom segmentu, ne izgleda kao bilo tko drugi. Izgleda prije svega kao hot hatch na steroidima i očito da ljudi to vole.
@ Uroš
Mislim da mnogima povijest Alfe započima sa 156 ili 147 i zaboravljaju kako je nekada Alfa izgledala i da je još tamo puno ranije i tehnički i dizajnerski BMW išao kopirati Alfu. Alfa se tamo vratila sa Giuliom, tamo gdje je nekad bila kada je ona nametala trendove poglavito one tehničke. Zato i je bočna linija okakva kakva je. Položaj tablice na Giuliji nije samo stvar dizajna nego i je i tehničke prirode radi standarda u SAD-u. Da je dole na recimo odbojniku onda bi auto bio duži.
Dizajn je daleko ispod očekivanja. Nadam se da će ovo propasti na tržištu pa da Alfa više neće praviti SUV. Morali su da ubace Ferrari motor u SUV...bezveze.
Znatno bolji od Giulie, koja izgleda kao BMW najveci hitovi mix tape. Ovo je vec Alfa, bas kao 4c.
@N.N.
Moja ljubav prema ovom brendu je stidljivo pocela sa modelom 33 i to onim poslednjim sa spojenim svetlima a "buknula" je pojavom modela 156/166.
Ali da, poznata mi je vrednost brenda od ranijih dana samo nekako ne osecam ta vremena jer sam relativno mlad u odnosu na ovu marku.
147-ca ja auto koji mi je kompletan u svakom obliku kao i 156 pa ih verovatno idealizujem previse. Ne mogu a da se ne okrenem za njima i dan danas...
I upravo ta "rupa" oko tablice (plus tanke "macije oci" koje ovde nisu prisutne) mi je tako originalan detalj Valtera da Silve da se on kasnije pojavio i na Seatima sto je logicno, usred promene posla...
''To je vjerojatno zato što Stelvio gura neku svoju priču u ovom segmentu, ne izgleda kao bilo tko drugi.''
Maserati Levante 1/1.
A ja se ponadao da će tablica biti na sredini :( Ali sasvim pristojno
Da objasnim, meni Stelvio nije lep auto. Lep auto u ovoj klasi je recimo Q5 prethodni ili Mazda CX5 nova.
Stelvio spada u onu grupu automobila koja izgleda "nabudzeno" (izraz dok ne nadjem neki prefinjeniji) a izgleda kao kad je tinejdzer stajao pored dizajnera i govorio mu da doda spojler vamo, suknjicu tamo, otvor za izvod toplog vazduha tamo...
Hocu reci da ima dosta detalja ali da sve zajedno nekako drzi vodu.
Detalj koji "bode oci" je sigurno izgled vrata putnika poozadi. Previse je nemira dok gledam kako se lomi okvir i kako sve to ne izgled aoku lepo na C stubu. Da su npr pomerili prozor jos malo unazad da bude u liniji sa limom vrata bilo bi idealno. Kao na primer kod 147 5V gde je sve tako elegantno leglo u kombiaciji sa skrivenom kvakom.
Ja bih npr prednja svetla uradio vise 3D, tj. recimo ovaj deo blize grilu bih uvukao unutra da se dobije privid modela 159 koji je vecini, da se ne lazemo, sinonim agresivnosti i prijatnog dizajna. To se verovatno kosi sa sigurnosnim propisima koji se ticu peshaka ali opet...
Takodje ivice blatobrana bih objio u crno, kao sto ima Mazda CX-5, to mu dodje kao fini eyeliner i lepo istice bok automobila.
Očekivano ispod očekivanja , tim prije što je u pitanju top verzija sa zvaničnih promo fotografija.
Ispao lepsi od Levantea. Farovi opet ruznjikavi. Kao sa nekih losih rendera. Pozadi odlican i steta sto ceo nije tako ostriji i kockastiji. Urus linije su prava stvar a ne malo oblo malo seco, malo kocko...
Ok, ali je moglo mnogo bolje.
Zadnji deo me podseca na:
http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/201602/2017-kia-optima-sportswag-4_1600x0w.jpg
Mislio sam da ce biti veci SUV. Odlicne perfomanse, lici mi na F-Pace
Kad smo vec kod "podsecanja". mene "podseca" na Daewoo Lanos. Hatchback..